Oleje.cz

 

Benzin nebo naftu ??

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod bloke » čtv čer 29, 2017 12:15

Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
bloke
 
Příspěvky: 1204
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Jerry3 » čtv čer 29, 2017 12:30

lefort píše:Takže sice vyšší výkon, ale i spotřeba, rozumím tomu dobře?

Tohle ani zdaleka není tak jednoduché: ten vyšší výkon je v tomto případě podmíněn přinejmenším přeplňováním. Bez něho naopak převažuje negativum nižší výhřevnosti, poněvadž vyššího o.č. se prakticky nedá využít.
Jerry3
 
Příspěvky: 9764
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Jerry3 » čtv čer 29, 2017 12:31

BigBang píše:ETBE funguje v palivu jako kdysi fungovalo „olovo“, tedy na zvýšení OČ ;)

Jenže tetraetylolovo mělo těch funkcí více. :)
Jerry3
 
Příspěvky: 9764
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Jerry3 » čtv čer 29, 2017 12:39

PavelRS píše:...ale narozdíl od Ethanolu by neměl mít jeho negativní vlastnosti, ne?

V zásadě ano.
Jerry3
 
Příspěvky: 9764
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Jerry3 » čtv čer 29, 2017 12:59

Brembo píše:tak tento článok som ani nedočítal. Páni novinári zase trepu,neovládaju ani základné princípi fungovania jednotlivých systémov http://www.autoforum.cz/predstaveni/nem ... ani-cenou/

Císař je stále nahý, ale skupina potroublých koncerňáků bude i nadále freneticky tleskat jeho údajně novým šatům.
Jerry3
 
Příspěvky: 9764
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Pitris » čtv čer 29, 2017 14:07

Naftový motor není pro každého.... http://www.autoweb.cz/nafta-neni-pro-ka ... -internetu
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Jerry3 » čtv čer 29, 2017 14:21

"Pak naftový motor vydrží i zatížení plynoucí ze sportovní jízdy."

Opět jsem se dobře zasmál! :P :twisted: :mrgreen:
Jerry3
 
Příspěvky: 9764
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Pitris » čtv čer 29, 2017 14:44

Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Brembo » čtv čer 29, 2017 14:57

bloke píše:Brembo, tak to je pre nás fakt „nádherné“. Pod akými zložkami sa tá polnohospodárska bio-časť ešte mohla nachádzať na dodacom liste?, predpokladám že ani v 8/2016 nebolo v tejto norme iba tých 1,1%.
Mohol tam byť zároveň Etanol a etbe + ešte niečo ďalšie?

bol to návrh zlobovaných a slušne podplatených poslancov,ktorý velmy potichu a bez akejkolvek medializácie i bol schválený. Dokument samozrejme nie je dostupný,takže neviem povedat,pod čím sa može v technických listoch ukrývat.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Brembo
 
Příspěvky: 1988
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Jerry3 » čtv čer 29, 2017 15:27

Pitris píše:Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:

Jenže to byly speciály mající se sériovým turbodieselovým motorem v osobním voze pramálo společného. Jinak totiž platí, že jestli něco turbodiesel obzvláště nemá rád, tak je to dlouhodobé přetěžování sportovní jízdou.
Jerry3
 
Příspěvky: 9764
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod BigBang » čtv čer 29, 2017 19:39

Pitris píše:Tak počkej 8) 2010 Audi R15 TDI Plus a 2011 Audi R18 TDI vyhrálo 24 hodin Le Mans :twisted:

někde ti tam vypadlo pár letopočtů - 2006, 2007, 2008, 2012, 2013, 2014 :P
A2 1.4 TDI - Rav VMO, Bosch
Sharan 1.9TDI - MO EE 5w40, MANN
Fabia 3 1.2TSI - Rav SSL
W353 Tourist - M2T :D
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
MX-5 - PC 10w40, Technyx 75w85, Yacco BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF a XFS 5w50, XF 0w40
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 1415
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod PavelRS » čtv čer 29, 2017 22:53

Jerry3: Co konkrétně turbodieselu vadí při delším zatěžování sportovní jízdou? Já jen ať můžu kámošovi vysvětlit, proč jsi neměl kupovat naftu. :lol:

I když pro jeho obranu, bude rotačku prodávat a kupovat nějakou funglovku v benzinu.
Octavia RS 1.8T 132 kW - Ravenol RCS 5W-40 + Purflux LS324
Felicia Combi GLXi 1.3 MPi 50 kW - Ravenol TSI 10W-40 + original filtr (Purflux)
Uživatelský avatar
PavelRS
 
Příspěvky: 588
Registrován: ned lis 27, 2016 22:17

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Pedro » čtv čer 29, 2017 23:21

Ono zalezi na vice faktorech. Vezmu li v potaz jen pistni skupinu, zalezi napr. na pomeru vrtani x zdvih. Kolem toho se rika napr. dlouhozdvih, skoroctverec, ctverec, podctverec. To plati i o benzinu.
A k tomu nastaveni vacky, vacek casovani a predvstriku.
Diesely pracuji s relat. vysokou kompresi, neb se smes musi vznitit sama tlakem a teplotou z neho, u foukanych ruznici se. Z principu jsou takove vice,, nekultivovane,,. To bez urazky.
SH 300 Valv. All c.10w40. Citygrip
YARIS 3dv Valv. All c.10w40. Quartaris 5
SEDICI 4x4 Valv. All c. C3 5w40. Eskimo 3
SV 650 Valv. Dur. 10w40. Angel GT
ALMERA 3dv (přestavba=stodola)

IVECO EC 80e180 (HPP)Total 10w40
MAN TGS 26.360 (VPP)Shell 15w40
Uživatelský avatar
Pedro
 
Příspěvky: 6939
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Jerry3 » pát čer 30, 2017 5:57

Primárně jde o vyšší hmotnost všech dílů vykonávajících vratný/nerotační pohyb, zvláště pak v kombinaci s dnešním trendem odlehčováním rotujících součástí - setrvačníku, kliky, vaček, případně vyvažovacích hřídelí, pokud tam vůbec jsou. Dále pak obvyklá dlouhozdvihovost a nemožnost udělat písty ve válcích "na volno". To souvisí i s tím, že zatímco u dieselu je tepelně nejzatíženějším dílem píst, u benzínového motoru je to jeho hlava: píst, který se pohybuje, je třeba řádně dimenzovat, když u nepohyblivé hlavy motoru to až takový problém není.
Jerry3
 
Příspěvky: 9764
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Benzin nebo naftu ??

Příspěvekod Pitris » pát čer 30, 2017 8:57

Běžně čím točivější motor, tím víc podčtvercový. Ovšem třeba motor Honda K24A (např. Acord 2.4) má vrtání/zdvih 87/99 a točí přes 7300. Dvoulitr je "čtverec". 86/86. Ale samozřejmě benziňáci.☺
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - zima Valvoline SynPower 5w40, po zimě Penrite Racing 10w40, převodovka Ravenol MTF-2
Honda CBR 929 Fireblade 109kW - Ravenol 4T Ester 10w50
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 22560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník