přísady do nafty
Moderátor: Colommbo
Paradoxně ale může nastat situace, že čím méně kvalitní přípravek, tím nižší teplotu snese bez ztuhnutí. Může být "zředěný" a mít méně modifikátorů krystalické struktury parafínů....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tak nadávno ked bolo -16 tak my nafta zamrzla i napriek tomu,že som mal v nádrži VIF a+ohrev paliva. Auto naštartovalo maximálne v pohode,i ked 1. otáčka bola velmy vákavá. Motor išiel v pohode,no len do 2000 rpm,dalej sa už nedostal. Pomohlo jedine dotankovanie 10 l benzínu do 30 l nafty. Ked som tankoval,nafta mala nad 0 stupnov,nakolko maju podzemné nádrže a vonku bolo -3. Takže o kvalite VIF som si urobil konečný názor. Nakoniec pomohlo len dodankovanie 10l benzínu do 50l nafty+pridal som Motul 710 na zlepšenie mazivosti pomer 1:100
Naposledy upravil(a) Brembo dne čtv led 03, 2013 12:24, celkem upraveno 1 x.
a co tie reci o skodlivosti pre vstreky, zalepovanie vstrekov a pod. ?Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
Není 1:100 zbytečně moc? Na 1:50 to jezdili dvoutakty a byl to pro ně jediný zdroj mazání. A nafta je sama o sobě "mastnější" než benzín.
A když už olej do nafty, nebyl by lepší olej doporučený pro DPF filtry, pokud je používán?
Rozhodně to palivovou soustavu "zalepí" míň, než bionafta.....craken píše:a co tie reci o skodlivosti pre vstreky, zalepovanie vstrekov a pod. ?Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tohle mě zajímá.Už jsem něco slyšel o přidávání 2T oleje do nafty pro zvýšení mazivosti..Zajímalo by mě jaký je nejlepší přidávat?Je možno i klasiku M2T??Brembo píše:tak,nedávno som vyskušal 2T olej do nafty,miešanie 1:100 Motul 710 a musím povedat,že je to rapídny rozdiel v hlučnosti palivovej sustavy-vstekovače čerpadlo. Ani ich nepočut,dymyvost rovnaká ako s naftou s Vifom. Takže až taká hlupost to nebude.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
V žiadnom prípade sa neodporúča riešiť situáciu pridávaním motorového oleja typu 2T určeného ako mazivo do benzínu pre dvojtaktné motory! Aplikovanie akéhokoľvek motorového oleja do nafty vedie k nedokonalému spaľovaniu so zvýšenou tvorbou sadzí a popola. To má za následok urýchlené zanášanie spaľovacieho priestoru, vstrekovacích dýz, katalyzátora s možnosťou jeho zničenia, filtra pevných častíc, ale aj motorového oleja a pri preplňovaných motoroch s ventilom EGR (Exhaust Gas Recirculation- ventil recirkulácie výfukových plynov) aj zanášanie sacieho potrubia i ventilov. Samozrejmosťou je pokles výkonu motora v dôsledku nedokonalého spaľovania častíc oleja a zníženia hodnoty cetánového čísla nafty s negatívnym dopadom na prieťah vznietenia.
Při letošních mrazech jsem s Vifem v polské naftě Ekodiesel z Orlenu(kolik biosložky do toho dávají nevím, ale na pumpě kam jezdím jinou naftu nemají) nezamrznul. Zato jsem na jiném fóru četl několik případů zamrznutí s Vervou od Benziny. Asi opravdu bude problém v malé výtočnosti a je taky možné že Benzina šla s kvalitou dolů.
Jen bych dodal že většinou jsem to do nafty lil v teple - do kanystru s naftou a pak teprve do auta. Nafta co byla v nádrži před dolíváním z kanystrů byla tankována v době kdy ještě tolik nemrzlo. A to že v mrazech Vif v plechovce zmrznul se mi stalo taky, ale to je normální. Vůbec mi to nevadí neb a jak už tady psal tuším Pitris tak kapalina do chladiče taky zmrzne neředěná mnohem dřív než naředěná vodou a tak nějak podobně to asi bude s Vifem.
Jen bych dodal že většinou jsem to do nafty lil v teple - do kanystru s naftou a pak teprve do auta. Nafta co byla v nádrži před dolíváním z kanystrů byla tankována v době kdy ještě tolik nemrzlo. A to že v mrazech Vif v plechovce zmrznul se mi stalo taky, ale to je normální. Vůbec mi to nevadí neb a jak už tady psal tuším Pitris tak kapalina do chladiče taky zmrzne neředěná mnohem dřív než naředěná vodou a tak nějak podobně to asi bude s Vifem.
cibkos píše:V žiadnom prípade sa neodporúča riešiť situáciu pridávaním motorového oleja typu 2T určeného ako mazivo do benzínu pre dvojtaktné motory! Aplikovanie akéhokoľvek motorového oleja do nafty vedie k nedokonalému spaľovaniu so zvýšenou tvorbou sadzí a popola. To má za následok urýchlené zanášanie spaľovacieho priestoru, vstrekovacích dýz, katalyzátora s možnosťou jeho zničenia, filtra pevných častíc, ale aj motorového oleja a pri preplňovaných motoroch s ventilom EGR (Exhaust Gas Recirculation- ventil recirkulácie výfukových plynov) aj zanášanie sacieho potrubia i ventilov. Samozrejmosťou je pokles výkonu motora v dôsledku nedokonalého spaľovania častíc oleja a zníženia hodnoty cetánového čísla nafty s negatívnym dopadom na prieťah vznietenia.
..to si z kade nabral toto,ja som olej daval a mal som aj vstreky von a podobne,žiadne zasieranie ničoho nenastalo,jedine co nastalo bol jemnejši chod motora a vstreky neštekali ako iba s cistou naftou..
..bežne sa 2T olej v nafte pouziva na rozbehanie zapečenych vstrekov atd.
![Wink ;)](https://www.oleje.cz/forum/images/smilies/icon_wink.gif)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw