Jerry3 píše:
Mně s výjimkou zařazeného nejvyššího kvaltu (nikoli u automatu ) a jízdy v režimu nuceného volnoběhu/brzdění motorem svítí šipka rádce řazení směrem nahoru prakticky trvale. Zda tam vůbec je "opačná šipka", resp. zda funguje, to vlastně ani nevím, poněvadž jsem ji nikdy nezahlédl.
..verím a dobre tomu rozumiem.. mám to (u manuálu) rovnako
lefort píše:Pokud jsi schopný LSPI poznat, tak se nech zrovna Opelem zaměstnat. Vyváží Tě zlatem!
Ja vsude cetl ze to detonacni horeni, slysitelne jako tezke klepani motoru se nazyva lspi.. Proto jsem prave psal ze jsem jiz nekolikrat zazil
A četl jsi vůbec tohle?
Jerry3 píše:Jenže to, co popisuješ, není LSPI, nýbrž klasické detonační spalování, na které na základě signálu z čidla klepání reaguje ŘJ snížením předstihu zážehu, což se projeví snížením tahu motoru. V případě LSPI se nic takového neděje.
Sladas opc píše:Ja vsude cetl ze to detonacni horeni, slysitelne jako tezke klepani motoru se nazyva lspi.. Proto jsem prave psal ze jsem jiz nekolikrat zazil
byla pravda, pak by LSPI vůbec nebylo nutno řešit, jelikož na tohle bylo široce aplikováno mnou zmíněné řešení (= čidlo klepání) již v polovině 80. let min. st.
A jestliže jsi to už několikrát zažil, jak ostatně sám píšeš, tak věz, že si ten motor kurvíš přímo exemplárně, poněvadž dokážeš překonat i regulační mechanismus ŘJ motoru spolupracující s čidlem klepání.
Jerry3 píše:
Mně s výjimkou zařazeného nejvyššího kvaltu (nikoli u automatu ) a jízdy v režimu nuceného volnoběhu/brzdění motorem svítí šipka rádce řazení směrem nahoru prakticky trvale. Zda tam vůbec je "opačná šipka", resp. zda funguje, to vlastně ani nevím, poněvadž jsem ji nikdy nezahlédl.
..verím a dobre tomu rozumiem.. mám to (u manuálu) rovnako
Já si to na Fiestě nechal sw deaktivovat a je to.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85 Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Astry k turbo, tim trpeli vsechny a taky dost motoru lehlo-praskly pist, krouzky atd.. Snazil jsem se delat vse pro to aby me to nepotkalo, ale nedalo se prakticky vubec zrychlit a to auto nebylo nejak podtocene.. Zkousel jsem ruzne oleje,s novou normou proti lspi, svicky zapalovaci vymenit, tankovani jen vysokooktanu a nasledne i cip motoru nic uplne nepomohlo.. Az nakonec jsem astru odvezl do nemecka, kde zatim problem vyresili, nebot nemlati zatim.. Probehlo neco se vstrikama a i prehrani softu motoru.. S tim autem uz byl proste proste problem po vyjezdu ze salonu, nevedeli si s tim vubec rady.
Sladas opc píše:...nedalo se prakticky vubec zrychlit a to auto nebylo nejak podtocene...
Ano, v režimu "sraženého" předstihu to nezrychluje. Jenže tohle všechno je o onom detonačním spalování, nikoli k LSPI. Sklon k detonačnímu spalování si však můžeš "vyrobit" právě předchozím podtáčením. A nechce se mi teď zdlouhavě rozebírat, jak to tak přijde...
Chapu ze v rezimu srazeneho predstihu nezrychluje, ale ono vazne to neslo nijak vyresit.. Popisu situaci, kdy jedes cca 100kmh,nejakych 3otacek,prijde mensi kopec, chces zrychlit a ikdyz sem treba podradil a dal autu "napit" zacalo cukat plus kovove zvuky a upadek vykonu, pak se to roztocilo na cca 4tisice otacek a uz letelo.. Urcite jsem ale nikdy nedelal to ze bych podtacel motor a dupal mu na plyn aby zrychloval z malych otacek.. To urcite ne.
Tak ten Ravenol DXG mam právě v motoru a budu měnit (zafira 1,6 200k) neboť v mrazu má motor takový špatný zvuk, po cca3min provozu už je to OK, ale i tak
simec44 píše:Tak ten Ravenol DXG mam právě v motoru a budu měnit (zafira 1,6 200k) neboť v mrazu má motor takový špatný zvuk, po cca3min provozu už je to OK, ale i tak