výfuk
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 10017
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: výfuk
j1: Zdvojená koncovka výfuku na Civicu - není to tak trochu chucpe, Jaro...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: výfuk
Co je to ' chucpe" ?
A to nie je zdvojena koncovka , to su regulerne dve rury ( vid vnutro). A je to tak original. Ale teda mala to iba verzia 103kw.
A to nie je zdvojena koncovka , to su regulerne dve rury ( vid vnutro). A je to tak original. Ale teda mala to iba verzia 103kw.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- Colommbo
- Příspěvky: 10017
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: výfuk
Chucpe je původem židovský výraz pro obecně drzost, nehoráznost, zde myšleno v dobrém jako spíš pošťouchnutí, popíchnutí...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Chucpe
Dokonce i moje Omča 2.6 V6 132kW měla skrz zadní tlumič jen jednu vnitřní rouru a jednu koncovku, současné kupé má, pravda, koncovky dvě, ale zda jednu či dvě roury v tlumiči, to netuším, nepitval jsem jej. Hen ti Japonci musí mít dycky něco extra...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Chucpe
Dokonce i moje Omča 2.6 V6 132kW měla skrz zadní tlumič jen jednu vnitřní rouru a jednu koncovku, současné kupé má, pravda, koncovky dvě, ale zda jednu či dvě roury v tlumiči, to netuším, nepitval jsem jej. Hen ti Japonci musí mít dycky něco extra...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: výfuk
No co som zbezne postudoval, tak som sa dozvedel, ze tlmic vyfuku je z vyroby zvlast navrhnuty pre konkretny model/ motor auta. Berie sa hlavne co najnizsie potlacenie vykonu ( kazdy tlmic uz z podstaty vykon motora znizuje, lebo tvori prekazku plynom ) pri sucasnom maximalnom potlaceni hluku. A to je tiez extra " veda". Riesi sa potlacenie zvukovych vln a ich frekvencie. Nie je jedno napriklad kde je prepazka a ako je alebo nie je perforovana. Udajne aj taka vec napriklad ako posunutie prepazky v tlmico o 1-2 cm zmeni jeho zvuk.Proste to musi byt vyladene ako celok.
A tu je kamen urazu co sa tyka druhovyrob. Neexistuje nejaka norma okrem vonkajsej hlucnosti. A teda napr. vyfuk ktory v originale vyzera takto, potom v druhovyrobe moze ( zvonka rozmerovo pravdaze sedi +/-) byt vo vnutri oproti originalu znacne " zjednoduseny" . S vypoctami si uz nikto hlavu nelame. Daju sa nutne " creva" a hluk sa vyrieši napr. čadičovou vatou. Nie aby bol hlucny/ tichy ako original. Len aby splnil normu. A co sa tyka obmedzenia vykonu, to uz netrapi nikoho.
A tu je kamen urazu co sa tyka druhovyrob. Neexistuje nejaka norma okrem vonkajsej hlucnosti. A teda napr. vyfuk ktory v originale vyzera takto, potom v druhovyrobe moze ( zvonka rozmerovo pravdaze sedi +/-) byt vo vnutri oproti originalu znacne " zjednoduseny" . S vypoctami si uz nikto hlavu nelame. Daju sa nutne " creva" a hluk sa vyrieši napr. čadičovou vatou. Nie aby bol hlucny/ tichy ako original. Len aby splnil normu. A co sa tyka obmedzenia vykonu, to uz netrapi nikoho.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey