Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Moderátor: Colommbo
Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Ahojte, kúpil som takéto auto, s najazdom 220000km. pri kontrole v servise zistili že je dosť zakarbonovaný motor ktorý ide inak pekne, emisie absolvoval včera bez problémov. Viem že týmito dost trpia tieto motory. Máte niekto skúsenosti ako to odkarbonovať. Olej je momentalne vymenený.Premýšľal som pojazdiť na ňom 2000-3000km použiť pripravok od BG alebo niečo podobné a potom vymeniať v castejsich intervaloch. Auto bude využívané na 30-50 km jazdy.
Ďakujem za rady.
Ďakujem za rady.
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Následek debilně nastavených dlouhých intervalů výměn oleje + malé olejové náplně A ano, tím postupem cos napsal se to dá postupně zčásti vyčistit. Předpokládám že tam filtr pevných částic ještě není - dal bych třeba Shell Helix Ultra 5w40. Ten by měl mít i posílené čistící schopnosti. A potom bych tam olej nenechával déle jak 10 tkm / 1 rok.tommysk píše:....dosť zakarbonovaný motor....Viem že týmito dost trpia tieto motory....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Nafta, nemýlím-li se. Přesně, udělat několik krátkých výměn po 2-3 tis. km. Ještě jen pro upřesnění, zakarbonovaný je uvnitř nebo v sacích kanálech?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Ahoj. Čo všetko rozobrali,keď vyniesli ortieľ o zakarbonovaní ? Keď skrátiš výmeny na 5-7.000 tak sa pekne prečistí. Ak ide pekne, tak nejako drasticky by som to neriešil
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Já osobně doporučuji sundat vanu,vyčistit koš a vyměnit rozvody.Potom udělat výměnu po 2000km a pravidelně měnit po 7500km.V motoru je 3l oleje,tak to nikoho nezrujnuje a je klid.Zajda
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Rozobrali viečko ventilov, viečko filtra...jerome píše:Ahoj. Čo všetko rozobrali,keď vyniesli ortieľ o zakarbonovaní ? Keď skrátiš výmeny na 5-7.000 tak sa pekne prečistí. Ak ide pekne, tak nejako drasticky by som to neriešil
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Tak toto je vyšpičkovaná radazajda73 píše:Já osobně doporučuji sundat vanu,vyčistit koš a vyměnit rozvody.Potom udělat výměnu po 2000km a pravidelně měnit po 7500km.V motoru je 3l oleje,tak to nikoho nezrujnuje a je klid.Zajda
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
má to rozvodovú reťaz tu asi nebudeme hneď meniť, ale častejšie výmeny aj s kvalitnejším olejom určite.zajda73 píše:Já osobně doporučuji sundat vanu,vyčistit koš a vyměnit rozvody.Potom udělat výměnu po 2000km a pravidelně měnit po 7500km.V motoru je 3l oleje,tak to nikoho nezrujnuje a je klid.Zajda
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Klidně použij i čistící přípravek BG před výměnou, urychlíš proces, neboj se toho. Používám snad 30 let a neměl jsem nikdy problém s žádným. Dej polovinu, bývá to na 6l oleje a při další výměně zbytek. Je to v plechovce a ten zbytek již nezavřeš, dej celou plechovku opatrně např. do zavařovačky ať je to jakoby uzavřené, nepřelívej do neznámé plastové nádoby. Nejlepší přípravky co znám je Bishops, dává se i do nového oleje k uvolnění pístních kroužků po vyčištění https://www.aditivujeme.cz/14-cistici-p ... veho-oleje. Dělal jsem to loni u Camry se 411tkm a po majiteli co se o olej asi 100tkm nestaral (chtěl již koupit nové a přestal jezdit do servisu, po sundání víka jsem šroubovákem odstraňoval nános bordelu, rozpadlé těsnění, utopené dvě svíce...) a pomohlo to, jen pak začal brát mírně olej. To jen pro info, pokud motor nekouří je to zbytečné. Měl by stačit i ten BG.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Má to řetěz,ale nám praskl ve 140000km bez varování.To je moje rada,než repase hlavy a výměna pístů. Zajda
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
A u jakého auta a motoru praskl řetěz?
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Fiat Qubo, 1,3 Multijet euro4, 2010, zakarbonovaný motor
Byl to ten samý motor 1,3 nafta,r.v.2010.Fiat Dobloo.Zajda