Doprčic, 1-3-4-2, samozřejmě! já to balím a jdu spát.Anonymous píše:Co dělá to rachtání ale? Já osobně bych si tipnul, ale pak by tady zase bylo milion příspěvků, že mám pravdu, tak to nechám být. Prostě dejte TAM JINÝ OLEJ NEŽ CASTROL A HNED! Jo a mrkněte se jak to vypadá ve vzduchovém filtru jestli není zabordelený. A nezapomeňte, že auto pálí 1-4-3-2,, tak se mrkněte jak to tam vypadá;) Mě v servise třeba špatně zapojili kabely (Kupro Kladno) A zjistil jsem to až teď náhodou, když jsem nalíval Fridex...Anonymous píše:A ještě jaké tam patří svíčky...pokud vám budou vyhovovat české, tak Brisk RR15YC-1 v ceně kolem 100 Kč /kus
aky olej do Mondeo (r.v.1993) 1,6 16V 66kW(90PS), preboha ??
Moderátor: Colommbo
Nevidím důvod, proč (a zvláště v zimě) nepoužít olej 5w/xx i v motoru, který má za sebou čtvrt mega km - tedy pokud tam nejsou "zemědělské" vůle.
Pokud je v návodu jen API SG/CD a nic jiného, je možné použít jak oleje A3/B3, tak i A1/B1. Ty oleje se sníženou viskozitou (A1/B1) ale použít pouze, pokud je motor v dobrém tech. stavu - bez vůlí.
Takže, do toho Mondea cokoliv, co plní API SG/CD, nebo vyšší (např. SL/CF), a viskozitu SAE třeba buď 5W30 v zimě, a 10w40 na léto, a nebo celoročně 5w40 - to je takový "ideální kompromis".
Pokud je v návodu jen API SG/CD a nic jiného, je možné použít jak oleje A3/B3, tak i A1/B1. Ty oleje se sníženou viskozitou (A1/B1) ale použít pouze, pokud je motor v dobrém tech. stavu - bez vůlí.
Takže, do toho Mondea cokoliv, co plní API SG/CD, nebo vyšší (např. SL/CF), a viskozitu SAE třeba buď 5W30 v zimě, a 10w40 na léto, a nebo celoročně 5w40 - to je takový "ideální kompromis".
Jo, chlapi, dakujem vsetkym, prijemne ste ma prekvapili.
Auto ma najazdenych asi 270 000km, je po repasi hlavy, vymenene gufera, ventily, asi aj zdvihatka a tesnenie pod hlavou.
Ide po zohriati neskutocne pravidelne a dobre. Akurat na volnobeh to pod 900/min. neklesne, co mi ide do spotreby...
Dufal som ale, ze sa mi ozve nejaky Fordak...
Nezaujimaju ma ani tak znacky, na cene mi nezalezi,
Chcem sa dopatrat, co zamyslal vyrobca pre moje auto? Ake specifikacie?
Ake API, ake ACEA, ...
Viem, ze vo Forde sa leje skoro do vsetkeho (v sucasnosti):
Formula E SAE 5W 30, API SL, ACEA A1/B1, ILSAC GF - 3, WSS - M2 C913-B
Auto ma najazdenych asi 270 000km, je po repasi hlavy, vymenene gufera, ventily, asi aj zdvihatka a tesnenie pod hlavou.
Ide po zohriati neskutocne pravidelne a dobre. Akurat na volnobeh to pod 900/min. neklesne, co mi ide do spotreby...
Dufal som ale, ze sa mi ozve nejaky Fordak...
Nezaujimaju ma ani tak znacky, na cene mi nezalezi,
Chcem sa dopatrat, co zamyslal vyrobca pre moje auto? Ake specifikacie?
Ake API, ake ACEA, ...
Viem, ze vo Forde sa leje skoro do vsetkeho (v sucasnosti):
Formula E SAE 5W 30, API SL, ACEA A1/B1, ILSAC GF - 3, WSS - M2 C913-B
nieco nove - co vy na to
Ze vraj 10W 40 je polosyntetika a Fordacka Formula E 5W 30 je syntetika a
po vyspusteni 10W 40, kt. tam mam teraz a naliati syntetiky 5W 30 by sa mohlo stat, ze syntetika rozpusti mineralne usadeniny a tie mi potom upchaju kanaliky, co moze viest az k zadreniu motora.
Preplachnutie pripravkom Engine Flush od firmy STP (mala cervena flasticka)vraj este nie je zarukou 100% ocistenia motora od stareho oleja.
Takze zmenit specifikaciu by bolo riziko...
A teraz - babo rad!
po vyspusteni 10W 40, kt. tam mam teraz a naliati syntetiky 5W 30 by sa mohlo stat, ze syntetika rozpusti mineralne usadeniny a tie mi potom upchaju kanaliky, co moze viest az k zadreniu motora.
Preplachnutie pripravkom Engine Flush od firmy STP (mala cervena flasticka)vraj este nie je zarukou 100% ocistenia motora od stareho oleja.
Takze zmenit specifikaciu by bolo riziko...
A teraz - babo rad!
este k syntetike / polosyntetike
Ako vlastne zistim, ci ide o syntetiku, polosyntetiku, al. cisty mineral?
Podla coho?
A co si myslite o vyssie uvedenom? Je to naozaj nebezpecne naliat po polosyntetike do motora syntetiku?
Dakujem.
Podla coho?
A co si myslite o vyssie uvedenom? Je to naozaj nebezpecne naliat po polosyntetike do motora syntetiku?
Dakujem.
V roce 93 ještě norma A1/B1 neexistovala takže pro to auto nemohla být předepsána. Problém by to ale být neměl. Od roku 96 kdy norma vznikla to Ford předepsal pro všechny Zetecy a od konce roku 98 i pro diesely. Motor Zetec z roku 93 by měl být konstrukčně shodný s motorem z roku 96 takže bych se toho nebál. A jen tak mimochodem Ford Formula E 5W30 A1/B1 syntetika není (což není ani spousta olejů 5W40 ale na pojmy syntetika, polosyntetika minerál se už dnes nehraje). Vůbec nic se ale nestane když by se v autě používal 10W40 nebo 5W40. Takže jestli se výměny specifikace bojíte jezděte na 10W40 dál a nic se neděje. S 5W30 A1/B1 pokud na něj přejdete bych čistě pro klid duše zkrátil první interval výměny o 1/3-1/2. Možná taky s 5W30 A1/B1 lehce klesne spotřeba.
Re: nieco nove - co vy na to
To, co je napsáno tučně NENÍ PRAVDA !!!! to už dávno neplatí.Anonymous píše:Ze vraj 10W 40 je polosyntetika a Fordacka Formula E 5W 30 je syntetika a
po vyspusteni 10W 40, kt. tam mam teraz a naliati syntetiky 5W 30 by sa mohlo stat, ze syntetika rozpusti mineralne usadeniny a tie mi potom upchaju kanaliky, co moze viest az k zadreniu motora.
Preplachnutie pripravkom Engine Flush od firmy STP (mala cervena flasticka)vraj este nie je zarukou 100% ocistenia motora od stareho oleja.
Takze zmenit specifikaciu by bolo riziko...
A teraz - babo rad!
Escort a anonym to napsal zcela přesně.
Re: este k syntetike / polosyntetike
A proč to chceš vědět? Na výkonnost a kvalitu oleje to nemá žádný vliv.slanina píše:Ako vlastne zistim, ci ide o syntetiku, polosyntetiku, al. cisty mineral?
Podla coho?
A co si myslite o vyssie uvedenom? Je to naozaj nebezpecne naliat po polosyntetike do motora syntetiku?
Dakujem.
Výkonnost a kvalita oleje se hodnotí a pozná podle norem API a ACEA.
aby som bol strucny -
predsa preto, aby som si mohol dat do motora ten spravny olej,
zatial som viacmenej presvedceny, ze by tam mala ist Formula E
SAE 5W 30, API SL, ACEA A1/B1 .
Len sa bojim tych veci, co som poisoval vyssie.
Vraj sa na to uz dnes nehraje - preco sa potom obcas vyskytnu pripady zdretia motora po zmene specifikacie oleja?
Preco si mechanik po dovoze auta z D ( nevedel, co je tam za olej)
najprv trochu preplachol motor s Engine Flush (od STP, mala cervena flasticka=lahvinka) ?
Ci to len tak menit specifikacie, mirnix - dirnix ???
Ked sa mi zadre motor, zaplatis mi opravu / vymenu agregatu?
predsa preto, aby som si mohol dat do motora ten spravny olej,
zatial som viacmenej presvedceny, ze by tam mala ist Formula E
SAE 5W 30, API SL, ACEA A1/B1 .
Len sa bojim tych veci, co som poisoval vyssie.
Vraj sa na to uz dnes nehraje - preco sa potom obcas vyskytnu pripady zdretia motora po zmene specifikacie oleja?
Preco si mechanik po dovoze auta z D ( nevedel, co je tam za olej)
najprv trochu preplachol motor s Engine Flush (od STP, mala cervena flasticka=lahvinka) ?
Ci to len tak menit specifikacie, mirnix - dirnix ???
Ked sa mi zadre motor, zaplatis mi opravu / vymenu agregatu?
Zadření motoru po změně specifikace oleje? Ano, to je možné, ale Ty si pleteš pojem a průjem. Specifikace oleje a viskozitní třída je každé něco jiného. A proč se v případě, že nevíš, co tam je za olej, používá "malá červená lahvička"? Právě proto,že se neví, co je tam za olej. A pokud mě nevěříš, tak si přečti toto: - doporučuji začít od spodu
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
P.S. Jak chceš zjistit, že je to minerál, polo, nebo plná syntetika? Věříš nápisu na obale? Na to se už dávno nehraje. Přečti si to, a ledacos pochopíš
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... _komentare
P.S. Jak chceš zjistit, že je to minerál, polo, nebo plná syntetika? Věříš nápisu na obale? Na to se už dávno nehraje. Přečti si to, a ledacos pochopíš
Zajdi na www.fordfans.cz
rachot po nastartování je způsoben hydraulickými hrníčky vymezujicími vůli ventilů, pokud po chvíli utichne je to OK, vzhledem ke stáři vozu a ceně součástek je jich tam 16 jedna stojí cca 500Kč nerentabilní oprava.
Svíčky pokud možno kupuj motorcrafty jsou to originál ford nejlepší zkušenosti.
olej můžeš zkusit 5W30 pokud nemáš úniky oleje doporučil bych Ford formula E mám s ním dobrou zkušenost stačí 4 l pokud ti nemizí mám esco s tím samým motorem 150 000 a jezdím od výměny k výměně. jinak vzhledem ke zkušenostem pro zetec min 5W40.
pokud není důvod např proniknutí chladící kapaliny do oleje žádné čističe nepoužívej uvědom si že takový čistič jsou silná čistící aditiva kterými si potom dekontaminuješ nový olej protože ten starý nikdy dokonale nevypustíš jedině že bys provedl průplach motorovým olejem
rachot po nastartování je způsoben hydraulickými hrníčky vymezujicími vůli ventilů, pokud po chvíli utichne je to OK, vzhledem ke stáři vozu a ceně součástek je jich tam 16 jedna stojí cca 500Kč nerentabilní oprava.
Svíčky pokud možno kupuj motorcrafty jsou to originál ford nejlepší zkušenosti.
olej můžeš zkusit 5W30 pokud nemáš úniky oleje doporučil bych Ford formula E mám s ním dobrou zkušenost stačí 4 l pokud ti nemizí mám esco s tím samým motorem 150 000 a jezdím od výměny k výměně. jinak vzhledem ke zkušenostem pro zetec min 5W40.
pokud není důvod např proniknutí chladící kapaliny do oleje žádné čističe nepoužívej uvědom si že takový čistič jsou silná čistící aditiva kterými si potom dekontaminuješ nový olej protože ten starý nikdy dokonale nevypustíš jedině že bys provedl průplach motorovým olejem
ale existovala norma ford WSS - M2 C913 která odpovídá normě A1/B1Escort píše:V roce 93 ještě norma A1/B1 neexistovala takže pro to auto nemohla být předepsána. Problém by to ale být neměl. Od roku 96 kdy norma vznikla to Ford předepsal pro všechny Zetecy a od konce roku 98 i pro diesely. Motor Zetec z roku 93 by měl být konstrukčně shodný s motorem z roku 96 takže bych se toho nebál. A jen tak mimochodem Ford Formula E 5W30 A1/B1 syntetika není (což není ani spousta olejů 5W40 ale na pojmy syntetika, polosyntetika minerál se už dnes nehraje). Vůbec nic se ale nestane když by se v autě používal 10W40 nebo 5W40. Takže jestli se výměny specifikace bojíte jezděte na 10W40 dál a nic se neděje. S 5W30 A1/B1 pokud na něj přejdete bych čistě pro klid duše zkrátil první interval výměny o 1/3-1/2. Možná taky s 5W30 A1/B1 lehce klesne spotřeba.