Benzin nebo naftu ??
Moderátor: Colommbo
Re: Benzin nebo naftu ??
Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Benzin nebo naftu ??
Tohle ani zdaleka není tak jednoduché: ten vyšší výkon je v tomto případě podmíněn přinejmenším přeplňováním. Bez něho naopak převažuje negativum nižší výhřevnosti, poněvadž vyššího o.č. se prakticky nedá využít.lefort píše:Takže sice vyšší výkon, ale i spotřeba, rozumím tomu dobře?
Re: Benzin nebo naftu ??
Jenže tetraetylolovo mělo těch funkcí více.BigBang píše:ETBE funguje v palivu jako kdysi fungovalo „olovo“, tedy na zvýšení OČ
Re: Benzin nebo naftu ??
V zásadě ano.PavelRS píše:...ale narozdíl od Ethanolu by neměl mít jeho negativní vlastnosti, ne?
Re: Benzin nebo naftu ??
Císař je stále nahý, ale skupina potroublých koncerňáků bude i nadále freneticky tleskat jeho údajně novým šatům.Brembo píše:tak tento článok som ani nedočítal. Páni novinári zase trepu,neovládaju ani základné princípi fungovania jednotlivých systémov http://www.autoforum.cz/predstaveni/nem ... ani-cenou/
Re: Benzin nebo naftu ??
Naftový motor není pro každého.... http://www.autoweb.cz/nafta-neni-pro-ka ... -internetu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin nebo naftu ??
"Pak naftový motor vydrží i zatížení plynoucí ze sportovní jízdy."
Opět jsem se dobře zasmál!
Opět jsem se dobře zasmál!
Re: Benzin nebo naftu ??
Tak počkej 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Benzin nebo naftu ??
bol to návrh zlobovaných a slušne podplatených poslancov,ktorý velmy potichu a bez akejkolvek medializácie i bol schválený. Dokument samozrejme nie je dostupný,takže neviem povedat,pod čím sa može v technických listoch ukrývat.bloke píše:Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Benzin nebo naftu ??
Jenže to byly speciály mající se sériovým turbodieselovým motorem v osobním voze pramálo společného. Jinak totiž platí, že jestli něco turbodiesel obzvláště nemá rád, tak je to dlouhodobé přetěžování sportovní jízdou.Pitris píše:Tak počkej 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans
- BigBang
- Příspěvky: 1880
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Benzin nebo naftu ??
někde ti tam vypadlo pár letopočtů - 2006, 2007, 2008, 2012, 2013, 2014Pitris píše:Tak počkej 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Benzin nebo naftu ??
Jerry3: Co konkrétně turbodieselu vadí při delším zatěžování sportovní jízdou? Já jen ať můžu kámošovi vysvětlit, proč jsi neměl kupovat naftu.
I když pro jeho obranu, bude rotačku prodávat a kupovat nějakou funglovku v benzinu.
I když pro jeho obranu, bude rotačku prodávat a kupovat nějakou funglovku v benzinu.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Benzin nebo naftu ??
Ono zalezi na vice faktorech. Vezmu li v potaz jen pistni skupinu, zalezi napr. na pomeru vrtani x zdvih. Kolem toho se rika napr. dlouhozdvih, skoroctverec, ctverec, podctverec. To plati i o benzinu.
A k tomu nastaveni vacky, vacek casovani a predvstriku.
Diesely pracuji s relat. vysokou kompresi, neb se smes musi vznitit sama tlakem a teplotou z neho, u foukanych ruznici se. Z principu jsou takove vice,, nekultivovane,,. To bez urazky.
A k tomu nastaveni vacky, vacek casovani a predvstriku.
Diesely pracuji s relat. vysokou kompresi, neb se smes musi vznitit sama tlakem a teplotou z neho, u foukanych ruznici se. Z principu jsou takove vice,, nekultivovane,,. To bez urazky.
Re: Benzin nebo naftu ??
Primárně jde o vyšší hmotnost všech dílů vykonávajících vratný/nerotační pohyb, zvláště pak v kombinaci s dnešním trendem odlehčováním rotujících součástí - setrvačníku, kliky, vaček, případně vyvažovacích hřídelí, pokud tam vůbec jsou. Dále pak obvyklá dlouhozdvihovost a nemožnost udělat písty ve válcích "na volno". To souvisí i s tím, že zatímco u dieselu je tepelně nejzatíženějším dílem píst, u benzínového motoru je to jeho hlava: píst, který se pohybuje, je třeba řádně dimenzovat, když u nepohyblivé hlavy motoru to až takový problém není.
Re: Benzin nebo naftu ??
Běžně čím točivější motor, tím víc podčtvercový. Ovšem třeba motor Honda K24A (např. Acord 2.4) má vrtání/zdvih 87/99 a točí přes 7300. Dvoulitr je "čtverec". 86/86. Ale samozřejmě benziňáci.☺
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF