Olej rozdíly
Moderátor: Colommbo
Re: Olej rozdíly
V mém předcházejícím příspěvku jsem se zmínil o motor. oleji Ravenol FES 0W-30. Možná Vás někoho napadne, že jsem to s jeho hodnocením snad přehnal, ale já jej použil poprvé po velmi nedobrých zkušenostech s olejem Total Ineo First v motoru blue HDi 2.0 110 kW, 380 Nm, manuální převodovka. Motor měl najeto cca 7 tis. km, převážně po okreskách a mých cestách z Brna do Plzně. Zajíždět motor na dálnici tedy já osobně považuji za nesmysl. Bylo to v roce 2018, když přišla ta vedra - 36 i 37 °C a já byl v těchto dnech stále někde na cestách. Ještě poznamenám, že ve dvou tis. najetých km jsem vyměnil olej, samozřejmě za doporučený Total Ineo First. V těch vedrech motor začal být dosti hlučný. V servisu krčili rameny a já se snažil sehnat nějaké informace. Mimo jiné jsem telefonoval na zastoupení velkých olej. firem zde v republice, většinou jsem se ale dověděl to známou formulku, že do motoru patři to, co doporučuje výrobce. Alibisti. Ale byly dvě vyjímky, a bylo to zastoupení opravdu velkých firem, kde mi potvrdili, že mají zkušenosti, že tyto oleje 0W-20, 0W-30 apod. v mnou popsaných podmínkách provozu přestávají korektně mazat. Tehdy jsem o olejích zn. Ravenol vůbec neměl potuchy, to až zdejší fórum, která jsem občas navštěvoval. Potom již následoval telefonát do firmy SD-Oil, tam mi doporučili onen Ravenol FES, který má požadovanou normu B71 2312, kterou požaduje PSA. Tento olej dali do prodeje právě údajně až počátkem roku 2018. Následovalo ztišení motoru, radikální snížení spotřeby, opakovaně do Plzně ráno po dálnici, tempomat, tachometrových 125 km/h, kdy ten motor baštil nejméně, úspora cca 0,5 l/100 km. Zdálo se mi to téměř neuvěřitelné, ale ono se to s naprostou pravidelností potom opakovalo. Později byl v tomto motoru ještě starý známý Mobil 1 ESP 5W-30 a později i Ravenol VMP 5W-30. U těchto olejů další a tentokrát mnohem výraznější ztišení, ale zvýšení spotřeby, pořád však lepší, než s uvedeným Totalem. V motoru blueHDi 2.0 130 kW, 400 Nm, automat se však již tak radikální snížení spotřeby nekonalo. Končím, už jsem to přehnal, za což se omlouvám. Ještě přidám link na rozbor tohoto oleje, dělali to v Polsku. Pokud Vám bude divné, že zde není onen wolfram, tak je to údajně proto, že to ty laboratoře, které rozbory dělají, neumí. To alespoň tvrdí povolanější na zahraničních fórech. Já to tady celé pojal jako doporučení těm, co mají auto v záruce, požadovanou normu PSA B71 2312 a nechtěji si zničit motor. No a někde jsem tady zahlédnul doporučení na olej Ravenol FEL 5W-30. On není špatný, ale na to co "umí" je dle mého názoru předražený. Z tohoto pohledu (dle mého názoru) raději nějaký Shell.
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 30-c2.776/
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 30-c2.776/
Re: Olej rozdíly
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej rozdíly
Ravenol si tu kopec ľudí chváli Použitie prevodového oleja od nich si prevodovky pochvaľujú a rovnako to bude asi aj s motormi
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 65
- Registrován: ned pro 08, 2019 20:35
Re: Olej rozdíly
Co se tyce ravenolu pridavam se ke kladnemu hodnoceni.. Mam opel astra k 1.4 turbo, pouzil jsem olej origo gm, liqui moly dx1, millers lspi a zminovany ravenol dxg..nemuzu si pomoc, ale na ten ravenol jde motor nejlip, hlavne po ohrati je zvuk jinej a pri jizde zmizelo jiz zname trhani, pocukavani.. Za me ravenol proste top
Re: Olej rozdíly
************************Pitris píše:U té CCS viskozity pozor na stupně vs. SAE.
U 0w je to (většinou) při -35, u 5w -30 a 10w -25 °C. A já co našel, tak ten 5w40 VST má viskozitu CCS 4700 mP.a.s. ale při -30-ti °C. V TL je zde uvedeno i viskozita při čerpání při -35-ti, ale tam je hodnota 13900 mP.a.s.
https://www.ravenol.de/en/product-range ... sae-5w-40/
Ještě k tomo Amsoilu SS 0W40-z Per-oilu jsem dostal tuto odpověď:
"CCS viskozita oleje AMSOIL Signature Series 0w-40 při -35°C je 6062 cP, tedy hluboko pod normovým standardem 6200 pro oleje 0w. Jako A3 není označen zřejmě z důvodu, že jej výrobce primárně neurčoval pro vozy evropské provenience, ale vystačí si s výkonovými ukazateli American Petroleum Institute".
Subaru Forester 2,0
Mitsibishi Lancer 1,6
Mitsibishi Lancer 1,6
Re: Olej rozdíly
Ak sa niekto vyjadrí že hodnota 6062 je hlboko pod limitom ktorý je 6200 tak sorry ale čo už také ssl-ko ktoré disponuje trošku inou hodnotou a nie len ssl ale niekoľko dalších 0w ktoré sú 5000 a dole
jasné že olej nerobí len jeden parameter reagujem len na to ich vyjadrenie... podľa mňa trošku prehnané
jasné že olej nerobí len jeden parameter reagujem len na to ich vyjadrenie... podľa mňa trošku prehnané
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej rozdíly
Kurnik tá 15W40 v H je pri -9°C už moc hustý medík Motor s ňou prvých pár sekúnd trochu bojuje,ale potom už ok. Budúci týždeň idem na TK/EK ak prejde dám jej trochu lásky v podaní 10W
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej rozdíly
No tento týždeň je to ráno veselé by sa šikla aj tá "redšia " 30 tka. ( A5)
bavil som sa aj ja našiel som na dne fľaše helix ultra 5w30 a aj total 9000 5w40. Dal som v robote do skúmavky obe vzorky a šup do mrazáku...na druhý deň obe skúmavky -19 a čuduj sa svete Shell krásne priesvitný a total zakalený. Po rozmrazení oba oleje priesvitné
Na druhý deň to isté ale šup do suchého ľadu...obe vzorky -32 obe vzorky absolútne bez pohybu...po cca 2 minútach sa Shell začal hýbať total asi po 5min. Inak aj pri tých -19 dosť značný rozdiel v tekutosti aj napriek tomu že oba 5w. v prospech shellu samozrejme.
bavil som sa aj ja našiel som na dne fľaše helix ultra 5w30 a aj total 9000 5w40. Dal som v robote do skúmavky obe vzorky a šup do mrazáku...na druhý deň obe skúmavky -19 a čuduj sa svete Shell krásne priesvitný a total zakalený. Po rozmrazení oba oleje priesvitné
Na druhý deň to isté ale šup do suchého ľadu...obe vzorky -32 obe vzorky absolútne bez pohybu...po cca 2 minútach sa Shell začal hýbať total asi po 5min. Inak aj pri tých -19 dosť značný rozdiel v tekutosti aj napriek tomu že oba 5w. v prospech shellu samozrejme.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej rozdíly
Aby Ti samou láskou (na Valentýna) nerozkvetla. Třeba prahy nebo lemy blatníkůjerome píše:....dám jej trochu lásky v podaní 10W
Shell má zřejmě kvalitnější základ. Total je HC.Mirec 29 píše:....helix ultra 5w30 a aj total 9000 5w40. Dal som v robote do skúmavky obe vzorky a šup do mrazáku...na druhý deň obe skúmavky -19 a čuduj sa svete Shell krásne priesvitný a total zakalený....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej rozdíly
Mirec neblázni A5 olej ? To ju radšej podpálim Pitris je rozkvitnutá až moc, no čo keď ten motor ide stále jak víno... je mi ľúto poslať ju do večných lovíšť
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej rozdíly
co Ta viedlo k tomu aby si použil 15w40 do motora kde by som horšie ako 5w nedal, spotreba oleja? Nehovor ze cena, to neverím. ceny olejov sú uz smiešne.... či dám 3,5 Eura za 15w40 alebo 4 za dobrú 5w40 , to neskrachujem.
15w40 Madit Turbo (alebo ako sa to volalo) sme dávali v 91-von do Fiat Regaty 1,9 TD- vtedy velmi este na vyber nebolo, ale v dnešnej dobe, to trochu nechápem.
15w40 Madit Turbo (alebo ako sa to volalo) sme dávali v 91-von do Fiat Regaty 1,9 TD- vtedy velmi este na vyber nebolo, ale v dnešnej dobe, to trochu nechápem.
Re: Olej rozdíly
Čisto zo zaujímavosti. H mala už aj 5 aj 10W. Jasne na zimu by bola tá 5W ideál. Mal som ju tam aj v lete,ale hneď som mal celú vaňu od oleja. Asi bola moc riedka defka Ideál bola 10W použiteľná či v lete tak zime. 15W som dal nejako na jar s tým že doteraz som menil jar/jeseň. Na leto úplne super SAE trieda. Motor tichučký paráda. Na jeseň som sa na to vyprdol reku nejako tú zimu zmákne
Pri teplotách okolo 0 pohodička,akurát teraz jak viac mrzne tak trošku ráno zakašle,ale inak to zvláda s bravúrou
Pri teplotách okolo 0 pohodička,akurát teraz jak viac mrzne tak trošku ráno zakašle,ale inak to zvláda s bravúrou
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej rozdíly
Pri 5w vaňa od oleja Z vonku či z vnútra ? asi je niekde problém a asi nie v oleji
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej rozdíly
To neděláš dobře s tím haněním J motoru, Jaromíre
Re: Olej rozdíly
To je UK, ne J
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16