Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
Moderátor: Colommbo
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
Nejde o to v čom je iná... každá norma má svoje konkrétne špecifiká pre danú automobilku. Osobne ak sa bavíme o rn17 tak to pre mňa znamená olej C3 a tu sa dá vybrať všeličo nie len Castrol či yacco alebo selenia...len tieto tri som našiel s touto normou...
A mimochodom nechápem celkom ani tomu že u tejto normy píšu že je spätne kompatibilná s predošlou normou rn 700/710 . ktorá ak sa nemýlim pojednáva o atmosférických motoroch bez filtra pevných častíc rovnako tak aj dízlových a turbomotoroch... celé mi to príde ako jeden veľký magľajz
A mimochodom nechápem celkom ani tomu že u tejto normy píšu že je spätne kompatibilná s predošlou normou rn 700/710 . ktorá ak sa nemýlim pojednáva o atmosférických motoroch bez filtra pevných častíc rovnako tak aj dízlových a turbomotoroch... celé mi to príde ako jeden veľký magľajz
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
Ten maglajz z toho urobili samotné automobilky, ktoré si vytvorili svoje vlastné normy,aby ich zákazníci (servisy) mali prehľad,aký olej použiť do ich konkrétneho motora. Samozrejme vznikol z toho takýto galimatiáš. Celé to stojí za jak ich normy, tak ich motory Pritom stačilo používať ACEA normy, ktoré sú úplne prehľadné. Dokonca JPN automobilkám stačilo odporučiť kľudne API normy,ktoré sú ďaleko jednoduchšie a motory po ich použití prekvapivo fungovali bez problémov
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
To jsme už dva. Něco obdobného....Mirec 29 píše:....A mimochodom nechápem celkom ani tomu že u tejto normy píšu že je spätne kompatibilná s predošlou normou rn 700/710....
A ještě zajímavější je proč Dacia chce RN-17, kdyžPitris píše:S tím ...."překonává starou normu".... máš pravdu, a je to stejné jako když je uvedeno že ACEA A3/B4/C3, byť se C3 a B4 vylučuje. Ptal jsem se alfiho PROČ? se to tak uvádí, a říkal že aby kupující věděl že se to dá použít i do starších motorů, kam byly tehdy určeny jiné normy.
Ovšem další věc je ta že i když to použitelné je, neni to vhodné....
může olej RN 0710Zajda píše:výběhové Clio 0,9 TCe vyrobené koncem roku 2020
Je pro motory od Renaultu s filtrem pevných částic. A asi taky aby si v servisuTripleBlack píše:V čem je norma RN17 jiná....
Zajda píše:onehdy na osobní schůzce řekli 5000 s ELFem za 800 Kč/litr.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
základové oleje robia 2-3 firmy - Britisch Petroleum (BP, Castrol, Aral), Exxon mobil , možno Shell kedže si to robí z CNG. Pitris bude k tomu určite viac vedieť.
tzn. ze olej inej značky bude mat rovnaký základ ako (BP, Castrol, Aral), ktorý si dana značka aditivuje na svoje potreby... ale Castrol podľa tu niektorých bude nanič olej ale ten druhý s rovnakým základom bude TOP....
áno, s politikou Castrolu nesúhlasím a za lepšiu cenu sú v ponuke oleje podobnej kvality- za cenu Castrolu by som zobral uz Mobil, ale to neznamená ze by som znevažoval jeho kvalitu..., hlavne po toľkých reálnych skúsenostiach......
tzn. ze olej inej značky bude mat rovnaký základ ako (BP, Castrol, Aral), ktorý si dana značka aditivuje na svoje potreby... ale Castrol podľa tu niektorých bude nanič olej ale ten druhý s rovnakým základom bude TOP....
áno, s politikou Castrolu nesúhlasím a za lepšiu cenu sú v ponuke oleje podobnej kvality- za cenu Castrolu by som zobral uz Mobil, ale to neznamená ze by som znevažoval jeho kvalitu..., hlavne po toľkých reálnych skúsenostiach......
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
Cituji Základové oleje vyrábí většina velkých a známých společností ve vlastních rafineriích.
A dále tady: https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... dove-oleje
Řekl bych, že většina je víc jak 2-3 firmy....
A docela určitě bude mít s normou RN-17 třeba Yacco Lube jiný základ, než Castrol GTX. Když už jsme v tomto vlákné....
A dále tady: https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... dove-oleje
Řekl bych, že většina je víc jak 2-3 firmy....
A docela určitě bude mít s normou RN-17 třeba Yacco Lube jiný základ, než Castrol GTX. Když už jsme v tomto vlákné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
Aj títo maníci si miešajú to svoje :
JXTG Nippon Oil & Energy , a majú aj štvrtý olej ktorý som vypátral v tejto norme rn- 17 (C4-10)
Eneos ultra r 5w30
JXTG Nippon Oil & Energy , a majú aj štvrtý olej ktorý som vypátral v tejto norme rn- 17 (C4-10)
Eneos ultra r 5w30
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
to je len dobre, ze uz je z čoho vyberať- ked bracho kúpil auto kde žiadali RN17 tak bola u nás možnosť Elf v autorizaku (teraz uz prešli na Castrol), ale našiel som vtedy Yacco s tou normou a vedeli aj dodať. spočiatku kvôli nepoznaniu tejto značky sa krútil, ale nechal si poradiť ,odvtedy používa. síce mu na ofico garancke nalejú co dáva servis. 2 medzi výmeny si správy znova s Yacco. a spotrebu oleja nemá žiadnu, aj napriek kratkym jazdám ženy-on potom dobieha cez víkend , co ona posrala cez týžden
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
a aké má predpísané intervaly na výmenu oleja ?
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
30 tis km alebo 2 roky. prvý menil cca 4-5 tis, potom okolo 17 tis, ďalšia bude 30 . a ďalej 10 tis/1rok, záleží jak mu to vyjde. záruku ma tuším 5 rokov alebo km, ale uz neviem kolko
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
dany01 píše:30 tis km alebo 2 roky....
To ostatní je v pořádku
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
tak , snažím sa ľudom vo svojom okoli vysvetľovať ze pri dnesnych cenách olejov-ak sa chce dá sa vybaviť, ked samo-domo výmena vyjde smiešne peniaze, je zvratilost tam držať olej 30 tis km. tak ak aj je v záruke , na tých 30 tis sa ide tak či tak, akurát medzi tym boli spravene ďalšie výmeny. sú takí co chápu, ale veľa je takých co kašlú na to. až sa divím ako tie autá to zvládajú s tými km na LL výmenách a Castrole......, preto ma štve ked sa kope bezdôvodne napr. do Castrolu.
PS: značky , nie no name....
PS: značky , nie no name....
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
Pokud jsem si všiml, tak se "kope" pouze do Magnatec od Castrolu a to kvůli jejich poměru cena/výkon s dojmem, že není nad Castrol. Navíc ho prodávali v autorizácích za přemrštěné ceny byť to byl origo Castrol nebo Ford Formula ap., kde dokonce doporučovali, že pokud po 100tkm začne brát 5W-30 motor olej, má se přejít na 5W-40 ale opět origo Ford Formula. Nemám s tím problém ale nepoužívám ho. Značkové oleje dle značek automobilek/koncernů jsou oleje vysoutěžené a každý rok může to být někdo jiný ve stejném značkovém obalu.
S tou směšnou cenou za výměnu svépomocí také souhlasím ale je nás jen pár uživatelů, kteří se o to zajímáme a jsme minimálně osoby poučené (měli by být i servisáci) ale většina jsou jen uživatelé byť svých miláčků a mají jiné zájmy.
U lpg by se měly výměny zkracovat, neboť u spalování plynů vznikají laky, které více poškozují motor než carbon (jednoduše řečeno). Nevím jak je na tom s kyselostí (jakože vůči TBN). Pokud jsou motory více zatěžovány, tzn. z malého obsahu dostávat měrný vyšší výkon, zatěžuje se tím i olej. Osobně bych měnil u lpg spíš kolem 7-8tkm, pokud si auto chci co nejdéle nechat.
S tou směšnou cenou za výměnu svépomocí také souhlasím ale je nás jen pár uživatelů, kteří se o to zajímáme a jsme minimálně osoby poučené (měli by být i servisáci) ale většina jsou jen uživatelé byť svých miláčků a mají jiné zájmy.
U lpg by se měly výměny zkracovat, neboť u spalování plynů vznikají laky, které více poškozují motor než carbon (jednoduše řečeno). Nevím jak je na tom s kyselostí (jakože vůči TBN). Pokud jsou motory více zatěžovány, tzn. z malého obsahu dostávat měrný vyšší výkon, zatěžuje se tím i olej. Osobně bych měnil u lpg spíš kolem 7-8tkm, pokud si auto chci co nejdéle nechat.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
áno ,platí co píšeš, ale ked uz teda neviem , nemám kde, s čím tak aspom u nás vychádza výmena oleja-práca 20 e/500 CZK. ked to zoberiem len olej napr. na moje auto oct 2 4 litre oleja-20 e, filter 6-7 e = do 50 e je výmena v servise. samo-domo do 30e. a to som dal liter oleja po 5e/liter co mam 50700. 50501 mam za cca 4 Eura/liter. mi nepovedz ze ked ma niekto na auto za 30 tis e , nemá na výmenu oleja za 50 e v servise. veľa je na predajcoch , ktorí tomu hovno rozumejú a povedia ovciam ze 30 tis a ovce to tak robia.
7-8 tis km je ideál ale tých 10 tis km olej dá. písal som viac krát ze po 8 tis sa mi stavalo aj stáva ze začne olej pomaly ubúdať- do tých 10 tis je to 2-3 dcl.robil-robí mi to total, Shell, valvo, na PD aj rotacke. Shell 50700 mi to spravil aj na golfe, Castrol mi to nespravil-uvidím teraz, ked som ho tam znovu dal.Dalsi dám Aral 50700 a pri ňom by som chcel zostať.
7-8 tis km je ideál ale tých 10 tis km olej dá. písal som viac krát ze po 8 tis sa mi stavalo aj stáva ze začne olej pomaly ubúdať- do tých 10 tis je to 2-3 dcl.robil-robí mi to total, Shell, valvo, na PD aj rotacke. Shell 50700 mi to spravil aj na golfe, Castrol mi to nespravil-uvidím teraz, ked som ho tam znovu dal.Dalsi dám Aral 50700 a pri ňom by som chcel zostať.
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
a o tých 2 výmenách medzi intervalmi Dacia vie, že si to meníš doma ?dany01 píše:tak ak aj je v záruke , na tých 30 tis sa ide tak či tak, akurát medzi tym boli spravene ďalšie výmeny.
Re: Olej nový DUSTER 1.0TCe LPG 74kw
Lacino o co Ti furt jde? PROČ si nevyměnit "sám" olej v období mezi výrobcem motoru nesmyslně dlouze nastaveném intervalu?
Když dáš origo filtr tak servis při garančce nic nepozná.
Když dáš origo filtr tak servis při garančce nic nepozná.
Bohužel máš pravdu Má nové auto a olej tam nechá 30 tkm A pokud možno ještě obuje tu nejlacinější stlačenou tmu, ať má brzdnou dráhu pěkně dlouhoudany 01 píše:....mi nepovedz ze ked ma niekto na auto za 30 tis e , nemá na výmenu oleja za 50 e v servise. veľa je na predajcoch , ktorí tomu hovno rozumejú a povedia ovciam ze 30 tis a ovce to tak robia....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF