Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Téma: Svíčky......
Tak teda nevím , Jaruš.
Tak teda nevím , Jaruš.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Téma je v pořádku, spíš mě zmátla věta o zapálení směsi žhavící svíčkou.
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Imho dotaz. Po kolika km měnit svíčky na Bmw 330i. Jarda mě Iridiové Densa seřižoval na olej srazu. Mám na nich 30 tis km. Startování na drc. 40-50 tis km dají ? Příště dám místo Denso iridium power IK20 zas Densa, ale iridium power TT.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Podle stavu vnější elektrody. A to bez vyndání z motoru neposoudím.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
no vseobecne sa tvrdí, že iridovky maju životnosť okolo 80tkm.
Ovšem interval výmeny neurčuje výrobca sviečky ale výrobca auta podla servisného plánu.
Takže by som sa asi riadil týmto.
napriklad na Carine mám interval 100tkm pre platinovky, u Civicu rovnako 100tkm u iridiových.
Na Honde som zatial nemeni, na Carine už ano a aj po 120 tkm vyzerali ok a fungovali bez výpadkov. Rozdiel po výmene za nové žiadny.
Ovšem interval výmeny neurčuje výrobca sviečky ale výrobca auta podla servisného plánu.
Takže by som sa asi riadil týmto.
napriklad na Carine mám interval 100tkm pre platinovky, u Civicu rovnako 100tkm u iridiových.
Na Honde som zatial nemeni, na Carine už ano a aj po 120 tkm vyzerali ok a fungovali bez výpadkov. Rozdiel po výmene za nové žiadny.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne stř říj 09, 2019 18:21, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Řídil bych se primárně stavem elektrod, nikoli nějakým předpisem.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Súhlasím , ale vzhladom na napísané si nemyslím , že by po 30tkm mali byt nejako opotrebené.
každopádne ak má motor problém, tak sa to na sviečkach podpíše a je možné, že ich treba vymeniť. To je vsak len sekundárne. Sama od seba sa sviečka nepokazí ( ak teda nemá "vrodenú vadu - aj to sa obcas prihodí)....
každopádne ak má motor problém, tak sa to na sviečkach podpíše a je možné, že ich treba vymeniť. To je vsak len sekundárne. Sama od seba sa sviečka nepokazí ( ak teda nemá "vrodenú vadu - aj to sa obcas prihodí)....
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Jenom bych dodal, že není iridiovka jako iridiovka: jedny jsou konstruované na maximalizaci zapalovacího výkonu, druhé na co nejdelší životnost. A mnohé záleží i na tom, v jakém motoru pracují a jak je využíván.
Oproti tomu čistě platinové svíčky jsou vždy stavěny na maximalizaci životnosti.
Oproti tomu čistě platinové svíčky jsou vždy stavěny na maximalizaci životnosti.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
a ktore z nich viac znizuju spotrebu?jedny jsou konstruované na maximalizaci zapalovacího výkonu, druhé na co nejdelší životnost.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
- Durex
- Příspěvky: 3948
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Spotřebu nejvíc sníží plynový pedál Samozřejmě že třeba dojde ke snížení spotřeby,ale já sem to nějak markantně nezaznamenal. Ale zaznamenal sem lepší starty a živější projev. A taky cca 2x až 3x vetší životnost bez negativních důsledků. Což bylo pro mě u moto prio,protože výměna svíček u moto není kolikrát úplně easy.
Pokud bych opravdu nějak chtěl bojovat se spotřebou resp jezdit co nejlevněji,tak je to komplexní záležitost. Nikoliv jen otázka výměny svíček. Je potřeba se starat o vzduchový filtr, škrtící klapku,lambdu, výfukové potrubí a hlavně stav tlumiče a taky koukat na kvalitu paliva.
Nejpodstatnějším krokem je ale udržování správného tlaku v pneu. Dovolím si tvrdit, že je to jeden z nejvýraznějších a nejlevnějších úkonů, jak snížit spotřebu vozu. No a pak tu jsou další věci,jako přibrždující brzdy, zbytečné ježdění s rakví popřípadě jen s nosiči apod.
Takže zase opakuji. Než jen hledat nejlepší svíčky, tak je lepší se o to starat jako o celek. Je sice hezký, že mám v motoru millera s nano a v motoru mi pálí denso,ale co je to platný, když mám blbou geometrii a podhuštěný pneu …
Pokud bych opravdu nějak chtěl bojovat se spotřebou resp jezdit co nejlevněji,tak je to komplexní záležitost. Nikoliv jen otázka výměny svíček. Je potřeba se starat o vzduchový filtr, škrtící klapku,lambdu, výfukové potrubí a hlavně stav tlumiče a taky koukat na kvalitu paliva.
Nejpodstatnějším krokem je ale udržování správného tlaku v pneu. Dovolím si tvrdit, že je to jeden z nejvýraznějších a nejlevnějších úkonů, jak snížit spotřebu vozu. No a pak tu jsou další věci,jako přibrždující brzdy, zbytečné ježdění s rakví popřípadě jen s nosiči apod.
Takže zase opakuji. Než jen hledat nejlepší svíčky, tak je lepší se o to starat jako o celek. Je sice hezký, že mám v motoru millera s nano a v motoru mi pálí denso,ale co je to platný, když mám blbou geometrii a podhuštěný pneu …
Naposledy upravil(a) Durex dne čtv říj 10, 2019 9:43, celkem upraveno 2 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Ok dobře. Tak až bude čas, tak 1-2 vytáhnu a nafotím. Ty dvě co jsou až skoro pod čelním sklem nee. Moc práce.Jerry3 píše:Podle stavu vnější elektrody. A to bez vyndání z motoru neposoudím.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
dik za dobry podnet a myslienkyje lepší se o to starat jako o celek.
snazim sa mysliet na tieto veci
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
Maximalizace zapalovacího výkonu znamená něco jiného než snížení spotřeby. Je to o maximálním roztažení rozpětí mezi minimální a maximální spotřebou. A zajistí to co "nejjehlovatější" elektrody, resp. jedna ze základních fyzikálních pouček, totiž že největší náboj je na hraně.
Re: Svíčky NGK, Denso vs. Bosch, Brisk vs. jiné
znamena to ze sviecky TT su vykonnejsie ako sviecky Power ? (mam na mysli obidve Denso iridium )zajistí to co "nejjehlovatější" elektrody
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317