No jo, někdo zůstane na cestě stát i se skoro novým autem a údržba na to nemá vůbec žádný vliv. Stěrače: u Fábie nám nepříjemně skřípe jeden stěrač (poskakuje na skle). Gumičky jsem měnil, ale tím to není. Kvíz: čím to je?modelář píše:Otázka spolehlivosti není funkcí stáří/ojetosti ani ceny vozu!Itall píše:Pitris: Tohle jsem ale vůbec nemyslel. Myslel jsem ježdění v levném autě . Pokud jde o údržbu, dělám ji v předepsaných intervalech, už bych to nějak nerozebíral. Auto nás v rodině od r. 1967 NIKDY NIKDE nenechalo. Takže na špatnou údržbu by to nevypadalo. Ale stává se to častěji "ojetinářům". Ať si říká kdo chce co chce, když někdo koupí ojetinu, tak ve většině případů zkrátka neví "co je". A často brzy "uhodí".
Někdo považuje za "správnou údržbu" např. výměnu gumičky stěrače, až když dojde k separaci stíracího břitu.
Stěrače
Moderátor: Colommbo
No, vůle tam asi nebude, ale už dvakrát se měnilo sklo, tak to nějak po.... Nesprávný úhel, a který ?modelar píše:To Itall: Pricina vezi v nespravnem uhlu postaveni ramenka sterace vuci sklu a/nebo ve vulich v mechanismu prepakovani.
P.S.: Pokud po jizde, behem niz jste pouzili sterace, zvednete ramenka steracu a opet je polozite na sklo, prodlouzite tim efektivni zivotnost gumicek steracu dvojnasobne!
Ano, základna je to, co je uchyceno v raménku, a břit má být kolmý k ploše skla. Jenže ten břit je silně pohyblivý, proto je důležitější postavení té základny. Kromě toho hraje obrovskou roli kvalita samotného raménka!Itall píše:Nevím, co je základna - to, co je uchyceno v raménku? Kolmé k čemu? Nemá být spíše stírací břit kolmo ke sklu?
Dobrá, kouknu na to, jestli to není nějak nakrouceno . Raménka jsou obě původní a dělá to jen jedno.modelář píše:Ano, základna je to, co je uchyceno v raménku, a břit má být kolmý k ploše skla. Jenže ten břit je silně pohyblivý, proto je důležitější postavení té základny. Kromě toho hraje obrovskou roli kvalita samotného raménka!Itall píše:Nevím, co je základna - to, co je uchyceno v raménku? Kolmé k čemu? Nemá být spíše stírací břit kolmo ke sklu?
Jestlize mas jeste "puvodni" ramenka, tak se nediv: zanedbana udrzba! Uz dobrych 20 let se totiz meni nikoli gumicky, ale cela ramenka! A proc? Inu proto, ze nesezenes "originalni", tj. skutecne kvalitni a hlavne pasujici gumicky, avsak predevsim - i ramenka se opotrebovavaji = vznikaji v nich vule, ktere tam proste byt nesmeji!!!
Je to pěkný, ale pro mě jen na podívání - já jsem spíš na kapotované..... mě se na "čopru" nějak blbě sedí.....mastnák píše:Sakra,už vim co jsem včera zapoměl. Jak jsme řešili motorky,chtěl jsem hodit do placu moje zkušenosti s V-Rodem
http://www.motorkari.cz/motokatalog/har ... ecial.html
Přesně tento typ jsem měl pod zadkem
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Modelář už odpověděl, správně se to jmenuje "Úhel náběhu vzduchu". Dívám se do návodu od Hondy, a tam jsou úhly ve stupních (ale nevím, zda-li se dají aplikovat i na Fabii:)Itall píše:Stěrače: u Fábie nám nepříjemně skřípe jeden stěrač (poskakuje na skle). Gumičky jsem měnil, ale tím to není. Kvíz: čím to je?
Požadovaná hodnota: přední okno -2° až -3°, zadní okno +3° až +4°.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tak to občas dělám, když při mytí myji i sklo a je to znát. Pomůže to, i když gumičky poskakují nebo vržou. Soused důchodce i jeho syn to řeší na autech, tak, že mají pod raménky pokud nejedou dřevěné hranolky.modelar píše:To Itall: Pricina vezi v nespravnem uhlu postaveni ramenka sterace vuci sklu a/nebo ve vulich v mechanismu prepakovani.
P.S.: Pokud po jizde, behem niz jste pouzili sterace, zvednete ramenka steracu a opet je polozite na sklo, prodlouzite tim efektivni zivotnost gumicek steracu dvojnasobne!
A co se vyprdnout na klasické stěrače - pokud tam jsou a pořídit raději aero, které líp kopírují sklo. Pokud se to nekupuje přímo předražené ve Škodovce, tak se to dá pořídit levno.
bylo
je
je
Neřekl bych, že značkové jsou horší. Je to případ od případu. Např. v servisu "na růžku" při výměně PUR dorazů na tlumičích chtěli řezat plastový podběh. Tak si to otec udělal doma sám a nebyl líný vytočit 11 šroubků na podběhu, vyndat ho a zas ho tam pak dát. Servisy Škoda jsou alespoň vybavené a pracovníci (většinou) proškolení.modelář píše:Těch je 12 do tuctu, zvláště pak značkových! Kteří nejste, hlaste se, jinak neuvěřím, že vůbec existujete!Itall píše:... ale kur.iči v servisu ...
P.S.: Na spočítání výjimek, které znám já, mi stačí prsty jedné ruky.