Žlutá neznamená zlatá...tonny píše:Já měl zasej 300RUM, tedy kalibr .30 Remington Ultra Magnum.filip.díky píše:No to je tak, jako když si člověk koupí 25 rum...
Jinak jak vypadá olej po CNG? Já ho u lpg mám po 8tkm pěkně žlutej. Snažím se měnit co nejdříve a ještě proplachuji.
1.0 MPi CNG citigo/Up
Moderátor: Colommbo
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
No jo, tak když chcete opičku hold musí být na banány!
Oil nemá skoro vůbec saze, stále tak nějak průsvitný (i když podle toho jak se mění), každopádně po CNG je prostě také tak nějak do záhnědožluta. Před časem jsem to sem fotil. Ale rozhodně to není žlutý, jak banán spíš takový karamel. Když vypustím, tak tam nejsou takové ty saze v kýblu co jsou u klasických spalovacích motorů. Až budu měnit, udělám fotodokumentaci!
Co používáte na upload fotek, aby to tam vydrželo co nejdéle?
Oil nemá skoro vůbec saze, stále tak nějak průsvitný (i když podle toho jak se mění), každopádně po CNG je prostě také tak nějak do záhnědožluta. Před časem jsem to sem fotil. Ale rozhodně to není žlutý, jak banán spíš takový karamel. Když vypustím, tak tam nejsou takové ty saze v kýblu co jsou u klasických spalovacích motorů. Až budu měnit, udělám fotodokumentaci!
Co používáte na upload fotek, aby to tam vydrželo co nejdéle?
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Když u lpg vyměním po 2-3tkm, tak je to spíš žlutý, když po 8tkm tak už je to spíš tmavší, karamelový.
To, že tam nevznikají saze neznamená, že tam nevznikají tvrdé laky které jsou údajně horší, dle mého názoru proto, že se mohou nalepovat na nežádoucí místa.
Jsou i oleje a čističe s aditivy proti lakům. U bioplynky jede motor minimálně 10 let v kuse (krom občasného servisu svíčky, filtry ap), olej se mění za provozu. Takže naběhaj určitě mnohem více, než ty naše. Je mi jasné, že jsou permanentně zahřáté ale beru to, kolik v nich proteče plynu i když jiného složení.
To, že tam nevznikají saze neznamená, že tam nevznikají tvrdé laky které jsou údajně horší, dle mého názoru proto, že se mohou nalepovat na nežádoucí místa.
Jsou i oleje a čističe s aditivy proti lakům. U bioplynky jede motor minimálně 10 let v kuse (krom občasného servisu svíčky, filtry ap), olej se mění za provozu. Takže naběhaj určitě mnohem více, než ty naše. Je mi jasné, že jsou permanentně zahřáté ale beru to, kolik v nich proteče plynu i když jiného složení.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
To jako fakt?filip.díky píše:No jo, tak když chcete opičku hold musí být na banány!
P.S.: Ke koncerňácké symptomatice nerozlučně patří neschopnost dát dohromady (syntaxe) byť i jen jednu jedinou větu správně česky (gramatika).
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
keby tie sadze boli dokladne odfiltrovane, tak si myslim ze by vypadali rovnako.tonny píše:Když u lpg vyměním po 2-3tkm, tak je to spíš žlutý, když po 8tkm tak už je to spíš tmavší, karamelový.
To, že tam nevznikají saze neznamená, že tam nevznikají tvrdé laky které jsou údajně horší, dle mého názoru proto, že se mohou nalepovat na nežádoucí místa.
dneska tie plyny maju-mali byt s nizkym obsahom siry. tym padom neni velky priestor na tvorbu kyselin a vplyv na olej
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Ony ty kyseliny nejsou jediné negativum. Při provozu na LPG/CNG se motor/olej více zahřívá a ten olej rychleji oxiduje
Při nárustu teploty o 10 stupňů se rychlost oxidace zdvojnásobí. Jedná se o tzv. termooxidační stárnutí.
Při nárustu teploty o 10 stupňů se rychlost oxidace zdvojnásobí. Jedná se o tzv. termooxidační stárnutí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Mám taky citigo CNG dal sem Shell 5W-40 Helix HX7 a hotovo. Filtr Mann.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Pokud platí ten převážně dálniční provoz popisovaný dříve, tak je potřeba brát v úvahu že u těchto autíček výrobce počítá s poskakováním po městě a krátkými trasami, takže často se v konstrukci auta dělají triky pro rychlejší prohřátí motoru, které ale znamenají, že se olej při dlouhodobé zátěži přehřívá. U kterési Fábie to kdysi nezvládli, katalyzátor byl moc blízko motoru, a olej byl už po 4000 km na odpis z důvodu tepelného namáhání.filip.díky píše:Ahoj po delší době! Jak se máte mastnáci?
Na "autě" mám najeto cca 93 tis km, opět se chystám měnit oil a po tom co jsem vyzkoušel všechny doporučované 5w-50 jsem se rozhodl to držet při zemi a podle normy jsem vybral tenhle Q8 Formula Excel 5W-40, https://www.oleje.cz/p/q8-formula-excel ... any--18795. Přijde mi, že je lepší vyměnit častěji, než to najíždět s dražším. Ale to už tu bylo řečeno...
Je tenhle stáčený olej dobrý typ? Vzal bych ho 20l sud, tak ať neobjednávám blbost.
No jinak ekonomika auta je úžasná. Jezdím dlouhodobě za 3,3 kg plynu a to auto nešetřím. Dálnice, kdy se jede pomalu jdou jet za 2,8 kg plynu na sto kilometrů. Takže je to při ceně 25 kaček za kilo plynu cca 0,82-0.7 kč/km. Oproti benzínáku je auto aktuálně v podstatě zaplacené na rozdílu najetých km...
S pozdravem,
Filip
Druhý zdroj zvýšeného teplotního namáhání je to, že motor na plyn není chlazen palivem tak jako při provozu na benzín. Použít 5w-50 je samozřejmě jedna možnost, druhá možnost je hledat oleje s běžnou viskozitou, které:
- jsou teplotně odolnější (napovědět může odparnost dle Noacka, ideálně pod 8% - např RAVENOL VST SAE 5W-40)
- jsou navrhované na CNG nebo LPG provoz (např RAVENOL VEG SAE 5W-40), nebo je provoz na plyn aspoň explicitně zmíněn v katalogovém listu (z levných a běžných např např. Shell Helix Ultra 5w-40)
- jsou určeny pro "spirited driving" a současně vhodné pro běžné použití.
Těch 15 000 km bude stejné šílenství jako 30 000 km u "velkého" motoru, kde bývá 4 až 6 litrová náplň.
Že ze nemýlím naznačuje i to, že v návodu k Citigio je několik možná variant nastavení intervalů pro výmenu oleje a nejkratší je 5000 km a nejdelší je 15 000 km. Nedivil bych se, kdyby vašemu dálničnímu používání odpovídal spíš ten interval 5000 km ...
Q8 má odparnost dle Noacka 8,4%, to není špatné http://www.sint-oil.hu/PDF/formula_e.pdf
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
stretol som sa s nazorom ze 100km dalnicnych=10km mestskych.
studeny motor a kontaminacia palivom je asi naj problem. kedze je to plyn, neviem do akej miery to plati.
studeny motor a kontaminacia palivom je asi naj problem. kedze je to plyn, neviem do akej miery to plati.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Dobry den, dik za vycerpavajici odpoved.
Zeptam se takto. Kdyz byste mi meli vybrat dva druhy oleje (zima/leto) v 20l sudech s prumernou cenovkou. Co by to bylo?
Zeptam se takto. Kdyz byste mi meli vybrat dva druhy oleje (zima/leto) v 20l sudech s prumernou cenovkou. Co by to bylo?
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
filip: shell helix ultra 5w 40 na na léto i na zimu.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
A měnit DO 10-ti tkm.
Já osobně bych ale při dálničním provozu Citiga na CNG volil asi 5w40 přes zimu, a (5)10w50 přes léto.
Já osobně bych ale při dálničním provozu Citiga na CNG volil asi 5w40 přes zimu, a (5)10w50 přes léto.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Měním na všech autech co mám po 10ti a speciálně starší auta jako je W124 nebo Niva po 7000km.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Já bych se olejům, které jsou mimo viskozitní specifikace výrobce, snažil vyhnout a když tak bych radši šáhnul buď po častější výměně a nebo nedělat krátké popojížďjky, tak po "R" olejích od Ravenolu:Pitris píše:A měnit DO 10-ti tkm.
Já osobně bych ale při dálničním provozu Citiga na CNG volil asi 5w40 přes zimu, a (5)10w50 přes léto.
RAVENOL RCS SAE 5W-40.
Podle mě něco může být napočítáno na chlazení nebo mazání ostřikem, případně průtokem přes nějakou štěrbinu a při současném šílenství směřujícím k olejům 0w-16 nemá laik tušení co kde kdo optimalizoval.
Ostatně RAT540 na svém blogu (https://540ratblog.wordpress.com/2013/0 ... t-ranking/) popisuje problémy, které měly BMW M3/M5 provozované na oleje 10w60 - vyrobní tolerance byly tak těsné, že takto viskózní olej nepronikl kam měl a nezajistil mazání.
"the root cause of all those failures was that BMW had designed/built the engines with insufficient rod bearing clearance (barely large enough for 5W30 motor oil and WAY too tight for super thick oil), insufficient connecting rod side clearance, and they called for insanely thick 10W60 motor oil, which is WAY too thick for acceptable oil flow/lubrication/cooling. It was a perfect storm of doing multiple things completely wrong to actually “cause” rod bearing failures."
Já bych do viskóznějších olejů šel jedině kdybych měl změřeno (teploměrem, čidlem tlaku, sluchem), že to předepsaný olej nezvládá - ostatně tuhle sluchovou zkušenost u 0w-20 při dálničním provozu v teplotách nad 40 stupňů Celsia jsem tu kdysi popisoval - motor, který když je zahřátý, je na volnoběh téměř neslyšný, najednou byl po zastavení slyšet.
Re: 1.0 MPi CNG citigo/Up
Jen doplním
RAVENOL RCS SAE 5W-40 má oficiálně schválenou normu jen MB-Approval 229.5, BMW Longlife-01
Normu VW 501 01 / 502 00 / 505 00 jen splňuje, ale nemá na to test od VW
http://www.hardmotorsport.com/ravenol-r ... or-oil-1l/
RAVENOL RCS SAE 5W-40 má oficiálně schválenou normu jen MB-Approval 229.5, BMW Longlife-01
Normu VW 501 01 / 502 00 / 505 00 jen splňuje, ale nemá na to test od VW
http://www.hardmotorsport.com/ravenol-r ... or-oil-1l/