Oleje.cz

 

Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod filla » pát črc 31, 2020 15:51

...jeden z důvodů, proč jsem se na toto neustále omýlané téma zeptal je, že jsem neviděl nikoho doporučovat oleje ACEA C4. Jedinou(?) nevýhodou je nízká tolerance vysoké provozní teploty(oleje pouze W30) a TBN se u těchto olejů raději asi ani neuvádí :D

https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... B8UT5N.pdf
https://www.mobil.com/en-gb/passenger-v ... ula-r-5w30

Pokud mi jde o sulfáty, tak C4>C3, pokud ne, neřeším a mohu použít plnohodnotný olej.

Nebo jde u C4 už o extrémní ochuzení oleje a C3 tak představuje střední cestu?
filla
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 31, 2020 10:01

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod pepoh » pát črc 31, 2020 16:33

asi nebude vysokej kvality, asi tak grII+ a grIII zaklad.
moje maju parametre az na -45´c .. +230´c ; to je signal lepsich ingrediencii
Dyk to táhne vocpoda. Sara 1,8 8V kovadlina 66kW R.I.P. ~6,8L/100 Obrázek10W-40
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek ?
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1877
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » pát črc 31, 2020 17:09

Oleje C3 jsou mid saps (střední obsah saps), C4 je low saps (nízký obsah saps). Čím míň saps, tím hůř pro motor :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23632
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod filla » pát črc 31, 2020 19:19

Hm...tak čím více se v tom šťourám, tím víc mi to celé přijde jako marketing a eko nesmysl.

Už z pohledu objemu - množství spáleného oleje oproti spálené naftě mi říká, že DPF budou primárně plnit spaliny z paliva.

Proč tedy volit horší mazivo pro pohonnou soustavu jen kvůli DPF, které mazivem stejně nebude primárně zanášeno, a navíc dnes možné DPF za rozumné peníze vyčistit.

No, není to jednoduché....
filla
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 31, 2020 10:01

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod Pitris » pát črc 31, 2020 20:20

O ekologii jde v dnešní době až v první řadě, to máš recht. Ale spaluješ bezsirnou naftu, kdežto v oleji síra (a taky fosfor a popel) být musí. A TO tomu filtru škodí - proto radši olej C3. Ale dělej jak myslíš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC 148kW - v motoru Repsol Competicion 5w40, na zimu Ravenol SSL 0w40, v převodovce Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 23632
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod filla » sob srp 01, 2020 0:05

Pro pobavení:
https://dk.upce.cz/bitstream/handle/101 ... sAllowed=y

Studie podle které olej, který má údajně DPF "chránit", je naopak DPF znehodnocován nedokonalým spálením paliva při regeneraci.
filla
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 31, 2020 10:01

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod filla » sob srp 01, 2020 0:17

Pitris píše:le spaluješ bezsirnou naftu, kdežto v oleji síra (a taky fosfor a popel) být musí.

Podle normy obsah síry v motorové naftě nesmí překročit 10 mg/kg.
filla
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 31, 2020 10:01

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod pepoh » sob srp 01, 2020 7:24

clanok som videl, chapem tak ze vysoke opotrebenie dyzlu je hlavne sposobene dpf-regen a bionaftou. ojnicne loziska prdnu ako prve, ked sa znizi vyskozita riedenim palivom.... "piaty vstrekovac" vo vyfuku by to vyresil, no to je kurwa drahe :x
asi dnesne 0w20 dizle na starobu-o 10 rokov budu mat casto poskodene klzne plochy, vacky,... na druhu stranu je sanca ze to nebude tak moc vylagrovane, niektore diely motora su bezne osetrene plazma povlakmi dlc. (ojnicne casti nie su osetrene)

Obrázek
ZDDP, zinok sira fosfor
nie vsetky aditiva existuju v bezpopol variante, a da sa uvazovat ze ich funkcia a reakcia s kovom bude odlisna. zddp nema konkurenciu v niektorych disciplinach
hlavne 5w30 mi pripadaju osizene na zlozeni, u nich je vysoka sanca ze "vyletia vyfukom" (na rozdiel ako w40+). teda lowsaps je nutnost.
stretol som sa s ojedinelym nazorom, ze saps budu ludia vnimat ako kedysi olovo a jeho nahrady---negativny vplyv na zdravie. :shock: informacie a studie k tomuto som nevidel...

trochu mimo temy, zaujimava info aspon pre mna.
sk forum píše:Mám za sebou cca 1000 km s 1.2 puretech a dalších cca 600 km s 1.5 blueHDI.
Všetko jazdené podobným štýlom po rovnakých cestách.
Dojmy z 1.2 puretech - prijemne živé, ľahké rozbehy, spotreba okolo 6,5 litra kombi, na diaľnici 140 kmh GPS okolo 7,5 litra. Motor je tichý, za studena trochu vibruje ale nič nepríjemne to nie je.

Dojmy z 1.5 blueHDI - horšie nastavenie pri rozbehu, treba byt opatrný s plynom a spojkou, puretech sa rozbieha prirodzenejšie. Motor je na voľnobeh hlučný - hlavne za studena. Ale počuť ho stále. Našťastie menej ako v prípade TDi. Na diaľnici točí okolo 2600 otáčok má 6tku čo má neprijme e prekvapilo. Asi následkom toho rastie spotreba, ktorá na diaľnici pri 140 kmh GPS osiciluje okolo 8 litrov.

Áno, diesel žerie má diaľnici viac ako benzín.
Auto bolo však zaťažené len šoférom.
Diesel má pohotovo slabšiu pružnosť, treba stále radiť a ťah je nevýrazný, negraduke s otáčkami, naopak postupne klesá.
Pokial mám teda porovnať ja, 1.2 puretech je JEDNOZNAČNE lepší motor ako 1.5 blueHDI.
sice psa rve 2312 0w30 teraz do vsetkeho, si myslim ze benzinak sa s tym lepsie popasuje.
Dyk to táhne vocpoda. Sara 1,8 8V kovadlina 66kW R.I.P. ~6,8L/100 Obrázek10W-40
LPG grill 60kW Obrázek Obrázek 8100 X-CESS 5W-40 Obrázek ?
Uživatelský avatar
pepoh
 
Příspěvky: 1877
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvekod filla » sob srp 01, 2020 9:07

pepoh píše:clanok som videl, chapem tak ze vysoke opotrebenie dyzlu je hlavne sposobene dpf-regen a bionaftou.

Podle této studie to tak skutečně vypadá. Co se týče bio nafty, tak ta byť tvoří více karbonu, k filtru DPF by měla být šetrnější.

Jakýsi 5. vstřikovač má ve své implementaci Renault tuším, nebo měl. Ale nastudováno toto řešení nemám.

130km/h při 2600RPM a spotřeba 8l? To se mi nějak nezdá... Jde o jeden z nejúspornějších dieselů, který můžete koupit, vždyť se starší generací HDI jezdím za polovinu.
filla
 
Příspěvky: 6
Registrován: pát črc 31, 2020 10:01

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron