Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Moderátor: Colommbo
Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Dobrý den,
předem se omlouvám za neregistrování se zde na fóru, nepřinesu nic moudrého či odborného na téma motorové oleje. Prosím o názor ohledně oleje a jeho výměn u našeho automobilu a stylu používání.
Máme nový Hyundai i20 , 1.2(CVVT) , 63kW, benzín. (U vysloužilého R19 , 1.7 , 54kW jsem toto nijak neřešil, kluci v servisu mě tam dali "nějaký" olej a auto bylo po motorické stránce celoročně ok.)
Pročítal jsem zde několik témat , např. o HTP, TSI , o 0W,5W nebo 10W? a jiné, možná až moc informací a názorů naráz
Jezdím po Vysočině, okresky, kopce, mráz, teplo, časově z cesty dělá víc průjezd vesnic a měst. Týdenní průměrné vytížení je 5 dní denně 13+13km + cca 2+2km, víkendy nějaká ta krátká trasa + 20 až 50 km tam a zpět. A odhadem 2000 km/rok najetých po 100 až 150 km (dálnice ne), ale stejně většinou s přestávkou.
Garančka mě vychází na duben-květen, pro případ výměny oleje 1x ročně. Pokud 2x ročně tak to vychází "pěkně" létní a zimní provoz.
Ročně cca 12t km, 10t km to asi bude a přes 15t km myslím nepůjdu.
Servis mi vymění olej, který si přinesu a kdy budu chtít, jen se dost divili proč chci poprvé měnit olej dříve, že mám přece 20t km nebo 1 rok čas. Podobný názor, že olej je celoroční záležitost, mají i servisáci mého starého auta.
Hyudai předepisuje API SL/ACEA A3 nebo vyšší, SAE nepředepisují (doporučují Shell Helix Ultra(Plus)(VB) 5W-40, 0W-40, 10W-40)
Takže mám dilema, do kterého bych zavedl i trochu ekonomiky vs dobré pro moto:
A) výměna 1x ročně s olejem asi 0W-40 ? (je to jenom 1x za rok, takže pohodlnější) ... nebo
B) výměna 2x ročně s oleji (asi levnějšími) 5W-40(30) nebo zima/léto 5W/10W ?
Trochu mě usměrněte, mi z toho hlava brní.
Díky Franta
předem se omlouvám za neregistrování se zde na fóru, nepřinesu nic moudrého či odborného na téma motorové oleje. Prosím o názor ohledně oleje a jeho výměn u našeho automobilu a stylu používání.
Máme nový Hyundai i20 , 1.2(CVVT) , 63kW, benzín. (U vysloužilého R19 , 1.7 , 54kW jsem toto nijak neřešil, kluci v servisu mě tam dali "nějaký" olej a auto bylo po motorické stránce celoročně ok.)
Pročítal jsem zde několik témat , např. o HTP, TSI , o 0W,5W nebo 10W? a jiné, možná až moc informací a názorů naráz
Jezdím po Vysočině, okresky, kopce, mráz, teplo, časově z cesty dělá víc průjezd vesnic a měst. Týdenní průměrné vytížení je 5 dní denně 13+13km + cca 2+2km, víkendy nějaká ta krátká trasa + 20 až 50 km tam a zpět. A odhadem 2000 km/rok najetých po 100 až 150 km (dálnice ne), ale stejně většinou s přestávkou.
Garančka mě vychází na duben-květen, pro případ výměny oleje 1x ročně. Pokud 2x ročně tak to vychází "pěkně" létní a zimní provoz.
Ročně cca 12t km, 10t km to asi bude a přes 15t km myslím nepůjdu.
Servis mi vymění olej, který si přinesu a kdy budu chtít, jen se dost divili proč chci poprvé měnit olej dříve, že mám přece 20t km nebo 1 rok čas. Podobný názor, že olej je celoroční záležitost, mají i servisáci mého starého auta.
Hyudai předepisuje API SL/ACEA A3 nebo vyšší, SAE nepředepisují (doporučují Shell Helix Ultra(Plus)(VB) 5W-40, 0W-40, 10W-40)
Takže mám dilema, do kterého bych zavedl i trochu ekonomiky vs dobré pro moto:
A) výměna 1x ročně s olejem asi 0W-40 ? (je to jenom 1x za rok, takže pohodlnější) ... nebo
B) výměna 2x ročně s oleji (asi levnějšími) 5W-40(30) nebo zima/léto 5W/10W ?
Trochu mě usměrněte, mi z toho hlava brní.
Díky Franta
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Osobně bych to řešil jedním olejem.
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Volil bych možnost "A". Viskozita i na zimu OK a interval těch 12tKm taky.
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
taktiez som za jednu viskozitu oleja
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Můžeš jezdit na viskozitu 0W, 5W i 10W letní číslo bych ve všech případech volil 40. Stačí olej co plní předepsanou výkonovou specifikaci. API SL a ACEA A3 dneska plní každý moderní olej od zavedeného výrobce v těchto viskozitách. Tady není nic moc co zkazit.
Na 0W-40 bych nejezdil jestli vyloženě nechceš. Je to jenom z důvodu ceny těchto olejů. Radši bych volil viskozitu 5W-40 nebo 10W-40 kvůli ceně.
Osobně bych volil 5W-40 měnil max. po 10 000km nebo roce. Když se budou jezdit kratší jízdy, tak klidně po 7000km.(nebo měnit 2x ročně po půl roce při krátkých jízdách, když se najezdí ročně kolem 10tkm) Ale můžeš jezdit v klidu i na 10W-40. Ale 5W-40 nejsou už o tolik dražší než 10W-40.
A jinak je celkem jedno jakou značku oleje použiješ, když použiješ normálního zavedeného výrobce. Tím čím nejvíc ovlivníš životnost motoru není to jestli použiješ Mogul nebo Shell, ale jestli budeš olej měnit v rozumných intervalech podle toho jak se vozidlo používá.
Jestli jezdíš 13+13km a 2+2km a je to hlavní způsob používání vozidla, tak měň olej 2x ročně určitě.
Tady je teď asi nejlepší cenově ve viskozitě 5W-40 tenhle Gulf. Jinak můžeš prohledat internet a najdeš plno prodejců olejů.
http://www.oleje.cz/p/gulf-formula-g-5w ... -1-l--7569
Na 0W-40 bych nejezdil jestli vyloženě nechceš. Je to jenom z důvodu ceny těchto olejů. Radši bych volil viskozitu 5W-40 nebo 10W-40 kvůli ceně.
Osobně bych volil 5W-40 měnil max. po 10 000km nebo roce. Když se budou jezdit kratší jízdy, tak klidně po 7000km.(nebo měnit 2x ročně po půl roce při krátkých jízdách, když se najezdí ročně kolem 10tkm) Ale můžeš jezdit v klidu i na 10W-40. Ale 5W-40 nejsou už o tolik dražší než 10W-40.
A jinak je celkem jedno jakou značku oleje použiješ, když použiješ normálního zavedeného výrobce. Tím čím nejvíc ovlivníš životnost motoru není to jestli použiješ Mogul nebo Shell, ale jestli budeš olej měnit v rozumných intervalech podle toho jak se vozidlo používá.
Jestli jezdíš 13+13km a 2+2km a je to hlavní způsob používání vozidla, tak měň olej 2x ročně určitě.
Tady je teď asi nejlepší cenově ve viskozitě 5W-40 tenhle Gulf. Jinak můžeš prohledat internet a najdeš plno prodejců olejů.
http://www.oleje.cz/p/gulf-formula-g-5w ... -1-l--7569
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne stř črc 10, 2013 0:46, celkem upraveno 1 x.
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Výměna po 12-ti tkm u motoru kde je předpis 20, je v pohodě ale při kratších jízdách je lepší <10.
Pokud bys chtěl pro motor extra péči, zvol variantu B (je ale dražší) - v zimě 0w40 / v létě 5w40.
Jinak ale dobře vyhoví i varianta A s olejem 0/5w40. Důležité je ale vždy s olejem vyměnit i filtr!
Pokud bys chtěl pro motor extra péči, zvol variantu B (je ale dražší) - v zimě 0w40 / v létě 5w40.
Jinak ale dobře vyhoví i varianta A s olejem 0/5w40. Důležité je ale vždy s olejem vyměnit i filtr!
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Niekoľko osobných poznatkov k motoru 1,2 G4LA, Kappa 63 kw.
Výrobca v návode na obsluhu udáva použitie olejov A3 a vyšší ! Je to veľmi nešťastne napísané, lebo napr. A5 je vyšší ??? Výkonovo sú oleje zhodné, ale A3 má HTHS viskozitu nad 3,5 a oleje A5 jú majú zníženú spravidla v rozsahu 2,6-3,5.
Odporúčaný je olej Shell Helix Ultra AG 5w-30, čo je olej A3 - C3 hths 3,5 až 3,58. Viskozita pri 100 st. cca 12,1. S týmto "eco" olejom C3 pri nízkom TBN 6-7 , je olej po cca 8.000 km zdegenerovaný a zhustnutím oleja začínajú klepať hydraulické súčasti hlavy válcov. Po výmene oleja je zas všetko OK. Olej Mobil 1 0W-40 to klepanie robí stále (viskozita pri 100 st. 13,8), pre tento motor sú viskoznejšie/hustejšie oleje NEPOUŽITELNÉ. Motor nevie s tak hustými olejmi pracovať, predpokladám jemná mechanika je konštruovaná na ľahkobežné oleje so zameraním na zníženie spotreby a emisií. OK bez zvýšeného klepania hydrauliky ventilov, čo som odskúšal boli Total Ineo Long Life 5w30/Exf LLX 5w-30, Shell Helix Ultra AV-L 0W-30 vždy nasledovala výmena po začatí klepania hydrauliky ventilov po cca 8 až 10.000 km. Pri cene oleja 5,5€ / liter to nikoho nezrujnuje.
Výrobca v návode na obsluhu udáva použitie olejov A3 a vyšší ! Je to veľmi nešťastne napísané, lebo napr. A5 je vyšší ??? Výkonovo sú oleje zhodné, ale A3 má HTHS viskozitu nad 3,5 a oleje A5 jú majú zníženú spravidla v rozsahu 2,6-3,5.
Odporúčaný je olej Shell Helix Ultra AG 5w-30, čo je olej A3 - C3 hths 3,5 až 3,58. Viskozita pri 100 st. cca 12,1. S týmto "eco" olejom C3 pri nízkom TBN 6-7 , je olej po cca 8.000 km zdegenerovaný a zhustnutím oleja začínajú klepať hydraulické súčasti hlavy válcov. Po výmene oleja je zas všetko OK. Olej Mobil 1 0W-40 to klepanie robí stále (viskozita pri 100 st. 13,8), pre tento motor sú viskoznejšie/hustejšie oleje NEPOUŽITELNÉ. Motor nevie s tak hustými olejmi pracovať, predpokladám jemná mechanika je konštruovaná na ľahkobežné oleje so zameraním na zníženie spotreby a emisií. OK bez zvýšeného klepania hydrauliky ventilov, čo som odskúšal boli Total Ineo Long Life 5w30/Exf LLX 5w-30, Shell Helix Ultra AV-L 0W-30 vždy nasledovala výmena po začatí klepania hydrauliky ventilov po cca 8 až 10.000 km. Pri cene oleja 5,5€ / liter to nikoho nezrujnuje.
Naposledy upravil(a) jan74 dne čtv dub 20, 2017 12:16, celkem upraveno 1 x.
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Tvoje zkušenost jen znovu potvrzuje krutou pravdu o tom, jak dlouho je "normální olej v normálním motoru" skutečně "kvalitní", tzn. jak dlouho si udrží ty vlastnosti, které má mít.jan74 píše:...vždy nasledovala výmena po začatí klepania ventilov po cca 8 až 10.000 km.
P.S.: O žádné "klepání ventilů" samozřejmě nejde. To jen pro pořádek.
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
No vida, že by další zastánce ekoolejů?.... Jane74 - pár "drobností"!!!
Pokud výrobce motoru píše A3, lze i 20w50 a i C3
A5 xw30 má HTHS od 2,9. Ne 2,6 - 3,5
HTHS 2,9 - 3,5 v xw30 mají oleje C1 a C2
HTHS okolo 2,6 je vyhrazena olejům 0w20
Po 8tkm nebude olej v benzinovém motoru zdegenerovaný zhoustnutím, ale může být při krátkých jízdách zředěn nespáleným benzinem.
Viskozita olejů při 100 stupních provozem u olejů xw40 klesá a po 8tkm může být i na úrovni olejů xw30.
...."Motor nevie s tak hustými olejmi pracovať"....
Sebeřidší olej bude za studena - při startu a ve fázi zahřívání - viskóznější (hustší) než xw40 za provozní teploty motoru. A těch 100 stupňů dosáhne olej později než chladicí kapalina - co do té doby? Motor nebude správně pracovat? I 0w20 bude několik kilometrů po startu hustší než 0w40 po 20-ti 30-ti km jízdy.... Kapiš to?
Krom toho nevím proč by měl olej - resp. jeho viskozita způsobovat detonační hoření paliva....
Pokud výrobce motoru píše A3, lze i 20w50 a i C3
A5 xw30 má HTHS od 2,9. Ne 2,6 - 3,5
HTHS 2,9 - 3,5 v xw30 mají oleje C1 a C2
HTHS okolo 2,6 je vyhrazena olejům 0w20
Po 8tkm nebude olej v benzinovém motoru zdegenerovaný zhoustnutím, ale může být při krátkých jízdách zředěn nespáleným benzinem.
Viskozita olejů při 100 stupních provozem u olejů xw40 klesá a po 8tkm může být i na úrovni olejů xw30.
...."Motor nevie s tak hustými olejmi pracovať"....
Sebeřidší olej bude za studena - při startu a ve fázi zahřívání - viskóznější (hustší) než xw40 za provozní teploty motoru. A těch 100 stupňů dosáhne olej později než chladicí kapalina - co do té doby? Motor nebude správně pracovat? I 0w20 bude několik kilometrů po startu hustší než 0w40 po 20-ti 30-ti km jízdy.... Kapiš to?
Krom toho nevím proč by měl olej - resp. jeho viskozita způsobovat detonační hoření paliva....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Však on nic o klepání, či detonačním spalování nepsal. Psal o ”klepání hydraulických součástí hlavy“, takže zřejmě myslel hydroštely. Nicméně ten olej zřídne. Stačilo by kdyby si tazatel prošel několik zdejších témat, kde se řešily cvakající hydr. zdvihátka.
Zajimavý by bylo, jak by se projevoval motor, pokud by se použil olej 0w20 a 20w60 Myslím, že by to bylo ještě zajímavé.
Zajimavý by bylo, jak by se projevoval motor, pokud by se použil olej 0w20 a 20w60 Myslím, že by to bylo ještě zajímavé.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Něco tam padlo
....jasně že ventily neklepou. To je způsobeno benzinem s nízkým OČ, špatným předstihem nebo plynem na podlaze a podtáčením do kopce. Nastává detonační hoření ale s olejem to má pramálo společného.jan74 píše: ....vždy nasledovala výmena po začatí klepania ventilov po cca 8 až 10.000 km....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
otázka užitých termínů, jestli dotyčný myslí klepání jako klepání nebo cvakání hydroštelů...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Klepánim myslím kovové zvuky hydrauliky ovládania vôle ventilov (konštrukčne je to riešené inak ako napr. u motorov VW), preto som to nazval tak neštandardne.
Je to riešené nie hydroštelom priamo medzi ventilom a vačkou ale cez mechaniznus vahadla a tzv. stavítka ktoré sa plní olejom.
Je to riešené nie hydroštelom priamo medzi ventilom a vačkou ale cez mechaniznus vahadla a tzv. stavítka ktoré sa plní olejom.
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Je mi to jasné, ale pokud je hydroštel v pořádku, tak by měl fungovat při jakékoliv viskozitě / teplotě oleje. Pokud ne, není v pořádku a použití nízkoviskózního oleje na "opravu" za studena nebo víceviskózního za tepla problém nevyřeší - jen jej může na čas oddálit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Hyundai i20,1.2,63kW, olej a jeho výměny
Pre ilustráciu
vahadlo : https://www.profidily.cz/vahadlo-rizeni ... 30296.html
zdvíhatko: https://www.profidily.cz/zdvihatko-vent ... 28328.html
Opísal som, čo robí môj motor odnova, v Hyundai mi povedali, že je to typický zvukový prejav týchto motorov, preto to neriešim , iba som Vám povedal svoj poznatok.
Na olej 0w/40 a 5w/40 klepe stále , studený aj zohriaty na prevádzkovú teplotu,
na 0w/30 a 5w/30 klepe do teploty cca 60-70 st. potom pri prevádzkovej teplote už nie.
vahadlo : https://www.profidily.cz/vahadlo-rizeni ... 30296.html
zdvíhatko: https://www.profidily.cz/zdvihatko-vent ... 28328.html
Opísal som, čo robí môj motor odnova, v Hyundai mi povedali, že je to typický zvukový prejav týchto motorov, preto to neriešim , iba som Vám povedal svoj poznatok.
Na olej 0w/40 a 5w/40 klepe stále , studený aj zohriaty na prevádzkovú teplotu,
na 0w/30 a 5w/30 klepe do teploty cca 60-70 st. potom pri prevádzkovej teplote už nie.