Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Pitris píše:
Misojogi píše:zakupil som sviecky Denso VW16 na Matiz (0,8 l 56 kW)
najprv som auto trocha zabehol s novymi svieckami.....
predtym som mal na tejto trase spotrebu 5,2-5,5 podla pocasia a vetra
teraz som mal spotrebu
a to sa podrzte, ja som cumel ako pako
3,8 litra na 100 km
cize spotreba isla dolu o 1,5 litra minimalne na dlhe trate.....
A to si tam měl předtím svíčky z parafínu, ne :?: :lol: Ne, vážně: dobrá, ale opravdu dobrá svíčka (což Denso - za předpokladu, že je správná, tak dobrá je) dokáže se spotřebou paliva "pohnout" směrem dolů, ale o tolik :?:

Taky mně přijde úsměvné dělat závěry po ujetí 36 km a spotřebování 1,4 l benzínu. :shock:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27606
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

McMatej píše:Taky mně přijde úsměvné dělat závěry po ujetí 36 km a spotřebování 1,4 l benzínu. :shock:
Ano, na racionální výsledek je potřeba podstatně delší kilometrový úsek.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27606
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

McMatej píše:Jasně, to nezpochybňuju, ale snad stoupne spotřeba alespoň přibližně úměrně se zatížením. A 100 - 200 W je jako nic....
Budu počítat 2x55W v předních světlech, 4x5W vzadu (SPZ svítí taky), a 2x5W parkovačky, a dejme tomu 10W na kontrolku, "budíky" a vypínače, tak při napětí 14V to máš proud přes 10A, (samozřejmě je to zjednodušeno - pro přesné měření by bylo potřeba počítat s úbytkem napětí na spotřebičích, ale taky s odporem vedení - tak to nechme na těch 10-ti Ampérech), a to už je pro altík (a pro motor) velká (a ve dne - když existují denní světla - zbytečná) zátěž.
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon zář 05, 2011 14:30, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
modelář

Příspěvek od modelář »

McMatej píše:... Jen je mi divné, že když zapnu klimatizaci, tak se spotřeba zvýší o 0,5 l/h a když zapnu všecna světla tak se nic nestane. No, asi to bude tím jiným režimem alternátoru a odporem vodičů. :lol:
Jak u kterého auta: "pružný volnoběh" nemá dnes skoro žádné!
A znovu opakuji: Posuzovat spotřebu paliva, tím spíše pak v l/hod., je silně mimo mísu :!: :twisted:

Dodatek:
modelář píše:... Posuzovat spotřebu paliva podle PP...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27606
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

modelář píše:....Posuzovat spotřebu paliva podle PP...
modelář píše:.....je silně mimo mísu.....
Asi ano, protože tchán s Fabčou má podle PP spotřebu benzinu kolem 5,2l/100km, ale když si "déledoběji" počítal načerpané palivo, a ujeté kilometry, nechápal, proč mu vychází přes 6,5l.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

A to si tam měl předtím svíčky z parafínu, ne Question Laughing Ne, vážně: dobrá, ale opravdu dobrá svíčka (což Denso - za předpokladu, že je správná, tak dobrá je) dokáže se spotřebou paliva "pohnout" směrem dolů, ale o tolik Question
aj mna to prekvapilo ...

samozrejme budem aj dalej merat
ale tuto trasu som uz niekokokrat meral a to rovnakym sposobom
takze ten rozdiel nebude az taky velky
cize odhadujem ze minimalne liter isiel dolu ...
(skusal som aj dlhsie trasy aj kratsie trasy a mam vyskusane ze auto si na trase viac ako 20 km vzdy zhltlo priemerne 5,1-5,5 l/100km)
proste maly motor sa velmi rychlo zahreje a tak je jeho spotreba vyrovnana uz pre male vzdialenosti ...

predtym tam boli sviecky Bosch WRC ....(cislo neviem ...)
ale boli to obycajne s jednym iskristom ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Pitris,tak mu ještě řekni,ať si odečte úchylku ujetech km a bude tam o půllitr ještě jinde :P
Samozřejmě dlouhodobě.
modelář

Příspěvek od modelář »

mastnák píše:Pitris,tak mu ještě řekni,ať si odečte úchylku ujetech km a bude tam o půllitr ještě jinde :P
Samozřejmě dlouhodobě.
No a tím se snad konečně dostane na onu reálnou spotřebu, po které tu já tak statečně, ale zároveň úplně marně volám! :P
McMatej

Příspěvek od McMatej »

Pitris píše:
McMatej píše:Jasně, to nezpochybňuju, ale snad stoupne spotřeba alespoň přibližně úměrně se zatížením. A 100 - 200 W je jako nic....
Budu počítat 2x55W v předních světlech, 4x5W vzadu (SPZ svítí taky), a 2x5W parkovačky, a dejme tomu 10W na kontrolku, "budíky" a vypínače, tak při napětí 14V to máš proud přes 10A, (samozřejmě je to zjednodušeno - pro přesné měření by bylo potřeba počítat s úbytkem napětí na spotřebičích, ale taky s odporem vedení - tak to nechme na těch 10-ti Ampérech), a to už je pro altík (a pro motor) velká (a ve dne - když existují denní světla - zbytečná) zátěž.

No a 10 A při 14 V je těch 140 W na kterých jsem to hned napoprvé (zaokrouhlil jsem to mna 150 W) odhadoval. Alternátory se dělají 55 A a více, tak bych si dovolil tvrdit, že 10 A je zátež směšná.

Zátěž to je zbytečná, ale z hlediska běžně dodávaného výkonu motorem zcela zanedbatelná.

Děkuji, už mi to stačí.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

V jedné knize (50.léta myslím), mám výpočet, kolik by hospodářství ČSR ušetřilo na benzínu, kdyby se místo dynam používaly alternátory, v případě zájmu najdu :lol:
hanzs
Příspěvky: 34
Registrován: ned srp 21, 2011 16:55

Příspěvek od hanzs »

Ja myslim, at si Misojogi prifoukne kola o 0,3-0,4baru, to dela asi 0,15 litru, naleje tam nejaky lehkobezny olej (pokud to ten Matiz snese) a da LED svetla a treba se dostane pod 3 litry :)

Ja jsem naopak rad, ze uz deset let mam auta, ktery do kopce nezpomalujou, protoze uz nemuzou... Nedavno me vezl kamarad Puntem, jel do kopce a cejtil jsem jak zpomalujeme - a ja se ho zeptal, proc? Hrozne se nastval... ale me to vubec nedocvaklo, ze uz to nejede... .)

A dneska mam zarez - prvni predjety elektromobil,,, uz to mel asi nejaky vybity a jelo mu to asi sedesat :)
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

Ja myslim, at si Misojogi prifoukne kola o 0,3-0,4baru, to dela asi 0,15 litru, naleje tam nejaky lehkobezny olej (pokud to ten Matiz snese) a da LED svetla a treba se dostane pod 3 litry Smile
no ako lahkobezny olej som planoval 0W40 Aral
vraj je to celkom kvalitny ...
teraz tam mam Castrol Magnatec 5W40
ale niektori tu hovoria ze ma svoje muchy a nie ja az taky dobry ako tvrdia v TV :-)

prifuknut Gumy? mam tam 2,1 co sa mi zda akurat na take auto
podla navodu by malo byt len 1,9

LED svetla naozaj planujem
potom uverejnim vysledok

bola tu spominana chyba vplyvom nepresnosti tachometra ...
mam gumy presnu velkost podla predpisu vyrobcu
takze ta nepresnost myslim si ze nie je velka
napr na trase BA Zvolen som nameral cca 220 km prakticky rovnako ako google maps a spotreba bola 5,1 -5,2 l/100km na celu trasu

Palubny pocitac moze byt nepresny
ale meranie na plnu nadrz je presne dost ...

podobna spotreba ako do Zvolena bola aj do Trnavy a spat aj do Pezinka do Jura a dalsich okolitych miest a dedin

ale v zime a hlavne pri snehovaj burka spotreba stupala az na 6 litrov
Podobne spotreba stupala pri jazde na dialnici ... (nad 100 km/hod)
takze viem co mozem cakat od toho auta

nemam dovod predpokladat chybu tachometra
a tak isto nepredpokladam chybu davkovaca na SHELL pumpe
samozrejme dalsie merania overia spominany vysledok
spotrebu si totiz meram priebezne
pri kazdom tankovani auta

ale na 3 litre sa asi nedostatnem
maximalne na 3,5 l/100km to vidim ako realne ...

koniec koncov co Ti brani kupit si uvedene sviecky pre tvoje auto a vyskusat a overit ci to prinesie nejaky vysledok?
modelar spominal ze DENSO znizili spotrebu min o 0,5 litra na kazdom aute co jeho znami vyskusali ...
ale ze na mensich objemoch je to este vyraznejsie ...
no a vysledok som proste zverejnil ...
zda sa ze aj po meste budem mat nizsiu spotrebu
ale este uvidim ...

podotykam ze na diesloch to fungovat nebude :-)))))))
ziadne sviecky Denso tam nepomozu ... !!!!!
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Misojogi »

V jedné knize (50.léta myslím), mám výpočet, kolik by hospodářství ČSR ušetřilo na benzínu, kdyby se místo dynam používaly alternátory, v případě zájmu najdu
zaujimao by ma to
ale pokial viem tak sa alternatory pouzivaju ...
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Pitris píše: Asi ano, protože tchán s Fabčou má podle PP spotřebu benzinu kolem 5,2l/100km, ale když si "déledoběji" počítal načerpané palivo, a ujeté kilometry, nechápal, proč mu vychází přes 6,5l.
Už asi 11 let měřím spotřebu stylem"pravěk"-tedy tužka a zápisník.Při každém tankování si zapíšu stav tachometru a počet litrů.Jednou za čas to při vyjeté nádrži,u které jsem začínal sečtu a podtrhnu a mám přesný výsledek.Případné nepřesnosti u rozdílů zbytku v nádrži vytvoří v tom objemu litrů paliva a tisíců kilometrů celkovou diferenci maximálně v řádech setin.
Jsem sice ve svém okolí terčem posměchu,ale jezdím za pravdivých tolik a tolik a nemusím se onanovat počítačovou spotřebou mých kamarádů a známých u jejich TDI motorů,které jezdí i s klimatizací hluboko pod pět litrů . :lol:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

modelář píše:A věř tomu, že zrušit celodenní svícení za situace, kdy ho další země zavádějí, určitě nebylo snadné zdůvodnit a prosadit.
V této zemi,kdy už dávno většina Evropy,včetně Irů a Francouzů nekouří v barech a restauracích a my si oddůvodňujeme,proč to nejde,bych se ničemu nedivil.
Odpovědět