PAO, estery, nanodrive...
Moderátor: Colommbo
Re: PAO, estery, nanodrive...
je to nestastna situacia, verit iba tomu co je na obale, co ak to neni pravda.
napr dodecene- alken,olefin by mal byt uvedeneny v msds. ked uz tam napisu zmes III, alkany. berem na vedomie ze msds nie je ako recept.
v nemecku je vraj zakon ktory udava podmienky , aby na oleji mohlo byt napisane plnasyntetika. tym padom xcess 5w40 v kategorii uz neni... paradoxne olefiny su v acea c* 5w30/0w30..dexos2
miesatelny ester mozno skusim tento https://oleje-a-maziva.heureka.sk/motul ... 5w-50-5-l/ 25% ropny zaklad, 75% "?"
napr dodecene- alken,olefin by mal byt uvedeneny v msds. ked uz tam napisu zmes III, alkany. berem na vedomie ze msds nie je ako recept.
v nemecku je vraj zakon ktory udava podmienky , aby na oleji mohlo byt napisane plnasyntetika. tym padom xcess 5w40 v kategorii uz neni... paradoxne olefiny su v acea c* 5w30/0w30..dexos2
miesatelny ester mozno skusim tento https://oleje-a-maziva.heureka.sk/motul ... 5w-50-5-l/ 25% ropny zaklad, 75% "?"
Re: PAO, estery, nanodrive...
Preco nestastna, vyrobcovia navzajom klamu svoju konkurenciu a beznemu moze byt fuk ci je tam pao alebo ester.. Mam dojem ze posledne sa pao a esterom tu na fore priklada az zazracna moc resp je to dogma.. Protom motory najazdili statisice kilometrov na obycajne oleje
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: PAO, estery, nanodrive...
Jde i o to, žebjukemen píše:Mam dojem ze posledne sa pao a esterom tu na fore priklada az zazracna moc resp je to dogma.. Protom motory najazdili statisice kilometrov na obycajne oleje
- když si připlácím za lepší olej, abych ho taky dostal.
- když vím, že nestíhám měnit olej tak často, jak by bylo rozumné, abych tam měl olej, který to zvládne,
- když dělám krátké jízdy, nebo naopak jezdím s plynem na podlaze, ...
Výsledkem používání lepších olejů je i to, že dnes mám auto, které má najeto 180 000km, a na 10 000 km jízdy, kdy je dost času ve vysokých otáčkách sežere necelý 1 litr oleje. To není špatný na to, že značnou část z prvních 100 000 km naskákalo krátkými pojížďkami po městě a jízdou po dálnicích (na oleje PAO+estery 0w-30 A3).
Re: PAO, estery, nanodrive...
Ja mam bmw kde sa v garancke menil Castrol po 20 000km,motor ma teraz 20rokov a 400 000km a funguje bez zavad, tlaky ma 30bar,napriek Castrolu bez pao a esterov
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: PAO, estery, nanodrive...
Ale suhlasim ze ked si clovek chce priplatit za lepsiu kvalitu mal by ju aj dostat
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: PAO, estery, nanodrive...
Shi píše: Jde i o to, že
- když si připlácím za lepší olej, abych ho taky dostal.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: PAO, estery, nanodrive...
Moje Bmw ma 17 let a 370 tis km a oleje byly měněny po 23-26 tis za kvalitní aral 0w40. Motor si přede jak švycary. Od 280 tis vyměny nax po 8-10 a ja měním po max 6-7 tis km. Škoda že ten dement majitel mohl měnit olej o 10 tis km dřív. Motor by ted nežral cca 0,3- 0,4 L oleje na 1000km. Na ty dlouhé výměny trpí zapekáni kroužků a valcebjukemen píše:Ja mam bmw kde sa v garancke menil Castrol po 20 000km,motor ma teraz 20rokov a 400 000km a funguje bez zavad, tlaky ma 30bar,napriek Castrolu bez pao a esterov
Re: PAO, estery, nanodrive...
zaujimavy clanok rozborov pouzitych olejov. robila to americka firma blackstone, v spolupraci s diskusnym forom bitog. je to statisticky vytah z velkeho mnozstva dat.
je to sice prierez americkym auto trhom, ale myslim ze data su pouzitelne aj pre eu.
najvacsie prekvapenie je,ze prilis caste vymeny neznizuju opotrebenie, skor opak.
pripomina to schopnost vzduchoveho filtra, ktora sa casom zlepsuje.
https://www.bobistheoilguy.com/used-oil ... is-normal/
je to sice prierez americkym auto trhom, ale myslim ze data su pouzitelne aj pre eu.
najvacsie prekvapenie je,ze prilis caste vymeny neznizuju opotrebenie, skor opak.
pripomina to schopnost vzduchoveho filtra, ktora sa casom zlepsuje.
https://www.bobistheoilguy.com/used-oil ... is-normal/
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: PAO, estery, nanodrive...
Neviem ci sa da tomu verit ohladom tych pricastych vymien oleja, ked inde sa dokazalo ze len cerstvy olej dokaze znizit opotrebenie motora na minimum.. Ale zase v amerike je vsetko inak
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: PAO, estery, nanodrive...
rad by som si to precital a porovnal, mas k tomu odkaz/clanok ?
Re: PAO, estery, nanodrive...
No to bude asi problem, cital som to pred par rokmi v odbornej publikacii, zahranicny casopis za pomoci kamarata ktori mi to prekladal. :/
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: PAO, estery, nanodrive...
chapem to, ale neviem kto by mal prospech z toho ze normalne intervaly(15k) su lepsie ako tie super kratke.
olejarske firmy by potrebovali skor opak, a sukromnej firme s analyzami olejov to moze byt jedno.
olejarske firmy by potrebovali skor opak, a sukromnej firme s analyzami olejov to moze byt jedno.
Re: PAO, estery, nanodrive...
pepoh piše : "najvacsie prekvapenie je,ze prilis caste vymeny neznizuju opotrebenie, skor opak."
Ty tomu věříš
Ty tomu věříš
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: PAO, estery, nanodrive...
https://www.youtube.com/watch?v=UnNahISE_nU
mos2 ftakovina...
mos2 ftakovina...
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30