výfuk

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10017
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: výfuk

Příspěvek od Colommbo »

j1: Zdvojená koncovka výfuku na Civicu - není to tak trochu chucpe, Jaro...? :mrgreen:
Snímek obrazovky 2024-05-27 143720.png
Snímek obrazovky 2024-05-27 143720.png (233.5 KiB) Zobrazeno 346 x
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2154
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: výfuk

Příspěvek od jarson1 »

Co je to ' chucpe" ?
A to nie je zdvojena koncovka , to su regulerne dve rury ( vid vnutro). A je to tak original. Ale teda mala to iba verzia 103kw.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 10017
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: výfuk

Příspěvek od Colommbo »

Chucpe je původem židovský výraz pro obecně drzost, nehoráznost, zde myšleno v dobrém jako spíš pošťouchnutí, popíchnutí... :)
https://cs.wikipedia.org/wiki/Chucpe
Dokonce i moje Omča 2.6 V6 132kW měla skrz zadní tlumič jen jednu vnitřní rouru a jednu koncovku, současné kupé má, pravda, koncovky dvě, ale zda jednu či dvě roury v tlumiči, to netuším, nepitval jsem jej. Hen ti Japonci musí mít dycky něco extra... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2154
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: výfuk

Příspěvek od jarson1 »

No co som zbezne postudoval, tak som sa dozvedel, ze tlmic vyfuku je z vyroby zvlast navrhnuty pre konkretny model/ motor auta. Berie sa hlavne co najnizsie potlacenie vykonu ( kazdy tlmic uz z podstaty vykon motora znizuje, lebo tvori prekazku plynom ) pri sucasnom maximalnom potlaceni hluku. A to je tiez extra " veda". Riesi sa potlacenie zvukovych vln a ich frekvencie. Nie je jedno napriklad kde je prepazka a ako je alebo nie je perforovana. Udajne aj taka vec napriklad ako posunutie prepazky v tlmico o 1-2 cm zmeni jeho zvuk.Proste to musi byt vyladene ako celok.
A tu je kamen urazu co sa tyka druhovyrob. Neexistuje nejaka norma okrem vonkajsej hlucnosti. A teda napr. vyfuk ktory v originale vyzera takto, potom v druhovyrobe moze ( zvonka rozmerovo pravdaze sedi +/-) byt vo vnutri oproti originalu znacne " zjednoduseny" . S vypoctami si uz nikto hlavu nelame. Daju sa nutne " creva" a hluk sa vyrieši napr. čadičovou vatou. Nie aby bol hlucny/ tichy ako original. Len aby splnil normu. A co sa tyka obmedzenia vykonu, to uz netrapi nikoho.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět