přísady do nafty

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Paradoxně ale může nastat situace, že čím méně kvalitní přípravek, tím nižší teplotu snese bez ztuhnutí. Může být "zředěný" a mít méně modifikátorů krystalické struktury parafínů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4933
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..bude to asi tak ako pisal Pitris že su dva rozne balenia ale ako vieme tak "Povodne balenie" malo 650ml teraz to nove za rovnaku cenu ma iba 500ml a tam sa to už neuvadza zaujímave
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Psali to ve Světě motorů......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Brembo
Příspěvky: 2310
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

tak nadávno ked bolo -16 tak my nafta zamrzla i napriek tomu,že som mal v nádrži VIF a+ohrev paliva. Auto naštartovalo maximálne v pohode,i ked 1. otáčka bola velmy vákavá. Motor išiel v pohode,no len do 2000 rpm,dalej sa už nedostal. Pomohlo jedine dotankovanie 10 l benzínu do 30 l nafty. Ked som tankoval,nafta mala nad 0 stupnov,nakolko maju podzemné nádrže a vonku bolo -3. Takže o kvalite VIF som si urobil konečný názor. Nakoniec pomohlo len dodankovanie 10l benzínu do 50l nafty+pridal som Motul 710 na zlepšenie mazivosti pomer 1:100
Naposledy upravil(a) Brembo dne čtv led 03, 2013 12:24, celkem upraveno 1 x.
Brembo
Příspěvky: 2310
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
bjukemen
Příspěvky: 4933
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..som rad ze aj niekto iny sa odhodlal vyskušať 2T olej,mam taku istu skusenost ako ty
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
craken

Příspěvek od craken »

Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
a co tie reci o skodlivosti pre vstreky, zalepovanie vstrekov a pod. ?
Quido

Příspěvek od Quido »

Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.


Není 1:100 zbytečně moc? Na 1:50 to jezdili dvoutakty a byl to pro ně jediný zdroj mazání. A nafta je sama o sobě "mastnější" než benzín.
A když už olej do nafty, nebyl by lepší olej doporučený pro DPF filtry, pokud je používán?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

craken píše:
Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
a co tie reci o skodlivosti pre vstreky, zalepovanie vstrekov a pod. ?
Rozhodně to palivovou soustavu "zalepí" míň, než bionafta.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
Tohle mě zajímá.Už jsem něco slyšel o přidávání 2T oleje do nafty pro zvýšení mazivosti..Zajímalo by mě jaký je nejlepší přidávat?Je možno i klasiku M2T??
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
cibkos

Příspěvek od cibkos »

V žiadnom prípade sa neodporúča riešiť situáciu pridávaním motorového oleja typu 2T určeného ako mazivo do benzínu pre dvojtaktné motory! Aplikovanie akéhokoľvek motorového oleja do nafty vedie k nedokonalému spaľovaniu so zvýšenou tvorbou sadzí a popola. To má za následok urýchlené zanášanie spaľovacieho priestoru, vstrekovacích dýz, katalyzátora s možnosťou jeho zničenia, filtra pevných častíc, ale aj motorového oleja a pri preplňovaných motoroch s ventilom EGR (Exhaust Gas Recirculation- ventil recirkulácie výfukových plynov) aj zanášanie sacieho potrubia i ventilov. Samozrejmosťou je pokles výkonu motora v dôsledku nedokonalého spaľovania častíc oleja a zníženia hodnoty cetánového čísla nafty s negatívnym dopadom na prieťah vznietenia.
Escort
Příspěvky: 184
Registrován: pon dub 10, 2006 15:29

Příspěvek od Escort »

Při letošních mrazech jsem s Vifem v polské naftě Ekodiesel z Orlenu(kolik biosložky do toho dávají nevím, ale na pumpě kam jezdím jinou naftu nemají) nezamrznul. Zato jsem na jiném fóru četl několik případů zamrznutí s Vervou od Benziny. Asi opravdu bude problém v malé výtočnosti a je taky možné že Benzina šla s kvalitou dolů.

Jen bych dodal že většinou jsem to do nafty lil v teple - do kanystru s naftou a pak teprve do auta. Nafta co byla v nádrži před dolíváním z kanystrů byla tankována v době kdy ještě tolik nemrzlo. A to že v mrazech Vif v plechovce zmrznul se mi stalo taky, ale to je normální. Vůbec mi to nevadí neb a jak už tady psal tuším Pitris tak kapalina do chladiče taky zmrzne neředěná mnohem dřív než naředěná vodou a tak nějak podobně to asi bude s Vifem.
bjukemen
Příspěvky: 4933
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

cibkos píše:V žiadnom prípade sa neodporúča riešiť situáciu pridávaním motorového oleja typu 2T určeného ako mazivo do benzínu pre dvojtaktné motory! Aplikovanie akéhokoľvek motorového oleja do nafty vedie k nedokonalému spaľovaniu so zvýšenou tvorbou sadzí a popola. To má za následok urýchlené zanášanie spaľovacieho priestoru, vstrekovacích dýz, katalyzátora s možnosťou jeho zničenia, filtra pevných častíc, ale aj motorového oleja a pri preplňovaných motoroch s ventilom EGR (Exhaust Gas Recirculation- ventil recirkulácie výfukových plynov) aj zanášanie sacieho potrubia i ventilov. Samozrejmosťou je pokles výkonu motora v dôsledku nedokonalého spaľovania častíc oleja a zníženia hodnoty cetánového čísla nafty s negatívnym dopadom na prieťah vznietenia.

..to si z kade nabral toto,ja som olej daval a mal som aj vstreky von a podobne,žiadne zasieranie ničoho nenastalo,jedine co nastalo bol jemnejši chod motora a vstreky neštekali ako iba s cistou naftou..

..bežne sa 2T olej v nafte pouziva na rozbehanie zapečenych vstrekov atd. ;)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
marian.hutira

Příspěvek od marian.hutira »

Tiež som raz pridal do nádrže olej 2T čo mi ostal. Môžem len potvrdiť, že zvuk motora sa zmenil. Bol taký mäkší, tichší ako predtým. Dymivosť ostala rovnaká a sila - výkon asi tiež. Len ten zvuk bol príjemnejší. No či to spaľuje lepšie, alebo horšie, to neviem posúdiť. Bola to len jedna nádrž.
Odpovědět