PAO, estery, nanodrive...
Moderátor: Colommbo
Re: PAO, estery, nanodrive...
Ako som už písal ,bral som olej Millers do Scanie , keď som tam viezol pre nich nejaké zariadenie . Už mali v ponuke MO EE 5W40 A3 B4 , ktorý používam, ale bol dosť drahý ,tak som ho v Anglicku nebral.Ale bavili sme sa o ňom , práve kvôli esterom. 5W40 bola iba C3 , kôli nevyvaženosti vzniku zvýšeného kyslého prostredia v závislosti pridaním esterov ,ale podarilo sa im to eliminovať a v ponuke majú 5 W 40 A3 B3 ,A3 B4 s esterom ,tak mi bolo povedané aby som sa toho nebál .
Re: PAO, estery, nanodrive...
Pokud má olej TBN 10 (a víc), tak zvládne dobře i krátké jizdy (samozřejmě za předpokladu nepřejízdění). A ester u něj já beru jako plus, ne minus (ani / i při těch krátkych jizdách).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
Ok, takže esterový olej s TBN 10 což je např Millers EE Performance 10w40, ale i ravenol popř YACCO mohu uplně v pohodě použít i když auto většinu času stojí a jezdí nárazově krátké trasy a je to pro motor lepší (to zmíněné plus) než běžný olej 10w40 (shell, valvoline atd.)?
Toyota Avensis 1,8 vvti 95 kw 2008 - Shell Helix Ultra 5w30
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Toyota Avensis 2,0 D4D 81 kw 2002 - Valvoline Max Life 10w40
Mazda B2500 2,5 TD 80 kw 2004 - Eni I-Sint 10W-40
Re: PAO, estery, nanodrive...
Pokial auto viac stoji tak 10w40 uplne postaci. Tieto 10w40-tky maju TBN 10ToyTom píše:Ok, takže esterový olej s TBN 10 což je např Millers EE Performance 10w40, ale i ravenol popř YACCO mohu uplně v pohodě použít i když auto většinu času stojí a jezdí nárazově krátké trasy a je to pro motor lepší (to zmíněné plus) než běžný olej 10w40 (shell, valvoline atd.)?
https://yacco.com/upload/media/default/ ... 00d242.pdf
https://www.ravenol.de/de/produkt/motor ... sae-10w-40
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Ravenol VMP 5W30
Re: PAO, estery, nanodrive...
Když nebude moc mrazivých startů, dá se v pohodě 10w40. A měnit po roce, i když najedeš třeba jen 5 tkm. Jinak velmi dobré v této SAE jsou třeba Ravenol TSI, Eni-i-sint, Repsol Multivalvulas, Yacco VX 500 nebo Valvoline SynPower / MaxLife. A nebo pak syntetický esterový Millers EE Performace s nanosložkou, ovšem ten je cenově vysoko.
Ale on by to zvládnul i o dva Palacký na 5-ti litrech levnější Mogul GX-FE nebo Extreme.
PS: Ravenol TSI by měl obsahovat část PAO, Eni-i-sint esterovou složku i PIO, a Millers EE zase nanosložku. A PAO, (tri)estery a nano obsahuje Millers CFS, ale to je racing olej.
Ale on by to zvládnul i o dva Palacký na 5-ti litrech levnější Mogul GX-FE nebo Extreme.
PS: Ravenol TSI by měl obsahovat část PAO, Eni-i-sint esterovou složku i PIO, a Millers EE zase nanosložku. A PAO, (tri)estery a nano obsahuje Millers CFS, ale to je racing olej.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
vyhoda a zaroven nevyhoda esteru je polarnost, cize naboj. to ho pritahuje na kov.
no zaroven je to problem, pretoze sa o volny povrch kovu bije s aditivami ktore su tiez polarne.
napr zddp,, (ester). aj preto "an" ziskava na popularite.
esterov je vela typov, neda sa povedat ako rychlo olej bude reagovat s vodou.
no zaroven je to problem, pretoze sa o volny povrch kovu bije s aditivami ktore su tiez polarne.
napr zddp,, (ester). aj preto "an" ziskava na popularite.
esterov je vela typov, neda sa povedat ako rychlo olej bude reagovat s vodou.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: PAO, estery, nanodrive...
vst som kupil vtedy na blind, a dobra skusenost ma doviedla aby som si dostudoval cosi o wolframe.
potom som vzal https://www.e-oleje.sk/eurol-engine-oil-treat-250-ml-2/
vst obehuje uz pol roku, a tak som skusil odhadom za panaka dat.
trvalo par dni kym sa to homogenne premiesa, a musim uznat ze je ako nova napln vst...
ticho, chod,spravanie... prevody su dlhe, podtoceniu na okamih sa neda vyhnut. a to je prave ten moment kedy je citit rozdiel. (je to neuveritelne, olej tycinke je stale bledy. total 0w30 bol tmavy uz v 1/2 casu. zvuky nebudem komentovat. )
zeby ravenol bol osizeny? to asi ne. wolfram vie fungovat aj v malych mnozstvach, myslim ze ho dali minimum, a stihol sa spotrebovat.. kedze nemam rolny, asi vacky + zdvihatka ho skonzumovali.
potom som vzal https://www.e-oleje.sk/eurol-engine-oil-treat-250-ml-2/
vst obehuje uz pol roku, a tak som skusil odhadom za panaka dat.
trvalo par dni kym sa to homogenne premiesa, a musim uznat ze je ako nova napln vst...
ticho, chod,spravanie... prevody su dlhe, podtoceniu na okamih sa neda vyhnut. a to je prave ten moment kedy je citit rozdiel. (je to neuveritelne, olej tycinke je stale bledy. total 0w30 bol tmavy uz v 1/2 casu. zvuky nebudem komentovat. )
zeby ravenol bol osizeny? to asi ne. wolfram vie fungovat aj v malych mnozstvach, myslim ze ho dali minimum, a stihol sa spotrebovat.. kedze nemam rolny, asi vacky + zdvihatka ho skonzumovali.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: PAO, estery, nanodrive...
Ačkoliv nadšení z VST nesdílím (jakože u sotva zajetého 0,9 TCe nepozoruju žádný rozdíl proti obyčejnému ELFu), tvoje zkušenost s EUROL aditivem mě zaujala.
Po poslední jízdě jsem tedy zkusil crbnout odhadem čtvrtinu lahvičky Eurol EOT do Mégana 1,5 dCi s 220 000 na krku a RN0720 C4 olejem o nájezdu 3000 km.
Dal bych tam celé balení ale fakt se mi nechtělo odsávat olej.
Ten motor chodí hezky, akorát první okamžiky po startu v nynějších minusových teplotách připomínají taková ta videa "nastartovali jsme starou dodávku po 20 letech stání.
Tak jsem zvědav, jestli se třeba začne probouzet kultivovaněji
Po poslední jízdě jsem tedy zkusil crbnout odhadem čtvrtinu lahvičky Eurol EOT do Mégana 1,5 dCi s 220 000 na krku a RN0720 C4 olejem o nájezdu 3000 km.
Dal bych tam celé balení ale fakt se mi nechtělo odsávat olej.
Ten motor chodí hezky, akorát první okamžiky po startu v nynějších minusových teplotách připomínají taková ta videa "nastartovali jsme starou dodávku po 20 letech stání.
Tak jsem zvědav, jestli se třeba začne probouzet kultivovaněji
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Re: PAO, estery, nanodrive...
u mna lahkobeznost po zabehu nastala po 25t.
v decembri trochu za panaka som dal zas, asi je rozumne davat postupne, lebo sa aditiva spotrebuju. nejebnut to vsecko naraz.
na jar skusim molygen, do total 0w30(autorizak) mal som minuly rok prisernu skusenost a rychlo cernal.
teoreticky by ho mal znacne vylepsit.
v decembri trochu za panaka som dal zas, asi je rozumne davat postupne, lebo sa aditiva spotrebuju. nejebnut to vsecko naraz.
na jar skusim molygen, do total 0w30(autorizak) mal som minuly rok prisernu skusenost a rychlo cernal.
teoreticky by ho mal znacne vylepsit.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: PAO, estery, nanodrive...
No, o Vánocích jsem do 1,5 dCi s RN0720 C4 Elfem zkusil dát asi 50 ml Eurol aditiva, nechtělo se mi odčerpávat olej abych nalil celou lahvičku. Po pár jízdách se minimálně placebo efekt hladšího chodu dostavil. Předtím zejména nad 3000 RPM motor zněl fakt utrápeně a hlasitě, snad i zimní starty jsou kulturnější.
Další pozorování bylo bohužel přerušeno drobnou nehodou, takže šel Renault na opravu do Renaultu a já vyfasoval Sandero 1.0 SCe které si naprosto užívám Bude se těžko vracet.
Další pozorování bylo bohužel přerušeno drobnou nehodou, takže šel Renault na opravu do Renaultu a já vyfasoval Sandero 1.0 SCe které si naprosto užívám Bude se těžko vracet.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Re: PAO, estery, nanodrive...
tycinka je u mna sikmo, zle sa odcitava.
tak som pre istotu (nemusel som) nalial stary zbytok xcess par deci do motora.
mam dojem ze to neblaho zaposobilo na wolfram/cela vst napln+eurol/. spotreba mierne vyssia.
potom som si spomenul na podobne aditivum lqm, kde doporucuju davat do lowsaps.. takze zddp nebude kamarat s wolframom.
tak som pre istotu (nemusel som) nalial stary zbytok xcess par deci do motora.
mam dojem ze to neblaho zaposobilo na wolfram/cela vst napln+eurol/. spotreba mierne vyssia.
potom som si spomenul na podobne aditivum lqm, kde doporucuju davat do lowsaps.. takze zddp nebude kamarat s wolframom.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: PAO, estery, nanodrive...
...zddp bude kamarat s wolframom, to by pak nefungoval SSL, SSO, VST ani "eRková" řada. Ale musí to být namícháno přimo výrobcem a ne do oleje dolít, co mě zrovna napadne
Nic navíc do něj totiž NEPATŘÍ....
Nic navíc do něj totiž NEPATŘÍ....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PAO, estery, nanodrive...
Celé zlepepoh píše:tycinka je u mna sikmo, zle sa odcitava.
tak som pre istotu (nemusel som) nalial stary zbytok xcess par deci do motora.
mam dojem ze to neblaho zaposobilo na wolfram/cela vst napln+eurol/. spotreba mierne vyssia.
potom som si spomenul na podobne aditivum lqm, kde doporucuju davat do lowsaps.. takze zddp nebude kamarat s wolframom.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: PAO, estery, nanodrive...
organicky wolfram práve veľmi dobre a naviac synergicky spolupracuje s MO aj ZDDP a zároveň ma výrazne nižší príspevok k tvorbe kontaminantov.. + ďalšie pozitíva.
Osobne by som pridaním napr. Molygen-u od LM (napr. v 1/4-tinovej dávke 125ml čo by v 5litroch oleja malo vytvoriť koncentráciu "W" ca 300-350ppm) do oleja s obsahom Mo aspoň tých 100ppm, nevidel teoreticky ani prakticky žiaden problém
Jednak Liqui Moly je seriózna spoločnosť, ktorá tento organo wolfram používa aj priamo vo svojej rade olejov a jednak aj vzhľadom na samotné zloženie Molygenu (Mo-4, Fosfor-158, Zinok-0, Barium-0, Bor-68, Horcik-0, Vapnik-3, Wolfram-12840; základ: HC+AN; viskozita odpovedajúca triede - 0/5w-30: cSt 40°C - 57,9 .. 100°C - 10,2... TBN-8,3 ; koncentrácia síry - 0,09 čo je veľmi málo ) čiže nevidím nejaký potenciál rozhodiť koncentrácie ostatných prvkov resp. schopnosť nejako negatívne pozmeniť vlastnosti oleja do ktorého by to občan aplikoval... a zvlášť v 1/3-tinovej či 1/4-tinovej koncentrácii oproti plnej dávke.
...z mojej strany taká úvaha do možnej diskusie
Osobne by som pridaním napr. Molygen-u od LM (napr. v 1/4-tinovej dávke 125ml čo by v 5litroch oleja malo vytvoriť koncentráciu "W" ca 300-350ppm) do oleja s obsahom Mo aspoň tých 100ppm, nevidel teoreticky ani prakticky žiaden problém
Jednak Liqui Moly je seriózna spoločnosť, ktorá tento organo wolfram používa aj priamo vo svojej rade olejov a jednak aj vzhľadom na samotné zloženie Molygenu (Mo-4, Fosfor-158, Zinok-0, Barium-0, Bor-68, Horcik-0, Vapnik-3, Wolfram-12840; základ: HC+AN; viskozita odpovedajúca triede - 0/5w-30: cSt 40°C - 57,9 .. 100°C - 10,2... TBN-8,3 ; koncentrácia síry - 0,09 čo je veľmi málo ) čiže nevidím nejaký potenciál rozhodiť koncentrácie ostatných prvkov resp. schopnosť nejako negatívne pozmeniť vlastnosti oleja do ktorého by to občan aplikoval... a zvlášť v 1/3-tinovej či 1/4-tinovej koncentrácii oproti plnej dávke.
...z mojej strany taká úvaha do možnej diskusie