BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Přiznám se bez mučení, že jsem lenoch, který přečetl jen prvních deset stránek a nedopátraje sa požadované info se optám:
Při přezouvání jsem se zaměřil na brzdy... Vygooglil jsem, že tloušťka kotoučů nových P/Z je 28/11mm a opotřebených 26/9.
Moje kotouče mají 26,5/10,2 (nehorší z dvojice, Rozdíl na nápravě 0,3 vpředu a 0,2 vzadu). Tak nějak selským mi vychází, že vyměnit jen přední, což je asi blbost, protože obložení vzadu má jen cca 3mm + základna (nejde to v třmenu kloudně změřit...), takže vzadu by měly být minimálně desky taky na řadě.
Paradoxně vpředu jsou více opotřebené kotouče a vzadu desky. Nájezd skoro 90 kkm. Vše původní FoMoCo z výroby, což může být kdokoli, ale asi né šit. Jinak nevím co a jak je tvrdé, ale zase oproti jiným autům se z brzd docela práší (špinavé disky).
Jinak tyhle brzdy jsou jako na žádném jiném autě. Nikdy ani v plískanicích na nich nebyly fleky, rez je jen obvodový 1mm proužek mimo činnou plochu a to žádné krusty, činná plocha je lesklá rovná bez jediné rýhy. Proto mě překvapila ta relativně malá tloušťka předních kotoučů.
Takže se vlastně ptám, co je vhodné vyměnit a jakou sadu nebo kombinaci zvolit??? Nejezdím ostře, ale pohotovostní je 17q. Kromě bezpečnosti je pro mě důležité, aby to fungovalo jako dosud a nemusel jsem řešit rez a rýhy na kotouči. Nemusí to byt TOP, ale radši si připlatím oproti standartu (D se mi nelíbí).
Takže se vlastně ptám, co je vhodné vyměnit a jakou sadu nebo kombinaci zvolit??? Dík.
Při přezouvání jsem se zaměřil na brzdy... Vygooglil jsem, že tloušťka kotoučů nových P/Z je 28/11mm a opotřebených 26/9.
Moje kotouče mají 26,5/10,2 (nehorší z dvojice, Rozdíl na nápravě 0,3 vpředu a 0,2 vzadu). Tak nějak selským mi vychází, že vyměnit jen přední, což je asi blbost, protože obložení vzadu má jen cca 3mm + základna (nejde to v třmenu kloudně změřit...), takže vzadu by měly být minimálně desky taky na řadě.
Paradoxně vpředu jsou více opotřebené kotouče a vzadu desky. Nájezd skoro 90 kkm. Vše původní FoMoCo z výroby, což může být kdokoli, ale asi né šit. Jinak nevím co a jak je tvrdé, ale zase oproti jiným autům se z brzd docela práší (špinavé disky).
Jinak tyhle brzdy jsou jako na žádném jiném autě. Nikdy ani v plískanicích na nich nebyly fleky, rez je jen obvodový 1mm proužek mimo činnou plochu a to žádné krusty, činná plocha je lesklá rovná bez jediné rýhy. Proto mě překvapila ta relativně malá tloušťka předních kotoučů.
Takže se vlastně ptám, co je vhodné vyměnit a jakou sadu nebo kombinaci zvolit??? Nejezdím ostře, ale pohotovostní je 17q. Kromě bezpečnosti je pro mě důležité, aby to fungovalo jako dosud a nemusel jsem řešit rez a rýhy na kotouči. Nemusí to byt TOP, ale radši si připlatím oproti standartu (D se mi nelíbí).
Takže se vlastně ptám, co je vhodné vyměnit a jakou sadu nebo kombinaci zvolit??? Dík.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Vpředu kotouče + destičky, vzadu jen destičky. Značku (výrobce) bude radit každý něco jiného - já dával vpředu od TRW (oboje), vzadu destičky od ATE.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Lakovane kotouce od ATE i desky ATE..nebo kotouce MEYLE PD a desky BREMBO.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Trošku jsem se na to díval v e-shopech. U kotoučů se udává povrchová úprava nátěr nebo lak. Co je to nátěr? U toho laku nechápu, jak to může fungovat po nějaké době, až se desky prokoušou do živýho...
V diskuzi "garáž" (já vím...) píšou, že ATEčka se rychle zvlní a chválí tam Zimmermany. Je pravda, že jsou tady v tom mainstreamu trošku dražší, ale jestli jsou kvalitnější nevím.
Kluci napište mi spíš nejen pro CO, ale taky PROČ jste se tak rozhodli a jak to funguje po nějaké době Teď mám nějaké povinnosti, večer se k tomu vrátím.
V diskuzi "garáž" (já vím...) píšou, že ATEčka se rychle zvlní a chválí tam Zimmermany. Je pravda, že jsou tady v tom mainstreamu trošku dražší, ale jestli jsou kvalitnější nevím.
Kluci napište mi spíš nejen pro CO, ale taky PROČ jste se tak rozhodli a jak to funguje po nějaké době Teď mám nějaké povinnosti, večer se k tomu vrátím.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Na internete som už videl i vraj športové brzdové kotuče kalené. Ked niekto pohne rozumom vie,že to je to hlupost. Za krátku chvilu sa odkalia a máte priemerný brzdový kotuč za cenu premiového. Tak isto to bude i tými povlakmi,i ked zrejme vydržia dlhšie,no časom sa celkom určite tá vrstva opotrebuje.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já dal kdysi na Civica desky i kotouče TRW a....bylo to tvrdý Na Accorda jsem dozadu koupil desky i kotouče Ferodo a o dost lepší jako to TRW, ale trošku problém to zajet - on Accord je "přebržděný" na předek.
Máchal tu nedávno psal že vzal oboje od Bremba a že zatím dobrý a já před měsícem koupil otcovi na SX-4 stříbrně nalakovaný kotouče a desky Herth+Buss JAKOPARTS - tam je na nějaký hodnocení brzo ale zatím gut....
Máchal tu nedávno psal že vzal oboje od Bremba a že zatím dobrý a já před měsícem koupil otcovi na SX-4 stříbrně nalakovaný kotouče a desky Herth+Buss JAKOPARTS - tam je na nějaký hodnocení brzo ale zatím gut....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já mám od loňského března na předku kompletně Bremba a taky dobrý,ale....
Včera jsme jeli k příbuzným na návštěvu do Nového Boru a při ostřejším brzdění se mi rozvibroval volant jak prase,při mírném nikoliv. Tak jsem cestou zpátky zcela netradičně z kopců plachtil a brzdil.Dnes jsem to jel projet,stavil se i u bývalých kolegů v servisu a ta hrůza se už neopakovala,tak jsem zvědav,co se z toho vyvrbí.
Včera jsme jeli k příbuzným na návštěvu do Nového Boru a při ostřejším brzdění se mi rozvibroval volant jak prase,při mírném nikoliv. Tak jsem cestou zpátky zcela netradičně z kopců plachtil a brzdil.Dnes jsem to jel projet,stavil se i u bývalých kolegů v servisu a ta hrůza se už neopakovala,tak jsem zvědav,co se z toho vyvrbí.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Najtvrdšie obloženie čo som mal bol Lucas. Po 80 tisíc mali stále cca 85 %. Kotuče neviem aké boli,ale odolávali Lucasom. Pravda ale je,že to príliš učinne nebrzdilo. Na normálne brzdenie O.K.,na nudzové cítit,že to nebrzdí tak,ako by malo. Potom som obloženie menil za TRW,bolo makšie ako Lucas,no nie výrazne. Brembá vyskušam na Insignii,vyzerá to tak,že buduci rok budem potrebovat zrejme menit kotuče,takže to pojde spolu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Ano, Brembo Max + desky Brembo a zatím pohoda (ťuk ťuk) Najety necelé 2000km (trošku jsem na nich přidal)Pitris píše:Máchal tu nedávno psal že vzal oboje od Bremba a že zatím dobrý
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
brembo: TRW=LUCAS,protoze TRW koupilo LUCAS. Hihi..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
rousini: Nater a lak je u kotoucu jedno a totez,byva bud cerny (BREMBO) nebo stribrno sedy (ATE,ZIMMERMAN atd.)
Tam nejde o cinnou plochu kotouce,ta pokud se jezdi a brzdi neorezne,ale o zbytek kotouce,ktery rad rezne,i kdyz se jezdi.
Pomerne dobra vychytavka maji to dneska vsechny auta uz z vyroby.Namontujes na auto,parkrat zabrzdis a desky si ojedou svoji cinnou plochu samy.Mam vyzkouseno,ze ten lak funguje i dlouhodobe a pekne to vypada,kdyz mas auto na litakach..
Tam nejde o cinnou plochu kotouce,ta pokud se jezdi a brzdi neorezne,ale o zbytek kotouce,ktery rad rezne,i kdyz se jezdi.
Pomerne dobra vychytavka maji to dneska vsechny auta uz z vyroby.Namontujes na auto,parkrat zabrzdis a desky si ojedou svoji cinnou plochu samy.Mam vyzkouseno,ze ten lak funguje i dlouhodobe a pekne to vypada,kdyz mas auto na litakach..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
TEXTAR, protože je LEVNÝ, lakovaný a dostačující.rousini píše:
Kluci napište mi spíš nejen pro CO, ale taky PROČ jste se tak rozhodli a jak to funguje po nějaké době Teď mám nějaké povinnosti, večer se k tomu vrátím.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Garážmistr mi říkal, že dává ATE, prý to mají i Škodovky z prvovýroby. Ale namontuje, co si vyberu.
Novon díky, už rozumím k čemu je to lakování. Určitě si vyberu lakované kotouče z těch profláknutějších značek, pokud teda někdo nepřijde s bombou. Ještě na to mám týden čas, tak budu hledat a poslouchat další názory.
Shodou okolností mi při přezutí a výměně přední/zadní v polovině životnosti hrozně začaly hučet gumy, tak jim aspoň bez ostychu dám pohulit při zajíždění obložení. Třeba je to trošku zarovná nebo pudou. Njn letní Nokian... Dneska dostaly 200km, ale zatím bez výsledku.
Novon díky, už rozumím k čemu je to lakování. Určitě si vyberu lakované kotouče z těch profláknutějších značek, pokud teda někdo nepřijde s bombou. Ještě na to mám týden čas, tak budu hledat a poslouchat další názory.
Shodou okolností mi při přezutí a výměně přední/zadní v polovině životnosti hrozně začaly hučet gumy, tak jim aspoň bez ostychu dám pohulit při zajíždění obložení. Třeba je to trošku zarovná nebo pudou. Njn letní Nokian... Dneska dostaly 200km, ale zatím bez výsledku.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Já jsem na mk3 dával kotouče Brembo (od Elitu, měli akci 1+1 zdarma a k nim desky Textar. Byly úplně stejné dle čísla jako prvovýroba.
Jinak táta dával na mk4 tuším TRW, ale zvážil bych i origo Fordí. Bude to jistota a cenově to myslím nebude taková nálož. A bude to stopro fungovat!
Jinak pohulit bych novým brzdám rozhodně nedával
Jinak táta dával na mk4 tuším TRW, ale zvážil bych i origo Fordí. Bude to jistota a cenově to myslím nebude taková nálož. A bude to stopro fungovat!
Jinak pohulit bych novým brzdám rozhodně nedával
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Fordí díly FoMoCo jsou asi 2x dražší Ten záhul jsem vygooglil tady na fóru, pro mě taky novinka, ale rozhodně nevím všechno... Doufám, že to není joke na pitomce jako jálefort píše:...Jinak táta dával na mk4 tuším TRW, ale zvážil bych i origo Fordí. Bude to jistota a cenově to myslím nebude taková nálož. A bude to stopro fungovat!
Jinak pohulit bych novým brzdám rozhodně nedával
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40