Ak bude brzdovka čerstvo vymenená, tak aj do Álp stačí "obyčajná" kvapalina. Hlavne aby bol systém poriadne odvzdušnený a k tomu treba vedieť dobre brzdiť, tj. čo najviac motorom (nech točí aj 4000-5000), a keď motor nestačí, tak potom spôsobom ako bolo vyššie uvedené, brzdiť krátko ale silno.
Nie tak ako dokážu niektoré motoristky, že stoja na brzde aj niekoľko kilometrov v kuse.
K tomu Millersu, tá brzdovka je práve podobná tej Castrol SRF, tj. skôr na závodenie a okruhy. Pri týchto sa totiž brzdy a tým pádom aj brzdová kvapalina behom pár intenzívnych brzdení rýchlo zohrejú a tam už viskozita tej kvapaliny klesá na normálnu úroveň. Ale keby si takouto brzdovou kvapalinou chcel v zime keď je -10°C 500 metrov od domu núdzovo zastaviť, tak by si kvôli vysokej hustote kvapaliny mal tvrdší brzdový pedál a zároveň pomalší nástup brzdného účinku. A toto môže byť rozdiel ktorý rozhodne o tom, či sa stane nehoda, alebo ešte nie. Dvojnásobne to platí ak máš v aute ABS a ESP. Tam automatika potrebuje aby v čo najkratšom čase dokázala kvapalina "sprostredkovať" čo najviac zmien (predpokladám, že všetci vieme vieme ako ABS a ESP funguje), takže ak bude musieť pumpovať viskóznu kvapalinu, tak efektivita pomocných systémov bude nižšia, lebo rovnaký počet úkonov zvládnu iba za dlhší čas.
Rozdiel možno nebude veľký, ale bude určite merateľný, a brzdy sú jednou z tých súčiastok, kde sa šetriť a experimentovať nemá.
P.s.: Mňa čaká výmena brzdovky pri najbližšej servisnej prehliadke.