Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2277
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Jaké auto?

Příspěvek od tonny »

Mají 1,6 a 1,8 16V. Tady dokonce píše, že se vyráběli i s turbem http://moje.auto.cz/PainSnip3R/mrkacka.html .
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Tak že by VW jednou mohl i za dobrou věc...? https://www.novinky.cz/ekonomika/464614 ... stech.html Byť to předtím pěkně po*ral....:x
Teď půjde ještě o to, aby se rozhoupali i další země včetně té okolo Řípu co kdysi mlékem a strdím oplývala. Ovšem velké iluze si nedělám.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5796
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Povolenie by mali mat diesle s EURO VI a hore a Benziny EURO III a hore. Čo to znamená :?: Nemci sa budú zbavovať starších áut,tie sa budú vláčiť na východný trh a zase sa niekto na tom celom poriadne nabalí 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Jaké auto?

Příspěvek od NOVON »

Colommbo píše:Mrkačky byly poslední hezký eFka, mívaly, tuším, nějakou benzínovou 1.9 a jezdilo to slušně... :)
Jj,ve dvou vykonových verzích.Označovali ty motory už jako 1.9 (1840 ccm).
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5796
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Ale riť Palovú 1.9 ale 1.8-ky to boli v 78 resp. 94 kw :wink:
1.9 je TDi :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Mrkačky byly poslední hezký eFka, mívaly, tuším, nějakou benzínovou 1.9 a jezdilo to slušně... :)
NOVON píše:Jj,ve dvou vykonových verzích.Označovali ty motory už jako 1.9 (1840 ccm).
Takže vlastně jedna osm :P Ale z hlediska obsah motoru / sazba povinného ručení na tom byl ještě lépe "šestkový" Accord. Byl psaný jako 1.8 a měl obsah 1850 ccm :wink: Super kára, ale už v propadlišti dějin :|
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Ale riť Palovú 1.9 ale 1.8-ky to boli v 78 resp. 94 kw :wink:
1.9 je TDi :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink:
Taky bych řekl že hej.... https://cs.wikipedia.org/wiki/Mazda_323F#%C5%98ada_BG
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5796
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Mal som tu 94kw verziu oznacenie aj GT isla pekne ;)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5796
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké auto?

Příspěvek od jerome »

Pitris píše:...ještě lépe "šestkový" Accord. Byl psaný jako 1.8 a měl obsah 1850 ccm :wink: Super kára, ale už v propadlišti dějin :|
Je ich este stale dost. Samozrejme s charakteristickym VTEC zvukom od 4.000ot./min. ;)
https://m.youtube.com/watch?v=BbDwAAY9rg4
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jezevcik »

Už nějakou dobu jezdím mimo Prahu služebním autem, kterým je Octavia III, 1,6 TDI, r. v. 2016, s najetými 43.000 km a tak se nyní pokusím napsat pár postřehů.
Nejdříve k motoru:
Jedná se o verzi 66 kW. Agregát je přijatelně tichý, oproti PD je to výrazný rozdíl. Jízda s tímto motorem by nebyla špatná, kdyby ve škodovce nešetřili a standardně přidali šestý kvalt. Už jen to, že tyto nové diesely přišly ve srovnání s předchůdci o tři deci objemu, jim ubralo na pružnosti a dílo zkázy dorazilo velmi dlouhých pět stupňů. Když jsem kdysi párkrát jel s jedničkovou oktávkou, s klasikou 1,9 TDI se shodnými 66 kW, tak si vzpomínám, že i na nejvyšší převodový stupeň stačilo rychlost korigovat plynem. V této verzi se motor musí točit a zacházet s ním skoro jako s benzínem. Zde se opět potvrzuje předmět nedávného sporu, že nejsou kilowatty jako kilowatty. I při shodném výkonu hraje významnou roli objem a pochopitelně i zpřevodování. Zde nemohu posoudit, jak je na tom se zpřevodováním jedničková oktávka, ale nový model je potřeba skutečně točit. Ve městě se hodně často ke slovu dostává i dvojka v situacích, kdy se svým benzínem jedu na trojku. Utrpením je velmi častá situace z našich dálnic, kdy jeden kamion jede 100 a předjíždějící 102, takže se vytvoří kolona, ze které, když chci po uvolnění trochu hbitě vyrazit, tak mohu i v této rychlosti na pětku rovnou zapomenout a raději podřadit na čtyřku a dupnout na to, protože jinak bych byl skoro v pozici toho tahače.
Dalším nesmyslem dotaženým až do krajnosti je rádce řazení. Skoro mi přijde, že výrobce chce, aby ty motory vyloženě odcházely, protože emise jsou jedna věc, ale navádění k očividnému ničení může jen ten, kdo má zřejmě i jiné úmysly. Když teď trochu odbočím, tak v mém Versu se rádce chová rovněž vcelku optimisticky, ale v určitých situacích velmi realisticky. Když jedu prázdný do kopce, tak docela dlouho "mlčí", ale v určitém okamžiku s předstihem zavelí podřadit i ve chvíli, kdy motor točí lehce pod tři tisíce. Jednotka však správně vyhodnotí, že by netrvalo dlouho a dané stoupání by při té rychlosti a otáčkách bylo zakrátko nad síly motoru. Když jsem jel nedávno z hor a auto bylo narvané výbavou pro tři lidi a ještě obtěžkáno velmi těžkým nákupem z NDR, tak v kopcích rádce vyhodnocoval situace dokonce až tak, že jsem měl strach, že se zbláznil, protože mu vůbec nevadilo 4.500 otáček a ty držel do okamžiku horizontu.
Ale zpět k rádci v oktávce. Jelikož jsem byl zvědavý, co se musí stát, abych uviděl pokyn směrem na nižší převod, tak jsem v Hloubětíně okolo Havany, směrem na Černý
Most, kde se jede do mírného kopce, jel na čtyřku tachometrových asi 55 (měří tam, takže jsem věděl, že nebudu obtěžovat pomalou jízdou) a pořád pozvolna zpomaloval a čekal na šipku. Když se neráčila dostavit ani v tachometrových 45, tak jsem sundal nohu z plynu a to auto jelo na volnoběh do kopce rychlostí pod čtyřicet a stále nic! Motor v tu dobu doslova tloukl, takže se mi ho zželelo a abych se přesvědčil, že ten rádce vůbec funguje, tak jsem v této rychlosti zařadil prasácky pětku a v tom okamžiku už to bylo moc i na toto debilní nastavení a já konečně uviděl šipku z pětky na čtyřku.
To auto se takto chová v každé situaci. Kdybych se řídil rádcem, tak by nejen vůbec nezrychlovalo, ale motor by se permanentně nacházel ve stavu nepříjemného a srdceryvného dunění. Jedinou radou je tento výmysl naprosto ignorovat a kvůli dlouhým převodům a nižšímu objemu ani nekoukat na otáčkoměr, ale auto prostě poslouchat a dopřát mu volnost. Pak se točí radostně, citelně ztichne, netrpí a hlavně opravdu jede.
Vzhled exteriéru a interiéru:
Toto je velmi subjektivní, takže nemá velkého smyslu se pouštět do hodnocení. Kdyby to auto nebylo tak okoukané (za což nemůže), tak by se jednalo o poměrně pěkný kousek.
Prvky v interiéru:
Interiér působí robustně, ale občas i v tomto "árijském" nadautě něco zavrže a zaklepe. Tato konkrétní verze je úplný základ, takže z prvků lepší výbavy je zde manuální klimatizace, elektrická přední okna, elektrická a vyhřívaná zrcátka, autorádio, dnes už asi úplně obvyklé centrální zamykání na dálku a SS System. Ten však neberu jako něco extra k dobru, ale na druhou stranu oceňuji, že se dá jednoduše příslušným a dobře dostupným tlačítkem deaktivovat, což asi u všech automobilů nebude úplný standard. Po vypnutí motoru se pochopitelně automaticky aktivuje, ale na to se dá zvyknout a člověk to vypíná tak nějak přirozeně.
Samostatnou kapitolou je ventilace, která je velmi bídná. Ventilátor má sice šest stupňů, ale o prvních čtyřech skoro nevíte. Pokud chci opravdu trochu obstojný výkon, tak je jasnou volbou až šestý stupeň. Když je auto obsazeno čtyřmi osobami, tak neexistuje nepoužít ofuk okna, protože se okamžitě začne mlžit. Kompromisem je kombinace okna a nohou a vyšší rychlosti ventilátoru. V takovém okamžiku je třeba citlivě pracovat s teplotou, protože v autě je za chvíli nedýchatelně. Ani nevím, co by se dělo, kdybych přepnul na vnitřní cirkulaci. Na delších cestách, které s tímto vozem podnikám, je řidič neustále nucen něco na ventilaci ladit. Neumí si žít funkčně v pozadí.
Stěrače pracují s ovládací logikou koncernu, což je úplně obráceně, než jsem zvyklý, ale to není negativum, pouze věc návyku. Cyklovač je otřesný. Na páčce stěrače je malinký přepínač, který je vybaven čtyřmi symboly kapek od nejmenší po největší. To je vcelku logické řešení, řidič okamžitě pochopí, kterým směrem má posouvat pro požadovanou změnu rychlosti (u japonců jsem si na ten osově otočný systěm nezvykl ani po dvaceti letech a stále nevím, kam otáčet - nemá to logiku), ale vyloženě špatné je provedení, kdy hrubší prsty tím miniaturním čudlíkem posunou třeba i přes dvě polohy, takže je třeba se vracet. Toto ovládání chce cit a soustředění, které by měl člověk za volantem v rámci bezpečnosti věnovat něčemu úplně jinému. Už Felicia měla VW cyklovač, který byl úplně geniální, protože měl na vůli řidiče proměnlivě nastavitelný interval. Nepochopitelný krok zpět.
Poslední věcí,která mi leze na nervy, je dolévání směsi do nádobky ostřikovače. Zdá se to být maličkostí, ale člověk může zapomenout na normální proud, zde je třeba postupovat způsobem, jakým se krmí z lahve kojenci, jinak to začne okamžitě přetékat. Při ranním škrábání jsem v úžasu zíral, že kvůli konstrukci kapoty nejdou zvednout stěrače (!!!???). To má ještě nějaké jiné auto?
Brzdy, řízení a řazení jsou dobré, sedačky pohodlné a kufr tradičně velmi velkorysý - jde o kombi.
Shrnutí:
Já na to auto nechci plivat, protože jsem se s ním sžil a jezdí se v něm příjemně, když se drží v rozumných otáčkách, tak má i velmi solidní zátah a patrně i dobrou spotřebu (neměřil jsem), ale tato modla a sen průměrného českého motoristy rozhodně neodpovídá tomu, za co je prezentována. Cena tuto iluzi jen prohlubuje.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1890
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Jaké auto?

Příspěvek od rousini »

Stěrače nejdou zvedat i na jiných autech, rádce řazení - jsou to ekoteroristi - toho asi nepotřebujeme...
Jinak mě taky překvapily CR diesely oproti staré rotačce, které jsou točivější.

Nikdy jsem nepochopil, proč chcíplé motory mají málo kvaltů a ty silné které by vystačily s 4Q mají 6Q...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Tome řekl bych že ty Tvoje postřehy z Oktávky jsou víc :wink: než testy rádoby odborných motoristických periodik :x
Jinak ten motor nemusí být špatný, ale ekologové "pohřbili" i podstatně lepší výtvory....
A tu blbost se stěrači a haupnou má i Legend :cry:
Naposledy upravil(a) Pitris dne pát bře 02, 2018 21:59, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Zaměnil jsem Oktu za Rapida....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5777
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké auto?

Příspěvek od lengy60 »

Jezevcik: Ty brďo,to je úplný elaborát. :lol: :wink: Ovšem úplně stačilo napsat,že je to mr..a,jako každá kamna na kolečkách. :mrgreen: Máme tenhle zázrak ve služebním Rapidu,kde se k téhle hrůze ještě přidá neskutečně debilní posez na sedačkách,takže z auta po pár km vypadneš hrbatej jak zvoník od matky Boží.Co se týče stěračů,tak buď bez obav,já to mám na Cactusu také a obecně to není žádné novum.Řešení je jednoduché,buď použiješ ráno kouzelnou vodu jako já,takže neškrábeš nebo dáš po dojetí stěrače do servisní polohy a je to. :D Co se týče té nápovědy,tak podle toho se může řídit jedině hluchotěsný jedinec,to i moje paní coby noviciánka slyší,že je to naprostá kravina. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5777
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké auto?

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:Tome řekl bych že ty Tvoje postřehy z Rapida jsou víc :wink: než testy rádoby odborných motoristických periodik :x
Jen malá technická předsedo,Tomáš píše o Oktě,zázrak jménem Rapid máme v práci.Měli jsme ještě jednoho 77kW,který byl o pisl lepší,ale stejně s využitelným spektrem 2.500 ot/min. :twisted:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27599
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Aha. Já volovey :x Než jsem dočetl, zapomněl jsem o jaké autí vlastně šlo :P
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět