Návštěvník píše:... Za éry přeplňování se poslední zveřejněné výkony pohybovaly přes 800 HP z oné patnáctistovky a ti, kdož měli ještě o dost víc, to raději tajili.
Doplněk:
1. Za éry přeplňování se poslední v té době zveřejněné výkony pohybovaly přes 800 HP...
2. Přeplňované motory ve F1 měly podstatně větší spotřebu, než nepřeplňované o limitním objemu 3500 ccm. Stejný obrázek dnes platí v případě srovnání civilního turba se závodní atmosférou na silničním závodním okruhu.
Škodovka má zase něco zajímavého Benzinové motory EA211 jsou – stejně jako inovované naftové motory (EA288) - vybaveny dvouokruhovým chladicím systémem. Během zahřívání motoru jsou blok motoru a hlava motoru chlazeny různými chladícími okruhy. Díky tomu motor rychleji topí.
Ano motory konstrukční řady EA211 vypadají schopně. U těchto TSI by měla být spotřeba už opravdu nízká a využít, tak výhodu nízkého objemu. Tento dvojitý okruh chlazení je hlavně z důvodu rychlého ohřátí motoru a tím snížení spotřeby při kratších jízdách. Zároveň jsou výfukové svody umístěné v hlavě válců chlazeny chladící kapalinou. Má to dvě výhody pro nižší spotřebu. Výfukové svody pomáhají zahřát motor a naopak při většim zatížení je chladí chladící kapalina tím se snižuje teplota výfukových plynů a nemusí se katalyzátor dochlazovat zvýšenou dodávkou paliva. Proto motor má nižší spotřebu jak při kratších jízdách, tak při plném zatížení oproti starší konstrukci. Starší TSI pod plným plynem palivo přímo hltaly. Opakuji, že Škoda Rapid zůstává stále u staré konstrukce proto kupovat Golf VII nebo novou Octavii. Nevim jak to mají u Seatu.
Z rychle ohřátého motoru má samozřejmě radost i posádka na palubě. Zatopí si opravdu rychleji. Ale to je jen vedlejší vítáný efekt.
A funguje to v i v praxi. Golf VII měl v testech opravdu nižší spotřebu a oproti starší konstrukci výrazně lepší.
Jak to tak bývá u koncernových motorů, tak nové kostrukce přináší naprosto nové možnosti mnoho věcí zkonit novým a originálním způsobem. Proto tady čuju zakopanou sábaku
Řemen bude v pohodě. Řemeny lépe snášejí namáhání těchto malých přeplňovaných motorů. Dnešní motory jsou mnohem víc odlehčené než starší motory a změny otáček v nich probíhají mnohem rychleji. Řetězy to špatně snáší. Nízká setrvačnost. Řemen je pružnější než řetěz. Nedělá mu problém snášet nárazové změny otáček.
Přelňovaná 1.4TSI má taky problém s řetězem. Ale 1.4 TSI co používá turbo i kompresor nemá tak častý jako ta co má jenom turbo, protože kompresor je napojený přímo na motor, tak pomáhá mírnit rychlé změny otáček. Největší problémy s řetězy mají malé přeplňované motory do objemu 1.6l.
Je tam už asi čtvrtá verze napínáku. Já myslim, že se to lehce vytahá a pak ten napínák neni schopnej to kvalitně dopnout, protože je slabý. Větší motory takový problém nemají, protože mají větší setrvačnost. A řetěz, tak nelikvidují.
e1H píše:... Podľa toho je samozrejme aj sťažností viac a viac sa vie aj o problémoch, čo je podľa mňa výhoda. Ak by podobný problém malo Mitsubishi, nikto by to neriešil a tých pár majiteľov by to riešilo individuálne.
U VAG sa ale tento problém týka všetkých značiek, lebo 1.2 TSI sa montuje okrem Škodovky aj do VW, Seat aj Audi a okrem Audi sa u každej značky montuje tento motor do viacerých modelov. Tu sa to ututlať nedalo, museli to nejak riešiť. Ak by som mal mať takýto problém s motorom v mojom aute, bol by som radšej ak by som mal auto od VAG ako napr. od nejakej menšej značky ako ktorej by to nejak prešlo a ja ako zákazník a majiteľ auta by som jednoducho mal smolu. ...
Mohu Tě ujistit, že ve skutečnosti to funguje přesně naopak! Tvůj předpoklad totiž vychází z hesla: "Zbožné přání otcem myšlenky." Až jednou budeš vystaven objektivní potřebě něco takového řešit, rychle pochopíš, jak moc byla Tebou zde prezentovaná úvaha mimo realitu.
e1H píše: Tu sa to ututlať nedalo, museli to nejak riešiť. Ak by som mal mať takýto problém s motorom v mojom aute, bol by som radšej ak by som mal auto od VAG ako napr. od nejakej menšej značky ako ktorej by to nejak prešlo a ja ako zákazník a majiteľ auta by som jednoducho mal smolu.
A proto jsi napsala toto:
e1H píše:
Aj 1.2 HTP malo zo začiatku detské choroby a dnes je to asi jeden z najlepších motorov (teraz neriešme výkon a zvukový prejav troch valcov), lebo všetky problémy sa už vychytali, spravili sa potrebné konštrukčné zmeny.
Ano asi po 8-9letech produkce a do té doby měli jejich zákazníci tebou výše popisovanou smůlu.
Ono je tam toho mnohem více, co se těm "velkým" podařilo úspěšně ututlat, a to právě "díky" síle jejich vlivu... A to, co projde "velkému", by "malého" už dávno položilo (tohle bohužel platí zcela obecně).