vyber oleje na doliti do noveho auta
Moderátor: Colommbo
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
doplneni
- doporucena norma vyrobcem 502.00 pro pevny interval (15tis km), 504.00 pro promenny (cca 30tis km)
- pri vymene jsem pouzil 502.00 5w40 shell helix ultra
- doporucena norma vyrobcem 502.00 pro pevny interval (15tis km), 504.00 pro promenny (cca 30tis km)
- pri vymene jsem pouzil 502.00 5w40 shell helix ultra
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Na tých 10-15 tisíc km sa môže dávať aj 5W-40 so schválením VW 502.00, ale ja osobne by som to nestriedal. Každých 8-10 tisíc (podľa toho ako predpovedá PP koniec intervalu) by som tam dal rovno ten "LL olej" a nestriedal stále viskozity (obzvlášť keď pár dcl oleja v motore vždy ostane).
Shell AV-L 0W-30 (5W-30) so schválením VW 507.00 sa dá kúpiť za nejakých 22-24 € čo je podobná cena ako pri 5W-40-ke, tak nevidím dôvod na robenie olejového koktejlu.
Môj návrh: 2 výmeny doma (bez nulovania počítadla), a 3. v servise. A nalepšie si nájsť servis, kde dávajú tiež Shell.
Shell AV-L 0W-30 (5W-30) so schválením VW 507.00 sa dá kúpiť za nejakých 22-24 € čo je podobná cena ako pri 5W-40-ke, tak nevidím dôvod na robenie olejového koktejlu.
Môj návrh: 2 výmeny doma (bez nulovania počítadla), a 3. v servise. A nalepšie si nájsť servis, kde dávajú tiež Shell.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
VW 502.00 - lehkoběžné oleje pro benzínové motory požívané při náročnějších zatěžovacích podmínkách, určeno pro oleje třídy SAE 0W-xx, 5W-xx a 10W-xx.
VW 504.00 – určeny pro lehkoběžné benzínové motory, mají za úkol omezení popela sulfátu a podporují prodloužený interval výměny, lze jimi také nahradit oleje těchto norem: VW 501.01, VW 502.00, VW 503.00 a VW 503.01.
Ale jo, klidně v tom hledejte problém, já žádný nevidím.
VW 504.00 – určeny pro lehkoběžné benzínové motory, mají za úkol omezení popela sulfátu a podporují prodloužený interval výměny, lze jimi také nahradit oleje těchto norem: VW 501.01, VW 502.00, VW 503.00 a VW 503.01.
Ale jo, klidně v tom hledejte problém, já žádný nevidím.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
VW504 su LL oleje
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
to map: určitě bude lepší v "mezičase" mezi prohlídkama olej vyměnit doma než tam nechat jeden "LL" olej.... A osobně bych na rozdíl od e1H neviděl problém v použití jednou 504 a jednou (dvakrát) 502, ale při výměnách do 10-ti tkm je to celkem jedno jestli ten či ten.... A i sám velký koncern připouští dolití max. půl litru jiného oleje do motoru, takže i když při výměně použiješ jiný olej (504 vs. 502) tak by se nic stát nemělo bo toho půl litru starého oleje v motoru ani zdaleka nezůstane....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Jestli výrobce povoluje do přeplňovaného tříhrnku olej 502(což jsem fakt nečekal)tak pak se fakt není čeho bát,jak píše Colommbo a Pitris.To u PSA to máme horší,jedna norma(pleťovka) a šmytec.
Ale pak mě napadá jedna věc,nechat zrušit ten proměnný interval,nastavit pevný a nemusíš tam lít olej LL vůbec.
Ale pak mě napadá jedna věc,nechat zrušit ten proměnný interval,nastavit pevný a nemusíš tam lít olej LL vůbec.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ale musel by kazdy rok do autorizaku na vymenu oleje.
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ano, vůz je v záruce (záznam v servis. knize.) Rozhodnutí je pak věcí každého soudruha.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Tak to už si musí spočítat,jak mu to vychází,kolik auto za rok najede atd.V každém případě by si třeba mohl regulérně přinést svůj vlastní olej s příslušnou specifikací,ovšem za jiné peníze.A samozřejmě v servisu by měl být "obyčejný" olej také levnější než LL.Pandora píše:Ale musel by kazdy rok do autorizaku na vymenu oleje.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
5w40 v autorizaku stoji co vim pres 500,- za litr, LL pres 800,- za litr.
Takze vyvstava moznost doneseni vlastniho oleje, ale nevim, jak je skodovka pak vstricna v pripade reklamace a po zaruce kulance z jeji strany na event. zavady motoru.
Takze vyvstava moznost doneseni vlastniho oleje, ale nevim, jak je skodovka pak vstricna v pripade reklamace a po zaruce kulance z jeji strany na event. zavady motoru.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Tie oleje sa môžu miešať, ale prečo to robiť, keď existuje aj riešenie pri ktorom to netreba robiť?
Ak ostane v motore cca. pol litra oleja po vypustení, a následne doleješ 4 litre iného, tak dostaneš zmes v ktorej 11,1 % bude z predchádzajúceho oleja. Po 70000 tisíc km tam už bude poriadny mix olejov.
Ak ostane v motore cca. pol litra oleja po vypustení, a následne doleješ 4 litre iného, tak dostaneš zmes v ktorej 11,1 % bude z predchádzajúceho oleja. Po 70000 tisíc km tam už bude poriadny mix olejov.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
nebude... vždy sa nariedi nový olej zvyškom - zvyšok nebude narastať - vždy bude len 10% - aj to len teoreticky, mne pri výmene nikdy toľko v motore neostane..
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
Ak ale striedaš viac značiek oleja, tak po druhej výmene už máš motore mix 1,23 % prvého oleja, 9,87 % druhého a 88,89 % nového. Počítam s pomerom, keď ostáva v motore pol litra jazdeného oleja a dolievaš 4 litre nového. Toto sa samozrejme pri každom aute líši, ale pointu chápeme.
Pri ďalších výmenách je nový olej vždy tých 88,89 %, ale ten zvyšok 11,11 % sa vždy delí medzi všetky predchádzajúce náplne. Samozrejme percentuálne zastúpenie prvého oleja bude stále klesať o takmer jeden rád, tj. jeho objem už bude zanedbateľný, ale stále v motore bude.
A toto je jeden z dôvodov, že prečo sa stále držím toho istého oleja (a nestriedam oleje na zimu a leto) a tiež aj nemusím rôzne čističe motorov ktoré sa z motora nikdy nedajú úplne dostať von.
Pri ďalších výmenách je nový olej vždy tých 88,89 %, ale ten zvyšok 11,11 % sa vždy delí medzi všetky predchádzajúce náplne. Samozrejme percentuálne zastúpenie prvého oleja bude stále klesať o takmer jeden rád, tj. jeho objem už bude zanedbateľný, ale stále v motore bude.
A toto je jeden z dôvodov, že prečo sa stále držím toho istého oleja (a nestriedam oleje na zimu a leto) a tiež aj nemusím rôzne čističe motorov ktoré sa z motora nikdy nedajú úplne dostať von.
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
a při Vašich úvahách zapomínate, že motor má taky spotřebu oleje...
ale to, že v motoru zůstane zbytek starého/ jakéhokoliv/ oleje je menší zlo, než ten olej vůbec neměnit nebo přejíždět
ale to, že v motoru zůstane zbytek starého/ jakéhokoliv/ oleje je menší zlo, než ten olej vůbec neměnit nebo přejíždět
- Colommbo
- Příspěvky: 9993
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: vyber oleje na doliti do noveho auta
e1H Takové úvahy a dokonce výpočty mi přijdou už trochu jako olejová schizofrenie...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90