Oleje.cz

 

Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Příspěvekod Návštěvník » pon pro 13, 2010 14:13

Uvažuji o koupi miniautíčka Fiat Panda s motorem 1,2 - 69k. Ten motor je do Pandy novinka, ale co Panda - má s tím někdo zkušenost nebo v okolí? Na autorecenze.cz si na ni nikdo nestěžuje, vyrábí se v Polsku. Na jiné Fiaty jsou recenze všelijaké. S Fiat zkušenost nemám, ale vezl jsem se s Alfou (asi 156?), starou asi jako Fabia, co máme doma, a s podobnými najetými km (asi 150000, možná víc) a na nerovnostech se ozývaly rány od přední nápravy. Byl to 1. majitel, myslím, že žádný ras na auta. To se mi tedy vůbec nelíbilo a je to auto za více, než 600000,- Kč. Tak si myslím, že Fiat nebude lepší :twisted: ? Možná u Ferrari koncern trochu zvedl kvalitu :lol: , a taky cenu :( .
Návštěvník
 

Příspěvekod modelář » pon pro 13, 2010 14:23

No, anonyme, pokud posuzuješ kvalitu podle "ran od přední nápravy", což je v daném případě jedno ze slabých míst uvedeného vozu, jehož řešení však stojí o řád méně, než řešení podobného "systémového" problému např. u VW Passat/Audi A4/Škoda Superb, pak je to opravdu těžké... :P
modelář
 

Příspěvekod Itall » pon pro 13, 2010 14:44

modelář: Na Pandu jsem se ptal já :lol: . Ty víš všechno, tak se zaměř na tu Pandu, Alfu kupovat nebudu. Ale když to srovnám s tím výletem na Kokořín (Fabia Junior) :lol: , tak tam se na přední nápravě měnily zatím jen zadní silentbloky (možná následek nehody, ale po 100000 km, budiž i kdyby ne) a jedno táhlo řízení (to zas naopak mělo vůli už nové). Ani jedna ze závad se neprojevovala takovými strašidelnými zvuky, jako u Alfy. Junior nemá posilovač řízení ani stabilizátor, takže na přední nápravě se nic neřeší, nějaké čepy jsou pořád OK. Prostě Junior nemá na přední nápravě slabá místa :P , narozdíl od Alfy. Pravda, mám radši auta, která nejsou moc efektní, ale nemají sériové bolístky. Špatně se shánějí, Fabia I mezi ně nepatří, ovšem P107 asi ano. Chci levné auto s klimatizací na léto (do 200000,-), tak bádám. Nejlevnější ja ta Panda, pak Thalia (sedan nechci), pak Clio II (na to je víc stížností, než na Pandu a prostorově je to skoro miniauto) a Dacia nemá pozink, atd. Nic jiného v té ceně není a víc do toho nevrazím, páč abych to pak zas pojistil a kolotoč nákladů se roztáčí - tedy u mě, páč pojišťovací podvody nedělám. Musím šetřit, když je ta krize 8) . Takže poraď - buď Clio II nebo Panda nebo nic a nohy v teple :P .
Itall
 

Příspěvekod skodovkar » pon pro 13, 2010 16:01

Italle a proč nekoupíš jetý vůz? Za 150 bys koupil rozumný vůz a 50 máš na opravy. Pokud ti jde o klimu, tak tu najdeš už v Octávkách, které mají pěticiferné ceny.
Naposledy upravil skodovkar dne pon pro 13, 2010 16:02, celkově upraveno 1
skodovkar
 
Příspěvky: 5913
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvekod modelář » pon pro 13, 2010 16:01

Hele, Italle, já považuji za normální, že na autě se nemusí měnit NIC, a to přinejmenším 200 tis. km! :D Na druhou stranu ovšem té AR156 rád odpustím potřebu výměny předních ramen za pár stovek, poněvadž tam alespoň na jízdních vlastnostech cítím, proč jsou tak subtilní. Jde o pravý opak pocitu z velmi sofistikované přední nápravy již zmíněného Passatu, která se nijak neprojevuje ve výrazně lepších jízdních vlastnostech, zato pak hodně stojí (o řád více) řešení obdobných problémů, jako u té AR. A už vůbec by mne nenapadlo hovořit o "kvalitě" při srovnání s Fabií Junior: tam totiž žádné srovnání NENÍ!

Itall píše:Dacia nemá pozink, atd.


Jseš si úplně jistý, že víš, o čemž to je?


Itall píše:Nic jiného v té ceně není a víc do toho nevrazím, páč abych to pak zas pojistil a kolotoč nákladů se roztáčí - tedy u mě, páč pojišťovací podvody nedělám.


Tady si pro změnu vůbec nejsem jistý já, o čem to je.


Itall píše:Musím šetřit, když je ta krize 8). Takže poraď - buď Clio II nebo Panda nebo nic a nohy v teple :P .
:?

Auto není investice, tedy pokud zrovna nemáš soukromou sbírku a nekupuješ do ní kousky cenou v řádu desítek milionů, které se časem ještě zhodnotí. :lol: Ale chceš-li ode mne radu, stavíš proti sobě pouze ty dva vozy a nepotřebuješ zrovna 4x4, pak to Clio. :wink:
modelář
 

Příspěvekod modelář » pon pro 13, 2010 16:04

skodovkar píše:...jde o klimu, tak tu najdeš už v Octávkách, které mají pěticiferné ceny.


Jestli bych se něčemu vyhnul ale opravdu VELKÝM obloukem, tak právě takovéhle ojetině :!:
modelář
 

Příspěvekod Itall » pon pro 13, 2010 16:34

škodovkar: Bohužel, i s novým autem mohou být problémy, u ojetiny je to mnohem více pravděpodobné. Navíc ojetiny jsou z větší části samý podvod. Snažím se pořídit auto třeba jednoduché a malé, ale bezproblémové. S tím u ojetiny nelze počítat a u nového auta se stěstím. modelář: Na kterémže to autě se nemění NIC nejméně 200000 km? Dávej nějaké příklady, já si budu zapisovat. Mě by stačilo i 100000 km, ale 200000 je lepší. Pro mě slovo kvalita znamená hlavně bezporuchovost po určitou rozumně dlouhou dobu. Jednoduchá auta mi nevadí. Jestli se u Alfy mění ramena, tak bych typl, že za pár stovek nebudou a neméně důležité je, že se vůbec mění, a pak ty průvodní jevy při opotřebení. Zkrátka, na kvalitu to neukazuje. Nikdy bych neřekl: Alfa je kvalitní auto, za 600000,- si to kup, tam jsou problém jen ta ramena. Dacia - nemá pozinkovanou kastli, ne? Jinou adekvátní ochranu má málokdo a Dacia, bych typl, jistě ne. Tak doporučuješ Clio, no, Ragnotti s tím jezdí pěkně, ale to pro mě asi nebude úplně to nejvýznamnější. Lidí, kteří jsou nasr... na Renaulty je celkem dost, na to, kolik jich tu jezdí. Uvidíme :lol:
Itall
 

Příspěvekod Itall » pon pro 13, 2010 16:47

modelář: U toho pojištění jsem měl na mysli havarijní. Dá se koupit auto pro zloděje neatraktivní a co si rozbiju, to si zaplatím. Platit drahou pojistku, aby se v pojišťovnách měli fajn a občas zatáhli nějaký ten pojišťovací podvod, to nemusím. Zdá se mi, že kdo jezdí s rozumem a nemá auto nějakým způsobem atraktivní pro zloděje, tak havarijní pojistku nepotřebuje. Navíc, servisy, zjm. značkové, se vždy na opravách hrazených pojišťovnou pěkně namastí a pokud mají pojišťovny plnit přímo majiteli auta, tak ho neopomenou maximálně obrat. Možná to neplatí zcela obecně, ale tak nějak to bude. Samozřejmě, kdo má auto na firmu, vidí to zcela jinak, ale to není můj případ. Já nemohu své náklady už nikomu nafakturovat. Naopak, jsem ten, který všechny náklady nakonec zaplatí v ceně rohlíků a dalšího zboží.
Itall
 

Příspěvekod modelář » pon pro 13, 2010 17:00

Itall píše:S tím u ojetiny nelze počítat a u nového auta se stěstím.


Proto je potřeba se orientovat na takové ojetiny, které nikdo nezná, tudíž je ani nikdo nekupuje. :idea:


Itall píše:Na kterémže to autě se nemění NIC nejméně 200000 km? Dávej nějaké příklady, já si budu zapisovat. Mě by stačilo i 100000 km, ale 200000 je lepší.


Téměř všichni Japonci vyrobení v Japonsku! :wink:


Itall píše:Pro mě slovo kvalita znamená hlavně bezporuchovost po určitou rozumně dlouhou dobu. Jednoduchá auta mi nevadí.


Nejspíše podle hesla: "Co tam není, to se nepo...!" :P


Itall píše:Jestli se u Alfy mění ramena, tak bych typl, že za pár stovek nebudou a neméně důležité je, že se vůbec mění, a pak ty průvodní jevy při opotřebení. Zkrátka, na kvalitu to neukazuje. Nikdy bych neřekl: Alfa je kvalitní auto, za 600000,- si to kup, tam jsou problém jen ta ramena.


No a když si pořizuješ třeba špičkový bicykl za několik desítek tisíc, také jsi ho pořizuješ hlavně proto, resp. jsi přesvědčený o tom, že Ti vydrží jako kolo Ukrajina? Doufám, že pamětníci stále ještě drží v paměti pořekadlo: "Chceš-li poznat, co je dřina, kup si kolo Ukrajina!" :twisted: Jinak řečeno, opět máš silně pokřivené to srovnávací zrcadlo, které nastavuješ výrobkům.


Itall píše:Dacia - nemá pozinkovanou kastli, ne? Jinou adekvátní ochranu má málokdo a Dacia, bych typl, jistě ne.


Bytostně nesnáším zkratkovité, zjednodušující výkřiky, a zvolání "hlavně pozink" patří přesně do této kategorie! :evil:


Itall píše:Tak doporučuješ Clio, no, Ragnotti s tím jezdí pěkně, ale to pro mě asi nebude úplně to nejvýznamnější. Lidí, kteří jsou nasr... na Renaulty je celkem dost, na to, kolik jich tu jezdí. Uvidíme :lol:


Mohu Tě ujistit, že to, kdo a jak s ním jezdí, je mi úplně u pr..., stejně jako nadávky spotřebitelů, kteří kdyby věděli, kolik toho ty jejich ojetiny mají ve skutečnosti za sebou, tak by své auto nejspíše celé zulíbali. Ale jinou variantu jsi mi tak jako tak nenabídl.
modelář
 

Příspěvekod Itall » pon pro 13, 2010 18:18

modelář: Ve třídě mini a malých aut mě nenapadá žádný japonský Japonec. Ani ten Colt, nebo jo?
Co tam není, to se nepo... O tom není pochyb, to snad uznáš.
Špičkový bicykl jsem nikdy neměl, stejně jako Ukrajinu. Také nevím, podle čeho se takový špičkový bicykl pozná. Ale mám na kole japonské pedály, páč jsem chtěl klipsny, tak mi tam dali tyto. A jejich životnost je xxxnásobná oproti českým (blahé paměti), přestože tyto jsou plastové 8) .
Nevykřikuji "hlavně pozink", píši i o jiné adekvátní ochraně, spíše Ty máš nějaké zkratovité čtení. Ale o ochraně kastle se nikdo moc nešíří, tak se to pro zákazníka pozná hlavně podle délky záruky. A pozink je nejčastější, u Toyoty mi prodejce říkal, že nezinkují, ale mají jinou ochranu. Pak jsem si všiml, že Hyundai moc nerezne ani bez pozinku (starší modely), měli jsme to v příbuzenstvu. Už tam je také mišák ASX, abys měl radost. Ještě jsem ho neviděl, nevadí, to si stejně nekoupím :P . I když cena v té kategorii je pěkná a kvalita (snad) také.
Ještě k tomu Cliu - jak to, že nedoporučuješ Itala, i když polského, ale Francouze, i když slovinského? Také nový Megane (za 1/4 melouna, tak jsem se šel kouknout k prodejci) mě vůbec nepřesvědčil. Při nastupování hned rána do hlavy o střechu a vzadu místa méně, než v Cliu III (na délku). Tak nevím, svezení je v tom možná pěkné, jel jsem jen v Meganu I - 1,6 a bylo to příjemné, až na "gumové" jízdní vlastnosti. To moc nepotěšilo. S auty je to těžké, tak jsem zůstal jen u základního požadavku, že by to mohlo pár let bez problémů jezdit, pokud je nové. Bohužel, ani tento požadavek spousta aut nesplňuje. Až tomu tak bude, možná mě začnou zajímat elektrická okýnka a podobné kraviny. Zatím chci jen, aby to fungovalo alespoň to minimum, co v autě mám :P . Snad jsem se konečně poprvé dopracoval k takovému autíčku, a to je P107. Mám zatím jen 28000 km, ale 2 roky jezdí bez závad. I to je pokrok proti všem předchozím škodovkám :wink: .
Itall
 

Příspěvekod modelář » pon pro 13, 2010 19:34

Itall píše:U toho pojištění jsem měl na mysli havarijní. Dá se koupit auto pro zloděje neatraktivní a co si rozbiju, to si zaplatím.


A proč tak tedy neučiníš?


Itall píše:Platit drahou pojistku, aby se v pojišťovnách měli fajn a občas zatáhli nějaký ten pojišťovací podvod, to nemusím.


Otázkou je, co rozmíš pod "drahou" pojistkou. Ono totiž když dojde na lámání chleba, tak třeba zjistíš, že i drahá pojistka byla úplně k ničemu, anebo právě naopak.


Itall píše:Zdá se mi, že kdo jezdí s rozumem a nemá auto nějakým způsobem atraktivní pro zloděje, tak havarijní pojistku nepotřebuje.


Co se zdá, je pouhý sen. Důležité je pouze to, jak sám pro sebe vyhodnotíš míru rizika, resp. jak s ním budeš pracovat: v odborné hantýrce se tomu říká "řízení rizik". :)


Itall píše:Navíc, servisy, zjm. značkové, se vždy na opravách hrazených pojišťovnou pěkně namastí a pokud mají pojišťovny plnit přímo majiteli auta, tak ho neopomenou maximálně obrat.


Na to můžeš vzít jed!


Itall píše:...Samozřejmě, kdo má auto na firmu, vidí to zcela jinak, ale to není můj případ. Já nemohu své náklady už nikomu nafakturovat.


Já jsem také až ten "koncový", na kterého to padající ho... dopadne s celou parádou. :cry:


Naopak, jsem ten, který všechny náklady nakonec zaplatí v ceně rohlíků a dalšího zboží.[/quote]

Tohle platí obecně, tj. dá se vztáhnout na cokoli. :evil:
modelář
 

Příspěvekod modelář » pon pro 13, 2010 20:13

Itall píše:modelář: Ve třídě mini a malých aut mě nenapadá žádný japonský Japonec. Ani ten Colt, nebo jo?


A proč si nad tím mám lámat hlavu já? Evropský trh vypadá tak, jak vypadá, a to hlavně díky požadavkům (tedy spíše jejich absenci) evropských zákazníků. O házení perlí sviním jsem tu už něco psal, vzpomínáš?


Itall píše:Co tam není, to se nepo... O tom není pochyb, to snad uznáš.


A proč bych měl? Já totiž považuji za normální, že to tam je, funguje to, a tudíž si toho nemusím všímat, byť toho využívám! :lol:


Itall píše:Špičkový bicykl jsem nikdy neměl, stejně jako Ukrajinu. Také nevím, podle čeho se takový špičkový bicykl pozná. Ale mám na kole japonské pedály, páč jsem chtěl klipsny, tak mi tam dali tyto. A jejich životnost je xxxnásobná oproti českým (blahé paměti), přestože tyto jsou plastové 8) .


Představ si, že jako výrobce vždy stojíš před problémem, zda upřednostnit vlastnosti (mohou být třeba výkony, pohodlí), nebo naopak životnost. Obojí Tě stojí peníze jaksi navíc, protože v prvním případě musíš použít lepší materiály, abys ušetřil např. hmotnost, ve druhém případě musíš toho materiálu zase použít více (tzv. předimenzovat) či opět lepší motroš, tentokrát už nikoli kvůli úspoře hmotnosti, ale kvůli výdrži. Jestliže tvůrce AR 156 upřednostnil jízdní vlastnosti tím, že se snažil minimalizovat neodpružené hmoty, a zároveň z finančních důvodů nepoužil nějaký kosmický materiál (tj. extrémně drahý), jde o věc, kterou bych nenazval "nekvalitou". No a teď si představ, že si některý výrobce spočítal, že ho vyjde laciněji, když ušetří na obojím, část úspory si ponechá a část jí vrazí do marketingu - však oni to ti blbí zákazníci sežerou i s navijákem... :twisted: No a tím jsem se dostal zpět k tomu, jak vypadá evropský trh, k těm perlám a sviním atd. atd. :cry:


Itall píše:Nevykřikuji "hlavně pozink", píši i o jiné adekvátní ochraně, spíše Ty máš nějaké zkratovité čtení. Ale o ochraně kastle se nikdo moc nešíří, tak se to pro zákazníka pozná hlavně podle délky záruky. A pozink je nejčastější, u Toyoty mi prodejce říkal, že nezinkují, ale mají jinou ochranu. Pak jsem si všiml, že Hyundai moc nerezne ani bez pozinku (starší modely), měli jsme to v příbuzenstvu.


No vidíš, sám píšeš, že to vlastně není (jenom) o tom "pozinku". Tím spíše, že nikdo pořádně nevíme, co se pod tím v automobilové výrobě vlastně přesně skrývá. A podle délky záruky poznáš tak akorát prd: spíše si k manuálu k vozidlu pečlivě prostuduj, čím je ta záruka podmíněna - to má totiž o dost větší vypovídací schopnost.


Itall píše:Už tam je také mišák ASX, abys měl radost. Ještě jsem ho neviděl, nevadí, to si stejně nekoupím :P . I když cena v té kategorii je pěkná a kvalita (snad) také.


Proč bych z toho měl mít radost? Naprosto nesmyslný auťák pro ty, kteří už úplně ztratili vlastní mozek a místo něho mají v dutině lebeční jenom marketingové sra...! :evil:


Itall píše:Ještě k tomu Cliu - jak to, že nedoporučuješ Itala, i když polského, ale Francouze, i když slovinského? Také nový Megane (za 1/4 melouna, tak jsem se šel kouknout k prodejci) mě vůbec nepřesvědčil. Při nastupování hned rána do hlavy o střechu a vzadu místa méně, než v Cliu III (na délku). Tak nevím, svezení je v tom možná pěkné, jel jsem jen v Meganu I - 1,6 a bylo to příjemné, až na "gumové" jízdní vlastnosti. To moc nepotěšilo.


No vidíš, i Tebe už mediálně-marketingový klam přesvědčil o tom, že auto s pohodlným podvozkem přece nutně musí mít špatné jízdní vlastnosti... :(


Itall píše:S auty je to těžké, tak jsem zůstal jen u základního požadavku, že by to mohlo pár let bez problémů jezdit, pokud je nové. Bohužel, ani tento požadavek spousta aut nesplňuje. Až tomu tak bude, možná mě začnou zajímat elektrická okýnka a podobné kraviny.


Význam těch "kravin" doceníš, až budeš muset mnohokrát denně stahovat a zase vytahovat boční okénko, poněvadž bez toho nevjedeš do žádné garáže ani z ní nevyjedeš, neprojedeš mýtnou branou atd. atd. Mohu Tě ujistit, že elektrické ovládání je v případě intenzivního provozu (toho okénka) dokonce spolehlivější, než klička. :wink:


Itall píše:Zatím chci jen, aby to fungovalo alespoň to minimum, co v autě mám :P . Snad jsem se konečně poprvé dopracoval k takovému autíčku, a to je P107. Mám zatím jen 28000 km, ale 2 roky jezdí bez závad. I to je pokrok proti všem předchozím škodovkám :wink: .


Ano, pokrok to pro Tebe možná je, ale sám bych se neodvážil to vyslovit, dokud to nebude mít najeto alespoň 5 x tolik. Bývaly časy, kdy jsem za rok najezdil soukromě přes 60 tis. km, a to jsem nikdy nebyl profesionálním řidičem: Chtěl jsem tím říct pouze tolik, že když máš 3-4 roky staré auto s pomalu 200 tis. km na hrbu najetými i za těch úplně nejhorších povětrnostních a jízdních podmínek, tak už se dají vynášet nějaké soudy ohledně spolehlivosti a "kvality". :P
modelář
 

Příspěvekod Itall » pon pro 13, 2010 22:10

1) Já tak činím. Mám neatraktivní nepojištěná auta.
2) Neřekl bych, že evropský zákazník je nenáročný. Spolehlivost ocení každý a pokud se ví, že nějaké auto spolehlivé není, tak se mu radši vyhne. Ovšem je hodně takových, kteří se o to nezajímají. Takoví budou určitě i v Japonsku. Tím to není.
3) Ale ale, že by mezi micinami byly i nesmyslné auťáky? Kam ten svět spěje?
4) Žádné marketingové klamy mě ještě nikdy o ničem nepřesvědčily (pokud jsem si vědom). Meganem jsem jezdil a bylo to pěkné auto, až na ty jízdní vlastnosti, což je dost podstatné. Ale při pohodové jízdě to nevadí. Tohle byl služebák a jezdilo se dost rychle. Naopak Vectra I mě svými jízdními vlastnostmi zcela přesvědčila, ale ta je o třídu výše. Nabylo to ale svižné auto - motor 1,8 a dlouhé převody, takový valach. Ovšem v ošemetných situacích se to s Meganem vůbec nedalo srovnat. Tam, kde megane byl nejistý, Vectra nedala vůbec nic znát, bylo to až s podivem.
5) Okénko nestahuji mnohokrát denně a i kdybych musel, tak bych se nepo... Možná dělám denně 200 kliků, a také mi to nevadí :P
Itall
 

Příspěvekod modelář » úte pro 14, 2010 0:08

To Itall:

Ad 2/ Průměrný evropský zákazník se vyznačuje tím, že jde tzv. "s proudem". To ho zbavuje starostí s vlastním zkoumáním trhu, výběrem a rozhodováním, a on tím zároveň rádoby úspěšně zastírá, že vlastně neví o ničem nic. Na evropském trhu se vyskytovaly vzácné perly, které zůstaly stranou hlavního proudu, tudíž nepovšimnuty a zapomenuty. Nějaký příklad? Třeba Lancia Kappa 2,0T 20V: etalon přímo dokonalého mixu výkonu, jízdních vlastností, pohodlí a spolehlivosti!

Ad 3/ Začátkem konce MMC byl holport Daimler-Chrysler-Mitsubishi a připuštění výroby aut pro evropský trh v Evropě. A od té doby se nevzpamatovala. To byl ostatně také hlavní účel...

Ad 4/ No vidíš, třeba já považuji Vectru (zejména tu první generace) za typický příklad auta, které "je nebezpečné, i když stojí" (na rozdíl od Mégana). A pomalu začínám chápat, proč někteří výrobci ještě dále umocňují toporné reakce už tak dost tupých aut...

Ad 5/ Ty by ses možná nepo..., zato by se brzy po... ti za Tebou. Ono se totiž mnohdy nedá současně manévrovat ve stísněném prostoru a přitom se zabývat nějakou kličkou. Kliků si dělej, kolik chceš, ale někde, kde tím nebudeš ostatní zdržovat!
modelář
 

Příspěvekod modelář » úte pro 14, 2010 9:12

Ještě dodatek k citaci níže:

Itall píše:4) Žádné marketingové klamy mě ještě nikdy o ničem nepřesvědčily (pokud jsem si vědom). Meganem jsem jezdil a bylo to pěkné auto, až na ty jízdní vlastnosti, což je dost podstatné. Ale při pohodové jízdě to nevadí. Tohle byl služebák a jezdilo se dost rychle. Naopak Vectra I mě svými jízdními vlastnostmi zcela přesvědčila, ale ta je o třídu výše. Nabylo to ale svižné auto - motor 1,8 a dlouhé převody, takový valach. Ovšem v ošemetných situacích se to s Meganem vůbec nedalo srovnat. Tam, kde megane byl nejistý, Vectra nedala vůbec nic znát, bylo to až s podivem.


Šálení smyslů je nedílnou součástí marketingu! Charakteristiky auta lze z hlediska jejich projevu nastavit tak, aby na neznalého řidiče působilo svižně, dynamicky, "bezpečně", a to aniž by bylo nutné cokoli udělat s kvalitou těch skutečných, tedy především měřitelných parametrů. Typickým příkladem je třeba Fabia 1,2 HTP, z kteréžto "výkonů" dokáží být někteří řidiči přímo odvázáni. :P Nebo brzdy u Oktávky 1. generace, zejména pak verze 1,8T (teprve o RS bych řekl, že má "dobré brzdy", tedy pokud zrovna nejsou hodně zahřáté, poněvadž pak dokáží zcela bez varování ztratit brzdný účinek, což je prů...). Řada výrobců se proto snaží na průměrného zákazníka zapůsobit pocitem jistoty z jízdních vlastností, byť je tento pocit naprosto falešný a vůbec neodpovídá realitě. Vectra je toho typickým příkladem, ale došlo to už tak daleko, že i BMW "dokáže" udělat nedotáčivým vůz, jemuž bylo už samotnou koncepcí motor vpředu/pohon zadku dáno do vínku být přetáčivým. :evil: No a pokud jde o zvolené poměry zpřevodování, to je naprosto dokonalá/spolehlivě fungující vějička na "typického ovladače", jenž stále žije v mylné představě, že "se jezdí na nejvyšší převodový stupeň". Mně naopak ani trochu nevadí, že ještě ve 180 mám co podřadit! :twisted:
modelář
 

Další

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: rousini a 0 návštevníků