Škoda 100
Moderátor: Colommbo
Re: Škoda 100
Kedysi dávno som to mekáno neraz počul používať, výraz zrejme stále prežíva, ale nevedel som o čo ide. Vyhladané, stále je to aj v SK inzerátoch a podobne, podla všetkého pôjde o prítlačný kotúč: http://www.volvovrakovisko.sk/pritlacn% ... -3557.html .
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Škoda 100
Díky za vysvětlení! V životě jsem nic podobného neslyšel.
Ale naprosto souhlasím s tím, že to, oč tu Mišovi jde, je funkcí především přítlačáku (druhotně pak i spojkové lamely), a nikoli vypínacího ložiska spojky, jak tu již psal Pedro.
Ale naprosto souhlasím s tím, že to, oč tu Mišovi jde, je funkcí především přítlačáku (druhotně pak i spojkové lamely), a nikoli vypínacího ložiska spojky, jak tu již psal Pedro.
Re: Škoda 100
to ano, ale aj pritlacne lozisko sa podiela na spravnej funkcii, ak ma nespravny tvar (starsie) tak vysledok nie je zdaleka taky ako s tym spravnym loziskom(spravne tvarovana pritlacna cast a dosadanie na mekano(pritlacny kotuc))to, oč tu Mišovi jde, je funkcí především přítlačáku
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Škoda 100
Vypínací ložisko spojky v daném případě tlačí při sešlápnutí spojkového pedálu výhradně na talířovou pružinu spojky. A je tam ještě jedno ložisko, na které se povětšinou zapomíná a které zejména u starých škodovek hodně zlobilo, přičemž na jeho kondici je funkčnost spojky dost závislá: to ve středu setrvačníku, přesněji přímo v klikovce.
Re: Škoda 100
Pomalu se sunu do cíle (odjezd na TK). Po šesti letech došlo k výměně tekutin. Brzdovka (DOT4), do chladiče šla G11 a destilka. V převodovce byl Gyrol 80 (dostal se mi do bubnů- gufera jsem pak vyměnil) a bude nahrazen PARAMO PP13 (90) https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V032141308
Popis:
Převodové oleje PARAMO PP jsou vysoce rafinované ropné oleje, které obsahují přísady
pro zvýšení mazacího filmu při zvýšeném tlaku a při nebezpečí zadírání zubů soukolí.
Užití:
PARAMO PP 7 je vhodný pro převodovky starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky s celoročním používáním. PARAMO PP 13 je vhodný pro převodovky a rozvodovky starších osobních a nákladních automobilů a pro mazání průmyslových převodovek do teplot 0 °C. PARAMO PP 44 je vhodný pro převodovky zejména starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky, které vyžadují oleje s viskozitou buď z funkčních důvodů (tlumení hluku), nebo pro snížení netěsnosti při teplotách nad 5 °C.
Svíčky (Brisky) jsem nahradil Jardovými DENSO, které mi před mnoha lety sehnal
Taky jsem důkladně natlačil tukem pumpu
A mám oblíbený dotaz, chtěl bych si tu nechat schválit neotevřený Shell Helix HX-3 (15W-40 API SJ). Datum výroby 2010. Nečekám velký nájezd, tak snad těch 8 let bude OK? Zatím jsem neotvíral, neviděl jak vypadá. Když už ho mám, tak bych ho rád využil (jinak bych dal nějakou 15W-50).
Popis:
Převodové oleje PARAMO PP jsou vysoce rafinované ropné oleje, které obsahují přísady
pro zvýšení mazacího filmu při zvýšeném tlaku a při nebezpečí zadírání zubů soukolí.
Užití:
PARAMO PP 7 je vhodný pro převodovky starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky s celoročním používáním. PARAMO PP 13 je vhodný pro převodovky a rozvodovky starších osobních a nákladních automobilů a pro mazání průmyslových převodovek do teplot 0 °C. PARAMO PP 44 je vhodný pro převodovky zejména starších osobních a nákladních automobilů a průmyslové převodovky, které vyžadují oleje s viskozitou buď z funkčních důvodů (tlumení hluku), nebo pro snížení netěsnosti při teplotách nad 5 °C.
Svíčky (Brisky) jsem nahradil Jardovými DENSO, které mi před mnoha lety sehnal
Taky jsem důkladně natlačil tukem pumpu
A mám oblíbený dotaz, chtěl bych si tu nechat schválit neotevřený Shell Helix HX-3 (15W-40 API SJ). Datum výroby 2010. Nečekám velký nájezd, tak snad těch 8 let bude OK? Zatím jsem neotvíral, neviděl jak vypadá. Když už ho mám, tak bych ho rád využil (jinak bych dal nějakou 15W-50).
Naposledy upravil(a) skodovkar dne pát čer 01, 2018 22:38, celkem upraveno 1 x.
Re: Škoda 100
V pohodě.
Re: Škoda 100
Já odpovím otázkou. Co bylo v motoru doteď?skodovkar píše:....chtěl bych si tu nechat schválit neotevřený Shell Helix HX-3 (15W-40 API SJ). Datum výroby 2010. Nečekám velký nájezd, tak snad těch 8 let bude OK?
Jinak mě 8 let starý olej přijde už dost. A zřejmě víš, že v chladnu budou s PP13 potíže s řazením.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda 100
Já už po těch letech nevím (se koukám, co mámv v podpisu, tak do fábie určitě nešlo, tak že by ono?) API si lajznu, spíše mě znepokojují ty roky Auto je jen pro sezonní provoz, takže to s tím převoďákem zkusím.Pitris píše:Já odpovím otázkou. Co bylo v motoru doteď?
Jinak mě 8 let starý olej přijde už dost. A zřejmě víš, že v chladnu budou s PP13 potíže s řazením.
Re: Škoda 100
8 let je dost. A mě by vadilo i to API. SJ je od SE daleko. Asi bych dal na 'chvíli' nějaký 'přechoďák' SG.... https://eshop.paramo.cz/produkty/Katalo ... tu=V531384
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Škoda 100
Ten starý typ převoďáku bych volil snad jen kvůli autenticitě, jinak je k hounu...
Re: Škoda 100
Baťa doporučuje pro teploty +50C až 15C SAE 140 +30C až -15C SAE90 , +5 až -30 SAE80. Tedy po předchozí zkušenosti budu s 90 spokojen. A pro výrobce BENZINA/BENZINOL je uveden olej PP 90, Shell Spirax 90 E.P., Mobilube HD 90/GX 90, BP Gear Oil 90 EP, Castrol Hypoy B 90. Takže celkem těžko říct, jaká řada PP by tam měla jít. Věřím, že diferenciál to ocení. Taky by to mohlo méně sáknout ven.
Re: Škoda 100
Dokonce podle protokolu 5,5% a 2000ppm HC oboje při volnoběhu i zvýšených otáčkách.Jerry3 píše:Tipl bych si, že to bylo, tedy i dnes stále je, 5%.
Re: Škoda 100
Tak jsem se o mnoho nesekl.
Re: Škoda 100
A ekologům je z toho blujno
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF