Olej rozdíly
Moderátor: Colommbo
Olej rozdíly
Jojo prý Shell dobře čistí tak budu pokračovat v čištění. Předchozí majitelka jezdila málo resp. krátké trasy tak byl motor zašlemovaný po Selenii 10W-40 po 75.000 km. Už jsem najel 10.000 na 5W-30 ale byla C3 a to prý není optimální pro benziňák bez dpf. Takze bude změna.
Re: Olej rozdíly
Dlouho jsem ty oleje 0W40 porovnával na podkladě německých a ruských analýz a jako špička mně vyšel Amsoil Signature 0W40. Dle mého je to to nejlepší, co lze motoru dopřát. Podle oxidace tam budou jako základ estery a je tam hodně molybdenu, zinku, fosforu i bóru. TBN luxusní 12,88. Viskozita v mm2/s 82,9/14,52-tomu moc nerozumím-není to spíš 5W40?
Subaru Forester 2,0
Mitsibishi Lancer 1,6
Mitsibishi Lancer 1,6
Re: Olej rozdíly
Je trošku viskóznější, ale jde i o průběh viskozitní křivky. Jinak ale co se dívám na hodnotu viskozity CCS při -35°C, tak Amsoil má 6000, ale třeba Ravenol SSL má lepších 4560 mPa.s. A asi před půl rokem tady
Za mě ale - pokud použiji Amsoil, Ravenol, Mobil1, Shell nebo Motul, tak při správném intervalu výměn (při krátkých jizdách do 10-ti tkm a při delších do 15-ti tkm max.) to je motoru celkem jedno a bude spokojen
No a pak je tam v 0w40 i Millers, Motorex, Yacco, Selenia, Valvoline, Total, Petronas....
A já doplním, že Ravenol SSL 0w40 by měl obsahovat i wolfram k vyhlazení povrchové struktury vnitřku motorukornel píše:Ravenol SSL 0w40 ..dosť dobré množstvo Molybden + Bor (silne antiwear), ma take to akurat idealne mnozstvo ZDDP (tu je podľa analýz a testovania príliš veľa zinku viac na škodu než úžitok).. slušné množstvo Vapnika ale nie priliš + maly pridavok horcika (nepodporuje LSPI ale zároven stale dobre cistiace detergentne schopnosti a antioxidačné), stredné množstvo popolovín-málo síry (dosť čistý olej), v základe je PAO + Polyolester.
Valvoline.. pomerne vysoké množstvo esterov, ale aditivačný balík nič extra.. žiaden "Mo" ani "B" ani Wolfram.
Motul-Shell.. na cca podobnej úrovni.. kvalitné oleje (obidva základ HC + PAO), celkom fajn množstvo "Mo" aj "B", priemerné množstvo ZDDP..
Mobil 1.. základ PAO+GTL+ cca10-15% ester, solídne množstvo "Mo"+"B", mnoho vápnika (čistiace a antioxidačné schopnosti viac než dobré).
Za mňa Ravenol alebo Mobil1 v takomto poradí.
Za mě ale - pokud použiji Amsoil, Ravenol, Mobil1, Shell nebo Motul, tak při správném intervalu výměn (při krátkých jizdách do 10-ti tkm a při delších do 15-ti tkm max.) to je motoru celkem jedno a bude spokojen
No a pak je tam v 0w40 i Millers, Motorex, Yacco, Selenia, Valvoline, Total, Petronas....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej rozdíly
Špička? Amsoilu ? Papierovo asi áno...ale pokiaľ olej devastujem len krátkymi jazdami, pokiaľ dochádza k riedeniu palivom atď. je mi aj tá "špička" na ho*no...inak na nemeckých fórach považujú na najlepšiu náhradu "newlife-u" olej rowe 0w40 vo vašej zemi dostupný. A ako už bolo spomenuté sú aj iné o dosť lacnejšie oleje v tejto sae ktoré spravia rovnakú službu a spomínaný wolfrám je dosť rarita v olejoch. Okrem ravenolu som ho zahliadol myslím že len v liqui moly...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej rozdíly
Počkej Když je motor "v háji" a dochází abnormálně k průniku paliva do oleje, je potřeba ho opravit. A ne lepším olejem. Ale pokud olej devastujem len krátkymi jazdami, tak to ten (někdy ne dražší, ale) lepší olej (ve smyslu kvalitnější základ a výkonnější aditivace) vydrží trošku déle a ochrana motoru bude na vyšší úrovni. Nelze všechny oleje (třeba 0w40) házet do jednoho pytle....Mirec 29 píše:Špička? Amsoilu ? Papierovo asi áno...ale pokiaľ olej devastujem len krátkymi jazdami, pokiaľ dochádza k riedeniu palivom atď. je mi aj tá "špička" na ho*no....
Ten Ravenol SSL je hodně gut, ale když nemáš štěstí na akci, je dražší. Stejně tak Amsoil nebo Yacco. A to nemluvím (nepíšu ) o olejích Motorex nebo Millers. Kvalita? Ano, ale zaplacená. Ale třeba Mobil1 nebo Shell Helix je na svou dobrou cenu kvalitou hóódně nahoře. Stejně tak asi i ten Rowe (i když zde jsou dvě varianty). A určitě bych radši koupil Mobil1 než 2 x dražší Motorex.
Ale znovu - když olej vyměním včas, svoje si v motoru dobře odvede i třeba ten Valvoline nebo Total. Ovšem pokud je někdo "lojza" (omlouvám se Aloisům ), a nechá olej v motoru 20 tkm, tak mu nepomůže svěcená ani superoil Když však někdo chce vyšší (než tu standardní) ochranu motoru, (a třeba proto, že auto pro něj není "jenom ta věc"), hledá mezi těmi lepšími/výkonnějšími oleji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej rozdíly
Pořád je i ten Ravenol do 200 Kč za litr, takže bych řekl, že není co řešit. Nicméně je asi jedno, který z olejů tam dát, hlavně ho vyměnit včas...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Olej rozdíly
Mirec 29 píše:Špička? Amsoilu ? Papierovo asi áno...ale pokiaľ olej devastujem len krátkymi jazdami, pokiaľ dochádza k riedeniu palivom atď. je mi aj tá "špička" na ho*no....
No počkaj...ja som narážal na niečo iné... poznám nie jedného (žiaľ aj s rodiny ) kto má vysokú spotrebu oleja a rieši len olej a hľadá "lepší" olej aby nemal takú spotrebu...pritom je chyba niekde inde než v oleji...tak ako píšeš je treba riešiť príčinu zvýšenej spotreby...Pitris píše: Počkej Když je motor "v háji" a dochází abnormálně k průniku paliva do oleje, je potřeba ho opravit. A ne lepším olejem. Ale pokud olej devastujem len krátkymi jazdami, tak to ten (někdy ne dražší, ale) lepší olej (ve smyslu kvalitnější základ a výkonnější aditivace) vydrží trošku déle a ochrana motoru bude na vyšší úrovni. Nelze všechny oleje (třeba 0w40) házet do jednoho pytle....
A ak niekto jazdy LEN krátke jazdy do 10km. denne príde mi blbosť dávať kopu peňazí za top olej keď lepšie spraví keď vymení častejšie a lacnejší stále ale gut olej (Shell napr )
Ja nehádžen oleje do jedného pytla to rozhodne nie. Len sa smejem keď niekto (žiaľ aj s rodiny ) kúpi "špičku" a všetko okolo nerieši... čo tam po Tom že dolievam čo 1000km to liter oleja...hlavne že mám "špičku"
Reagoval som na základe negatívnej skúsenosti v rodine...len to slovo "špička" mi to všetko pripomenula a naštartovala
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej rozdíly
francjin píše: Viskozita v mm2/s 82,9/14,52-tomu moc nerozumím-není to spíš 5W40?
(sae crankcase)
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Olej rozdíly
BiBa, kdeBigBang píše:Pořád je i ten Ravenol do 200 Kč za litr....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej rozdíly
Však ano. Vždyť jsem psal žeMirec 29 píše:No počkaj...ja som narážal na niečo iné... poznám nie jedného (žiaľ aj s rodiny ) kto má vysokú spotrebu oleja a rieši len olej a hľadá "lepší" olej aby nemal takú spotrebu...pritom je chyba niekde inde než v oleji...tak ako píšeš je treba riešiť príčinu zvýšenej spotreby....
A zase ano, žePitris píše:Když je motor "v háji"....je potřeba ho opravit. A ne lepším olejem....
Je to lepši než tam dlouho nechat superolej. Ale ještě lepší je použít ten lepší olej, a včas ho vyměnitMirec 29 píše:ak niekto jazdy LEN krátke jazdy do 10km. denne príde mi blbosť dávať kopu peňazí za top olej keď lepšie spraví keď vymení častejšie a lacnejší stále ale gut olej
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej rozdíly
Čím vyššia viskozita tým kvalitnejší olejfrancjin píše:Dlouho jsem ty oleje 0W40 porovnával na podkladě německých a ruských analýz a jako špička mně vyšel Amsoil Signature 0W40. Dle mého je to to nejlepší, co lze motoru dopřát. Podle oxidace tam budou jako základ estery a je tam hodně molybdenu, zinku, fosforu i bóru. TBN luxusní 12,88. Viskozita v mm2/s 82,9/14,52-tomu moc nerozumím-není to spíš 5W40?
Mirec áno máš pravdu. Ak jezdíš krátké jazdy netreba vyhľadávať špičkový olej,lež zvoliť včasnú výmenu a bohato stačí aj Kauflandácky oil Ak ale jazdí niekto dlhšie jazdy prečo nedopriať motoru niečo lepšie ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej rozdíly
Súdiť kvalitu oleja len na základe viskozity ? Hmmm to by šlo takže Shell ,mobil 1, SSL a iné sú jedny z najhorších bo sú vo svojej sae jedny z tých "redších". Snáď sa toho nikto nechytí s tým kauf...nekomentujem a pri nestažených podmienkach jasné treba motoru dopriať ( nie olej zo supermarketu) pokiaľ to pre niekoho nie je len "vec"jerome píše: Čím vyššia viskozita tým kvalitnejší olej
Mirec áno máš pravdu. Ak jezdíš krátké jazdy netreba vyhľadávať špičkový olej,lež zvoliť včasnú výmenu a bohato stačí aj Kauflandácky oil Ak ale jazdí niekto dlhšie jazdy prečo nedopriať motoru niečo lepšie ?
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: Olej rozdíly
Počuj nemachruj tu Byť admin už aj ti strčím BAN-án do zadku hlavne keď si tu dva týždne aj s cestou Tu sa väčšinou spomínajú klasické značky olejov v cene 5 eur za liter. Pozri si technické listy olejov ako Asamoil,RedLine, Penrite a pod. a zistíš kde je sever a nie Shell,Mobil a pod patoky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Mobil 1 New Life 0W-40
Jerome:Za boha nemôžem nájsť T.L.od toho Asamoilu ,to je asi tá špičková spoločnosť z Tanzánie čo naváža tebou doporučované oleje pre Kaufland ?
Re: Olej rozdíly
Obaja asi máme radi "patoky" bo obaja máme jednu z nich v motorejerome píše:Počuj nemachruj tu Byť admin už aj ti strčím BAN-án do zadku hlavne keď si tu dva týždne aj s cestou Tu sa väčšinou spomínajú klasické značky olejov v cene 5 eur za liter. Pozri si technické listy olejov ako Asamoil,RedLine, Penrite a pod. a zistíš kde je sever a nie Shell,Mobil a pod patoky
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3