Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
e1H

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od e1H »

Ja som bol na veľkej servisnej prehliadke vo štvrtok a nebol problém ani s tým, že som šiel za mechanikom. Neotravoval som mechanika celý čas, bol som tam možno pol hodinku z tých troch ktoré som tam strávil, ale zhodou okolností som do dielne prišiel práve vtedy, keď išiel nalievať olej. A samozrejme tam nalial aký olej? Ten môj, ktorý som si doniesol a zvyšok mi vrátili. :)

Väčší problém je vystavená faktúra vo výške 170 € (bez oleja), ale zase to dopadlo tak, že mi neprišiel na čas balík s ND, a musel som u nich kupovať dva filtre (kabínový a olejový). Okrem toho mi menili po dvoch rokoch brzdovú kvapalinu (na tú som aj úplne zabudol), čistenie klimatizácie na moju žiadosť, vybratie zapadnutého kľúča pod batériou (snažil som sa vymeniť vzduchový filter :roll: ) a nakoniec "čerešničkou na torte" bolo, že riešili čvirikanie/drnačanie pri nízkych otáčkach. Riešenie: navrhujú výmenu dvojhmotky a spojkovej sady. Ja osobne si myslím, že by stačilo vymeniť iba dvojhmotku, ale ak by to nepomohlo, tak len samotná práca (montáž a demontáž) je na 8 normohodín, čo je nejakých 175 €. Psychicky som bol pripravený na čiastku okolo 500 €, ale ich cenová ponuka bola 1500 €, tak tom som slušne odmietol.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Jezevcik »

Proboha, kolik to má najeto, že je potřeba měnit dvouhmotu?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9974
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Colommbo »

Předpokládám, že 250tis.km+ to nebude a tedy navrhli-li by mi odborníci v autorizovaném servisu výměnu dvouhmoty a spojky, odmítl bych to taky. Moc slušně by to však nebylo... :mrgreen:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
e1H

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od e1H »

Začalo to pri 100 tisíc km, teraz mám o 2 tisíc viac. Viem, že za to môže z časti mestská prevádzka, kedy automatika radí tak, že motor točí často iba 1300 otáčok za minútu, ale aj tak očakávam, že to vydrží aspoň nejakých 200 tisíc. Čo keby som mal záruku na 120 tisíc km?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Jezevcik »

Když sečtu problematické součástky jako: dvouhmota, vstřikovače common rail, EGR a DPF, tak se můj výběr při pořizování novějšího auta dost zkomplikuje.

K danému tématu něco zde:
http://auto.idnes.cz/dvouhmotovy-setrva ... jetiny_fdv
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5793
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od jerome »

Na co to cpu uz aj do benzinov ? :roll:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9974
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Colommbo »

Rámcově jsem věděl dost, ale raději jsem si to ještě ověřil:
"Dvouhmotový setrvačník se začal sériově vyrábět v roce 1985, nejdříve byl montován do vozidel vyšší třídy. První automobilkou, která projevila zájem o tento nový konstrukční prvek, byla automobilka BMW."
V benzínových motorech byl ještě dřív, než v naftách, i moje předchozí áčková Omča (1991) jej měla.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27560
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Pitris »

e1H píše:Začalo to pri 100 tisíc km, teraz mám o 2 tisíc viac....
To teda moc není :( A věřím tomu že ta Pandorova "obyčejná" atmosférická jednačtverka na tom bude po 100tkm líp. Ale chraň bůh že by to byla Tvoje vina. To jen že některé nové věci jsou na dvě věci :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e1H

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od e1H »

Evidentne v tom má prsty to podtáčanie motora automatikou ktoré sme tu riešili nejaké 2-3 roky dozadu v "mojom" vlákne.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Jezevcik »

Colommbo píše: V benzínových motorech byl ještě dřív, než v naftách, i moje předchozí áčková Omča (1991) jej měla.
Ale snad jen v tom třílitru.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Ital

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Ital »

Tož ale za to svezení to stojí, ne? Nebo ne....? :D
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9974
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Colommbo »

Ano. :lol: A měly-li dvouhmotu všechny áčkové motorizace, netuším, možná fakt jen šestihrnky, spíš jsem chtěl jen poznamenat, že je to už letitá záležitost.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ital

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od Ital »

Ještě k těm servisům: Pokud zákazník přihlíží práci, není tam proto, aby radil. Má přihlížet. Pravda, když jsem jednou v servisu stál u toho, zabránil jsem výměně svíček a airfiltru v polovině předepsaného intervalu a rovněž jsem poradil, že pylový filtr auto nemá (páč si ho mechoš přinesl). Kdybych u toho nestál, už bych to nevyreklamoval. On mě naopak sdělil, že řemen pohonu příslušenství je popravskaný a na výměnu, což mi ukázal. Tak se vyměnil řemen. A to jsem mu ještě mohl ušetřit více práce a chození, páč nejprve si přinesl 3 svíčky (na čtyřválec) a všechny ty filtry. Z počtu svíček jsem usoudil, že to má na jiné auto, tak jsem neříkal nic. Až když si napodruhé donesl čtvrtou svíčku, bylo zřejmé, že to vše chce měnit na mém autě. Pak jsem zasáhl.
otass
Příspěvky: 150
Registrován: stř úno 25, 2015 13:22

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od otass »

e1H píše:Začalo to pri 100 tisíc km, teraz mám o 2 tisíc viac. Viem, že za to môže z časti mestská prevádzka, kedy automatika radí tak, že motor točí často iba 1300 otáčok za minútu, ale aj tak očakávam, že to vydrží aspoň nejakých 200 tisíc. Čo keby som mal záruku na 120 tisíc km?
V podstatě potvrzuješ, co se o DSG obecně říká, že se v 90 - 120tis. km musí vyměnit dvouhmota a spojka. Nedělal bych z toho žádnou vědu, bral bych to jako vlastnost.
e1H

Re: Jaky olej do Fabie II 1,4 16V 63kW

Příspěvek od e1H »

No, zase až tak bežný jav to nie je. Viem o ďalších dvoch Fabiach s rovnakou prevodovkou, jedna má kilometre rovnako, druhá možno o 20 tisíc menej, a obe bez prolémov. Ako hovorím, viem, že dvojhmoťák je súčiastka ktorá sa skôr či neskôr pokazí, ale zase 100 tisíc km je už naozaj nezdravo málo. Veď Škodovka ponúka na svoje modely pomerne lacné rozšírenie záruky až na 150 tisíc km. To by skrachovali keby museli meniť na každom aute dvojhmotu pri 100 tisíc km.
Odpovědět