Martin. píše:Ano, máte pravdu, bavíme se o motoru, který jede na E85 (má dorovnanou směs na správný stoichiometrický poměr).
Ale o takovém motoru dosud řeč nešla! Pokud se nemýlím, stále se diskutovalo výhradně o standardním motoru stavěném na běžný benzín, ovšem provozovaném na E85, resp. směs E85 s N95 v nějakém poměru. Odtud také připomínka absence odpovědi na otázku škodovkáře: on se totiž ptal právě na to, jak zajistit dorovnání onoho správného poměru.
Asi proto vývojáři, konstruktéři, technologové a ekonomové výroby motoru/-ů přizpůsobeného/-ých ke spalování E85 činí veškerá opatření směřující ke zvýšení tepelné, resp. teplotní odolnosti všech částí spalovacího prostoru. Nejspíše jsou to hlupáci neznalí poučky o výparném teple...
Jenže poměry a podmínky ve spalovacím prostoru jsou o dost složitější a především vzájemně se ovlivňující a křížící (zde připomínám mnou poznámku na adresu absence schopnosti autora zohledňovat souvislosti, zejména z hlediska jejich váhy), než by se s přihlédnutím k jednomu jedinému faktoru vytrženému z těch souvislostí mohlo zdát. Např. šíření plamene a rychlost nárůstu tlaku ve válci při spalování E85 a N95, třebaže obojího ve správném poměru se vzduchem, jsou značně rozdílné. Zjednodušeně řečeno, poučka o poklesu teploty ve spalovacím prostoru platí výhradně za situace srovnání dvou vysoce přeplňovaných vysokootáčkových motorů provozovaných pod plným plynem, ve všech ostatních případech vyjde ze srovnání teplot ve spalovacím prostoru pístový (to zdůrazňuji!) motor spalující E85 vždy hůře - ve smyslu, že teplota je vyšší, a to navzdory poučce o výparném teplu, kterou vůbec nezpochybňuji!
Martin. píše:Tvrdit, že teplota je znatelně vyšší je fakt úsměvné, toto jsou doopravdy rady odborníka, proto se rozumný člověk na fórech nedočtě díky Vám nic rozumného a musí si všechno odůvodnit sám (viz. článek z odkazu výše)
Rozumný člověk nehledá poučení na fórech, ale v odborné literatuře a praxi. Učit se, učit se, učit se! Pak by ono "vlastní odůvodnění" nemuselo vycházet tzv. mimo mísu, jak zde bylo názorně předvedeno.
Martin. píše:takže nepleťte lidem hlavu, že je to všechno stejné, zbytečně se pak na fórech objevují nesmysly.
Díky vyššímu oktanovému číslu si můžete dovolit změnit kompresní poměr (tím zvýšit výkon) a zachováte motor bez "nechtěných" detonací.
Takže odpověď pro zvýšení výkonu po úpravě kompresního poměru je ANO.
Kdo že se to tedy odvolává na vyšší výkon díky kyslíku?
Nevím, co všechno je stejné, zato vím, že fóra jsou plná nesmyslů: jako např. že někomu jezdí motor (pardon, dosahuje zvýšení výkonu) na oktanové číslo, zatímco všem ostatním (aniž by to většina z nich vůbec tušila, ale to snad ani moc nevadí) na výhřevnost používaného paliva. Navíc ani v tomto ohledu zatím nebyla řeč o úpravě kompresního poměru, dokonce nešla řeč o jakýchkoli konkrétních úpravách s cílem využít vyššího oktanového čísla E85. Kdyby totiž platilo to, co si někteří přispěvatelé mylně namlouvají, pak by motor přizpůsobený na spalování E85 měl nejen vyšší výkon, ale i nižší spotřebu, než tentýž motor spalující obyčejný N95. Že tomu tak ve skutečnosti není, to jasně dokazují technické údaje bi-fuel motorů.
Martin. píše:Ale už zde nebudu nic vysvětlovat, je to zbytečné, od toho jsou tady jiní odborníci.
Vysvětlovat je možné, ale nemělo by to být naivní, nekompetentní, mimo mísu, jinak to vyvolává úsměv. A když se to přehání, tak i pláč.