kornel píše: ↑stř kvě 03, 2023 22:27
organicky wolfram práve veľmi dobre a naviac synergicky spolupracuje s MO aj ZDDP a zároveň ma výrazne nižší príspevok k tvorbe kontaminantov.. + ďalšie pozitíva.
Osobne by som pridaním napr. Molygen-u od LM (napr. v 1/4-tinovej dávke 125ml čo by v 5litroch oleja malo vytvoriť koncentráciu "W" ca 300-350ppm) do oleja s obsahom Mo aspoň tých 100ppm, nevidel teoreticky ani prakticky žiaden problém
Jednak Liqui Moly je seriózna spoločnosť, ktorá tento organo wolfram používa aj priamo vo svojej rade olejov a jednak aj vzhľadom na samotné zloženie Molygenu (Mo-4, Fosfor-158, Zinok-0, Barium-0, Bor-68, Horcik-0, Vapnik-3, Wolfram-12840; základ: HC+AN; viskozita odpovedajúca triede - 0/5w-30: cSt 40°C - 57,9 .. 100°C - 10,2... TBN-8,3 ; koncentrácia síry - 0,09čo je veľmi málo ) čiže nevidím nejaký potenciál rozhodiť koncentrácie ostatných prvkov resp. schopnosť nejako negatívne pozmeniť vlastnosti oleja do ktorého by to občan aplikoval... a zvlášť v 1/3-tinovej či 1/4-tinovej koncentrácii oproti plnej dávke.
Shi píše: ↑sob črc 29, 2023 8:38
Bohužel Ravenol s wolframem končí - na německém fóru prý někde byla zmínka, že tam má být nějaký problém s dostupností aditivačního balíčku s woframem. Wolfram nahrazují estery....
No wolfram podle ofiko popisu zbyl už jen u "race" RRS, RSE, RSS a RFS.
U RUP a REP už není a ten ester je třeba u RUP a RSE. A potom u SVE (když zůstaneme u normální HTHS).
Ester pak i u DXG, což je sice A5/B5, nicméně jeho HTHS 3,25 je ještě "jakžtakž". U nízkoviskóznějších jsem nehledal, ovšem chápu že pro někoho i 0w30 se sníženou HTHS může být alternativa. A jen doufám že já něco nižšího nikdy potřebovat nebudu.
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv srp 03, 2023 14:46, celkem upraveno 1 x.
Když už tyto "ekožbrďoly" tak bych hledal 0w20 s co nejnižším odparem NOACK.
A jak je údajně norma VW 504/507 docela přísná na kvalitu oleje, tak u 508/509 mi to nepřijde páč VSE má 10,4% což je skoro dvojnásobně víc jak u DFE.
Já vím,jak jsi k tomu skeptický,ale Japonka ten olej fakt moc neohřeje, tak ta 0w20 je akorát, když jí po 6-8 tkm vyměním Na zdejší doporučení mám teď FDS a další v zásobě,ale za tuhle cenu bych ještě objednal ECS, ta nevypadá parametry úplně zle. Zmíněný NOACK 7,4. TBN 8...........
Toyota Auris hybrid 1.8 (2017).
Začátek Millers Oils EE 5w30, pak Ravenol SSO 0w30 a teď delší dobu Ravenol DFE 0w20.
Ravenol používal prý starší typ Wolframu, který byl planární formy, který je aktivní - interakce s kovem, hlavně na hraně placaté destičky. Izraelci vyvinuli kulatou formu Sulfidu Wolframu, která je vůči kovu aktivní po celé ploše, a při tlaku a teplotě se jakoby rozbaluje a natáhne na třecím místě na jednu ze stěn. Jeden z techniků od olejářů prý řekl, že ty nanofulereny Wolframu vypadají jako svatý grál mazání.( nebo něco v tom smyslu). Patent mají Izraelci, sem to vozí kluci z Brna. Takže bych se toho nebál. Sám to vyzkouším v kombinaci s kovokeramikou od Xada.
Naposledy upravil(a) Mav dne stř srp 16, 2023 11:22, celkem upraveno 1 x.
Mav píše: ↑stř srp 16, 2023 0:11Jeden z techniků od olejářů prý řekl, že ty nanofulereny Wolframu vypadají jako svatý grál mazání....Sám to vyzkouším v kombinaci s kovokeramikou....
Vy chlapi myslíte že by to fakt mohl být pro motor přínos? A bez negativ? A třeba i do Ravenolu s wolframem? Či do jiných olejů co obsahují i bór a / nebo molybden?
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř srp 16, 2023 14:08, celkem upraveno 1 x.