Elektromobil-ita
Moderátor: Colommbo
Re: Elektromobil-ita
Redaktoři z webu "Testy ojetin" chtěli s Enyaqem 80iV nabitým na 90 %, dojet bez nabíjení po cestě z Prahy do Brna a raději to vzdali, neboť baterie jim ukázala v lehce mrazivém počasí dojezd jen 210 km. Dle WLTP má 100% nabitá baterie tohoto vozu mít dojezd 488 km, no a jim to ukázalo dojezd pod 50%. Stačí trochu toho mrazu a zatopit si a máme těžce použitelný pohon na delší vzdálenost.
https://www.testyojetin.cz/nove-vozy/sk ... hy-do-brna
https://www.testyojetin.cz/nove-vozy/sk ... hy-do-brna
Škoda Fabia combi 1.0 Mpi 55kW - Morris Multivis CST HP 5W40
Toyota Aygo 1.0 53kW - oil original Toyota 0W-16
Toyota Aygo 1.0 53kW - oil original Toyota 0W-16
Re: Elektromobil-ita
Znám Vojtu z fóra amerik, sám říkal o článku, že se umí lépe vyjadřovat perem, mluvit z patra mu nesedí. Je dost dobrej, své vozítko má starého Jaguára V8 s volantem na špatné straně. S elektromobily byl i na dovolené v Chorvatsku, bez problémů. Na lyže do Alp zatím s elektromobilem nejel, co vím.Pitris píše:Chytrý to pan novinář. Až na ty baterie....tonny píše:Tady názor novináře....
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Když se snaží chválit elektroauta, ale hned zkraje napíše "až na ty baterie" tak to smrdí jako výfuk TDI-čka. Protože ty elektromobily nejsou takové jaké se nám je snaží EU prezentovat https://www.autoforum.cz/predstaveni/pr ... d=14602061
Ale pravdu má. Je to tak. Až na ty baterie
https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-r ... trebu-8193
Škoda Enyaq ve své nejslabší verzi iV 60 je elektromobilem pro nenáročné řidiče. Jak ukazují výsledky, nejmenší baterie s sebou přináší i poměrně podprůměrný dojezd, a to hlavně na dálnicích. Pokud se k tomu přidá chladné zimní počasí a požadavek řidiče na průměrný tepelný komfort, Enyaq iV 60 neujede více jak 200 km při potřebě delšího dálničního přesunu. S lehčí nohou na „plynovém“ pedálu se dá s vozem ujet i 270 km, ale to je maximum, na které v zimním období dosáhnou ti nejlepší z nejlepších. Kdo by pak snad chtěl využít maximální potenciál verze 60, nejvyšší maximální rychlost je zde elektronicky omezena na 160 km/h. V tomto tempu pak baterie nabídne dojezd sotva 150 km.... Auto za víc jak milion sto tisíc....
Ale pravdu má. Je to tak. Až na ty baterie
https://fdrive.cz/clanky/test-jaka-je-r ... trebu-8193
Škoda Enyaq ve své nejslabší verzi iV 60 je elektromobilem pro nenáročné řidiče. Jak ukazují výsledky, nejmenší baterie s sebou přináší i poměrně podprůměrný dojezd, a to hlavně na dálnicích. Pokud se k tomu přidá chladné zimní počasí a požadavek řidiče na průměrný tepelný komfort, Enyaq iV 60 neujede více jak 200 km při potřebě delšího dálničního přesunu. S lehčí nohou na „plynovém“ pedálu se dá s vozem ujet i 270 km, ale to je maximum, na které v zimním období dosáhnou ti nejlepší z nejlepších. Kdo by pak snad chtěl využít maximální potenciál verze 60, nejvyšší maximální rychlost je zde elektronicky omezena na 160 km/h. V tomto tempu pak baterie nabídne dojezd sotva 150 km.... Auto za víc jak milion sto tisíc....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Elektromobil-ita
Jarku, znám ho pár let a vím, co jak myslí. Každopádně co já tvrdím a nebudu sám, že elektromobil je super do města na popojíždění mezi supermarkety, v kolonách, popřípadě do práce pár desítek km. Ideál někde bydlet v satelitu s vlastní dobíjecí stanicí před krizí Bohemia Energy. Co jak těžko říci ale jsem rád, ač mu nevěřím, tak nový premiér to bere zatím s rezervou proti zlovůli EU. Uvidíme. Jsem rád, že mám již kus života za sebou.
S těmi bateriemi. Technika, pokrok jde mílovými kroky kupředu takže se uvidí. Také se uvidí, kolik liščích ohonů a ebonitových tyčí bude zapotřebí. Vidím při své práci, kolik je nových rodinných domů napojeno na elektrické vytápění..., prostě mi to hlava nebere. Tedy jakože na FVE v zimě málo slunce svítí, baterie v autech mají malou účinnost.
S těmi bateriemi. Technika, pokrok jde mílovými kroky kupředu takže se uvidí. Také se uvidí, kolik liščích ohonů a ebonitových tyčí bude zapotřebí. Vidím při své práci, kolik je nových rodinných domů napojeno na elektrické vytápění..., prostě mi to hlava nebere. Tedy jakože na FVE v zimě málo slunce svítí, baterie v autech mají malou účinnost.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
Tondo možná má v něčem pravdu. Možná má, ale pokud napíše něco a vzápětí to dalším popře - viz ty baterie, tak (mě) to smrdí. A bo do elektro vidíš, tak víš sám že kdyby se (brrr ) přes noc všechny auta se spalovacím motorem proměnily na elektro, tak to rozvodná síť prostě nedá a až by si to picli do zásuvky, byl by tady blackout....
A ty baterie? Kam s nimi až kleknou? Vědí to ti "chytří" zelení Vědí prd a dva vořechy
A ty baterie? Kam s nimi až kleknou? Vědí to ti "chytří" zelení Vědí prd a dva vořechy
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Elektromobil-ita
Problém byl ještě v tom, že redaktor si tam dal jen co chtěl a nedal už tam z rozhovoru ty nevýhody.
Myslím, že i když postupně bude narůstat elektromobilita, nebude to fungovat do nekonečna. První to ale naštěstí klekne v Německu.
Myslím, že i když postupně bude narůstat elektromobilita, nebude to fungovat do nekonečna. První to ale naštěstí klekne v Německu.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Něco k tématu - prof. Macek
https://www.youtube.com/watch?v=IQadQ9PzaYk
https://www.youtube.com/watch?v=pI-0A-nN888&t=1550s
Ad Vojta Dobeš a elektromobilita: Občas se podívám na Autíčkáře, kam, mimo jiné, přispívá i on. Často jsem se u něj setkal s jistou tendencí k obhajobě EV, nicméně jsem to bral spíše jako takovou provokaci. Nicméně čím dál tím víc mě přesvědčuje o tom, že to není jen provokace, ale že tomu věří. Bohužel ( ) Když tu byla zmíněná cesta k moři elektromobilem, tak mi nedá nezareagovat. V sobotu ráno jsem náhodou zachytil relaci Automotosvět, kterou poměrně čerstvě začali na ČT dávat.Pan redaktor (bývalý z Primy) tam jel s novým Nissanem Leaf. 900 km, 5x nabíjení (vč. startovního), čas promrhaný na nabíječce 5h, celkový čas cesty 14,5h, dobito 19 kWh. Taková je realita, kdybych chtěl jet s "dostupným" EV na dovolenou do HR. Velebnosti, chce se mi blejt.
Samozřejmě tím nechci říct, že elektromobil je pro mě antikrist. Vůbec ne, ale rozhodně to není univerzální řešení, které my mělo nahradit spalováky ve všech oblastech použití.
https://www.youtube.com/watch?v=IQadQ9PzaYk
https://www.youtube.com/watch?v=pI-0A-nN888&t=1550s
Ad Vojta Dobeš a elektromobilita: Občas se podívám na Autíčkáře, kam, mimo jiné, přispívá i on. Často jsem se u něj setkal s jistou tendencí k obhajobě EV, nicméně jsem to bral spíše jako takovou provokaci. Nicméně čím dál tím víc mě přesvědčuje o tom, že to není jen provokace, ale že tomu věří. Bohužel ( ) Když tu byla zmíněná cesta k moři elektromobilem, tak mi nedá nezareagovat. V sobotu ráno jsem náhodou zachytil relaci Automotosvět, kterou poměrně čerstvě začali na ČT dávat.Pan redaktor (bývalý z Primy) tam jel s novým Nissanem Leaf. 900 km, 5x nabíjení (vč. startovního), čas promrhaný na nabíječce 5h, celkový čas cesty 14,5h, dobito 19 kWh. Taková je realita, kdybych chtěl jet s "dostupným" EV na dovolenou do HR. Velebnosti, chce se mi blejt.
Samozřejmě tím nechci říct, že elektromobil je pro mě antikrist. Vůbec ne, ale rozhodně to není univerzální řešení, které my mělo nahradit spalováky ve všech oblastech použití.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Elektromobil-ita
Čínania a ich elektromobil s dojazdom 1000km To už je pekné
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobil-ita
Ale stále to neřeší nabíjení
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Elektromobil-ita
Zastávám podobný názor jako Václav - na cesty za nákupy, děti do školky či cca 50km do hokny, prostě kolem komína zcela v pořádku. Dojezd +- 200km, tedy menší (a lehčí) akumulátory, možná jednodušší konstrukce a ceny by mohla jít taky dolů. Jako druhé či třetí auto do rodiny proč ne. Ale dělat z toho absolutní náhradu spalovacích motorů, předhánět se v kapacitě a dojezdech - děkuju, nechci.BigBang píše:...Samozřejmě tím nechci říct, že elektromobil je pro mě antikrist. Vůbec ne, ale rozhodně to není univerzální řešení, které my mělo nahradit spalováky ve všech oblastech použití.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Elektromobil-ita
Já minulý měsíc testoval tady v 'kopcích' Brna elektrobus Scania. Dojezd 200 km Topení na půlku, a bez lidí. Ty baterky na to zatím prostě nemají a to se nabíjí celou noc.
- Přílohy
-
- IMG_20211201_080017.jpg (5.09 MiB) Zobrazeno 2710 x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Elektromobil-ita
Co lze udělat, když odejde po osmi letech baterie https://elektrickevozy.cz/clanky/nastva ... site-videt
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Elektromobil-ita
To áno. Ideálne pre toho kto nerieši nejaké to zdržanie sa nabíjaním. Ale ísť k moru a viem,že to dá nejakých 800km v pohode tak prečo nie ?BigBang píše:Ale stále to neřeší nabíjení
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Elektromobil-ita
Ano, ale ne v zimě....
https://cnn.iprima.cz/elektromobily-v-m ... d=14621459
https://cnn.iprima.cz/elektromobily-v-m ... d=14621459
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Elektromobil-ita
V zimě k moři nejedeš. Na hory raději nejezdi. Prostě jak se všichni shodneme, jako druhé nebo třetí auto do rodiny pro městský provoz ideál, kdo na to má.
Baterie se v létě musí chladit, v zimě zahřívat aby byly co nejvíce efektivní.
Baterie se v létě musí chladit, v zimě zahřívat aby byly co nejvíce efektivní.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40