Snížení oktanového čísla benzínu
Moderátor: Colommbo
Snížení oktanového čísla benzínu
Zdravím odborníky a vlastně všechny zajímající se o maziva-paliva. Jednoduše řečeno potřebuji snížit oktanové číslo Naturalu 95 a to na hodnotu 84-86 oktanů. A tak se chci vás zeptat jak bych, a čím to mohl snížit oktanové číslo benzínu?
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Tohle dělat postrádá jakýkoli smysl. A jestli už, tak prostě uprav předstih zážehu motoru, do kterého to potřebuješ.
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Tohle tu už jestli si dobře pamatuji kdysi někdo taky chtěl. Do hodně starého Moskviče. Jak to udělat nevím ale snad jde ještě někde sehnat N91.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
U toho Moskviče by ale neměl být žádný problém upravit předstih. Dokonce si vzpomínám, že některé sovětské vozy mívaly korektor (takové korekční kolečko se stupnicí) pro úpravu předstihu podle aktuálně natankovaného paliva přímo na rozdělovači, tedy ani nebylo nutné žádné nářadí či měřák. Pomoci si stroboskopickou lampou je však samozřejmě přesnější.
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Děkuji za rady a názory, ale neřešme jak to udělat, tak abych použil klasický benzín, tyto praktiky jsou mi známy. Já řeším jak snížit oktanové číslo benzínu, neřešme tu motor a do čeho to je a pod.. Mě zajímá jen snížení oktanového čísla. Pokusím se hned vložit teoretický dotaz:
Smíchám 1litr naturalu s 1 litrem n-Heptan (p.a.) vznikne mi směs s oktanovým číslem cca 48,1oktanů. Je to správná teorie??? Ano nebo ne??
Smíchám 1litr naturalu s 1 litrem n-Heptan (p.a.) vznikne mi směs s oktanovým číslem cca 48,1oktanů. Je to správná teorie??? Ano nebo ne??
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
oktánové číslo unižuje i technický benzín,motorová nafta,aceton a vačšina riedidiel. https://sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1 ... D%C3%ADslo
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Ano, akorát netuším, jak se bez ověřovacích testů v laboratoři dobrat kýžené výsledné hodnoty. Ono se to bohužel nechová podle trojčlenky...
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Jaké oktanové číslo má technický benzín?
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Za svého mládí jsme na technický benzín proháněli fichtly a podobné stroje. Měli jsme k benzínu v podstatě neomezený přístup. Ale již tenkrát nám bylo doporučeno dávat trochu více oleje, protože technický benzín je "suchý". Jak jsem koupil, tak prodávám.
Ale oktany asi nic moc, protože to bylo línější, než na normální benzín. Číslo neznám.
Ale oktany asi nic moc, protože to bylo línější, než na normální benzín. Číslo neznám.
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
něco tady
lacine-palivo-74-oktanu-t2078.html
něco tady
http://www.petroleum.cz/vyrobky/jet.aspx
tipuju že jde o veterána nebo letadlo? zkusil jsi to na patřičných forech? v případě veterána si myslím že to už všichni vyřešili, aby jsi náhodou neobjevoval Ameriku
lacine-palivo-74-oktanu-t2078.html
něco tady
http://www.petroleum.cz/vyrobky/jet.aspx
tipuju že jde o veterána nebo letadlo? zkusil jsi to na patřičných forech? v případě veterána si myslím že to už všichni vyřešili, aby jsi náhodou neobjevoval Ameriku
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
technický benzín má oktánové číslo približne 60. Presný udaj závisí od konkrétneho výrobcu,pretože toto číslo nemusí byt ani stanovené,takže sa može líšit.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Děkuji za postřehy, já budu konkrétnější aby bylo jasné oč mi jde. Představte si Motor z roku 1914, kde plnění a výfuk je zajištěno šoupatkovým mechanismem. Motor je konstruován na "benzín" s oktanovým číslem 62. Mohu dělat s předstihem cokoliv ale tohle má prostě jiný průběh spalování. Problém je ten, že při použití vysokooktanového benzínu, mi benzín dohořívá ve výfuku, kde je zmíněný šoupatkový systém a po chvíli se mi šoupatka roztaví. Vzhledem k ceně a opravám jsem přešel na konstrukčně podobný motor z roku 1935 na kterým zkouším přijít na to jak snížit to oktanové číslo. Ano použil jsem i technický benzím ale výsledek byl vždycky jiný.
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
S tím benelim Ti neporadím, ale ten motor musí být nádheraPreffa píše:Vzhledem k ceně a opravám jsem přešel na konstrukčně podobný motor z roku 1935....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Snížení oktanového čísla benzínu
Přidej do benzínu petrolej. Podle startování vyzkoušej poměr. Sníží oktany a bude promazávat šoupátka.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50