Jaký nový AKU?
Moderátor: Colommbo
Jaký nový AKU?
Včera se mi vysvítilo po 3 denním stání BATTERY LOW. Změřil jsem napětí U = 11,95V. Baterka je původní a stará jako auto 3 roky a 3 měsíce. Je to bezúdržbovka a žádný krátký cuky nebo častý starty nemívá.
Následnou půlhodinovou jízdou se dobila na 13V a dobíjecí souprava tam láduje 15,05V. Ještě to budu sledovat. Taky mi přijde to dobíjecí napětí krapet vyšší. Poradíte jakou případně koupit novou baterku? Nyní je tam "FoMoCo" 80Ah/800A.
Nějak jsem odsledoval, že kromě Bosch nebo Varta je všechno shit. Našel jsem od těchto výrobců 2 papírově totožné kousky 77Ah/780A přičemž Varta je asi o 500Kč levnější, ale není to priorita...
ttp://autobaterie.heureka.cz/varta-silver-dynamic-12v-77ah-780a-577-400-078/
http://autobaterie.heureka.cz/bosch-s5- ... 2-s50-080/
Následnou půlhodinovou jízdou se dobila na 13V a dobíjecí souprava tam láduje 15,05V. Ještě to budu sledovat. Taky mi přijde to dobíjecí napětí krapet vyšší. Poradíte jakou případně koupit novou baterku? Nyní je tam "FoMoCo" 80Ah/800A.
Nějak jsem odsledoval, že kromě Bosch nebo Varta je všechno shit. Našel jsem od těchto výrobců 2 papírově totožné kousky 77Ah/780A přičemž Varta je asi o 500Kč levnější, ale není to priorita...
ttp://autobaterie.heureka.cz/varta-silver-dynamic-12v-77ah-780a-577-400-078/
http://autobaterie.heureka.cz/bosch-s5- ... 2-s50-080/
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Jaký nový AKU?
Jestli Ti to dobíjí 15V tak možná Banner-ku. Ale já buď Yuasu nebo Vartu. S těmi zkušenost
PS: nechal bych v autě zkontrolovat dobíjení....
PS: nechal bych v autě zkontrolovat dobíjení....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký nový AKU?
Já budu vždy kupovat už jen nejlevnější údržbovku. Nemyslím si, že má cenu si připlácet. Alfou a omegou je dobře ji používat.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
Vartu Silver Dynamic 74Ah 750A mám v autě, v květnu to bude pět let a můžu jen doporučit...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
Já mám v O2 TDI ještě z výroby Vartu 63 Ah skoro 7 let starou. Šlape jak hodinky a skoro každý týden ji dám menší oživení Tronicem.
bylo
je
je
Re: Jaký nový AKU?
Chápu to správně jako ironii?Pitris píše:Jestli Ti to dobíjí 15V tak možná Banner-ku. Ale já buď Yuasu nebo Vartu. S těmi zkušenost
PS: nechal bych v autě zkontrolovat dobíjení....
Kolik by mělo být správné dobíjecí napětí? Vyčetl jsem něco kolem 14,8V...
Edit: baterku jsem vymontoval a hodil na nabíječku. Začal jsem nabíjet max. proudem co dala 7A a po hodině to spadlo na 4A. Přitom napětí baterky naprázdno před začátkem nabíjení bylo 12V a po uvedené hodině už 15,5V, takže jsem musel snížit proud a tedy i napětí, aby bylo do 14,8V.
Myslím, že baterka která má napětí 12V a je cca. na 25% kapacity se nemůže za hodinu dobít. Vše nasvědčuje tomu, že její celková kapacita je značně snížená. Objednám novou. Ještě posleduju, jestli při odstavení auta něco necucá baterku a dlouhodobě ji opakovaně nevybíjí. Jinak je ta životnost dost bídná, čekal jsem 5 let...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Jaký nový AKU?
Obvykle mezi 13,8 V (pod max. zátěží) a 14,3-14,4 V (bez zátěže). Pokud leze výše, pak už je to chyba: možná ani ne tak z hlediska dobíjení akumulátoru, jako častého praskání žárovek v hl. světlometech apod.rousini píše:Kolik by mělo být správné dobíjecí napětí? Vyčetl jsem něco kolem 14,8V...
Re: Jaký nový AKU?
Co znamená "dobře ji používat"?skodovkar píše:Já budu vždy kupovat už jen nejlevnější údržbovku. Nemyslím si, že má cenu si připlácet. Alfou a omegou je dobře ji používat.
Pokud se pamatuji, my jsme doma vždy používali akumulátory stejně a jejich životnost byla diametrálně odlišná - postupně stoupá, patrně s rostoucí kvalitou baterií (asi také s lepší elektrickou soustavou vozů, to ovšem uživatel neovlivní). Poslední už vydržela, myslím, 10 let (někde to tu je) a používání spočívalo v tom, že byla stále v autě (kromě dvojího dobíjení), 1x ročně se zkontrolovala hladina elektrolytu (párkrát se dolévala destilka) a v případě potřeby byla nabita, což konkrétně znamenalo asi po 5-ti letech, kdy byla zcela vybita při tažení auta po havárii (v této souvislosti zmíním docela slušnou facku, kterou musela dostat při nárazu) a poté před její smrtí, kdy už nedržela kapacitu a bylo to celkem zbytečné.
Re: Jaký nový AKU?
To znamená udržovat ji pořád nabitou. Více to rozvádět snad nemusím
Re: Jaký nový AKU?
Dnes jsem objednal uvedenou Vartu, zítra doveze TopTrans. Nechci si si nadělat do bot, abych někde vytuhnul...
Na nové ještě ověřím dobíjecí napětí a pokud by bylo vyšší, tak budu řešit dál.
Na nové ještě ověřím dobíjecí napětí a pokud by bylo vyšší, tak budu řešit dál.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Jaký nový AKU?
Kdybys měl na rozdělovači kondenzátor, tak přepětí celkem dost vadí Nejlepší je se zeptat (forum, servis) jak to má konkrétní model s nabíjením.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaký nový AKU?
To možná není tak zcela přesné, spíš to chce (provozní) cykly - vybíjení, dobíjení, vybíjení, dobíjení...skodovkar píše:To znamená udržovat ji pořád nabitou...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaký nový AKU?
Pitris píše:Jestli Ti to dobíjí 15V tak možná Banner-ku. Ale já buď Yuasu nebo Vartu. S těmi zkušenost
PS: nechal bych v autě zkontrolovat dobíjení....
Ani ne tak ironii, jako (možná) údiv. 15V mě přijde dost, ale (údajně) těm Banner-kám to nevadí.rousini píše:Chápu to správně jako ironii?
Kolik by mělo být správné dobíjecí napětí? Vyčetl jsem něco kolem 14,8V...
Co ale ostatní elektrospotřebiče....
A to je taky možná příčina kolapsu baterky. Stejně jako "rozhašené" dobíjení v autě....rousini píše:Ještě posleduju, jestli při odstavení auta něco necucá baterku a dlouhodobě ji opakovaně nevybíjí....
Já měl ve Favoritu Vartu (s Amper-plusem) přes 7let, v Civicovi Yuasu 10let (stejně jako táta), auta stála venku a jezdila celoročně spíš kratší jízdy a "externě" jsem je dobíjel vždycky jen na začátku zimy
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaký nový AKU?
Slyšel jsem od prodejce akumulátorů s velkým obratem, že Bannerkám nevadí hlubší vybití, ovšem trvalé přebíjení...Pitris píše:...15V mě přijde dost, ale (údajně) těm Banner-kám to nevadí...
Re: Jaký nový AKU?
Já zas kdysi kdesi četl, že nová auta (tuším že psali od r. 2007) mívají "silnější" dobíjení a že právě Banner-ky jsou na to dělané. Nevím - jen prodávám jak jsem koupil, a právě proto jsem tu ale napsal, že za 1) zkontrolovat dobíjení a za 2) že po zkušenostech já Yuasu nebo Vartu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF