Hlavne kovov,prevažne zinok-ani DPF z nich radost mat nebude,norma ale povoluje podiel popolčeka 0,01 %. V podstate sa nejedná o velký percentuálny podiel,no po pár tisícoch litrov to už zrejme nebude zanedbatelné množstvo.rousini píše:Kdyby měl eurooil naftu s biosložkou 1. gen, tak já to na motoru poznám i bez webovek...
Matěj: spousta aut je necitlivá svým projevem na stanovený podíl MEŘO v naftě. Jediná výhoda biosložky je zvýšení mazivosti nafty. To doháním aditivem. Naopak MEŘO má omezenou skladovatelnost - absorbuje vzdušnou vlhkost a má tendenci postupně vytvářet krusty na vstřikovačích z napečeného vápníku a nevím ještě jakých prvků ve zvýšené míře v BIO obsažených. Takže se časem přicpe a začne odkapávat.
Je to sice extrém, povídačka o bubákéch, ale já tohle dobrovolně do motoru nechci.
"Kvalita" nafty...
Moderátor: Colommbo
Re: "Kvalita" nafty...
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: "Kvalita" nafty...
Jelikož tu panují pochybnosti, zda Optimal Diesel obsahuje či je prostý biosložky, požádal jsem Čepro o stanovisko a odpověděli mě následující:
Dobrý den,
produkt OPTIMAL Diesel bez biosložky a OPTIMAL Diesel bez biosložky Plus neobsahuje biosložku – Methyl ester mastných kyselin FAME
Re: "Kvalita" nafty...
boreli: Zrovna dneska jsem nabral plnou nafty optimal diesel-tu obycejnejsi.Krom toho,ze se mi opet potvrdila vetsi hlucnost motoru-vic to dieslově klepe,tak na pistoli bylo oznaceno B7,ale primo na stojanu nalepka "bez bioslozky",tak ze si asi zakaznik muze vybrat
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: "Kvalita" nafty...
Máte pravdu, motor je hlučnější. Ano prostě je. Najít ideál, aby to jelo, aby to jelo tiše, aby to mazalo, aby to neškodilo motoru Chci fakt tak moc ?
VIF tomu moc nepomáhá, Ekolube jakbysmet. Pořád to klape jak šicí stroj. Pak dám Effectu a.....ticho.
Ale zase ta biosložka
VIF tomu moc nepomáhá, Ekolube jakbysmet. Pořád to klape jak šicí stroj. Pak dám Effectu a.....ticho.
Ale zase ta biosložka
Re: "Kvalita" nafty...
Není náhodou "hlučnost" taky o cetanovém čísle?
Re: "Kvalita" nafty...
Všem, kterým Optimal diesel nevyhovuje bych chtěl říct, že u většiny jiných pump tankuji Optimal diesel s biosložkou a eventuální aditivací...
Já mám naprosto opačnou zkušenost. Jediná naprosto tichá nafta Maxxmotion (ta prémiová) a právě Optimal diesel. Tam jsem nepoznal rozdíl. Na cokoliv jiného v ČR motor nadával. Podotýkám, že tyto úsudky jsem budoval v době kdy měl motor najeto do 40kkm a nic se na tom nezměnilo, jen že už nedělám průkopníka slepých uliček.
Ale nerozporuju vaše postřehy, každý motor je jiný.
Já mám naprosto opačnou zkušenost. Jediná naprosto tichá nafta Maxxmotion (ta prémiová) a právě Optimal diesel. Tam jsem nepoznal rozdíl. Na cokoliv jiného v ČR motor nadával. Podotýkám, že tyto úsudky jsem budoval v době kdy měl motor najeto do 40kkm a nic se na tom nezměnilo, jen že už nedělám průkopníka slepých uliček.
Ale nerozporuju vaše postřehy, každý motor je jiný.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: "Kvalita" nafty...
Tak maxmotion naftu jsem asi jeste nezkousel,vyzkousim.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: "Kvalita" nafty...
Pokud nejezdíš do Rakouska, tak moc času už nezbývá
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: "Kvalita" nafty...
V naftě jsem nováček, ale s běžnou naftou zakoupenou u Shellu v Čechách je motor 2,0 TDI hlučný i v létě až do zahřátí oleje na cca 90". Podlehl jsem reklamně a v prosinci jsem prázdnou nádrž naplnil naftou OMV MaxMotion. Motor je od té doby ihned po nastartování tichý a to i při ranním startu při -10"C. Na výkonu ani na spotřebě buhužel nepozoruji žádný rozdíl, ale ten klidný chod motoru v zimě za ty peníze asi stojí.
Re: "Kvalita" nafty...
Já naftu (a Shell) NEÉ, ale "mušle" má tuším v nabídce u stojanů taky 2 druhy naft.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: "Kvalita" nafty...
biopalivo je pekna ostara, ale netusil som, ze stihacky pouzivaju naftu, myslel som ze pouzivaju letecky petrolej - kerozin
https://zpravy.idnes.cz/stihacky-biopal ... anicni_ane
alebo mozno niekto kradol a primiesal to tam .... aby ho nechytili --- alebo sabotazLuftwaffe musí na týden odstavit stíhací letouny Tornado na vojenské základně Schleswig na severu země. Důvodem je příliš velké množství bionafty přimíchané do leteckého paliva. Chybu odhalila běžná kontrola,
https://zpravy.idnes.cz/stihacky-biopal ... anicni_ane
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: "Kvalita" nafty...
Veď hejMisojogi píše:....netusil som, ze stihacky pouzivaju naftu, myslel som ze pouzivaju letecky petrolej - kerozin....
Kerosen obsahoval nepovolené množství příměsi Takže do beneli někdo přimíchal bionaftu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: "Kvalita" nafty...
Kerosin nemá s leteckým benzínem do pístových motorů nic společného. Je to spíš petrolej.
To co sem postnul Misojogi (citaci, víc jsem číst nemusel) je novinářská slátanina. Tak nějak různě se do kerosinu přimíchává biosložka a ne bionafta. Snad až v poměru 1:1...
Jenže je jí málo... Jumbo může tankovat kolem 200 000l...
Edit: nedalo mi nepřečíst celý článek.
Výňatek: "Kromě zádrhele na letecké základně Schleswig oznámila německá armáda v pondělí také další problémy – nedostatek tanků, ochranných vest, zimních oděvů a stanů pro nasazení v rámci sil rychlé reakce NATO v roce 2019."
Výňatek z diskuze: "Nedostatek zimních oděvů? Jsou nepoučitelní..."
To co sem postnul Misojogi (citaci, víc jsem číst nemusel) je novinářská slátanina. Tak nějak různě se do kerosinu přimíchává biosložka a ne bionafta. Snad až v poměru 1:1...
Jenže je jí málo... Jumbo může tankovat kolem 200 000l...
Edit: nedalo mi nepřečíst celý článek.
Výňatek: "Kromě zádrhele na letecké základně Schleswig oznámila německá armáda v pondělí také další problémy – nedostatek tanků, ochranných vest, zimních oděvů a stanů pro nasazení v rámci sil rychlé reakce NATO v roce 2019."
Výňatek z diskuze: "Nedostatek zimních oděvů? Jsou nepoučitelní..."
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: "Kvalita" nafty...
"Kerosen obsahoval nepovolené množství příměsi " Pravděpodobně se tam dostal bordel při přepravě.
Re: "Kvalita" nafty...
Požadavky na letecký kerosen, obvykle označovaný jako JET-A1, nejsou zase až tak přísné co do složení, ale naopak velmi přísné co do čistoty, přesněji obsahu pevných nečistot.