svíčky
Moderátor: Colommbo
Re: svíčky
Pre navstevnika:
Žádná "předepsaná smrt" neexistuje...
Ok,dovolil som si metaforu, pravdaze ide o predpisany maximalny vymenny interval - myslel som, ze bez problemov kazdy pochopi.
K ostatnemu - neviem kto v tomto storoci pise manualy, asi tiez iba ludia ako predtym. No, ako pisete je v tom coraz vacsi gulas a je asi jedno ktora automobilka je povodcom chybnych udajov...ok, o tomto nema cenu polemizovat - verim vam...no co sa da robit, nezavidim majitelom takychto aut. U mna to nastastie pasuje.
Kazdopadne ste uz velmi mimo povodneho konkretneho dotazu. Myslim , ze ak sa to bude takto uberat nadalej, ziadatelovi o radu to asi nepomoze. Mimochodom , zda sa že to už davnejsie pochopil a asi sa aj odregistroval.
Žádná "předepsaná smrt" neexistuje...
Ok,dovolil som si metaforu, pravdaze ide o predpisany maximalny vymenny interval - myslel som, ze bez problemov kazdy pochopi.
K ostatnemu - neviem kto v tomto storoci pise manualy, asi tiez iba ludia ako predtym. No, ako pisete je v tom coraz vacsi gulas a je asi jedno ktora automobilka je povodcom chybnych udajov...ok, o tomto nema cenu polemizovat - verim vam...no co sa da robit, nezavidim majitelom takychto aut. U mna to nastastie pasuje.
Kazdopadne ste uz velmi mimo povodneho konkretneho dotazu. Myslim , ze ak sa to bude takto uberat nadalej, ziadatelovi o radu to asi nepomoze. Mimochodom , zda sa že to už davnejsie pochopil a asi sa aj odregistroval.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne pát srp 28, 2015 13:00, celkem upraveno 3 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: svíčky
Pre Pedro a navstevnik:
Jarson1 píše:
...O tom co kto vyskusal a ako to dopadlo, mi staci si precitat, nemam potrebu skusat ( a platit) este raz na vlastnej kozi.
Navstevnik pise:
Nekdy se vyplatí dát na radu zkušenějších, zvláště pak pokud máš už starší vůz.
A? Vidite tu snad napisane nieco ine? Sorry, nejak nemam chut a uz vobecc nie cas a energiu natahovat sa o slovicka...
Kedze nemam k teme ( povodnej) uz co povedat, lucim sa v duchu hesla "mlcat zlato".
S pozdravom
Svetu mier a svieckam zvlast.
Howg
Jarson1 píše:
...O tom co kto vyskusal a ako to dopadlo, mi staci si precitat, nemam potrebu skusat ( a platit) este raz na vlastnej kozi.
Navstevnik pise:
Nekdy se vyplatí dát na radu zkušenějších, zvláště pak pokud máš už starší vůz.
A? Vidite tu snad napisane nieco ine? Sorry, nejak nemam chut a uz vobecc nie cas a energiu natahovat sa o slovicka...
Kedze nemam k teme ( povodnej) uz co povedat, lucim sa v duchu hesla "mlcat zlato".
S pozdravom
Svetu mier a svieckam zvlast.
Howg
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: svíčky
Jarsone, můžeš sem napsat typy svíček, které předepisuje manuál? Nemáš úplně běžný motor.
Díky.
Díky.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: svíčky
Jenže já tvá slova, přesněji podané informace, chápu tak, že nic jiného, než "předpis výrobce" neuznáváš. Ale tak jednoduché to vůbec není: ono je dobré vnímat motivy konání výrobce při stanovení předpisu svíček, které vůbec nemusejí ladit se zájmem "vzorného" uživatele.jarson1 píše:Pre Pedro a navstevnik:
Jarson1 píše:
...O tom co kto vyskusal a ako to dopadlo, mi staci si precitat, nemam potrebu skusat ( a platit) este raz na vlastnej kozi.
Navstevnik pise:
Nekdy se vyplatí dát na radu zkušenějších, zvláště pak pokud máš už starší vůz.
A? Vidite tu snad napisane nieco ine? Sorry, nejak nemam chut a uz vobecc nie cas a energiu natahovat sa o slovicka...
Ostatně když se někdo ptá na tomto fóru (viz tvoje vyjádření níže)
pak by měl počítat s tím, že tady se mu nedostane jednoduše uchopitelné lži, ale složité pravdy, neboť ona takovou prostě je.jarson1 píše:Kazdopadne ste uz velmi mimo povodneho konkretneho dotazu. Myslim , ze ak sa to bude takto uberat nadalej, ziadatelovi o radu to asi nepomoze. Mimochodom , zda sa že to už davnejsie pochopil a asi sa aj odregistroval.
Re: svíčky
Potíž je v tom, že to, co jsi napsal, jednoduše "nesedí". A nesedí to ze dvou důvodů:jarson1 píše:...no co sa da robit, nezavidim majitelom takychto aut. U mna to nastastie pasuje.
1. Jelikož máš už starší vůz a pokrok v oboru svíček v mezidobí prodělal jistý vývoj, určitě by se dnes našly svíčky, které by zrovna tomu tvému motoru vyhovovaly mnohem více. A teď zcela pomíjím toto:
2. Poněvadž tvůj motor má už najeto téměř 500 tis. km, tak by si zasloužil přinejmenším přehodnotit původně předepsané svíčky na svíčky třeba stejného typu, ale o stupeň teplejší.Návštěvník píše:...je dobré vnímat motivy konání výrobce při stanovení předpisu svíček, které vůbec nemusejí ladit se zájmem "vzorného" uživatele
Re: svíčky
A ještě k tomuto:
V době výhradního používání bezolovnatého benzínu je životnost zapalovacích svíček dána především stavem jejich elektrod. A stav elektrod zase závisí na konstrukci motoru, zapalovací soustavy, typu a provedení (včetně tepelné hodnoty) použitých svíček, mechanické kondici motoru a způsobu jeho používání. Doufám, že uznáš alespoň to, že každý z nás máme jiný jízdní styl a tím pádem jinak "používáme motor". S přihlédnutím k řečenému je jakýkoli předepsaný maximální interval výměny svíček iluzorní hodnotou. Na to, abys zjistil, zda +- odpovídá, bys musel především pravidelně kontrolovat na nastavovat správný odtrh... Atd. atd.jarson1 píše:Ok,dovolil som si metaforu, pravdaze ide o predpisany maximalny vymenny interval - myslel som, ze bez problemov kazdy pochopi.
Re: svíčky
Neviem o com sa tu natahujete... Aj u Hondy plati presne to co napisal jarson1jarson1 píše:Neviem, mozno ine automobilky.... ale co sa mna tyka tak u toyot na 100% platilo ( a potvrdene skusenostami), ze pouzitie inych nez predpisanych sviecok neprinieslo (okrem prievanu v penazenke a dalsej skusenosti potvrdzujucej vyssie napisane) nic pozitivne.
Teda ak u mna vyrobca pise , ze mam pouzit Denso xx xx xx alebo NGK xxxxx , tak pouzijem tieto a hotovo. Pri vymennom intervale 90tis.km (60ti.mil ) nemam co spekulovat.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: svíčky
Ale neplatí! Do honďáckých motorů se dají dát mnohem lepší svíčky, což při jízdě pozná i úplný laik.jerome píše:...Aj u Hondy plati presne to co napisal jarson1
Re: svíčky
Já osobně - co mám zkušenost s Civicem, tak tam O.K. byly NGK a Denso a naopak K.O. byly BOSCH-ky.
A to i tehdy že tam jsem měl "obyčejné" svíce ZFR5F-11 a KJ16CR-L11. S těmi "boškami" jsem to koupil a zanedlouho šly ven
V Accordu byly taky nějaké NGK ale tam jsem dal Denso Iridium IK-20 A v motce mám "iridia" taky.
A to i tehdy že tam jsem měl "obyčejné" svíce ZFR5F-11 a KJ16CR-L11. S těmi "boškami" jsem to koupil a zanedlouho šly ven
V Accordu byly taky nějaké NGK ale tam jsem dal Denso Iridium IK-20 A v motce mám "iridia" taky.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: svíčky
Jedine co motor zobere su tie iridiove jak pise Pitris cenovo su vsak trochu inde jak predpisane a tie su pre nenarocneho uzivatela uplne v pohode a bezproblemovo fungujuceNávštěvník píše:Ale neplatí! Do honďáckých motorů se dají dát mnohem lepší svíčky, což při jízdě pozná i úplný laik.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: svíčky
Představ si, že i nenáročný uživatel může mít potřebu ušetřit na spotřebě 10 litrů na nádrž, aby dojel tam i zpět bez nutnosti tankovat (za draho, v cizině, svého času). Nebo že se svíčkami prostě už nikdy nechce zabývat (dotyčný má onu Hondu 13 let, najeto cca 250 tis. km, a je spokojen, že jeho požadavek došel svého naplnění). A to nemluvím o požadavcích na dlouhodobou výdrž v otáčkách mezi maximem výkonu a omezovačem. Ano, tohle všechno jsem dokázal zařídit výběrem svíček odpovídajících požadavkům uživatele, nikoli předpisu výrobce. A co vy, kolik druhů svíček a v jakých honďáckých (nejen) motorech jste prakticky vyzkoušeli? Nebo snad měníte stále dokola to, co předepsal výrobce?jerome píše:...predpisane a tie su pre nenarocneho uzivatela uplne v pohode a bezproblemovo fungujuce
Re: svíčky
Teď jsem dával do Civicu VIII 1,8 benzín Brisk Iridium. Poloviční cena oproti Denso a NGK. Brisky šlapou skvěle.
Re: svíčky
Však také nejsou iridiové!Res píše:...Brisk Iridium. Poloviční cena oproti Denso a NGK.
Bohužel ne tak skvěle, jako Denso Iridium, a už vůbec ne zdaleka tak dlouho, jako NGK.Res píše:...Brisky šlapou skvěle.
Re: svíčky
Asi jako s olejem. Raději vyměním dřív levnější, než tam nechat dlouho drahýNávštěvník píše:Však také nejsou iridiové!Res píše:...Brisk Iridium. Poloviční cena oproti Denso a NGK.
Samozřejmě,že ne je to slitina dlažebních kostek a hnědého uhlí.Bohužel ne tak skvěle, jako Denso Iridium, a už vůbec ne zdaleka tak dlouho, jako NGK.Res píše:...Brisky šlapou skvěle.
Re: svíčky
Tak to jsi v případě svíček na velkém omylu: fyziku neokecáš a z ho.na (iridiové legury) bič (středovou elektrodu o průměru 0,4 mm vyrobenou tažením) neupleteš.