Oleje.cz

 

Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Jerry3 » pon dub 13, 2020 10:49

Já se rozhodně přidávám! :wink:
Jerry3
 
Příspěvky: 10745
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » pon dub 13, 2020 11:47

....Ve vašem vozidle je použit olej Toyota Genuine Motor Oil,můžete také použít jiný mot.olej stejné kvality.
Třída oleje:
0W-20 ,5W-20 ,5W-30 a 10W-30 -vícerozsahový olej API SL,SM,SN....
Jenže to je ještě normální motor :) A znovu: SAE podle jízdních podmínek :!: Ale 5w30, 5w40 nebo 0w40 může do všech motorů.

A toto je správná definice té "ekovodičky" :twisted:
Olej SAE 0W-20,kterým je z výroby plněno vaše vozidlo je nejlepší volbou z hlediska nízké spotřeby paliva a dobrého startování v chladném počasí.
Bohužel :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod svara@ » pon dub 13, 2020 19:50

Jsem rád za tuto věcnou debatu. Ano i já se snažím dávat olej s HTHS okolo 3,5. Ale několikrát
jsem dal Total Ineo Ecs 5W-30. Nyní je v motoru Ravenol FEL 5W-30. HTHS 3,48. Nový už má mít
HTHS 3,2. Preferuji řidší olej, ale nešel by jsem do neověřeného extrému. Motor se s tímto
olejem točí lehce, olej neubývá, nevibruje ani není hlučný. Nic neklepe. Poslední dobou jezdím
spíš na kratší vzdálenosti. Pokud shrnu své dosavadní zkušenosti s různými auty se kterými
jsem jezdil, tak motor klepal vždy za studena. U Clia 1,2 to bylo s olejem 10W-40 v zimě
dost markantní. S olejem 5W -40 došlo ke zlepšení. To samé řazení. Pokud šlo stuha, nebo
byl problém, vždy za studena. U zahřátého motoru - převodovky, si problém nepamatuji.
U mého motoru jsou povolené jak oleje C2, tak A3/B3/B4. Pokud bude vše jak je, zůstanu
u B71 2290. Kolega má na Citroenu XARA s tímto motorem na jeti 450 000 Km. Mě bude stačit
200 tisíc. Třeba někdy zkusím 5W-40, možná Ravenol VST. Nyní není důvod. Ale s novým
autem, by jsem do oleje co není schválený výrobcem nešel. Nenapadá mě žádný rozumný
důvod proč.
svara@
 
Příspěvky: 192
Registrován: sob pro 17, 2016 20:54

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod PHiLiPZ » pon dub 13, 2020 20:01

Dalo by sa do fora dorobit hodnotenie diskusnych prispevkov a pripadne aj diskuterov?
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
 
Příspěvky: 87
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » pon dub 13, 2020 20:13

svara@ píše:....s novým autem, by jsem do oleje co není schválený výrobcem nešel. Nenapadá mě žádný rozumný důvod proč.

Během záruky to chápu, a sníženou HTHS bych dokázal pochopit i u krátkých jízd a výměn do 10-ti tkm, ale první olej který výrobce auta doporučuje/předepisuje, je na prvním místě v dnešní "zelené" době hlavně kvůli nepatrně nižší spotřebě paliva a tím pádem kvůli nepatrně nižším emisím.... Kvalitní mazání motoru při zátěži je u těchto olejů na druhé koleji :?
PS: Proč mají "racing" oleje vyšší HTHS, a jsou to převážně oleje SAE 5w50, 10w50, 10w60, 15w50....
A ACEA bez Cx :?: :idea:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod pepoh » úte dub 14, 2020 6:54

https://www.motul.com/sk/sk/products?fa ... ange%5D=25
od 0w15 az po 20w60, tie napisy vystihuju pouziti :wink:
Dyk to táhne vocpoda. Sara 1,8 8V kovadlina 66kW R.I.P. ~6,8L/100 Obrázek10W-40
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek ?
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1891
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » úte dub 14, 2020 7:02

Ale ano, i oleje 0w/málo jsou určeny pro závody. Ale tam kde je potřeba maximální okamžitý výkon teď, a po skončení závodu se dělá pomalu generálka. https://www.millersoils.cz/cfs-0w201
Citace: :arrow: Pro použití v moderních závodních motorech, kde je kritériem maximální okamžitý výkon při ultra nízkém tření s minimálními ztrátami výkonu, zejména pro kvalifikace, sprinty a další krátké zátěže....

Ovšem ať si každý lije co chce. Jeho motor, jeho volba, jeho love....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod pepoh » pát kvě 22, 2020 20:40

na strane 121 som dal info ze dpf sa da cistit special roztokmi.
tento tyzden vidim nejaky stary clanok, kde bol prezentovany hdi system s fap.
ftipne ze psa uvadzal ako piaty cyklus, ked bola strekovana nafta pocas vyfuk cyklu :lol: (regen)
vraj filter bol robeny tak aby kazdych 80000 v servise rozborka a vystriekanie tlakovou vodou-pouzivali eolys aditivum do nafty. to malo znizit teplotu horenia sadzi, no samozrejme postupne upchavalo filter.
eolys bola finta ako sa vyhnut filtru s drahymi kovmi.

ak dobre viem, tak uplne novy 1.5bluehdi ma uz plechofku "vsetko v jednom", s drahymi kovmi. a bez eolys.
Dyk to táhne vocpoda. Sara 1,8 8V kovadlina 66kW R.I.P. ~6,8L/100 Obrázek10W-40
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek ?
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1891
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod DirtyKing » pát kvě 29, 2020 7:06

Mám předchozí generaci, 1.6 BlueHDI 88kW a filtr s Eolysem a v současné době najeto 195tkm a tlaky zatím OK a nic si zatím čištění nevyžádalo. I když od výrobce je tam nastaven tuším limit životnosti na 160tkm. Ale u mě zatím maká OK. Ale už mám v plánu to nechat preventivně trošku pročistit, aby mě to náhodou nezačalo otravovat někdy v létě při cestování 8). Ale snažím se k tomu chovat, většinu kilometrů najede po dálkách a olej měním co 8tkm, samozřejmě C3 8)
DirtyKing
 
Příspěvky: 37
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod pepoh » pát kvě 29, 2020 18:41

ze vraj kvoli eolys je dobre tankovat doplna (nechodit furt na rezerve), aby sa to spravne nadavkovalo-el pumpa.
Dyk to táhne vocpoda. Sara 1,8 8V kovadlina 66kW R.I.P. ~6,8L/100 Obrázek10W-40
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek ?
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1891
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod DirtyKing » sob kvě 30, 2020 7:35

Platí u starších aut. U novějších už je to jedno, tam si to doplní potřebné množství dle natankovaného paliva. U starších to skutečně dávkovalo plné množství Eolysu bez ohledu na množství natankovaného paliva.
DirtyKing
 
Příspěvky: 37
Registrován: pon pro 24, 2018 9:27

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod filla » pát črc 31, 2020 10:25

Ahoj, jsem novým vlastníkem ojeté C4 2013 1.6 HDI (100kkm) a řeším první výměnu provozních kapalin.

Snad jsem pečlivě četl a z nastudovaných materiálů jsem pochopil, že výrobcem doporučovaný Ineo ECS zřejmě nebude to pravé.

Jestli tomu dále dobře rozumím, volba by tedy měla být olej klasifikace ACEA C4, případně C3 a 5W40 kvůli přednostnímu používání na dálnicích a delších trasách, a interval výměny zkrátit na cca 10kkm. Značka a parametry konkrétního oleje už zase tak zásadní nebudou(?).

Přesto mě zarazilo vlákno, kde i při použití běžného A3/B4 oleje, nedocházelo dle měření k nějak významnému zanesení DPF.

Není tedy lepší se vykašlat na sulfáty a dát motoru to, co mu udělá nejlépe?

Jsem si vědom, že jde zřejmě o opakující se dotaz, ale nevím, jestli se názory na problematiku někam neposunuly. Když nic jiného, alespoň jsem nezaložil nové vlákno :)
filla
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 31, 2020 10:01

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod jerome » pát črc 31, 2020 10:53

Ahoj
Máš diesel s DPF takže sa drž C3/C4 normy. To že v niektorých prípadoch olej A3/B3 neškodí DPF nemusí byť zrovna tvoj prípad :idea: Takže moc by som s tým neexperimentoval. Oleje s C3/C4 sa dnes lejú aj do motorov bez DPF a pokiaľ sa zvolí normálny interval výmeny nijako im tento olej neuškodí.
Takže späť na začiatok -> použi ACEA C3/C4 (DPF) SAE 5W30/5W40 vymienaj po cca 10.000km a nič lepšie pre motor urobiť nemôžeš :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => Dynamax Turbo Plus 15W40
Uživatelský avatar
jerome
 
Příspěvky: 4807
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » pát črc 31, 2020 11:42

Taky bych se v případě DPF držel oleje s C3. Pokud bys chtěl i normu 2290, dá se Mobil1 5w30 ESP, ale lze i olej 5w40.
Tyto motory mají problém s karbonizací - jak psáno výše, chce to včasný interval výměny toho oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23656
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod pepoh » pát črc 31, 2020 14:57

filla píše:Přesto mě zarazilo vlákno, kde i při použití běžného A3/B4 oleje, nedocházelo dle měření k nějak významnému zanesení DPF.

Není tedy lepší se vykašlat na sulfáty a dát motoru to, co mu udělá nejlépe?

Jsem si vědom, že jde zřejmě o opakující se dotaz, ale nevím, jestli se názory na problematiku někam neposunuly. Když nic jiného, alespoň jsem nezaložil nové vlákno :)

odpoved neni jednoducha.
*sam motul zastupca odpovedal na porsche fore ze acea c- uprednostni emisne systemy pred motorom
*fap/kat cistiace roztoky/sluzby existuju...
*cena motora->--<-fap/kat.... bavime sa tu o 0,5% vs 1% popol
* do hdi sa dava b71 2290/ a dneska hlavne 2312. maju hths 3,0 a ostatne parametre su podobne...oba su c2
*zaruka davno skoncila, je to tvoje rozhodnutie. otazne je ako sa k intervalom zachovali predosli majtelia.

https://www.yacco.com/upload/media/defa ... 8e98fc.pdf
https://www.yacco.com/upload/media/defa ... e561b4.pdf
https://www.yacco.com/upload/media/defa ... 61ee6a.pdf
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1492017750
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1585234637

hths >=3,5 c3... bez psa normy co nemusi byt velky problem
https://www.yacco.com/upload/media/defa ... e10dce.pdf
https://d23zpyj32c5wn3.cloudfront.net/i ... 1492017446
https://www.yacco.com/upload/media/defa ... 57c045.pdf extrem :mrgreen:

https://www.rymax-lubricants.com/news/acea-specification-this-is-how-it-works/
dizle su nizkootackove a ak nebolo podtacanie, tak hths3,0 by mohol ochranit pred poskodenim.
Dyk to táhne vocpoda. Sara 1,8 8V kovadlina 66kW R.I.P. ~6,8L/100 Obrázek10W-40
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek ?
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1891
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků