Ak miestny odborníci dovolia, skúsim ja, pretože odporúčaní pre PD motory zdá sa nikdy nie je dosť
Pre PD motory tu rozhodne nikto neradí len normy B3 a pod., v tomto prípade MUSÍ
byť norma 505.01 dodržaná, aj keby taliani robili odrazu najkvalitnejšie autá v galaxii a japonci prestali hrdzavieť
Dlhé jazdy, málo štartov, normálny jazdný štýl => 5W40 505.01, max 15tis.km/ 1 rok čo nastane skôr, najlepšie bez C3 (neviem či taký ešte existuje), a keď tak s C3-10 a vyššie.
Kratšie jazdy, viac štartov, agresívnejší štýl jazdenia => 5W40 505.01, max 10tis.km / 1 rok , v prípade vačšieho jazdenia v meste a málo po diaľnici je aj 5W30
(napr. mne bralo s 5W30 pri diaľničných jazdách 1L na 15tis. interval, pri 5W40 nedolievam nič). Na C3 pri výmene do 10tis až tak nezáleží.
Na značke oleja pri dodržaní vyššie napísaného až tak nezáleží.
Vždy aj s filtrom
A ešte kacírska myšlienka hoc ani ja ani miestna komunita to neodporúča => dá sa použiť aj LongLife olej normy 507.00 , tu však výmeny podľa ukazovateľa v palubnom počítači / max. ale 30tis km / 2 roky, čo nastane skôr
Čo v prípade kratších jázd môže byť kľudne aj po 12-17tis km. A tu je kameň úrazu LL režimu vs. užívateľ, keďže ohromné množstvo ľudí tieto tri premenné ignoruje a automaticky si zvolí tú najdlhšiu alternatívu, nie najkratšiu. Darmo palubný hlási výmenu po 18tis, keď si bača povie á veď do 2 rokov ostáva 7 mesiacov, to potiahnem.
Pri niektorých motoroch je prúser hneď na svete, PD je ešte ako tak blbuvzdorný, ak sa dodržiavajú aspoň tie normy. Viem o čom hovorím, keďže moje auto, ktoré sa blíži k 290tis km , malo v prvých 75tis km výmenu oleja za sebou len 2x (áno, dva krát
), zle som si to pri kúpe pozrel v serviske a vo firme na to dlabali. Pri kúpe potom malo 155tis km a 4 výmeny oleja. Na druhej strane, motor je snáď jediná časť, s ktorou zatiaľ nebol absolútne žiadny problém
Pri takom 1.5DCi, 1.6HDi by mi už cukalo viacej.