Olej do 1.2 TSI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Pedro »

OK.
Když tomu budeš,občas,dávat za uši,dej ..w-40,50.
Foukni 5w-50 a máš vystaráno na ježdění v zimě-v létě a vydrží to i ty okruhové výlety.
Návštěvník

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Návštěvník »

Tohle je ovšem jiná! :wink:
e1H píše:...vzadu mám tiež kotúče a vpredu sú tiež tie isté 288x25mm ktoré má Fabia RS
Jestli tam máš zátěžový regulátor pro brzdy na zadní nápravě, seřiď si ho tak, abys těch kotoučů vzadu využil. Docílíš tím mj. toho, že ABS nebude při každé nesmyslné příležitosti otravovat.
e1H píše: Myslím si že rýchla jazda v lete z Brna do Prahy po D1 dá tomu autu podobne zabrať.
To tedy rozhodně ne: se zatížením na okruhu není srovnatelné vůbec nic!
e1H píše:Návštevník: zabúdaš na to že to je motor s objemom 1,2 litra a nie 6-8-12 valec. Okruhové autá WTCC majú spotrebu okolo 30-33 litrov na 100 km (konkrétny údaj pre BMW na tom istom okruhu), oproti tomu je mojich cca. 20 litrov z menšieho objemu motora, bez závodných nastavení motora, bez závodného podvozku a bez závodných skúseností, ešte stále sakramentsky vysoká hodnota.
Ne, na to nezapomínám. Kromě toho, čistokrevné závoďáky mají řadu technických omezení dle předpisů pro tu kterou kategorii, proto je zcela běžné, že spotřeby amatérů s jejich často sériovými vozy lezou přes uvedený údaj, mj. z důvodu nevhodného zpřevodování.
e1H píše:ako tie brzdy a tiež aj pneu nakoniec dopadli. Takže pre tvoje hodnotenie na diaľku: po tom čo som si pneu včera poriadne pozrel, tak zo 6,5mm dezénu vzadu, 6mm vpredu som na predných zrušil cca. 3-4mm v strede behúňa, okraje sú na tom ešte horšie, a na jar môžem kúpiť novú sadu a tieto môžem akurát doraziť na okruhu.
OK, beru zpět svá předchozí vyjádření, ale měl jsi to uvést hned!
e1H píše:Brzdové doštičky som ešte nevidel, ale brzdový pedál mi od nedele zaberá výrazne nižšie
To je rozhodně chyba a nespočívá v opotřebení desek. K poklesu záběru pedálu nesmí dojít, ani kdybys je měl sjeté na plech! Bacha na nehodu!
e1H píše:Už ma napadlo aj to že, si kúpim na okruhové bláznenie nejakú kvalitnú 5W-50-ku. Pred jazdou na okruhu ju nalejem do motora, a po jazde ju vypustím a odložím na budúcu jeseň keď pôjdem znovu na okruh, a medzitým by som mal v motore 0W-30. Len neviem či je dobrý nápad takto meniť rôzne viskozity olejov v motore a neuškodím tým viac, než ako získam.
Tohle není dobrý nápad, nikoli kvůli střídání viskozit, ale proto, že ten olej 5W-50 v mezidobí zdegraduje.
e1H píše:Podobná vec ma napadla aj ohľadom brzdových doštičiek.
Ani toto bych určitě nedělal! A když už, tak vždy měnit komplet kotouče/desky (řádně si označit, kam co patří!) - hovořím z vlastní zkušenosti.
e1H

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:25, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Návštěvník »

e1H píše:Brzdy brzdia aj hore, len slabšie ako pred tým, tj. cítiť že som minul časť doštičiek.
Pokud brzdy začínají brzdit ve stejné poloze pedálu, jako dřív, jenom v daném místě nemají tak intenzivní náběh účinku, jedná se projev změny v povrchové vrstvě desek vlivem tepla, nejspíše "zesklovatění", tj. spečení pojiva. Až se ta sklovitá vrstva setře, bude to zase OK. Otázkou je, jak moc se to pojivo natáhlo na kotouče...
e1H píše:Všeobecne, nové Fabie a hlavne táto TSI má dosť silné brzdy. Každý kto v mojom aute sedel si po prvom brzdení "vychutnal" ako držia napnuté bezpečnostné pásy.
Tohle ovšem nemusí být "silnými brzdami", ale zcela nevhodným (z hlediska dávkovatelnosti) nastavením od výrobce, který se snaží vyvolat právě ten dojem, o kterém píšeš. Prostě je to efektní, ale o hubu, jelikož (skoro) každý má pocit, jak skvěle to brzdí, ale když už někdy potřebuje brzdit fakt na krev, s hrůzou zjistí, že se neděje nic víc, než co se dělo při vyloženém lechtání pedálu. :evil:
e1H píše:Tie brzdy sú takéto sériovo, neviem či je tam nejaký regulátor. Predpokladám že vrámci simply clever môžem byť rád, že vôbec mám vzadu brzdy. :D
Verze kombi Fabie I ho měly, jukni na to.
Jiný návštěvník

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Jiný návštěvník »

Nechci vám do toho kecat, ale nešlo původně o teplotu oleje a zatížení motoru? Co s tím má společné opotřebení brzd a pneumatik?

Když pojedu po dálnici na plno kopec nekopec, tak pneu ani brzdy nezatížím, ale motor bude zatížený na maximum. :roll:
Stejný návštěvník

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Stejný návštěvník »

Jiný návštěvník píše:... ale nešlo původně o teplotu oleje a zatížení motoru? Co s tím má společné opotřebení brzd a pneumatik?
Šlo právě o to! A cestou ke zjištění, jak moc tazatel zatěžoval motor při jízdě na okruhu, byly ony otázky směřující ke gumám a následně i k brzdám. Zde totiž platí, že stav gum a brzd po jízdě nejlépe charakterizuje to, zda řidič skutečně tlačil na pilu. :idea: :lol:
Jiný návštěvník píše:Když pojedu po dálnici na plno kopec nekopec, tak pneu ani brzdy nezatížím, ale motor bude zatížený na maximum. :roll:
Když pojedeš dostatečně rychle, dokážeš pneu pořádně ohřát, z hlediska míry opotřebení jejich běhounu však nikoli na takovou úroveň, jako na okruhu. A pro motor to platí dvojnásob, neboť při jízdě vysokou rychlostí se celý agregát chladí podstatně lépe, než při relativně nízkých rychlostech na okruhu. Nemluvě o tom, že v dané situaci slouží převodovka jako chladič (přestupem tepla) pro motor, zatímco na okruhu dostává maximální teplotní záhul i ona?

Panebože, je opravdu nutné ptát se na každou kravinu technické povahy, která musí být jasná každému, kdo si to někdy zkusil? :evil:
bjukemen
Příspěvky: 4903
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od bjukemen »

..podaktory navstevnik mi je tu bohovsky povedomy..


..ano platnicky zapieklo a vytvorila sa na nich sklovita vrstva bezna vec na seriovkach..obderie sa to az samozrejme nedoslo k nanosu materialu platniciek aj na kotuc samotny pri vysokej teplote, obcas sa to stava a potom brzdy kopu rachocu..

..ani za mna nedavat tam 5w-50 na okruh, potom vypustit atd. za ten dlhy cas olej bude degradovat, vyhodene peniaze..

..brzdy konecrnu su zname tym ze su nastavene tak ako pise ...... aby bol efekt brzdenia vynikajuci v meste je clovek tvarou na skle ,v zime mizerne davkovanie da sa na tom lahko vyvratit..mali sme to tak na golfe 4 ale ked bolo teba brzdit z 200ky nic sa nedialo...inak mas stastie ze ti dali tie 288ky su to relativne spolahlive brzdy..s tym ze ked zderies platnicky ziadal by som servis aby tam zakvacil nieco kvalitnejsie, s tym ze auto obcas vyuzijes na okruhu..aj ked asi to nebude mozne..

..som zvedavy co sa bude diat s tou xy-30 ked to tam das, ako bude stupat teplota
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jiný návštěvník

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Jiný návštěvník »

Stejný návštěvník píše:
Jiný návštěvník píše:... ale nešlo původně o teplotu oleje a zatížení motoru? Co s tím má společné opotřebení brzd a pneumatik?
Šlo právě o to! A cestou ke zjištění, jak moc tazatel zatěžoval motor při jízdě na okruhu, byly ony otázky směřující ke gumám a následně i k brzdám. Zde totiž platí, že stav gum a brzd po jízdě nejlépe charakterizuje to, zda řidič skutečně tlačil na pilu. :idea: :lol:
Jiný návštěvník píše:Když pojedu po dálnici na plno kopec nekopec, tak pneu ani brzdy nezatížím, ale motor bude zatížený na maximum. :roll:
Když pojedeš dostatečně rychle, dokážeš pneu pořádně ohřát, z hlediska míry opotřebení jejich běhounu však nikoli na takovou úroveň, jako na okruhu. A pro motor to platí dvojnásob, neboť při jízdě vysokou rychlostí se celý agregát chladí podstatně lépe, než při relativně nízkých rychlostech na okruhu. Nemluvě o tom, že v dané situaci slouží převodovka jako chladič (přestupem tepla) pro motor, zatímco na okruhu dostává maximální teplotní záhul i ona?

Panebože, je opravdu nutné ptát se na každou kravinu technické povahy, která musí být jasná každému, kdo si to někdy zkusil? :evil:


To jsem chtěl slyšet. Teplota oleje byla v obou případech přijatelná. Takže použití oleje 5W-30 je pro normální ježdění plně dostačující. Děkuji.
Itall

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Itall »

K těm gumám - jezdím svižně, ale na spotřebu - a opotřebení (zjm. předních) gum mám značné. Myslím tím nikoliv extrémní dřením na okruhu, ale sada při střídání na obou nápravách nevydrží 40000 km a na předku gumy nevydrží 20000 km (také jen 11000 km). Doposud jsem jezdil letní gumy v létě a zimní v zimě. Přitom prakticky nebrzdím, akcelerace žádná velká (motor 1,0), kromě předjíždění, takže to musí být pouze razantnější jízdou v zatáčkách. Skoro se mi nechce dávat na předek nové gumy, páč je mi to líto, jedině že bych změnil styl jízdy, což se mi zas nechce :cry: .
bjukemen
Příspěvky: 4903
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od bjukemen »

..pežoty to robia z dovodu nie rozumneho navrhu prednej napravy resp geometria je na nic, ale da sa to uprvait
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od Itall »

Za prvé - nevím, kde má původ přední náprava P107. Také jsem četl, že je to podvozek z Fordu Ka. Zkrátka nevím.
Za druhé - odrané gumy kvůli špatné geometrii jsme doma měli na Fábii, tam je to dost problém. Ty jsou ale sjeté hlavně z jedné strany. Podle toho, jestli sbíhavost nebo rozbíhavost. Na P107 jsou také sjeté více po okrajích, ale po obou. Dalo by se říci, že stejnoměrně, ale na okrajích více.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od skodovkar »

Itall píše: Skoro se mi nechce dávat na předek nové gumy, páč je mi to líto, jedině že bych změnil styl jízdy, což se mi zas nechce :cry: .
Nevím jestli je to normální, budeme na tom asi stejně. Každopádně můžeš zajít na geometrii.
e1H

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od e1H »

Příspěvek byl smazán.
Naposledy upravil(a) e1H dne ned bře 26, 2017 18:25, celkem upraveno 1 x.
bjukemen
Příspěvky: 4903
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od bjukemen »

..zajdi na geo, ja tam chodim tak ci tak kazdy rok a vzdy sa to poda staci lapit jednu dieru, mozno budes mat na nic odklon kolies
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4903
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Olej do 1.2 TSI

Příspěvek od bjukemen »

e1H píše:Konečne som mal možnosť po víkende pozrieť olej pri studenom motore. V nedeľu ráno som mal hladinu na maxime, teraz je v polovici mierky. Cez víkend to bolo cca. 160 ostrých km na okruhu a predvčerom asi 60 km na diaľnici na plný plyn. Olej konečne smrdí ako má, necítiť v ňom benzín. :-)

..a kolko mas na nom najazdenych.?..

..a teraz si zober kolko zhltlo tohoto oleja, ked tam das tu 30 ku a pojdes na okruh a dialnica skape este skorej, o to tu cele islo chceme ti iba dobre pre motor preto sme odporucali kompromis vo volbe 0w-40 aj nadalej
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět