Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
Těch 10 tkm nebo rok je v pohodě.
Za to vlákno není zač - ať je pořádek
A to delší startování může být i třeba tou v tom vlákně zmíněnou baterkou....
Za to vlákno není zač - ať je pořádek
A to delší startování může být i třeba tou v tom vlákně zmíněnou baterkou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
-
- Příspěvky: 58
- Registrován: čtv říj 26, 2017 23:08
Re: Olej s Ford normou
Dobře, moc děkuji za cenné rady Pitrisi .
Re: Olej s Ford normou
Tak jak jsem slíbil, tak můj postřeh. Při jízdě po dálnici, kdy motor točí 4-5 tis. ot. se spotřeba na A3/B4 dokonce snížila. Po okreskách to vychází o cca. 0,2l/100km spotřeba vyšší. Jinak to utichnutí motoru je skutečně znatelné, zejména při ustálené jízdě jak píše Martin0912.
Re: Olej s Ford normou
Praxe tedy plně potvrzuje teoretické předpoklady.
Re: Olej s Ford normou
Já s A3 nemám vůbec žádný problém, dokonce se snažím dávat do mého dvacetiletého oře olej s API SL. Proto červík s Pitrisovým tipem https://www.autodily-pema.cz/olej-motor ... gIlyPD_BwE .
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Ještě mám jeden takový dotaz. Je to sice trošku paradoxní, ale město které jsem teď v zimě jezdil kolem 8-8,5l mám nyní na A3 oleji za 7,8-7,9l. Jezdím stále stejnou trasu ve stejných hodinách a za přibližně stejného provozu. Je to nějak vysvětlitelné? Naopak ve městě jsem čekal vyšší nárust.
Re: Olej s Ford normou
Nemáš třeba jiné pneumatiky, nové svíčky, airfiltr, brzdy přestaly váznout
Je pravda že oproti "ford"oleji viskóznější 5w40 A3 lépe dotěsní motor - a studený s většími vůlemi asi i víc, ale o tolik No ale buď rád
Je pravda že oproti "ford"oleji viskóznější 5w40 A3 lépe dotěsní motor - a studený s většími vůlemi asi i víc, ale o tolik No ale buď rád
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Právě že všechno stále při stejném. Brzdy jsou naprosto OK. Akorát teda je zhruba o 4°C větší zima než v minulých dnech, což by mělo být právě naopak. A předchozí oleje měneny v intervalu 8-10 tkm a teď na A3 jsem dokonce měnil po ujetých 6600km, takže tím, že by starý olej byl špatný to také určitě nebylo.
Re: Olej s Ford normou
1,9bar - 2,2 bar neni moc videt na gumach, ale na spotrebe sa to prejavi.
poldeci usetri chladne pocasie- zmes trochu stvrdne
poldeci usetri chladne pocasie- zmes trochu stvrdne
Re: Olej s Ford normou
Ty jo, tak zvysena spotreba...
Borivoj Decilovič
Borivoj Decilovič
Re: Olej s Ford normou
Pedro píše:Ty jo, Decilovič
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: Olej s Ford normou
Tady zlepšení chodu motoru na tento olej není žádná novinka. Jen na Fordím foru to 15 let stále nedovedou pochopit.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
Lidi, tak ja vim z se tu tobo probralo uz mraky ale opakovani je snad jen k dobru
Jezdim na volvo s80 s (asi) "fordim" benzinovym motorem 3.2. Ta potvurka ma predepsano olej 0w-30 A5/B5 a poslednich asi 100tis km tam leju mobil1 0w-30 a5/b5, predtim to byl castrol s rovnakou specifikaci. Aktualne nalitano cez 200tis km.
Konkretne je tam https://www.mobil.com/english-us/passen ... bil-1-0w30
Spotreba oleje je "vyssi", i kdyz pro me prijatelna, olej menim jednou rocne, za rok najezdim tak 6-9tis km a doleju priblizne 1 az 1,5l oleje. Najezd je kombinace kratsich tras do 20km a delsich (nad 100 do 500km).
Trosku oleje si cucne vzdy pokud se s tim leti po dalnici delsi trasa ve vyssich otackach(cca 3000 otacek), pri jezdeni kolem komina to nebere.
Jak rikam, spotreba oleje me nevadi, mam zafixovano ze spotreba oleje klidne 0,5l na 1000km je v norme, a pokud to nevadi autu nebo katalyzatorum (co by nemelo, neni to nejaka mega velka spotreba oleje) tak to neva ani me.
Motor je v super stavu, alespon dle kompresi - vyrobce uvadi u tohoto motoru kompresi 10,8 a u me jsme namerili na vsech valcich cca 10,5 az 11,2 (s nejakou odchylkou mereni se asi pocita). Aby ne, studeny se moc nestartuje, vzdy ho predem ohreje bufik.
Otazka je - mam se drzet overeneho Mobil 1 0w-30 A5, nebo tam uz mam lit neco specifikace A3 (0w40 nebo 5w30, 5w40)? Spotrebu oleje ani benzinu moc neresim pokud je v norme, jde mi o dobro pro motor.
Asi mi hodne lidi doporucu prechod na A3 nebo C3. Kdyz se mi bude po A5 snad nejak styskat, mohu ho tam pak nalit i po tom jak budu pouzivat nejaky cas A3? Asi blba otazka, ale neprispusobi se nejak vule v motoru oleji A3 a nebude to pak v pripade ze tam naleju A5 tento lehkobezny olej vice zrat?
Koukam teda po tomto https://www.mobil.com/English-GB/Passen ... 1-ESP-5W30 nebo snad i https://www.mobil.com/English-US/Passen ... -1-FS-0W40.
Co je dulezitejsi? cSt viskozita pri napr. 100stupnich nebo HTHS? Neco mi rika ze HTHS ale nevim proc se vlastne uvadi u oleju i cst viskozita...
Jezdim na volvo s80 s (asi) "fordim" benzinovym motorem 3.2. Ta potvurka ma predepsano olej 0w-30 A5/B5 a poslednich asi 100tis km tam leju mobil1 0w-30 a5/b5, predtim to byl castrol s rovnakou specifikaci. Aktualne nalitano cez 200tis km.
Konkretne je tam https://www.mobil.com/english-us/passen ... bil-1-0w30
Spotreba oleje je "vyssi", i kdyz pro me prijatelna, olej menim jednou rocne, za rok najezdim tak 6-9tis km a doleju priblizne 1 az 1,5l oleje. Najezd je kombinace kratsich tras do 20km a delsich (nad 100 do 500km).
Trosku oleje si cucne vzdy pokud se s tim leti po dalnici delsi trasa ve vyssich otackach(cca 3000 otacek), pri jezdeni kolem komina to nebere.
Jak rikam, spotreba oleje me nevadi, mam zafixovano ze spotreba oleje klidne 0,5l na 1000km je v norme, a pokud to nevadi autu nebo katalyzatorum (co by nemelo, neni to nejaka mega velka spotreba oleje) tak to neva ani me.
Motor je v super stavu, alespon dle kompresi - vyrobce uvadi u tohoto motoru kompresi 10,8 a u me jsme namerili na vsech valcich cca 10,5 az 11,2 (s nejakou odchylkou mereni se asi pocita). Aby ne, studeny se moc nestartuje, vzdy ho predem ohreje bufik.
Otazka je - mam se drzet overeneho Mobil 1 0w-30 A5, nebo tam uz mam lit neco specifikace A3 (0w40 nebo 5w30, 5w40)? Spotrebu oleje ani benzinu moc neresim pokud je v norme, jde mi o dobro pro motor.
Asi mi hodne lidi doporucu prechod na A3 nebo C3. Kdyz se mi bude po A5 snad nejak styskat, mohu ho tam pak nalit i po tom jak budu pouzivat nejaky cas A3? Asi blba otazka, ale neprispusobi se nejak vule v motoru oleji A3 a nebude to pak v pripade ze tam naleju A5 tento lehkobezny olej vice zrat?
Koukam teda po tomto https://www.mobil.com/English-GB/Passen ... 1-ESP-5W30 nebo snad i https://www.mobil.com/English-US/Passen ... -1-FS-0W40.
Co je dulezitejsi? cSt viskozita pri napr. 100stupnich nebo HTHS? Neco mi rika ze HTHS ale nevim proc se vlastne uvadi u oleju i cst viskozita...
Naposledy upravil(a) o6566960 dne čtv led 03, 2019 13:29, celkem upraveno 1 x.
Re: Olej s Ford normou
Já bych dal klidně olej 5w30 A3 (máš bufíka - nula w není potřeba) a měnil (krátké i delší jízdy) tak po 12-ti tkm. Nyní je "vedle" o nich vlákno 5w30-a3-t6585.html
Jak říkám, oleje A3 netřeba se báti bo i 5w40 A3 plní 'fordnormu' WSS-913, a kdyby se Ti náhodou projev motoru nelíbil, na A5 se pak vrátit můžeš.
Jak říkám, oleje A3 netřeba se báti bo i 5w40 A3 plní 'fordnormu' WSS-913, a kdyby se Ti náhodou projev motoru nelíbil, na A5 se pak vrátit můžeš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Tak uz tomu snad trochu chapu.
Z tabulky vychazi nejlip RAVENOL STS SAE 5W-30, ktery ma rovnakou cst jako aktualni Mobil 0w-30, teda 10,9 pri 100stupnich, takze je "stejne cerpatelny" a HTHS ma 3,54 (mobil ma 3,0). Bohuzel ho nikde jak hledam nemaji na prodej u nas.
A 5w-40 mi asi nikdo moc nedoporuci kvuli jeho jeste vyssi(horsi) "cerpatelnosti" jako 5w-30, pokud porad dobre chapu?
Jo a s tim ze ty oleje a3 nemaji oznaceni "vhodne pro volvo - nebo ford" si asi hlavu lamat nemam, nebo je idealni hledat ty ktere splnuji ford (volvo) normu?
Z tabulky vychazi nejlip RAVENOL STS SAE 5W-30, ktery ma rovnakou cst jako aktualni Mobil 0w-30, teda 10,9 pri 100stupnich, takze je "stejne cerpatelny" a HTHS ma 3,54 (mobil ma 3,0). Bohuzel ho nikde jak hledam nemaji na prodej u nas.
A 5w-40 mi asi nikdo moc nedoporuci kvuli jeho jeste vyssi(horsi) "cerpatelnosti" jako 5w-30, pokud porad dobre chapu?
Jo a s tim ze ty oleje a3 nemaji oznaceni "vhodne pro volvo - nebo ford" si asi hlavu lamat nemam, nebo je idealni hledat ty ktere splnuji ford (volvo) normu?