tonny:
Ještě se mi doposud nestalo, abych vytáhl čidlo ABS (ESP) bez nějakých trablů. Buď zalomím ten malinký šroubeček, nebo je tam to čidlo tak zarostlé, že je mordor ho dostat ven. Prostě vždy boj.
Na druhou stranu, od dob Škody 105/120 jsem zatím s povolování ovzdušňováků 100% úspěšný. Asi lepší matetiály, nebo kvalitnější chemie k povolení používám tohle a "zatím to šlo"
http://www.autodily-hobby.cz/www-autodi ... 00ML-WURTH
Brzdovka
Moderátor: Colommbo
Re: Brzdovka
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Brzdovka
Takhle to myšleno nebylo..WD 40 je neprávem démonizováno jako super na vše,což rozhodne pravda není,na uvolnovani je to slabé.Pitris píše:Mě v Brně WéDéčko na Civica stačilo. Je ale jasný že Ostravsko je kraj razovity a tam je potřeba na Škodovku silnější a méně trapný přípravek Třeba kladivo
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Brzdovka
Čidlo ABS je většinou nahoře a zůstává na něm více bordelu s vlhkostí, proto je to možná více zatěžovaný spoj na korozi než odvzdušňovák, se kterým by se mělo i častěji hýbat.Libor píše:Ještě se mi doposud nestalo, abych vytáhl čidlo ABS (ESP) bez nějakých trablů. Buď zalomím ten malinký šroubeček, nebo je tam to čidlo tak zarostlé, že je mordor ho dostat ven.
http://www.autodily-hobby.cz/www-autodi ... 00ML-WURTH
Super odkaz na WURTH, objednám.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Brzdovka
Ke všemu ještě lze přidat dobře mířený úder na osu šroubu.
Zajímavé video v AJ o momentových šroubech, které se dají použít jen jednou a jsou prý čím dál oblíbenější u hlav.
https://youtu.be/xFzTZG4eU70
A jeden ze zajímavých zdrojů
https://www.onallcylinders.com/2016/08/ ... fastening/
It’s critical to understand that only 10 to 15 percent of torque applied to a bolt is used to create the expected clamp load. The rest (roughly 85 percent) is required to overcome friction.
Při dotahování na moment jde jen 15% na zvýšení přítlaku při utahování šroubu a kolem 85% jde na překonání tření šroubu o materiál.
Proto jsou výrobci, kteří doporučují mazat šrouby před instalací jejich mazivem. Tím ví, jaké tření je na šroubu a přítlak vyvolaný momentem bude na všech šroubech velice podobný.
Zajímavé video v AJ o momentových šroubech, které se dají použít jen jednou a jsou prý čím dál oblíbenější u hlav.
https://youtu.be/xFzTZG4eU70
A jeden ze zajímavých zdrojů
https://www.onallcylinders.com/2016/08/ ... fastening/
It’s critical to understand that only 10 to 15 percent of torque applied to a bolt is used to create the expected clamp load. The rest (roughly 85 percent) is required to overcome friction.
Při dotahování na moment jde jen 15% na zvýšení přítlaku při utahování šroubu a kolem 85% jde na překonání tření šroubu o materiál.
Proto jsou výrobci, kteří doporučují mazat šrouby před instalací jejich mazivem. Tím ví, jaké tření je na šroubu a přítlak vyvolaný momentem bude na všech šroubech velice podobný.
Re: Brzdovka
No a tohle je přesně ten důvod, proč se zkušený mechanik v 90% případů obejde bez momentového klíče.