https://bobistheoilguy.com/forums/threa ... st-5635180 https://www.clubgti.com/forums/index.ph ... re.287374/
nedostatocna olej norma, longlife,znizeny saps, a potom niektore motory maju fatal problem s "retazami".
zaujimave je ze vyplachy pomohli.
Každopádně se domnívám velmi stručně:
200 řetězů, které byly nahrazeny, bylo odesláno do IWIS k inspekci a následně změřeno; otvírák očí; téměř všichni byli v toleranci ! Neznám šíření řetězů z platforem MK4 / MK5 a Audi 3.2, nebo pokud byla tato informace zaznamenána - zeptám se, až budu příště mluvit s příslušnými lidmi.
U olejového čerpadla MK4 / MK5 došlo k problému s přetlakovým ventilem, který se u pozdějších motorů AUDI 3.2 nejeví jako problém. To znamená, že napínání řetězu (nebo zrychlené opotřebení vodítka) může, ale nemusí, stále představovat problém s golfovými platformami MK4 a MK5. Proto při výměně řetězů u MK4 / MK5 důrazně doporučujeme, aby tlak oleje MUSÍ být kontrolován pomocí odběru M10 na tělese filtru se studeným kamenem motoru - měl by být 5,5 bar + -0,5 bar při 2000 ot / min. Pokud je jeho řekněme 6,5 bar nebo více, je olejové čerpadlo kódem F a je třeba jej vyměnit.
Avšak vzhledem k tomu, že se řetězce vrátily do IWIS, byly téměř všechny stále ve specifikaci, pokud členové fóra začali mít podezření, že něco esle bylo ve hře. S nedávným (před několika lety) příchodem problému s koly VVT, které se masově vzdaly ducha na 1,4 TFSI, začaly demontovat selhaná kola VVT zpočátku na 1,4 a poté postupně obrátily svou pozornost zpět k variátorům 3,2 VVT .
Ve spojení s výsledky měření řetězu z IWIS se výrazné nedostatky továrny specifikovaného oleje Longlife Oil a zjevné poruchy na kolech VVT v důsledku znečištění a nahromadění kalu obrátily ke svým protějškům v odvětví výroby ropy. Po nějaké konzultaci bylo poté rozhodnuto zkusit nějaké předběžné proplachovací zkoušky na vybraných vozidlech počínaje počátečním „hardcore“ proplachem. Toho je dosaženo pomocí proplachovacího kalu vyplněného olejem / filtrem, který je poté nahrazen kvalitním olejem s vysokým obsahem čisticích prostředků. Ihned na čerstvý olej a filtr (v některých případech až 4krát) bylo do oleje přidáno specifické čisticí aditivum a přísně dodržován krátký režim jízdy, kdy byl olej vypuštěn a byl přidán nový filtr / olej. Na fóru existuje mnoho podpůrných tvrzení, že se to zdá být ve většině případů (ale ne ve všech) extrémně úspěšné při snižování hodnot řetězce v blocích 208 a 209 a v jednom konkrétním případě z -8-8 na 0-2!
Tyto informace jsou poskytovány pouze proto, aby k nim měl přístup každý, kdo nemluví německy, a poté vyvodit vlastní závěry - to mi trvalo hodně času a úsilí, abych to do tohoto bodu uvedl. Vezměte si z toho, co chcete.
Nyní moje dva centy:
Vrhněte oči zpět na můj obrázek hlavy válců v prvním příspěvku - 138 000 mil se 6 službami výměny oleje od 100 K pomocí Longlife 3. Má dobrou historii servisu oleje, než jsem ji vlastnil.
Po výměně řetězů jsem pokračoval v používání Longlife 3 a vyměňoval jej každých 5 tis. Když jsem vyměnil řetězy na 138K, vyčistil jsem vnitřek krytu vahadla a obě pouzdra řetězu - při opětovné montáži byly neposkvrněné.
Nedávno jsem si koupil levný endoskop, abych mohl něco sledovat - jak by vypadala moje hlava válců po dalších 45K a 9 výměnách oleje ... doufal jsem v dobré věci! Naštěstí byly řetězové kufry stále naprosto čisté jako píšťalky, ale bohužel hlava válce byla stále manky černá, což není jasným důkazem čisticích schopností Longlife 3. To mě tromflo, abych provedl inventuru toho, co jsem četl, a opravdu jaké škody mohl by přijít, kdybych vyměnil za olej doporučený v části „Jaký olej?“ vlákno a zálohované s bohatou analýzou použitého oleje?
Takže před 1700 mil jsem upustil starý olej LL3 bezprostředně po vypláchnutí pomocí typického britského produktu z regálu. Poté jsem přešel na doporučený olej a po 1700 mil používání se znatelně stmíval - v této fázi jsem použil doporučený odstraňovač kalů, který vycházel zatraceně manky a velmi tmavý. Před provedením proplachu byl olej už mnohem tmavší, než by byl Longlife Oil při tomto počtu najetých kilometrů, ale rozhodně nebyl v žádném případě manky. Poté jsem nalil nový olej a nový filtr. To bylo asi před 300 mil. Takže jsem o víkendu nahlédl přes olejovou náplň a endoskop - i když je stále ještě docela temný, zdá se, že olej a proplach měly jistý pozitivní účinek a existuje spousta záblesků stříbra a medu. Ještě jsem nespustil specifikované čisticí přísady, kterých mám pár plechovek, ale budu držet zásoby s pravidelnými kontrolami hlavy pomocí endoskopu.
Ještě poslední bod - moje 3,2 nikdy nepracovala tak tiše a hladce jako v tuto chvíli a vždy jsem měl hluk řetězu (i po výměně zcela nových řetězů, napínáků, řetězových koleček atd.) - velmi jemný hluk, ale určitě tam vždy . Nyní však studený start - žádný hluk řetězu, žádný hluk vedení ... jednoduše tikající vstřikovače a hlučné příslušenství FEAD. Každý den nastartuji motor, vystoupím, poslouchám a potom přiložím ucho k spolujezdci