Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ahoj, poradíte co za olej do prevodovky do Peugeotu 207 motor 1.4 vti 98k je ti 5 kvalt r.v. asi 2009. Dle specifikace co jsem nasel by to mela byt 75w90 api GL5 a napln 2 litry.
https://dufy.cz/vyhledavani?search=75w+90
https://dufy.cz/vyhledavani?search=75w+90
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
nema to byt b71 2330? cista gl5 zere farebne kovy.
edit- https://www.ravenol.de/en/product-range ... ae-75w-80/
https://www.yacco.com/en/our-products/g ... -75w80-272
edit- https://www.ravenol.de/en/product-range ... ae-75w-80/
https://www.yacco.com/en/our-products/g ... -75w80-272
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Taky bych řekl že GL5 do tohoto galského lva ne; a tu 75w90 tak v létě s karavanem. Jinak 75w80 a GL4 (GL4+). A tady levnější varianty k Ravenolu https://www.oleje.cz/p/total-traxium-ge ... 1-l--20312
https://www.weboil.cz/Prevodovy-olej-Q8 ... -d1833.htm
https://www.weboil.cz/Prevodovy-olej-Q8 ... -d1833.htm
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon pro 11, 2017 13:56
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ok, dekuji. Koupil jsem taky ten levny staceny MOL 5w40, ze to tim proplachnu (myslim jako motor, ne prevodovku... Udelam to u vsech aut co mame doma, at je zas na par let klid. Moc dekuji za rady!
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Zdravím všechny! Obracím se na Vás s prosbou o pomoc, hledal jsem, četl jsem, viděl jsem spoustu názorů, ale uspokojivého výsledku jsem se zatím nedopátral.
Základní informace jsou asi takové, že hledám vhodný olej pro Peugeot 207 RC (ano, ten s tím geniálním motorem 1.6 16V od PSA/BMW, kód EP6DTS/5FY/N14). V manuálu je uvedeno něco ve smyslu, ať používám olej Total, nic víc, ani viskozita, ani norma. Total doporučuje 0W-30 Ineo First. Servisák mi tvrdil, že žádnej jinej olej se tam ani použít nesmí, protože jinak karbon a bububu...
Z toho, co jsem tu našel, usuzuji, že bude existovat i lepší varianta.
Auto má natočeno 140k, aktuálně je po GO hlavy a rozvodech, zbytek motoru je v kondici. Využití je jak na krátké trasy (15 km, město+okreska), tak na delší (rád se svezu, po zahřátí dostane za uši). Žádný okruh nebo jiné závodění. Dávám si pozor na zahřátí motoru, rpm držím nad 2000 jak jen to jde. Dálniční provoz minimální, výjimečně cca 50 km.
Výměna oleje bude probíhat 2x ročně (duben+říjen), zimní nájezd cca 3-4k, letní cca 5-6k. Má význam dávat "zimní" a "letní" olej? Nebo sjednotit? A pochopitelně hlavní otázka- co zvolit za olej? Je Ineo dostačující a vhodný aspoň na zimu?
Děkuji.
Základní informace jsou asi takové, že hledám vhodný olej pro Peugeot 207 RC (ano, ten s tím geniálním motorem 1.6 16V od PSA/BMW, kód EP6DTS/5FY/N14). V manuálu je uvedeno něco ve smyslu, ať používám olej Total, nic víc, ani viskozita, ani norma. Total doporučuje 0W-30 Ineo First. Servisák mi tvrdil, že žádnej jinej olej se tam ani použít nesmí, protože jinak karbon a bububu...
Z toho, co jsem tu našel, usuzuji, že bude existovat i lepší varianta.
Auto má natočeno 140k, aktuálně je po GO hlavy a rozvodech, zbytek motoru je v kondici. Využití je jak na krátké trasy (15 km, město+okreska), tak na delší (rád se svezu, po zahřátí dostane za uši). Žádný okruh nebo jiné závodění. Dávám si pozor na zahřátí motoru, rpm držím nad 2000 jak jen to jde. Dálniční provoz minimální, výjimečně cca 50 km.
Výměna oleje bude probíhat 2x ročně (duben+říjen), zimní nájezd cca 3-4k, letní cca 5-6k. Má význam dávat "zimní" a "letní" olej? Nebo sjednotit? A pochopitelně hlavní otázka- co zvolit za olej? Je Ineo dostačující a vhodný aspoň na zimu?
Děkuji.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ten servisák je bububu.... PROČ dávat do benziňáku olej pro naftu s DPF
Je fakt že ten motor trpí na karbonování, ale řekl bych že Ty víš "vo co go" Motor je po částečné GO, takže by měl být ready. A to že chceš měnit olej před a po zimě a nekurv*t ho v nízkých točkách znamená že Ti na něm i záleží. Na to Tvoje ježdění bych volil olej ACEA A5 nebo A3 a SAE 0w30 na zimu a 5w30 mimo zimu. A hledal bych třeba u Ravenolu, Yacca, Valvoline nebo Shellu.
Třeba Shell Helix Ultra A5/B5 0w30 a Ravenol FDS 5w30 nebo Yacco VX 1500 0w30 a Valvoline SynPower FE 5w30 nebo Total Quartz 9000 Energy 0w30 A3 a Shell Helix Ultra 5w30 A3. To, jestli A3 nebo A5 záleží na tom jak moc to budeš prohánét a "topit mu pod kotlem" Olej A3 vydrží víc....
A jen pro upřesnění: Oleje s ACEA Cx se při Tebou plánovaných intervalech výměny dají taky, ale je to zbytečné. Mají míň toho co je přínosné pro motor. Takže je i možnost tam na zimu ten Total Ineo First 0w30 dát.
Je fakt že ten motor trpí na karbonování, ale řekl bych že Ty víš "vo co go" Motor je po částečné GO, takže by měl být ready. A to že chceš měnit olej před a po zimě a nekurv*t ho v nízkých točkách znamená že Ti na něm i záleží. Na to Tvoje ježdění bych volil olej ACEA A5 nebo A3 a SAE 0w30 na zimu a 5w30 mimo zimu. A hledal bych třeba u Ravenolu, Yacca, Valvoline nebo Shellu.
Třeba Shell Helix Ultra A5/B5 0w30 a Ravenol FDS 5w30 nebo Yacco VX 1500 0w30 a Valvoline SynPower FE 5w30 nebo Total Quartz 9000 Energy 0w30 A3 a Shell Helix Ultra 5w30 A3. To, jestli A3 nebo A5 záleží na tom jak moc to budeš prohánét a "topit mu pod kotlem" Olej A3 vydrží víc....
A jen pro upřesnění: Oleje s ACEA Cx se při Tebou plánovaných intervalech výměny dají taky, ale je to zbytečné. Mají míň toho co je přínosné pro motor. Takže je i možnost tam na zimu ten Total Ineo First 0w30 dát.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
a co tak valvoline maxlife. ?
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tohle je přesně ta odpověď, kterou jsem potřeboval, děkuji ti, dobrý muži.
Je to pro mě takové menší splnění snu, jsem fanda rychlejších hatchů, zvlášť těch francouzských. Takže bych rád aby mi vydržel a respektuji i to, že to není zadarmo.
K věci: před týdnem jsem tam nechal nalít Ineo First 0W-30, předpokládám tedy, že tu zimu to přežije bez úhony a pak budu vybírat jiné. Ten Shell se mi na zimu zamlouvá, akorát nevím co s létem. Jsou tam ještě nějaké parametry, co mám sledovat? A co Millers Oil, nějaká vhodná alternativa?
Je to pro mě takové menší splnění snu, jsem fanda rychlejších hatchů, zvlášť těch francouzských. Takže bych rád aby mi vydržel a respektuji i to, že to není zadarmo.
K věci: před týdnem jsem tam nechal nalít Ineo First 0W-30, předpokládám tedy, že tu zimu to přežije bez úhony a pak budu vybírat jiné. Ten Shell se mi na zimu zamlouvá, akorát nevím co s létem. Jsou tam ještě nějaké parametry, co mám sledovat? A co Millers Oil, nějaká vhodná alternativa?
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Při Tvých intervalech výměn je nepodstatné řešit TBN, a v podstatě každý dobrý olej to umaže. Když už ale, tak třeba parametr Noack (bohužel ne každý ho uvádí), tak čím nižší tím lepší ale jestli vybereš Shell, Yacco, Ravenol nebo třeba Valvoline 5w30 A5 bude to OK. A jestli "echt olej" ale od Millerse, tak https://www.millersoils.cz/ee-performan ... 5w30?c=658
Jinak na to léto - když bys jezdil fakt "plnej", tak 0w30 nebo 5w30 A3, ale tam není moc vyběr i když dá se....
Třeba 5w30 Shell Helix Ultra, Yacco Galaxie nebo Mobil1 ESP (ano, ten je C3, ale znovu - na 5-6 tkm úplně v pohodě a je to hodně gut oil), a nebo v 0w30 Ravenol SSO.
Jinak na to léto - když bys jezdil fakt "plnej", tak 0w30 nebo 5w30 A3, ale tam není moc vyběr i když dá se....
Třeba 5w30 Shell Helix Ultra, Yacco Galaxie nebo Mobil1 ESP (ano, ten je C3, ale znovu - na 5-6 tkm úplně v pohodě a je to hodně gut oil), a nebo v 0w30 Ravenol SSO.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Nejde přímo o oleje této normy, ale z důvodu že jsem zrovna zde zastával olej 5W/30 o proti
5W/40, napíšu to zde. V novém čísle časopisu SM - 8/2022 jsou uvedeny testy olejů 5w/40. I přes to,
že testované oleje plní stejnou normu, jsou mezi nimi velké rozdíly. Dle SM - obrovské. Tak že norma
nezaručuje kvalitu oleje. Co mně osobně nepřekvapilo, že nejlepší z testu vyšel olej
Suzuki Ecstar F9000 0W/16 a to i na mazivost HFRR. Důkaz, že není na místě se nízkoviskozních
olejů obávat. Motor plnit olejem předepsaným výrobcem a neexperimentovat, nemuselo by se to
vyplatit. Například leptání rozvodových řemenů, následné ucpání sacího koše v olejové vaně
A destrukce motoru.
5W/40, napíšu to zde. V novém čísle časopisu SM - 8/2022 jsou uvedeny testy olejů 5w/40. I přes to,
že testované oleje plní stejnou normu, jsou mezi nimi velké rozdíly. Dle SM - obrovské. Tak že norma
nezaručuje kvalitu oleje. Co mně osobně nepřekvapilo, že nejlepší z testu vyšel olej
Suzuki Ecstar F9000 0W/16 a to i na mazivost HFRR. Důkaz, že není na místě se nízkoviskozních
olejů obávat. Motor plnit olejem předepsaným výrobcem a neexperimentovat, nemuselo by se to
vyplatit. Například leptání rozvodových řemenů, následné ucpání sacího koše v olejové vaně
A destrukce motoru.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
A četl si ten test pořádně Ano, olej 0w16 sice dobře maže, ale má velkou odparnost čímž vznikají úsady - NOACK přes 16% je vážně hodně a je vhodný na kratší jízdy (přímo napsáno pro nižší tepelné zatížení). A může JENOM tam, kde to výrobce motoru povoluje. Ty oleje s extra sníženou HTHS jsou jen ekooleje kvůli emisím. Nic víc....
Vůbec nevím PROČ bych z nich měl být "vodvázanej". A dát to do starších motorů je 3,14-čovina, to napíšu rovnou. Ale ať si dá každý do motoru co chce, asi je mi to jedno. Jen je potřeba si uvědomit že tyto ekosrač*y jsou stejná pohádka jako elektromobily....
Vůbec nevím PROČ bych z nich měl být "vodvázanej". A dát to do starších motorů je 3,14-čovina, to napíšu rovnou. Ale ať si dá každý do motoru co chce, asi je mi to jedno. Jen je potřeba si uvědomit že tyto ekosrač*y jsou stejná pohádka jako elektromobily....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ja som ten test nečítal a ani nebudem bo FB a podobné ptakovivy neuznávam budem teda reagovať len na to čo sa tu napísalo...
V inom vlákne som písal že nizkoviskozne oleje lepšie zmáčajú kov na mikrourovni...inak povedané lepšie "mažu" ako tu zaznelo a som rád že sa to potvrdilo od zdroja ktorému sú tu niektorý ochotným veriť aj keď si to obrátia podľa seba....
Že majú veľkú odparnost nie je pravda...toto je všeobecné tvrdenie. Aj v iných sae sa nájdu veľké rozdiely.... závisí to predca od použitého základu...aj to som tu už písal...len pre info napr. mnohými uctievaný ravenol má aj sae16 ravenol AFE a ten má hodnotu noack 6.8 ktorú môžu závidieť mnohé 40-tky...
A mimochodom vyšší noack automaticky tiež neznamená viac úsad...
Vhodný je všade tam kde to výrobca povoľuje... áno a nielen na krátke jazdy...takto to naozaj nefunguje...ono ten motor je na to prispôsobený a pokiaľ je dobré poriešené mazanie/chladenie v kombinácii súčasných materiálov či povrchových úprav motor nedosahuje tak vysokých teplôt aby došlo k poškodeniu....teplota pôjde hore s použitím viskoznejších olejov...
Rozhodne by som to ani ja nenalial do či už starších či už do akéhokoľvek motoru kde to výrobca nepovoľuje to je snáď každému jasné...ako som už viac krát spomenul všetko má svoje miesto
V inom vlákne som písal že nizkoviskozne oleje lepšie zmáčajú kov na mikrourovni...inak povedané lepšie "mažu" ako tu zaznelo a som rád že sa to potvrdilo od zdroja ktorému sú tu niektorý ochotným veriť aj keď si to obrátia podľa seba....
Že majú veľkú odparnost nie je pravda...toto je všeobecné tvrdenie. Aj v iných sae sa nájdu veľké rozdiely.... závisí to predca od použitého základu...aj to som tu už písal...len pre info napr. mnohými uctievaný ravenol má aj sae16 ravenol AFE a ten má hodnotu noack 6.8 ktorú môžu závidieť mnohé 40-tky...
A mimochodom vyšší noack automaticky tiež neznamená viac úsad...
Vhodný je všade tam kde to výrobca povoľuje... áno a nielen na krátke jazdy...takto to naozaj nefunguje...ono ten motor je na to prispôsobený a pokiaľ je dobré poriešené mazanie/chladenie v kombinácii súčasných materiálov či povrchových úprav motor nedosahuje tak vysokých teplôt aby došlo k poškodeniu....teplota pôjde hore s použitím viskoznejších olejov...
Rozhodne by som to ani ja nenalial do či už starších či už do akéhokoľvek motoru kde to výrobca nepovoľuje to je snáď každému jasné...ako som už viac krát spomenul všetko má svoje miesto
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To nebylo na FB. Byl to test z akreditované laboratoře popsaný ve Světě motorů 8/2022Mirec 29 píše:Ja som ten test nečítal a ani nebudem bo FB a podobné ptakovivy neuznávam....
Co furt někteří máte s tím FB
Mirec: věř si čemu chceš, ale napíšu znovu - a naposledy - že (a bylo to tam popsáno) nejsou vhodné na vyšší tepelné zatížení.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Áno ale to vysoké tepelné zaťaženie si vysvetľujeme každý po svojom...v motore na to prispôsobenom to nehrozí pri bežnom užívaní... nemôžeme porovnávať teploty v konštrukčne rôznych motoroch Všetko je tu ako má byť....rovnako ako v motore kde sa tieto oleje nepovoľujú... všetko si vyžaduje svoje a ak to svoje dostane a bude sa včas meniť nič nehrozí
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No tak jo, máš pravdu. Jak má stará
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF