Oleje.cz

 

Topení

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Topení

Příspěvekod Misojogi » pon říj 07, 2019 7:50

jerome píše:Keby len Favorit :lol:

Favorit ma specialny okruh na ohrievanie sacieho potrubia
Tieto auta mam na krku:
-----------------------------
Daewoo Matiz 0,8litra z roku 2001
Favorit uz nemam :-(
-----------------------------
uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
 
Příspěvky: 2135
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » pon říj 07, 2019 9:39

NO HITS píše:Zkus to logicky odvodit, k čemu by sloužil obtokový, když hlavní (malý) je pořád průchozí - musí, jinak by se motor přehřál. Jestli tím obtokovým mysleli okruh topení, tak je to přinejmenším pojmenováno matoucím názvem. :?

Právě že ne. Z mobilu se mi nechce složitě řešit citaci vlastních slov, proto to napíšu znovu: aby byl zajištěn alespoň minimální průtok chlad. kapaliny hlavou motoru v době, kdy ještě není otevřen termostat, tj. přes velký chlad. okruh, a v malém chlad. okruhu se nachází ventil topení, který je momentálně uzavřený, musí tam být ještě i další, obtokový okruh.
Např. chlazení motoru Mitsubishi 2,4 GDI si v zimním období, pokud se jezdí na pohodu, úplně vystačí s malým chlad. okruhem, tj. hadice k chladiči zůstávají studené.
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » pon říj 07, 2019 9:47

Misojogi píše:Favorit ma specialny okruh na ohrievanie sacieho potrubia

Kdyby jenom Favorit! :twisted: Dokonce si dovolím napsat, že neznám žádné moderní auto (přesněji motor), které by v případě, že nemá sání na stejné straně hlavy motoru jako výfuk, nemělo nějak řešeno (třeba i elektricky) vyhřívání "kostky" škrt. klapky.
A proč? Ten, kdo někdy jezdil s F125P za tužších mrazů, už ví... :lol:
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvekod NO HITS » stř říj 09, 2019 22:20

Jerry3 píše:...aby byl zajištěn alespoň minimální průtok chlad. kapaliny hlavou motoru v době, kdy ještě není otevřen termostat, tj. přes velký chlad. okruh, a v malém chlad. okruhu se nachází ventil topení, který je momentálně uzavřený, musí tam být ještě i další, obtokový okruh...

Já už asi vím proč si nerozumíme.
To co chápeš jako obtok, je právě ten malej okruh (HLAVNÍ) schovanej z velké části v motoru většinou s jednou vnější propojovací hadicí. V malým okruhu nejsou (ani nesmí!) být ventily, termostat nebo uzávěry.
To co chápeš jako malej okruh, je ve skutečnosti vedlejší/paralelní okruh topení, na kterým chlazení motoru NENÍ závislé (slouží pro využití tepla z vody - topení, výhřev klapky atd...)

Dnes u většiny aut tento okruh nemá ventil u topení zřejmě kvůli jednoduchosti automatiky a pro případ selhání termostatu (neotevře se), aby se motor mohl trochu nouzově ochladit (předpokládám proceduru provádí už sama automatika), ale znovu připomínám, není to primární funkce tohoto okruhu ;-)

(barvy viz moje schéma na předchozí stránce)
Mazda 6 GH 2.5 125kW GTA liftback: OMV MaxxMotion 100plus Obrázek
Obrázek VST 5W-40, Obrázek MTF-2 75W-80

Nissan Almera 1.4 64kW GX 3-dveř: OMV MaxxMotion 100plus
Gulf Formula G 5W-40,Tutela Car Technyx
Uživatelský avatar
NO HITS
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » čtv říj 10, 2019 2:45

Řekl bych, že si stále nerozumíme, a to ani terminologicky, ani substantivně. Tak např. tepelná bilance toho "mého obtokového" okruhu se do celkové tepelné kapacity chlad. soustavy nezapočítává, zatímco tepelná bilance "mého malého" okruhu určitě ano. A proč? Inu proto, že kromě velkého chladiče je ten malý, radiátorek topení, zapojený do systému chlazení permanentně a ničím neomezovaný co do průtoku chlad. kapaliny (samozřejmě pokud na něm není ventil topení) druhým největším "spotřebičem" tepla, dokonce i když zrovna netopí do interiéru vozu.
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvekod NO HITS » čtv říj 10, 2019 5:18

Ach jo, s Tebou to není lehký :D
Mazda 6 GH 2.5 125kW GTA liftback: OMV MaxxMotion 100plus Obrázek
Obrázek VST 5W-40, Obrázek MTF-2 75W-80

Nissan Almera 1.4 64kW GX 3-dveř: OMV MaxxMotion 100plus
Gulf Formula G 5W-40,Tutela Car Technyx
Uživatelský avatar
NO HITS
 
Příspěvky: 273
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » čtv říj 10, 2019 6:32

A jak by sis to přál? 8)
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » čtv říj 17, 2019 2:19

Třeba takhle? :lol:

https://eluc.kr-olomoucky.cz/verejne/lekce/1461

"je-li termostat uzavřen, vrací se kapalina zpět k čerpadlu a cirkuluje v tzv. malém okruhu, jehož součástí je i radiátor topení vozidla"

Akorát jim tam chybí bližší vysvětlení k "přítomnosti/nepřítomnosti" ventilu topení.
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvekod Hombre » pát říj 18, 2019 0:00

A proto v počátcích v autech byla 3mm díra v těle termostatu. Topení bylo napojeno na přímo, bez termostatu, kdo měl zapnuto topení cestou do práce, ručička teploty se ani nepohla. Velel jsem směně, kde se vyráběly " termostaty" do všemožných značek. Nejsložitější byl pro Renault, vypadal jak chobotnice s třema teplotníma čidlama a ventilama, a v motoru se na něj připojovalo šest hadic.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1627
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » pát říj 18, 2019 1:23

Systém "pavouk". Renault si na to v určitých modelech potrpěl.
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvekod jarson1 » pát říj 18, 2019 18:20

ktoré počiatky myslíš?
ja mám dirku v termostate aj na novej Honde.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB rv.92 Japan
Obrázek
Toyota Carina E 1.8 GLI LB. rv.96 GB ( v kóme )
Obrázek
HONDA Civic 8G 4D 1.8 rv.06 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jarson1
 
Příspěvky: 432
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Topení

Příspěvekod jarson1 » pát říj 18, 2019 18:21

Vlastne som termostat bez nej ani nevidel ( ale zase je pravda, že som videl dokopy v živote asi 5 termostatov :D )
Toyota Carina E 1.6 Xli LB rv.92 Japan
Obrázek
Toyota Carina E 1.8 GLI LB. rv.96 GB ( v kóme )
Obrázek
HONDA Civic 8G 4D 1.8 rv.06 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jarson1
 
Příspěvky: 432
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » pát říj 18, 2019 20:43

Ta dírka je tam ale jenom kvůli snadnějšímu odvzdušnění. Může tam být, ale také nemusí.
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Topení

Příspěvekod Pedro » pát říj 18, 2019 20:53

Dirky jsou na odvzusneni, ano... :D
SH 300 Valv. All cl.10w40. Citygrip
YARIS 3dv Valv. All cl.10w40. Quartaris 5
SEDICI 4x4 Valv. All cl. C3 5w40. Eskimo 3
SV 650 Valv. Dur. 10w40. Angel GT
ALMERA 3dv (stodola) Penrite10w50.

IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6820
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Topení

Příspěvekod Jerry3 » pát říj 18, 2019 20:55

Mám rád, když tam jsou. Samozřejmě že právě kvůli tomu odvzdušnění... :mrgreen:
Jerry3
 
Příspěvky: 9460
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků