Zahřívání motoru po nastartování
Moderátor: Colommbo
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ono to svého času bylo o karburátorech, jejich konstrukci a seřízení. Často se totiž bez ohřátí motoru na místě prakticky nedalo ani vyjet.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Na vojně jsem jezdil z VAZ 2103,i v mrazech kolem 20 jsem vytáhl sytič,cvrnk a jel jsem.Stejné to bylo s mou šáde 105,sytič start a odjezd.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Jo, a z jakého roku byla? Bohužel postupem času začali omezovat dávku akcelerační pumpičky, vše bylo stále více "na chudo", sytič už skoro nesytičoval. Výsledkem pak bylo, že sebemenší přidání plynu (vyřazovalo sytičový okruh) vedlo ke chcípnutí motoru. A nemuselo ani mrznout.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Tahle retro debata, mi zajímá.
Nesrovnavat vsak Ziguliky (pokud nemely OZON) s MB produkci.
Tam to skutecne fungovalo, jak pise J3. Postupem doby.
Tome, muj nazor. S1000MB ano. Prevratny typ. Mel jsem. S100 NE, i tu jsem mel. Fejstlift 1000ky. S120 ano, mel jsem. Jen se nemela delat tak dlouho. S130-6 ano., mela se delat od r. 81,2...
Nesrovnavat vsak Ziguliky (pokud nemely OZON) s MB produkci.
Tam to skutecne fungovalo, jak pise J3. Postupem doby.
Tome, muj nazor. S1000MB ano. Prevratny typ. Mel jsem. S100 NE, i tu jsem mel. Fejstlift 1000ky. S120 ano, mel jsem. Jen se nemela delat tak dlouho. S130-6 ano., mela se delat od r. 81,2...
Re: Zahřívání motoru po nastartování
O škodovkách když byly ještě škodovkami tady: http://www.oleje.cz/forum/motorovy-olej ... 39-18.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Zahřívání motoru po nastartování
to PitrisPitris píše:Nevím jak moc si stár či mlád ale já tu dobu pamatuji. Kdo neměl tip top seřízen karbec a zapalování, v mrazu měl potíže. Teď je to jednodušší - ŘJ si to "přebere"....
nechtěj ani vědet ,k vlastní smůle jsem už pěkná starožitnost. S tím karbecem máš recht Býval to děs hlavně u škocen co pamatuju V tomhle vidím když dnes startuju oproti té době propastnej rozdíl ,spolehlivost startu dnešních našich aut je přímo ukrutná ŘJ je tedy asi moc fajn věcička.
Naposledy upravil(a) chinin dne pát bře 23, 2018 0:41, celkem upraveno 1 x.
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ani ne tak sama ŘJ, jako vícebodové vstřikování. Existovaly totiž i elektronicky řízené karburátory...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Jenže to nebyl problém karburace jako takový,ale spíš šlo o konkrétní případy. Když na čtyřválu,který je osazen 4 rovnotlakými karbci a jsou seřízený,tak taky nemáš problém natočit ...
Už 2 den seřizuju na první pohled banální záležitost. 2V 800 ccm3 a jeden rovnotlaký karbec s akcelerační pumpičkou. Je to docela boj ... Myslím,že kdyby tady byly 2 plnohodnotný karbce,že situace bude lepší ...
Už 2 den seřizuju na první pohled banální záležitost. 2V 800 ccm3 a jeden rovnotlaký karbec s akcelerační pumpičkou. Je to docela boj ... Myslím,že kdyby tady byly 2 plnohodnotný karbce,že situace bude lepší ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Ať jsem jezdil s LPG ve fáčku, s benálem ve fobii nebo s naftou v chrochtávce, tak postupuji vždy stejně. Tedy auto natočit co nejdříve a pak provést všechny ostatní úkony s maximální rychlostí.
U studeného startu mě zajímá jen promazání motoru (v zimě max do 20-30s), potom s klidnou nohou a svědomím vyjíždím.
A chrochta má elektrický ohřev chlad. kapaliny, takže začíná lehce topit po 3km
U studeného startu mě zajímá jen promazání motoru (v zimě max do 20-30s), potom s klidnou nohou a svědomím vyjíždím.
A chrochta má elektrický ohřev chlad. kapaliny, takže začíná lehce topit po 3km
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Další z názorů na problematiku zahřívání motoru před jízdou.
Osobně souhlasím, u promrzlého motoru nechat raději probublat na místě chvilku déle jako méně a pak langsam do provozu, jemně na plyn.
Osobně souhlasím, u promrzlého motoru nechat raději probublat na místě chvilku déle jako méně a pak langsam do provozu, jemně na plyn.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Zrovna teď na elefantech sem nechal zahřát káťu asi 10 minut,dokud mi nenaskočil větrák. Sice tolik nemrzlo – teplota kolem 0,ale motorka zahrabaná ve sněhu v kopci. Takže po zařazení se muselo naložit a vyhrabat kopec plnej sněhu. Neustále spojčit a někdy tomu dost naložit. Takže někdy nastanou podmínky,že prohřátí na místě je to nejlepší řešení. Za studena bych to nedal jak srdcem,tak i motorem,protože ten dvouhrnek prská. Jo potřeboval by seřídit
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Co to dělá v motoru když je studený a vyjede se, je právě u těch jednoduchých motorů vidět a slyšet. To že to zakumufluje ŘJ a jiné přívěsky motoru, neznamená, že to tam neproběhne. Nastartovat, a teprve když otáčky začnou klesat, teprve vyjet, jinak tam jde PHM ve velkém a smývají olej ze stěn v zátěži.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Nejlepší pak je, když ti v rakouském horském středisku napaří tučnou pokutu za to, že se snažíš alespoň trochu zahřát motor, abys odmrazil vyhřívané čelní sklo a hlavně dokázal vyjet z kupy sněhu. Ovšem to, že 90% místních jezdí celoročně se smradlavými diesely, jim nevadí. Svět se zbláznil!
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Však jako v každé správné německy hovořící zemi pokuta není za to, že škodíš, ale za porušení předpisů. A i u nás nemalé procento lidí tvrdí, že předpis je předpis a máš ho dodržet (i kdyby tě to melo zabít).Jerry3 píše:Nejlepší pak je, když ti v rakouském horském středisku napaří tučnou pokutu za to, že se snažíš alespoň trochu zahřát motor, abys odmrazil vyhřívané čelní sklo a hlavně dokázal vyjet z kupy sněhu. Ovšem to, že 90% místních jezdí celoročně se smradlavými diesely, jim nevadí. Svět se zbláznil!
Návod k Toyotě r.v. 2003 zněl zhruba takto: V případě velkých mrazů motor po nastartování nechte přibližně 30 sekund běžet na volnoběh a pak vyjeďte. Pokud jste v Německu, vyjeďte ihned.
Ordnung muß sein!
Re: Zahřívání motoru po nastartování
Největší starostí rakouské policie v době sněhové kalamity v horském středisku nad lavinou zablokovaným údolím bylo kontrolovat, zda se pasažéři v autech cizích návštěvníků na zadních sedadlech poutají.