Laciné palivo 74 oktanů

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Adam

Laciné palivo 74 oktanů

Příspěvek od Adam »

Vážení, potřebuji palivo se 74 oktany. Manuál mého vozu toto palivo doporučuje. Čtyřtaktní motor, komprese 7:1. Problém je také v tom, že si nemůžu dovolit platit běžný benzín u pumpy (kolem 30,- Kč). Sháním nějakou směs, od které komponenty si můžu koupit (nejlépe rozlévané, někde v družstvu, statku, továrně apod.). Vím, že lze bez problémů použít technický benzín + toluen 9:1 + ochrana vent. sedel. Jenže nemám kde techničák levně sehnat, běžně stojí 50,- za litr. Kde ho lze v jižních čechách sehnat za levno?

Chtěl bych tu vyprovokovat diskusi o látkách použitelných jako alternativní paliva.
lemra79

Příspěvek od lemra79 »

Kokam, asi se nudis, poradim ti, jezdi autobusem, cestou se divej z okna a premyslej o nesmrtelnosti chrousta
Návštěvník

Re: Laciné palivo 74 oktanů

Příspěvek od Návštěvník »

Adam píše:Vážení, potřebuji palivo se 74 oktany. Manuál mého vozu toto palivo doporučuje. Čtyřtaktní motor, komprese 7:1. Problém je také v tom, že si nemůžu dovolit platit běžný benzín u pumpy (kolem 30,- Kč). Sháním nějakou směs, od které komponenty si můžu koupit (nejlépe rozlévané, někde v družstvu, statku, továrně apod.). Vím, že lze bez problémů použít technický benzín + toluen 9:1 + ochrana vent. sedel. Jenže nemám kde techničák levně sehnat, běžně stojí 50,- za litr. Kde ho lze v jižních čechách sehnat za levno?

Chtěl bych tu vyprovokovat diskusi o látkách použitelných jako alternativní paliva.
Ty jsi měl bydlet v Rusku a jmenovat se Dementěv...... :shock:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

nech si snížit hlavu (motoru) a používej normální ,,jednadevadesátku". Proboha, co to máš za auto? Nějakýho 50let starýho veterána? Tak ten byl určitě dělanej na alternativní paliva :wink: A jinak: spalovat toluen je vysoce ekologické :cry:
Návštěvník

Re: Laciné palivo 74 oktanů

Příspěvek od Návštěvník »

Adam píše:Vážení, potřebuji palivo se 74 oktany. Manuál mého vozu toto palivo doporučuje. Čtyřtaktní motor, komprese 7:1. Problém je také v tom, že si nemůžu dovolit platit běžný benzín u pumpy (kolem 30,- Kč). Sháním nějakou směs, od které komponenty si můžu koupit (nejlépe rozlévané, někde v družstvu, statku, továrně apod.). Vím, že lze bez problémů použít technický benzín + toluen 9:1 + ochrana vent. sedel. Jenže nemám kde techničák levně sehnat, běžně stojí 50,- za litr. Kde ho lze v jižních čechách sehnat za levno?

Chtěl bych tu vyprovokovat diskusi o látkách použitelných jako alternativní paliva.
A co gumy, mas na ne, nebo take nahanis nejakou kvetinovou alternativu? Nebo to ma pasy?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

koukám, že se Ti tu diskuzi vyprovokovat povedlo, ale asi o něčem jiném, než si chtěl. Máš to v hlavě v pořádku? Co tak docent CHocholoušek? :D
Adam

Příspěvek od Adam »

No nečekal jsem, že všechny odpovědi budou v podstatě urážlivé. Ano, chtěl jsem levnější palivo - prostě nemám peníze na benzín a hledám levnější (nezdaněnou) alternativu, to je celé. Obávám se, že mi nezbyde, než tam nainstalovat LPG, čemuž jsem se chtěl vyhnout (náročná instalace, vysoké oktanové číslo, nemožnost skladování/dopravy v kanystru). Jinak na toluen se jezdilo běžně, mám to ověřené z několika zdrojů. Techničák + toluen je v podstatě dobré palivo, ale nesmí zůstat v nádrži dlouho, toluen je organické rozpouštědlo.
Adam

Příspěvek od Adam »

Anonymous píše:nech si snížit hlavu (motoru) a používej normální ,,jednadevadesátku". Proboha, co to máš za auto? Nějakýho 50let starýho veterána? Tak ten byl určitě dělanej na alternativní paliva :wink: A jinak: spalovat toluen je vysoce ekologické :cry:
Hlavu snížit nelze, spalovací prostor je hlavně v pístu (zapouklé dno), musel by se odebrat materiál z hlavy, což by nemuselo dopadnout dobře. Moskvič rv. 1969 typ D (speciálně vyrobený pro trhy, kde je vysokooktanové palivo nedostupné, dovezeno individuálně před mnoha lety). Vyráběly se (prý) tři druhy motorů podle komprese s nárokem 64, 74 a 82 oktanů, no a já mám ten prostřední. Motor objem 1360 ccm. Manuál mého provedení výslovně zakazuje používání paliva nad 80 oktanů. Vůz je ve skvělém stavu, garážuji jej, mám hromadu dílů ze dvou vraků, spousty pneumatik apod. (Pro toho vtipného inteligenta nahoře: nový protektor mého rozměru stojí 390,-). Auto jsem dostal zdarma. Myslel jsem, že motor je prostě málo výkonný už od přírody, ale jednou jsem dolil do poloplné nádrže s 91 nějaký technický benzín od souseda a jelo to jako ďas, jenom jsem zíral, a spotřeba klesla z 10/100 na nějakých 8,5/100.

Já si to auto chci nechat, jsem prostě chudý člověk (a lepší už to nebude, onkologické onemocnění, těžké astma...) a tohle auto mi finančně sedne. Je spolehlivé, za poslední léta jsem najel asi 45 tisíc a akorát praskl jeden list v peru, který jsem nechal svařit. Navíc se mi i líbí, všude chrom, rudé kožené čalounění, super! Tak např. povinné ručení na celý letošní rok 133,- Kč. Ale mám problém s tím palivem, na benzín nemám prachy!!! Trasy, které jezdím, nejsou vykryty hromadnou dopravou (4hod. 46 min. čtyřmi autobusy nebo 55 min. autem).
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jerry3 »

Takový benzín byl svého času běžně k mání: kšeftovali s ním sovětští vojáci... Dnes bude asi pod názvem BA ("benzín automobilový") zcela nesehnatelný. Ale domnívám se (a nevím, nakolik se pletu), že něco podobného se stále vyrábí pro pístové motory leteckých motorů. Ovšem neznám cenu a silně pochybuji, že bude "nezdaněný"...

A to nejdůležitější na závěr: Ať už budeš jezdit na cokoli, nikdy nezapomeň přidat přípravek na ochranu ventilových sedel - všechny benzíny jsou dnes bezolovnaté a motoru s hlavou bez vložených sedel ze spékaných kovů bys tím pádem vyřkl smrtelný ortel!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

a nepomohl by sis pouze posunutim predstihu? Ty oktany se tady uz urcite nescetnekrat resili. No a jestli jsi na tom ne zrovna moc dobre zdravotne, neni naka dotace na auto? Slysel jsem o par pripadech, kdy se kupovalo auto na babicku. Takova fabka by nemusela byt tak draha a vsemi opovrhovana 1,2l kdyz na ni nebudes pospichat ti vezme 5l jak prd, mozna i min.
Rejpal

Benzín

Příspěvek od Rejpal »

Nechci nikoho zklamat... Asi do doby před cca 2 roky byl vyráběn letecký benzín se 78 oktany. Z ekonomických a řekl bych i lobistických důvodů se přestal vyrábět a byl nahrazen certifikovaným leteckým benzínem Avgas 100 BL. Uvažovalo se o dovozu 78 ze Slovenska, kde se měl ještě údajně vyrábět. Letce to bolelo i z důvodu ceny. BL 78 za cca 24 Kč/l a Avgas 100 BL za 36 Kč/l.

Zkusil bych se zeptat na zbytky 78 v nějakém aeroklubu. Jenže ve většině klubů všechny zbytky vytankovali a vylítali. Letecké motory, jako je třeba Walter M-137 nebo M-337, chodily na oba benzíny naprosto bez rozdílu, poněvadž jsou to pomalootáčkové dlouhozdvihové motory. Bez problémů by šlo lítat i na Natural 95, ale naráží se na certifikaci palovového systému, rozdíly v kvalitě šarží benzínu a na nízkou telplotu varu při sníženém atmosférickém tlaku( odpařování benzínu v palivové soustavě ve vyšších výškách).

To jen tak naokraj.
Libor.01

Příspěvek od Libor.01 »

Kup si nějakého starého diesela 1.9D (VW apod.) Nebo MB 300D...

A jezdi na friták z Lidlu za 15kč/litr :wink:
xyz

.

Příspěvek od xyz »

Zkus Čepro,Smyslov u Tábora nebo Šlapanov u H.Brodu.Problém bude spíš s tím toluenem,už se nesmí prodávat
jouda

Příspěvek od jouda »

Kup si VW Polo 1,3D nebo Uno 1,3D.Dáš za ně desítku a za prdlajs jezděj a i poviný budeš mít jak na Fávo.A pak se modli aby byli ve slušnym stavu.A jestli seš tak nemocnej jak řikáš tak s tim toluenem si pěknej vůl.A když nemáš ani na to tak choď pěšky a moc to nepřeháněj, i ty kecky něco stojej, ale ty šlohneš někomu za dveřma tak můžeš bejt f pohodě.
Rejpal

Příspěvek od Rejpal »

jouda píše:Kup si VW Polo 1,3D nebo Uno 1,3D.Dáš za ně desítku a za prdlajs jezděj a i poviný budeš mít jak na Fávo.A pak se modli aby byli ve slušnym stavu.A jestli seš tak nemocnej jak řikáš tak s tim toluenem si pěknej vůl.A když nemáš ani na to tak choď pěšky a moc to nepřeháněj, i ty kecky něco stojej, ale ty šlohneš někomu za dveřma tak můžeš bejt f pohodě.
Ty seš teda jouda, jantar a nevím co ještě. Je Ti jedno, na co se ptal. On chce provozovat Moskviče a Tobě je opravdu hodně do toho proč. Hledá pro něj palivo, má to auto rád a tím to končí.

Neuvažuje racionálně jako Ty... To je jasný každýmu, že je lepší mít něco jinýho, třeba i levnějšího. Oblíbenost Moskvičů ale dokazují srazy a pořád je to větší kus auta než je třeba Trabant. Ten se dnes zdá se jako auto totálně mimo mísu (ekologie a bezpečnost). A přesto má Trabant tolik příznivců.

Takže jediná šance, jak sehnat použitelné palivo, je zeptat se na staré zásoby BL 78 někde v aeroklubu. Šance malá, ale je.

PS: Sám jsem měl jeden čas mazdu 323 z roku 1984. To auto bylo naprosto super, nežralo, nemuselo se opravovat. Stále to považuju za lepší volbu, než lecjakou prorezou škůdku. Ale nikomu to necpu. Netrápí mě, kdo v čem jezdí. Tedy pokud mě neohrožuje, nesestřelí nebo zbytečně nezdržuje.
Odpovědět