Oleje.cz

 

Jaký nový AKU?

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod bjukemen » úte pro 30, 2014 10:15

ja mam teraz na baterke bezne 12,6 a baterka je Fiamm 2 roccna mam k nej zarucak kupoval byvaly majitel neviem ci to nestihne dobit na kratkych jazdach ale netoci to tak ako treba a na nabijacke sa dobije za 3 hodiny do full ( tesco nabijacka) kde sa da zohnat ten zatazovy merak.?
BMW e39 530D

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
ROWE SUPER LEICHTLAUF SAE 10W-40 HC-O + purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 4605
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod Hombre » úte pro 30, 2014 12:34

V každém servisu ji mají a kontrola je otázkou 10 - ti sekund.
Mondeo 2.0L 16V, Valvoline Durablend 10W-40
BMW R 1100 RT - Brumla, Valvoline All-Climate 20W-50
Hombre
 
Příspěvky: 1629
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod šulda » úte pro 30, 2014 13:19

Hombre píše:ale jesli klesne na 12,6V, je třeba dobít nabiječkou a zkontrolovat zátěžovým měřákem, jestli nějaký článek není v háji.

Měl sem za to že 12,6 je cca na 80% a není tedy třeba dobíjet, natož dělat zátěžový test? :shock: Takhle bych dobíjel a kontroloval teď kolem svátků každý den a během zimy taky hodně často. Po dlouhý trase mám v pohodě 12,75-12,8 ale párkrát jedu jen krátkou trasu a sem na cca 12,55-12,65 což by mělo být v případě té nižší hodnoty min 75% a není třeba dobíjet, ale není to ani na škodu, kor když se pak nejede delší trasa.
šulda
 

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod Colommbo » úte pro 30, 2014 14:15

VARTA ve svých předpisech pro provoz a ošetřování olověných startovacích a malých trakčních akumulátorových baterií m.j. píše:
klidové napětí: 12,6V a více - kapacita: 100%
12,40 až 12,54V - 70%
12,24 až 12,40V - 50%
11,88 až 12,18V - 20%
Omega 2.6 V6 2001 sedan, Penrite 10W50 a zimní Tomket Snowroad 3 195/65R15 - u mě dobrý 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 7034
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod Brembo » úte pro 30, 2014 14:29

tak batéria dobitá 2x po sebe,je v poriadku,napatie 12,8V pri odpojenej nabíjačke,inak pri zapnutej v udržiavacom režime 13,5V. Bola to malichernost-kolíska pre napínanie remena sa opierala o vetrák alternátora a tak chudák spuštač musel vynaložit 3x vačšie usilie. Keby som skušobne račnou nepotočil motorom asi by som už menil batériu a rozoberal spuštač. Teraz točí motorom ako divý. Musel som zhodit opat dole spodný kryt motora a ležat pod autom pri -6. Opel zase pre Vectru uvádza
12,6V a viac-bateria v dobrom stave
12,4V-normálny stav
12,3V a menej-bateriu dobit alebo vymenit
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 1975
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod e-panolin.cz » stř pro 31, 2014 17:03

Jelikož mrazy uspíšily odchod Aku do křemíkového ECO nebe, co zvolit vápník nebo olovo?
Opel Insignia Tourer 2.0 CDTi
MTB - Panolin Bike cleaner, Bike chainlube cleaner, Bike chainlube
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
 
Příspěvky: 643
Registrován: ned bře 14, 2010 20:53
Bydliště: !!!

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod lefort » stř pro 31, 2014 17:18

Pro novější auta (s vyšším dobíjecím napětím) určitě Ca/Ca.
Naposledy upravil lefort dne čtv led 01, 2015 2:30, celkově upraveno 1
4: Ford Fiesta ST200, M-Factory LSD, Remus catback, Millers CFS 5w40 NT+, Ravenol MTF-2
5: Lancia k Coupé 2.0 20V turbo, Selenia Racing 10w60
6: Alfa Romeo GTV6 2.5 - v renovaci
_____
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT,Millers EE ECO 5w30
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 1683
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod e-panolin.cz » stř pro 31, 2014 18:23

Co je to vyšší dobíjecí proud? prosím přesně.
Opel Insignia Tourer 2.0 CDTi
MTB - Panolin Bike cleaner, Bike chainlube cleaner, Bike chainlube
Uživatelský avatar
e-panolin.cz
 
Příspěvky: 643
Registrován: ned bře 14, 2010 20:53
Bydliště: !!!

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod Brembo » stř pro 31, 2014 19:30

myslím,že tam malo byt napatie
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 1975
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod lefort » čtv led 01, 2015 2:29

Samozřejmě vyšší napětí, pardon. Chybička se vloudila , opraveno.
4: Ford Fiesta ST200, M-Factory LSD, Remus catback, Millers CFS 5w40 NT+, Ravenol MTF-2
5: Lancia k Coupé 2.0 20V turbo, Selenia Racing 10w60
6: Alfa Romeo GTV6 2.5 - v renovaci
_____
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT,Millers EE ECO 5w30
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 1683
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod Pitris » sob led 03, 2015 9:18

Pokračování, které se "překlopilo" do nabíjení, je tady: nabijecka-tady-baterii-t3851-506.html
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22385
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod mipesa » ned led 04, 2015 15:37

Bohužel to je již zaběhnutý trend.V nových autech baterie nic nevydrží. S manželkou máme relativně zánovní C5ky a v obou už máme nové baterky. Dávám mnou osvědčený Midac.Původní vydržely tři potažmo 4 roky.Dobíjení u obou 15,1 a 15,2. To je normální dle manuálu.
Pokud je baterie v cajku tak po odpojení od instalace cca po 6ti hod.by naměřená hodnota neměla být pod 12,5V. Hustota elektrolitu min. 1,25 a rozdíl v článcích by neměl být větší než 0,04.Bavím se o údržbových bateriích, jiná mi domů nesmí.Já dobíjím dvakrát až třikrát do roka.
mipesa
 
Příspěvky: 753
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod Colommbo » ned led 04, 2015 16:03

Mno, 15,1 resp. 15,2V mi přijde hodně (špatně), ale možná je to u frantíků jinak... :?
Omega 2.6 V6 2001 sedan, Penrite 10W50 a zimní Tomket Snowroad 3 195/65R15 - u mě dobrý 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 7034
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod Pitris » ned led 04, 2015 16:13

A možná i to je důvod té (podle mě krátké) životnosti baterek.... Ono i 15V může být dle manuálu normální, ale měla by na to baterka být dělaná. Možná se pletu ale mám pocit že jsem někdy někde četl, že na dobíjecí napětí v autě vyšší než 14,7V jsou jiné baterky - a tuším že třeba Banner-ky....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22385
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký nový AKU?

Příspěvekod lengy60 » ned led 04, 2015 18:22

mipesa: To je divný,já mám C4 Picasso,teď na jaře mu bude 5 let a baterka šlape jak hodinky a nabíječku neviděla.Jestli soudruzi v rámci úspor nedávají baterie o nižší kapacitě než by bylo zdrávo. :wink:
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 5619
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků