Oleje.cz

 

ADITIVA DO BENZINU

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod skodovkar » čtv srp 16, 2018 23:32

Zkušenosti mé a z okolí = VIF funguje u VAGu znatelně (benzín i nafta).
skodovkar
 
Příspěvky: 5864
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod michal84 » úte lis 27, 2018 12:14

Ahojte, ja tankujem výhradne na Benzine a aktuálne uvažujem čo je pre motor lepšie riešenie.
Mám teda priamovstrekový turbobenzín.

Jak tu už bolo zmienené tak Benzina má iba aditivovaný benzín, buď Efecta 95 alebo Verva 100.
Myslíte že je medzi týmito benzínami rozdiel aj iný ako že Verva má vyššie cetanové číslo a teda nemá bio zložku?
Predpokladam že ta Verva je aditivovaná viac, čo myslíte?

Ide mi o to čo je podla Vás pre motor lepšie, brať Efectu 95 a čiastočne doaditivovať alebo brať Vervu a nepridávať aditíva?
Jasné, ide aj o to že neviem aká je skutočnosť ohladom pridaných aditív v danej chvíli na danej pumpe ale čo ta bio zložka, neza*iera motor alebo aký ma dopad na motor? resp nie je ta Efecta stále horšie palivo koli tej biosložke aj keď si ju doaditivujem?

Ja osobne tankujem Vervu od začiatku (auto som kupoval nové a má najeto necelých 4000km) ale trochu mi to vrta v hlave čo je pre motor lepšie ... no a k tomu som pred pár dňami videl že Efectu možem na samoobslužnej benzine natankovať o 5Kč na liter lacnejšie ako Vervu a to už je sakra velký rozdiel.
michal84
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod Pitris » úte lis 27, 2018 12:28

Oktanové - ne cetanové. Jezdíš s benziňákem. A Efecta 95 i Verva 100 jsou do-aditivovány. A moc bych za to nedal že stejně. Je to současně čistící i mazací "balíček" aditiv. Jestli máš požadavek od výrobce motoru na min. N95, tak to motoru stačí a víc oktanů motor moc nevyužije. Ale "starat se" o palivový systém budou oba.
S tou biosložkiu je to "volaaké čudné".... V té "stovce" by být neměla, ale podle produktových listů co se tady někteří u pumpy dívali, tak tam nějaké procento bylo :( Asi bych to neřešil a bral klidně Efectu 95 (nebo 3x 95 a 1x 100). Ta Verva 100 je pro motory s požadavkem na min. N98.
A jestli aditivovat i benzin už aditivovaný? Já dávám poloviční dávku VIFu, ale úplně klidně vezmu i třeba u ONO, kde benzin normě "jen" vyhoví, a dám VIFu doporučený poměr 1 : 1000.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Ravenol VSI 5w40, léto Millers oils CFS 10w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 21073
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod lengy60 » úte lis 27, 2018 20:58

Nemohu si pomoct,ale byť mám předepsán BA 98,tak auto jede líp na ''obyčejnou'' BA 95-ku od ONO+2 panáky Wynn´su,než na jakoukoliv prémiovku,ať už doaditivovanou či nikoliv. :wink:
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5473
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod Jerry3 » stř lis 28, 2018 6:53

:o :? :shock:
Jerry3
 
Příspěvky: 7501
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod rousini » stř lis 28, 2018 8:26

K Benzině z velkým B přijete cisterna, přečerpá objednaný objem a jede k jiné benzině s malým b...
To čím se ty benzíny s dlouhým í liší je případná dodatečná aditivace obsluhou pumpy...

Já si pamatuju na totáč a párek na tácku s hořčicí. To na čem tě mohla obsluha stánku ošidit byla hořčice. Jednak se naředila vodou a pak ti ji tam stánkař zkušeným grifem kydnul jen tak, abys po třetím namočení párku měl vytřený papírový tácek...
S takovýma zkušenostma nemůžu očekávat, že se občas nenajde "česká nátura" - vyjebanec, který pak v hospodě rozprodá pixlu firemního aditiva svým známým.

U zavedené pumpy, kde je velká výtoč si kup benzín a aditiva použij svoje. Benzina (B) si určitě neplatila vývoj speciálních aditiv, ke kterým by ostatní neměli přístup. Jen mají dobrý marketing, udělali 2 řady paliv (tedy marketingově) a placebo efekt začne fungovat. Auto líp jede (po nějaké době a pročištění může být) má o půl litru menší spotřebu (za mě blbost, 1 promile extraktu nevytvoří energii pro 10% rozdíl ve spotřebě) a běh motoru je kultivovanější (jo).
Od aditiv lze očekávat především pročištění motoru, palivové soustavy, eliminaci vody, přimazání vstřikovacího čerpadla.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1008
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod Jerry3 » stř lis 28, 2018 9:50

To vše je sice pravda, nicméně rozdíl v oktanovém čísle by v souladu s platnou normou měl být respektován.
Jerry3
 
Příspěvky: 7501
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod lengy60 » stř lis 28, 2018 12:13

Jerry3 píše: :o :? :shock:

Není se moc čemu divit.Ten motor byl původně stavěn na BA 95,ale protože se vyskytly nějaké(blíže nespecifikované problémy) ve některých zemích bývalého východního bloku,tak se předepsal prémiový benzín a bylo.Nyní je již běžně předepsán do těchto motorů pouze BA 95,tedy pouze původní verze má 98.Softwarem to není,to by mi to přehráli v servisu,ale k nějaké úpravě tam došlo.Nedávno jsem opět narazil na tohle téma a tam se psalo,že pokud natankuješ běžnou 95-ku a přidáš aditivum,tak se není čeho bát.Jinak na téma aditivace paliv jsem se jednou bavil s obsluhou na TankOno a bylo mi řečeno,že mají úplně stejný benzín jako na ostatních benzínkách,jen nemají potřebu oblbovat lidi nějakou extra aditivací.Samozřejmě kdo má tu potřebu,tak si může koupit Wynn´s a aditivum přidat,mají ho běžně v regálu.Já teď jezdím na BA 95+ Wynn´s a uvidím na jaře,až se budou měnit svíce,zda tam bude nějaký bordel či nikoliv.
P.S.Jestli tedy budu Bodlinu na jaře mít,bo jsem se byl podívat u pana Suzuki a mám o čem přemýšlet. :lol:
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5473
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod Jerry3 » stř lis 28, 2018 12:20

lengy60 píše:Ten motor byl původně stavěn na BA 95,ale protože se vyskytly nějaké(blíže nespecifikované problémy) ve některých zemích bývalého východního bloku,tak se předepsal prémiový benzín a bylo.Nyní je již běžně předepsán do těchto motorů pouze BA 95,tedy pouze původní verze má 98...

Přiznám se, že jsem se v tom ztratil... :?
Jerry3
 
Příspěvky: 7501
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod lengy60 » stř lis 28, 2018 12:30

Už jsem to tady jednou psal,původně byla předepsána BA 95,pak dokonce motory v ČR stáhli úplně z nabídky.Po nějaké době se motory vrátily s tím,že byl předepsán BA 98 a od roku 2017 (po nějaké úpravě) je již BA 95 povolen.
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5473
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod Jerry3 » stř lis 28, 2018 13:04

Dobře, už chápu. Tím spíše pak ovšem nechápu, jak je možné, že ti to jezdí lépe na 95 než na 98.
Jerry3
 
Příspěvky: 7501
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod pepoh » stř lis 28, 2018 15:15

lengy60 píše: P.S.Jestli tedy budu Bodlinu na jaře mít,bo jsem se byl podívat u pana Suzuki a mám o čem přemýšlet. :lol:

3 valce su vsude, hodne toho maju aj sikmooki. :lol:
Dyk móre, to táhne vocpoda / Sara1,8 8V 66kW R.I.P. _Total Quartz 9000 5W-40
C3 III LPG 1,2 12V 60(55)kW Obrázek Motul 8100 X-CESS 5W-40 /B4
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 850
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod tonny » stř lis 28, 2018 16:05

rousini píše:K Benzině z velkým B přijete cisterna, přečerpá objednaný objem a jede k jiné benzině s malým b...
To čím se ty benzíny s dlouhým í liší je případná dodatečná aditivace obsluhou pumpy...

Kamarád, servisní technik Benzina, OMV a Shell (je už v důchodě), mi kdysi říkal, že u nás do Klobouk u Brna, přijedou cisterny od různých společností, šofér vylije svůj kanystr s aditivy do své prázdné cisterny a tam mu načepují palivo s namíchanou biosložkou.
Já tankuji většinou Verva 100 + 1/2 dávkou aditiv z důvodu, že by prémiová paliva měla mít "kvalitnější" biosložku. Když natankuji o víkendu, je tam sleva + sleva na tank kartu a jsem na ceně obyčejné N95.
Ford Explorer 1998, V6 4.0 lpg momentálně MO EE 5W-40
Uživatelský avatar
tonny
 
Příspěvky: 926
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod michal84 » stř lis 28, 2018 16:22

Ked nad tym uvazujem iba laicky tak mi nepride nizsia spotreba ako blbost, ak ma benzin s vyssim oktanovym cislom lepsie vlastnosti, tak je realne ze ho staci no valca vstreknut o nepatrne mnozstvo menej ako klasickej 95 ...

Asi skusim natankovat tu 95 a uvidim ci sa to nejak prejavi, aditivovat sa mi prave moc nechce pretoze je to dr*acka :)
Kedysi som daval do nafty tusim castrol a sem tam mi to zasmrdelo v aute ... potom som presiel na vif jak som zistil ze predavaju jednorazove flasky. V aute som ich mal niekolko a vzdy som jednu vybral a pouzil ... nehrozilo nejake vyliatie a smrad v aute.
Co tu ale citam ze by tie jednorazove vif neboli urcene na pravidelne pouzivanie :)
michal84
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned lis 18, 2018 16:34

Re: ADITIVA DO BENZINU

Příspěvekod rousini » stř lis 28, 2018 16:32

Ty oktany nezpochybňuju, to jsem bral jako samozřejmost a moje doporučení na vlastní aditivaci je obecného rázu, ne pro VIP klientelu :D
Na nepřítomnost nebo biosložku s lepšími vlastnostmi u vysokooktanových paliv jsem zapomněl. Netuším, co je tam místo etanolu, aby to neabsorbovalo vzdušnou vlhkost a tudíž bylo déle skladovatelné.

michal84: benzín s vyšším OČ má vyšší odolnost proti samovznícení => snese vyšší kompresi. Pokud na to není motor konstruován, tak nic ohledně zvýšení výkonu neočekávej.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Fuel: Optimal diesel + VIF, Lubrication: Sunoco Synturo Xenon 5W-40
Uživatelský avatar
rousini
 
Příspěvky: 1008
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

PředchozíDalší

Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků