Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27658
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Sladas opc píše:Byl by problem kdybych do primovstriku 1.4 turbo opel astra pouzil treba olej od ravenol 5w40 rcs nebo treba 5w40 rup?i presto ze treba nema normu dexos1 gen2?
A budeš s tím závodit?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

Nezavodim, jen obcas takovy to trosku protahnuti.. Slo mi jen ciste o to jestli by to byl problem ze bych v budoucnu treba zkusil..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27658
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Ty Ravenoly s R potřebují racing provoz (vyšší teplotu) k aktivaci aditiv. Pro občasné zablbnutí plně vyhoví Ravenol VST.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

Uz jsem zakoupil ravenol dxg ktery zkusim.. Jen me napadlo jestli priste nezkusit neco "lepsiho" ale zas se bojim toho pokud to nema tu normu dexos1 gen2 aby se neco nestalo..
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27658
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Osobně tu normu Dexos nepovažuji za dogma, a když necháš otáčky motoru se mrknout i tam do vyšších pater, tak LSPI nehrozí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
buřtyskřenem
Příspěvky: 173
Registrován: úte čer 09, 2015 8:58

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od buřtyskřenem »

RCS pouziva aditivaci molybdenem a wolframem. Tak snad by to az takovej pru.er nebyl, kdyby ho pouzil na beznou jizdu a občas auto protahnul. RCS je vlastne takova "levnejsi" nahrada za zavodni Millers(stejne jako Yacco Galaxie)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27658
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

Nevím jak moc by to (ne)byl průser, jenže Ravenol RCS na rozdíl od Millerse CFS i Yacca Galaxie neuvádí normy API ani ACEA....
Určitě se ten motor s ním nezadře, ovšem RCS-ko má jiné priority než chránit často studený motor.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

Ravenol dxg taky pouzivam wolfram i molybden, nebo alespon to tam pisou..
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tato3 »

Vlastním suzuki vitara 1.4 turbobenzín, prvá výmena bola po 2000km, následne po 9000km, t.č. 30000km po roku prevádzky teda 4 výmeny. Ravenol dxg 5W30, elektrický predohrev olejovej vane takže cca 50% štartov v zime nie je úplne studených.
LSPI sa nekoná napriek tomu že je to automat a bežne radí a drží cca 1500-2000otáčok, skôr k tým 2000 počas jazdy., vyššie veľmi nie. Málokedy to ide na manuál režim a točenie vysoko. Rýchle jazdy na dialnici áno ale beztak tam hodí vyšší stupeň.
Olej sa palivom neriedi, čo je ale typické na rozdiel od nepriameho vstreku že po cca 8-9000km je olej výrazne čierny predpokladám sadze.
k ravenolu sa neviem vyjadriť viac , parametre na papieri sú pekné čo ale riešia Rusi na svojich forach je Kto a Kde je ten Ravenol? Hľadajú google mapy miesta fabriky, spochybňujú vôbec výrobcu lebo adresa sa nachádza na takom dvore vedľa nejakého šrotoviska myslím...
No môj názor je že je to normálna miešačka základu a aditív čo vôbec neznamená že bude výsledok od veci. Opakovane som použil prevodové oleje plus tento v Suzuki a zaťiaľ OK.
Okrem ravenolu som ešte zvažoval yacco gdi.
1.4 boosterjet je bez filtra častíc.
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tato3 »

inak ešte jedno zamyslenie nad objemom náplní - na 1.4 je náplň 3.3l myslím len taktak,čo ale turbo v tom? určite olej dostáva zabrať predpokladám... takže riešenie by bola mierne vyššia náplň alebo skrátenie intervalov pre turbobenzín?
Sladas opc
Příspěvky: 65
Registrován: ned pro 08, 2019 20:35

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Sladas opc »

Menim maximalne po 10ti a nebo po roce..
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tato3 »

ja zvažujem že tých 9000 ešte skrátim...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27658
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Pitris »

tato3 píše:LSPI sa nekoná....
Zeptám se - jak to víš :?: :shock:
A znovu opakuji že benziňáku je líp nad čtyřmi, než pod dvěma tisíci :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od Jerry3 »

Problém je v tom, že LSPI nepozná ani čidlo klepání, natož řidič.
tato3
Příspěvky: 86
Registrován: pon zář 12, 2016 22:27

Re: Olej pre 1.4 T-gdi // LSPI

Příspěvek od tato3 »

pretože som si prečítal niekoľko správ o tom ako to vodiči zaregistrovali a zaregistrovali to celkom jasne a rovnako napriek rôznym autám - nízke otáčky, potreba výkonu, jasný pazvuk - cinknutie - v motore, nejaké to cuknutie a obláčik dymu z výfuku. Opakovanie v podobných situáciách. To že výbuch nastane inde než má sa spozná.Takto to opisovali viacerí a nasledoval servis - rozobratie motora a potvrdenie problému. Poškodenie motora do 50 - 60 - 70 000km.
Suzuki tým netrpí, vitara sport je v predaji od 2015 roku, zatiaľ žiadne hlásenia nie sú. Zrejme je tu aj vplyv konštrukcie motora.
Otáčky - je len jedným z možných príčin, nie jediný a bude sa to líšiť od motora k motoru. Predpokladám náchylnosť k lspi budú mať všetky di ale nie všetky ním budú skutočne trpieť.
Odpovědět