aky olej do Mondeo (r.v.1993) 1,6 16V 66kW(90PS), preboha ??

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

slanina

aky olej do Mondeo (r.v.1993) 1,6 16V 66kW(90PS), preboha ??

Příspěvek od slanina »

Nehnevajte sa, ak sa opakuje moj problem,
ale sedim na stranke uz hodiny a nikde neviem najst odpoved na otzku:

Aky olej do ford Mondeo (r.v.'94) s motorom Zetec-E 1.6 EFI (90PS) ???

V navode na obsluhu je napisane skoro uplne ho*no, lebo sa tam popisuju oleje, ktore dnes uz nekupite, a co sa tyka specifikacii, tak je tam jedine
API SG/CD a potom vymenovali SAE 5W 30,....., vysokovykonny Ford XR+ 10w 40 API SG/CD,...

Lenze ako som sa docital SG je minulost a uz sa to na olejoch neuvadza
a to ma privadza do zufalstva.

Predosly majitel tam nalial Castrol 10W 40 API SL/CF ACEA A3/B3

Co mi poradite?

Mam obavy o motor a preto vas prosim o odbornu radu a nie urazky.

Dakujem. Milan

P.S.1: Momentalne auto slape ako hodinky, len studeny start je sprevadzany chrchlanim, ...takymi pazvukmi, aj ked chyta spolahlivo na 1.pokus. Kym je motor studeny, este je ponekud hlucnejsi, ale potom uz si ticho a monotonne pradie...
P.S2.: Neviem ani, ake sviecky by tam mali byt.
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...čo som čital tak motory Zetec si dobre rozumeju s olejmi 5W-40 a možeš použiť napr. tento Ford Formula S/SD 5W-40 je sice trochu drahši ale maš to origo...
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Dal jsem do vyhledávače mazací plán motul a našel tam vše potřebné. Takže budeš potřebovat Motul Specific Ford913B 5w30. 4,3 litru. http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.a ... 3&langid=1
bjukemen
Příspěvky: 4925
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...presne tak tiež som chcel ešte dodať že 5W-30 C3 by bol asi ideal pre tento motor..
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Např. tyto oleje pro váš vůz doporučuje Valvoline: MaxLife 10W-40, SynPower 5W-30, DuraBlend FE 5W-30
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:...čo som čital tak motory Zetec si dobre rozumeju s olejmi 5W-40 a možeš použiť napr. tento Ford Formula S/SD 5W-40 je sice trochu drahši ale maš to origo...
To je taky fakt. Možná by stálo za to, se optat kolik má najeto. Jestli nad 100 tisíc, tak dej liqui moly superleichtlauf 10w40, nebo Max life od Valvoline. Ten motul je optimální, ale je dost drahý
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Valvoline DuraBlend FE 5W-30 /5 litrů/ vyjde na 770Kč
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Valvoline DuraBlend FE 5W-30 /5 litrů/ vyjde na 770Kč
No ale jestli má přes 200 tisíc, tak je to zbytečné
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

DOBŘE, TAK MAXLIFE 10W-40, ALE CENOVĚ VYCHÁZÍ PODOBNĚ JAKO TEN DURABLEND FE 5W-30
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:DOBŘE, TAK MAXLIFE 10W-40, ALE CENOVĚ VYCHÁZÍ PODOBNĚ JAKO TEN DURABLEND FE 5W-30
Tak na zimu durablend 5W a na sezonu je ok maxlife, má aditiva, která jsou dobrá těsnění. Máš pravdu, že na zimu je optimální ten durablend.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Anonymous píše:To je taky fakt. Možná by stálo za to, se optat kolik má najeto. Jestli nad 100 tisíc, tak dej liqui moly superleichtlauf 10w40, nebo Max life od Valvoline. Ten motul je optimální, ale je dost drahý
Kde je psáno,že motor po sto tisících je v horším stavu zasluhujícím něco jiného než je běžný standard?To je další reklamní trik na blbnutí zákazníků.Kdysi jsem četl test Auto Bildu,kde najeli s Mazdou 626 2,0 benzín z první poloviny devadesátých let sto tisíc kilometrů,auto rozebrali doslova do šroubku a nastalo pečlivé měření,kterým se zjistilo,že opotřebení pístních komor,vaček,kliky a dalších pohyblivých součástek je nulové a auto je v tomto stavu schopno ujet další nezměřitelnou porci kilometrů.Takovým věcem já věřím.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jo a k těm zvukům při startu. Jak je na tom startér?? Co svíčky? Zapalovací kabely jsou nasazeny dobře? Je promazaný rozdělovač??
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jezevcik píše:
Anonymous píše:To je taky fakt. Možná by stálo za to, se optat kolik má najeto. Jestli nad 100 tisíc, tak dej liqui moly superleichtlauf 10w40, nebo Max life od Valvoline. Ten motul je optimální, ale je dost drahý
Kde je psáno,že motor po sto tisících je v horším stavu zasluhujícím něco jiného než je běžný standard?To je další reklamní trik na blbnutí zákazníků.Kdysi jsem četl test Auto Bildu,kde najeli s Mazdou 626 2,0 benzín z první poloviny devadesátých let sto tisíc kilometrů,auto rozebrali doslova do šroubku a nastalo pečlivé měření,kterým se zjistilo,že opotřebení pístních komor,vaček,kliky a dalších pohyblivých součástek je nulové a auto je v tomto stavu schopno ujet další nezměřitelnou porci kilometrů.Takovým věcem já věřím.
Tak jasný, já tomu i věřím, Mazdy to jsou držáky. Fordy taky;) Ale když dáš Max life přes sezonu tak nic nezkazíš. Na zimu to 5W a je to v klídku;)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

A ještě jaké tam patří svíčky...pokud vám budou vyhovovat české, tak Brisk RR15YC-1 v ceně kolem 100 Kč /kus
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:A ještě jaké tam patří svíčky...pokud vám budou vyhovovat české, tak Brisk RR15YC-1 v ceně kolem 100 Kč /kus
Co dělá to rachtání ale? Já osobně bych si tipnul, ale pak by tady zase bylo milion příspěvků, že mám pravdu, tak to nechám být. Prostě dejte TAM JINÝ OLEJ NEŽ CASTROL A HNED! :D Jo a mrkněte se jak to vypadá ve vzduchovém filtru jestli není zabordelený. A nezapomeňte, že auto pálí 1-4-3-2,, tak se mrkněte jak to tam vypadá;) Mě v servise třeba špatně zapojili kabely (Kupro Kladno) A zjistil jsem to až teď náhodou, když jsem nalíval Fridex...
Odpovědět