Parlament tak „v tichosti“ schválil celkom dôležitú novinku. Tá sa bude týkať všetkých motoristov, ktorí si chcú kúpiť nové alebo ojazdené auto. Od apríla si tak majitelia elektromobilov polepšia, zatiaľ čo tí, ktorí si zakúpia staršie auto, zaplatia výrazne viac. Zo vzorca sa vylúči faktor, ktorým sa zohľadňuje vek vozidla.
Z predloženého návrhu teda v jednoduchosti vyplýva, že pokiaľ si kúpiš novšie auto s prísnou emisnou normou, poplatok za jeho prihlásenie bude nižší. Čím staršie vozidlo, tým je poplatok vyšší.
Pozmeňujúci návrh bude brať do úvahy aj to, či ide o auto so spaľovacím motorom, s motorom s hybridným pohonom, s plug-in hybridným pohonom, alebo ide o elektromobil či vodíkové vozidlo.
„Zmena umožní Slovensku, aby rovnako ako v ostatných členských štátoch EÚ výška registračného poplatku motivovala ku kúpe ekologických vozidiel,“ priblížil Viskupič.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Vše srovnáváme a narovnáváme jako EU, jenom té ceny ( které jsou paradoxně u nás vyšší ) a platy které stojí někde v mražaku ne. Jejich ( EU ) úroveň nebudeme mít nikdy.
Východní Evropa na věčné časy.
Nic si z toho nedělejte, chlapci, u nás se už taky několikráte psalo o předběžných plánech zákazu krbových kamen (na dříví) a topení plynem . Proto topím uhlím.
Dementi dvihli hore ceny plynu,lebo ten Ruský je zrazu "zlý" a ľudia naokolo začali kúriť drevom. otvoríš večer okno a návrat o 30 rokov dozadu. Smrad jak v Carihrade Chceli znížiť emisie,že ľudia budú menej kúriť a dosiahli opak
Ještě že UA není v EU. Tam by se zelení vyřádily, nejen rakety a děla E0. A my si na to ještě půjčujeme. Myslel jsem, že po covidu svět zmoudří ale oni ty zelené kšefty za každou cenu chtějí dotáhnout do konce. Doufám že do jejich.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90 Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
V Italii je přes 100.000 pizzerii a hodně jich je na dřevo. Jsem zvědavý, kdo to talošům zakáže, který zelený dokážou, aby oni neměli svůj šmak, profumo z té pizzy, jelikož s tou na elektřinu se srovnat nedá.
Zdravím poprosil by som hlavne členov tohto fóra,ktorý majú skúsenosti predaja/dovozom áut z CZ.Na nete som čítal,ako to funguje v čechách pri odhlasovaní vozidla do zahraničia,len neviem ako to je s protokolom o evidenčnej kontrole,či je už nejaká zmena pre tento rok,alebo nie.Dlhodobo užívam vozidlo na CZ ŠPZ ktoré som si kúpil a je písané na známeho,no nechcem ho stále otravovať s poistkou a STK (má svojich starostí dosť)popr.musím ísť na STK do ČR,do konca marca by som chcel auto prihlásiť na SK.Poprosil by som o radu,či je možné odhlásiť vozidlo v CZ,keď je vozidlo stále v SK,alebo musím vozidlo priviesť do čiech a až fyzicky s vozidlom vystavia protokol o evidenčnej kontrole u ktorého už ale potrebujem vývozné značky,za rady vopred ďakujem.
rozne automobilive denniky skakali radostou ze sa ide platit za stare auta a za nove takmer nie, ked som sa zamiesal do diskusie ze to nieje spravny smer, lebo chudak si nove auto nekupi, este mna zvozili ze zebrakom auto netreba ked na to nemaju