VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
vik2
Příspěvky: 20
Registrován: pát čer 17, 2022 7:21

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od vik2 »

OK. Děkuji za info. jdu hledat 505.01....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27600
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Yacco 5w40 VX 1000 LL FAP
Ravenol VMO 5w40
Repsol 505.01
Motul Specific 505.01
Q8 Formula M Long Life 5w40
Fuchs Titan GT1 FLEX 3 5w40
Millers EE Performance C3 5w40
Petronas Syntium 3000 AV 5w40
Eni i-Sint MS 5w40
Petro-Canada Supreme C3-X Synthetic 5w40.... Třeba....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
vik2
Příspěvky: 20
Registrován: pát čer 17, 2022 7:21

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od vik2 »

Děkuji. Objednám Ravenol.
Jen z čiré zvědavosti, Co AmsOil Z-rod, nebo Premium Protection - ty se o vačkách a mezním mazaní přimo zmiňuji.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27600
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Znám Z- ROD 10w30 který je koncipován s větším množstvím zinku pro lepší ochranu vačky, ale ta 505.01 definuje i jiné požadavky a je možné že 10w je více viskózní než je nutno, protože 505.01 jsou jen 5w....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
tomxass
Příspěvky: 333
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Len pre zaujimavost.
Striedam oleje uz asi 4 roky.
Vsimol som si, ze po vymeme je Ravenol VMP alebo VSW do tych 3000km svetly.
Teraz mam 900km original VW 0W-30 (Shell) a je cierny ako tma (to iste pred 2r Shell AV-L do 1000km).
Tak teraz mi to pride tak, ze ten Shell asi lepsie cisti?
Alebo zlozenie Ravenolu dlhsie odolava?
Nakoniec skoncim pri Shelle kde som aj zacinal?
Co sa tyka ohrevu tak Shell je najskor zohriaty na tych 80st.
Ravenol zasa nizsie teploty v lete na dialnici.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9993
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Osobně bych se přikláněl k variantě, že
tomxass píše: ned led 21, 2024 17:24 ...ten Shell asi lepsie cisti?...
Ostatně lít do motoru oleje Shell není žádná haňba... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
1.9JTD

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od 1.9JTD »

Olej nemusí černať len "čistením niečoho". Ostatne čo má čistiť v čistom motore?
Núka sa úvaha - Shell je najskor zohriaty na tych 80st. Ravenol zasa nizsie teploty v lete na dialnici.
S ktorým je v motore nižšie trenie? :)
tomxass
Příspěvky: 333
Registrován: úte úno 22, 2022 10:25

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od tomxass »

Na moje vymeny 3-5t by stacil aj Fanfaro 6719, ale este mam zasoby, najblizsie v aprili VMP, oktober Mobil 1 ESP a potom uvidime.
Som ale prekvapeny zo Shellu, ta zmena farby je bud dobra - cisti, alebo zla - slabo odolava?
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
1.9JTD

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od 1.9JTD »

tomxass - odpoveď nie je jednoduchá ani jednoznačná. Nemôže.
Sú motory aj oleje, ktoré karbónujú aj také, ktoré nie.
Olej môže čistiť motor, ak má čo čistiť.
Olej môže černať ak sa doň dostanú produkty spaľovania. Dokonca pribúdať prienikom paliva do oleja - typicky pri netesnosti no u niektorých áut aj častými jazdami na príliš nízke otáčky.

Mal som dvojkové Punto, kde olej po tretej výmene nečernal za polovicu výmenného intervalu. Kdesi mi tvrdili, že mám nečo zle. Mali oni - chybné poznanie. V Mulici tiež vydrží minimálne prvých 3-4000 km priehľadný. A bued viac s ďaľšou výmenou. V Alfe je ešte len druhá výmena, stmavol pomerne rýchlo. Po tretej nebude no tá vychádza až budúci rok.

No a aký olej? AK je to možné, výrobcom predpísaný (kým nezvikne situácia ako napríklad u jednej Alfy, ktorej odchádzajú turbá, výrobca predpísal iný, ktorý sa prestal vyrábať...), no koho bavia pokusy, má na ne právo, je to jeho motor :)
jarson1
Příspěvky: 2126
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Nevies aky ma ten shell bod vzplanutia ?
Nie je to sice presne ten parameter, ktory by urcoval jeho tepelnu odolnost, no moze napovedat. Ak by bol zretelne nizsi nez u porovnavanych VMP, VSW....mohli by sme sa domnievat, ze jeho cierna farba je znakom nizkej tepelnej odolnosti. To by mohol byt problem. Ale v tomto pripade si nemyslim , ze toto je pricina jeho farby. Napokon to sa da zistit - takyto olej sa bude " napekat" na exponovane casti motora. Teda notor bude spinavy.
Shell oleje su zname tym, ze maju zvyseny obsah cistiacich prisad.
To , ze sa skor zahreje s tym ale nic nema podla mna. To by som povazoval skor za vyhodu.
Inak ja pouzivam shell. Sice iny , ale tiez s velmi dobrým cistiacim ucinkom ( motor naozaj krasne cisty). Ale olej samotny je aj pri intervaloch od 5 do 10 tkm pri vymenach samozrejme cierny. Teda ked ho rozlejes " na tenko" , typicky na mierke alebo napr po stene priehladnej nádoby alebo na papier ...., tak je taky " medovy". Ale inak v bandaske kam ho zlejes po vypusteni z motora je proste cierny. Myslim , ze je to v poriadku - podla mna to znaci , ze necistoty sa udrzuju v nom a neusadzuju sa v motore. Myslim, ze tak to ma byt. A preco po xy vymenach s shellom neostane priehladny ? Teoreticky by to niekto mohol ocakavat.No jednoducho preto, lebo necistoty vznikaju prevadzkou stale dokola. A to je tiez podla mňa normalne. Olej je tam ( okrem ineho) aj na to aby udrziaval motor cisty. A ako inak to ma chudak urobit, nez tak , ze tie necistoty naviaze na seba.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
sosko
Příspěvky: 136
Registrován: úte led 30, 2018 20:07
Bydliště: Bratislava

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od sosko »

jarson1 píše: pon led 22, 2024 15:17 Nevies aky ma ten shell bod vzplanutia ?
Bod vzplanutia podľa MSDS:
Shell AV-L 0W30 -> 226
Ravenol VMP 5W30 -> 238
Ravenol VSW 0W30 -> 234

GTL základ má veľa vlastností ako PAO, teplotná odolnosť by mala byť jedna z nich.
Mne naopak tento Shell prvých 1-2tis km tmavne málo. Po 4tis. bol na hajzlpapiery stále medovo-nahnedlý. :lol: Aktuálne nabehané 10800km, večer po 100km jazde kvapnem na papier a editnem tento príspevok.

EDIT :
https://i0.wp.com/shop.motorschadenverg ... 1087&ssl=1

Kvapnuté na kancelársky papier, aj kuchynskú savú servítku.
Položené na stole v tieni = farba kvapky ako na odkaze vyššie v Russ obrázok 6, jej stred ako obr.7
Pozerané oproti svetlu = farba ako v Russ obr.3, v strede kvapky farba ako obr.4

Shell podľa analýz olejov neobsahuje nič extra navyše (z toho čo sa bežne analyzuje), kvôli čomu by mal mať zázračnejšie čistiace účinky. Buď to je z veľkej miery marketing, alebo miešajú niečo čo nikto iný a v analýzach to nevidno.
Inak súhlas so všetkým jarsonom napísaným koment vyššie.
Naposledy upravil(a) sosko dne stř led 24, 2024 13:35, celkem upraveno 1 x.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
jarson1
Příspěvky: 2126
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od jarson1 »

Ano, prezentuju sa tak. Ani ja som nejako neskumal co konkretne tam ma tu sanitu na starosti ( akoze cistiace prisady su vseobecne zname a naozaj tu v zlozeniach nie je toho nejak enormne viac ako inde).
Mohli by sme sa domnievat, ze by za to do istej miery mohli zakladove oleje zo zemneho plynu, ktore shell pouziva. Lenze .... Výborne mi cisti aj HX7 co rozhodne nie je tento zaklad , a na druhej strane zase - aj ine znacky maju niektore oleje na tomto " bezuhlikovom" zaklade.
Tak teda neviem.... Uvedeny bod vzplanutia sice nie je ziadna špica, na druhej strane stale s prehladom rezerva pre teploty obvykle pri bežnom pouzivani bezneho civilneho motora.
No ....prepalovanim to asi nebude.
Patrajme dalej :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27600
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Pitris »

Pokud jde o čistíci schopbost oleje tak první předpoklad je včasná výměna. Ale posílené čisticí schopnosti mají většinou oleje speciálně pro motory nad 100 tkm, i když je pravdou že Shell to píše i u řady Helix. A pak dál třeba Ravenol SVE či Valvoline MaxLife 5w30 a MaxLife 5w40 i 10w40, Ravenol HVT či Mobil1 FS 5w50 a nebo Ravenol HVE 10w50. A páč jsme u VW tak nutno pohlídat i normy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
kptmorgan
Příspěvky: 8
Registrován: ned zář 24, 2023 12:12

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od kptmorgan »

Čau,

Budu měnit olej ve svém pracovním Golfu 1.6 MPi (BSE) - teď je tam údajně nějaká 10W-40. Auto bere cca litr oleje na 5000 km.

Jezdím s tím pouze krátké trasy kolem 10km.

Lze použít tento olej?
https://www.motora.cz/oleje/shell/5w40- ... 342258.htm

Plná syntetika mi připadá jako vhodnější vzhledem k danému provozu, proto zvažuji tento olej.

Díky.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9993
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VW, Audi, Škoda a Seat - nejen JAKÝ OLEJ ?

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Velmi dobrý olej s velmi dobrými čistícími schopnostmi. A pro kratší trasy vhodnější než 10W40, hlavně měnit včas. Smelo doňho! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět